TOP of the AI Startups to Watch Out 2023

11 minuuttia luettu

Tänä päivänä voimme nähdä, että tekoälystä on tullut kasvava suuntaus liiketoiminnassa, tämän päivän parhaat AI-startupit ovat johtavia tässä kehittyvässä teknologiassa. Tekoäly on tällä hetkellä yksi suosituimmista suuntauksista, ja loistava mahdollisuus startupeille saavuttaa hyperkasvutavoitteensa. Tekoäly tarjoaa suuren määrän palveluita muun muassa big datan, luonnollisen kielen käsittelyn ja tietokonenäön alalla, ja se on muuttamassa yrityksiä, toimialoja ja ihmisten elämäntapaa.

AI-teknologian startup-yritykset vetoavat useiden sijoittajien huomioon ympäri maailmaa ja erityisesti Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Tekoälyteollisuus kasvoi valtavasti COVID-19-pandemian aiheuttaman maailmanlaajuisen epävarmuuden aikana, ja CB Insightsin mukaan tekoälystartupit keräävät 33 miljardia dollaria vuonna 2020. Uudet tekoälymallit tekevät asioita, joita ei ajateltu vielä vuosi sitten, mikä on antanut alkusysäyksen jännittäville startupeille, joita voi tarkistaa vuonna 2021. Nyt kun tämä on selvitetty, siirrytään listaan.

AMP Robotics

Web-sivusto | Twitter

AMP:n robotiikka osaa automaattisesti erottaa paristot johdoista, muovipurkit pahvista ja puun betonista. Tämä hanke hemmottelee kierrätyskeskuksia tarjoamalla robotiikkaohjelmiston ja -laitteiston, joka määrittää ja lajittelee itsenäisesti kierrätettävät materiaalit. Se on toimitusjohtaja Matanya Horowitzin idea, joka omisti paljon aikaa robottikouristukselle – robottien opettamiselle, miten erilaisia esineitä kerätään – tohtorikoulutettavana Caltechissa. Liiketoiminta lisääntyi pandan aikana valtavasti, ja se huipentui viime vuoden lopulla sopimukseen Yhdysvaltojen kolmanneksi suurimman jätehuoltoyrityksen Waste Connectionsin kanssa 25 robotin asentamisesta sen laitteisiin sekä 55 miljoonan dollarin rahoituskierrokseen.

Eightfold.ai

Web-sivusto | Twitter

Eightfold Ai perustettiin vuonna 2016 maailman syväoppimisen ammattilaisten toimesta, ja sen toimisto sijaitsee Mountain View’ssa, Kaliforniassa, ja sen missio on ” Oikea ura kaikille maailmassa”. Thi AI-startup toimittaa lahjakkuusälyn alustan yrityksille, jotka hallitsevat koko lahjakkuuden elinkaaren. Alusta käyttää tekoälyä tuottavimmalla tavalla, jotta brändit voivat pitää huippusuorittajat, päivittää ja uudelleenkouluttaa työvoimaa, palkata huippulahjakkuuksia tehokkaasti ja saavuttaa monimuotoisuustavoitteet.

Eightfold.ai:n syväoppivan tekoälypalvelun avulla brändit voivat muuttaa kykyjenhallinnan hyödyksi. Vuoden 2020 lopussa startup ilmoitti, että se on kerännyt 125 miljoonaa dollaria viimeisimmällä D-sarjan rahoituskierroksellaan ja tämän projektin arvo on 1 miljardi, mikä tekee siitä viimeisimmän tulokkaan startup-yksisarvisten kerhoon.

Forbes sisällytti sen Top 25 Machine Learning Startups to Watch in 2020 -listalle.

Frame.ai

Web-sivusto | Twitter

Frame AI on vuonna 2016 perustettu startup-yritys, joka on luonut yhteistoiminnallisen viestialustan, joka on suunniteltu parantamaan yritysten viestintää. Tämä palvelu on varhaisvaroitus- ja jatkuvan seurannan järjestelmä, joka tekee asiakkaan äänestä tehokkaan operatiivisen keinon antaa tietoa tietoon perustuviin CX-prioriteetteihin.

Startup käyttää luonnollista kieltä, jonka avulla yritykset voivat kuunnella ja ymmärtää asiakkaitaan laajassa mittakaavassa monista saatavilla olevista asiakasviestinnän lähteistä ja tehdä niistä välittömästi toimintakelpoisia. Kehittäjät käyttävät Frame AI:tä selvittääkseen ”miksi” käyttäjien tulosten takana, jotta he voivat laajentaa sitä, mikä toimii hyvin, ja vähentää sitä, mikä ei.

Arize AI

Web-sivusto | Twitter

Tutkimustilassa olevat AI-mallit voivat ajoittain käyttäytyä aivan eri tavalla analysoidessaan reaalimaailman dataa. Mutta syy siihen on usein epävarma reaaliajassa. Arize AI:n perustajat ovat Uberin avaininsinöörinä työskennellyt Dhinakaran ja Lopatecki, joka on mainosten tarjouspalvelu TubeMogulin perustaja. Arize AI on reaaliaikainen analytiikka-alusta, joka on luotu valvomaan, korjaamaan ja tarjoamaan suojakaiteita käyttöönotetulle tekoälylle.

Startupien alusta tarjoaa reaaliaikaisen analytiikkapalvelun, joka tarjoaa monenlaista tietoa, jonka avulla sen käyttäjät voivat nähdä, miten malli toimii ja paikantaa ongelmat helposti reaaliajassa

People.ai

Web-sivusto | Twitter

People.ai tarjoaa brändeille liikevaihtotoimintoja ja älykkyysalustan, joka muuntaa liiketoiminnan toimintatiedot keskeisiksi oivalluksiksi myynti-, markkinointi- ja toimintatiimeille. Huippuluokan tekoälyyn perustuvan automaation ja käyttäjäystävällisten prosessien avulla People.ai:n alusta auttaa nopeuttamaan päätöksentekoa koko yrityksessä kuormittamatta tiimejä turhilla työnkuluilla.

BigML

Web-sivusto | Twitter

BigML on johtava koneoppimisen startup, joka tekee ML:stä helppoa ja ymmärrettävää kaikille ihmisille. Tämä alusta tulee olemaan kätevä ja korvaamaton tuhansille yrityksille ympäri maailmaa, kun ne tekevät dataan perustuvia, pitkälle automatisoituja päätöksiä (MLASS) koneoppiminen palveluna -palvelun avulla.

BigML tarjoaa laajan valikoiman koneoppimisen perusresursseja, joita voidaan yhdistää toisiinsa monimutkaisten koneoppimistehtävien ratkaisemiseksi. Kaupallisen toiminnallisuuden lisäksi se on myös aktiivisessa roolissa edistämässä koneoppimista koulutuksessa ympäri maailmaa koulutusominaisuutensa avulla.

Veritone

veritone

Web-sivusto | Twitter

Veritone on tekoälyyn perustuva e-discovery-palvelu. Se auttaa äänen, videon ja tekstin työskentelyssä helposti. Tämän alustan avulla nämä tietomuodot voidaan kääntää, tekstiä poimia, paikallistaa tekstin elementtejä ja käsitteitä ja kuulustella. Tapauksen varhaisen arviointiprosessin ja julkistamistoimien avulla strukturoimattomasta datasta tehdään automaattisesti haettavissa olevaa. Tiimi on valinnut tilauspohjaisen hinnoittelumallin.

Veritonen tavoitteena on tehdä maailmasta eläväisempi ja läpinäkyvämpi, sillä sen avulla yritys voi löytää lisää selkeyttä ja tuoda syvempää tietoa päätöksentekoprosessiinsa. Tämä startup-yritys on luonut yksinoikeudella tekoälyä varten suunnitellun käyttöjärjestelmän, Veritone aWAREn, jonka avulla valtavien tietomäärien seulominen on sekä skaalautuvaa että muokattavaa.

Viz.ai

Web-sivusto | Twitter

Viz.ai on perustettu vuonna 2016 ja sijaitsee San Franciscossa, Kaliforniassa, Yhdysvalloissa. Se on lääketieteellisen kuvantamisen startup-yritys, joka on erikoistunut sovellettuun tekoälyyn lääketieteellisessä hoidossa. Viz.ai soveltaa kehittynyttä syväoppimista välittääkseen aivohalvauspotilaita koskevaa ajantarkkaa tietoa suoraan lääkärille, joka voi puuttua asiaan ja hoitaa.

Viz.ai:n tehtävänä on parantaa olennaisesti sitä, miten lääketieteellistä hoitoa annetaan maailmassa, älykkäiden palvelujen avulla, joiden luvataan lyhentävän hoitoon kuluvaa aikaa, parantavan hoitoon pääsyä ja lisäävän lääketieteellisten innovaatioiden leviämisnopeutta.

Huhtikuussa 2020 Viz.ai on aloittanut Viz COVID-19 -hankkeensa. Tämän potilastriage-ohjelman tarkoituksena oli tehostaa potilashallintoa ja tarjota turvallisempi sairaalan työympäristö epidemian aikana. Viz.ai sai arvostetun UCSF Digital Health Award -palkinnon parhaasta uudesta tekoälysovelluksesta

LogicMonitor

Web-sivusto | Twitter

LogicMonitor tarjoaa täysin automatisoidun, pilvipohjaisen infrastruktuurin valvontapalvelun, joka tarjoaa yrityksen IT- ja hallinnoitujen palveluiden tarjoajille täydellisen näkyvyyden verkkoihin, pilvipalveluihin, palvelimiin ja muihin palveluihin yhdellä yhtenäisellä kojelaudalla. Seuranta-alusta on luotu lisäämään olemassa olevaan IT-infrastruktuuriin ei juuri lainkaan nostetta, ja se on suunniteltu kolmansien osapuolten tiukkojen tietoturvaprotokollien avulla tukemaan sujuvaa skaalautuvuutta. Se tekee LogicMonitorista erinomaisen valinnan erikokoisille yrityksille.

MixMode

Web-sivusto | Twitter

MixMode on tekoälypohjainen kyberturvallisuutta kehittävä startup-yritys. Se on ensimmäinen hanke, jolla on kolmannen aallon kontekstitietoinen tekoälylähestymistapa ja joka analysoi ja räätälöi automaattisesti voimakkaasti muuttuvia ympäristöjä. Yritys kehittää ennakoivan kyberturvallisuusalustan, jonka tarkoituksena on vähentää hälytysten määrää. Tämä startup tarjoaa jatkuvan perustason verkkojen osalta ja antaa käyttäjilleen mahdollisuuden keskittyä vain niihin hälytyksiin, jotka ansaitsevat heidän huomionsa.

MixModen tekoälykäyttöinen verkkoliikenteen analytiikka-alusta tarjoaa käyttäjilleen syvää verkkonäkyvyyttä ja ennakoivia uhkien havaitsemisominaisuuksia. Sen avulla asiakkaan tietoturvatiimi voi toteuttaa tehokkaasti reaaliaikaista ja jälkikäteistä uhkien havaitsemista ja visualisointia.

Johtavat tiedotusvälineet ja tietoturva-analyytikot, kuten SC Magazine, ovat kutsuneet tätä startup-yritystä innovaattoriksi. Lisäksi se on saanut finalistipalkinnon vuosina 2018 ja 2019 kategoriassa ”Best Computer Forensic Solution.”. Huhtikuuhun 2020 mennessä yritys on saanut 17,3 miljoonaa dollaria viidellä rahoituskierroksella.

Loppuviite

Luettelo ei ole täydellinen. Monet tulevat startup-yritykset tekevät uraauurtavia innovaatioita ja vaikuttavat eri toimialoihin ainutlaatuisilla tavoilla. Tärkein opetus, jonka voimme oppia, on se, että tekoäly on astunut useimpiin tärkeimpiin liiketoiminnan aloihin.

Tässä ovat maailman 10 potentiaalisinta tekoälystartupia. Unohdinko mainita jonkun? Tilasitko heiltä jotain palvelua? Mikä niistä tarjoaa mielestäsi hyödyllisimmän tuotteen tai palvelun? Kerro minulle alla olevissa kommenteissa.

Uusimmat lähettäjältä Blog