3 alustaa 3 minuutissa: miten mediasuunnitelma laaditaan PRNEWS.IO:n kanssa?

7 minuuttia luettu

PRNEWS.IO:ssa on edustettuna tuhansia uutissivustoja ympäri maailmaa. Haluatko tietää, miten valita useita alustoja artikkelisi julkaisemiseen? Lue alta.

PRNews.io -palvelu tarjoaa aineistosi julkaisun missä tahansa tuhansista maailman eri maiden tiedotusvälineistä. Mutta jos maailmankaikkeuden välitön orjuuttaminen ei pysy suunnitelmissasi ja budjetti vaatii rajoittamaan mielihaluja ja rajoittumaan vain muutamaan sivustoon, voit laatia mediasuunnitelman nopeasti meidän massamediakatalogimme avulla.

Julkaisun maa ja kieli

Jos yritys tarjoaa palveluja useilla alueilla, on mahdollista valita paikallisia, alueellisia tiedotusvälineitä: ne ovat usein halvempia kuin valtakunnalliset. Liittovaltion verkkosivustojen yleisö on kuitenkin suurempi, ja siihen kuuluu myös lukijoita tarvittavilta alueilta. Sitä paitsi paikallisten joukkoviestimien toimittajat etsivät usein aineistoa artikkeleihinsa valtakunnallisilta alustoilta.

Kun valitset maan joukkotiedotusvälineiden luettelossa, kansalliset alustat valitaan oletusarvoisesti. Lisäksi on mahdollista valita tietty kaupunki, esimerkiksi Moskova. Samalla on otettava huomioon, että kansalliset joukkoviestimien toimitukset sijaitsevat kaikkialla pääkaupungeissa tai suurissa kaupungeissa. Jos siis tarvitset yksinomaan Moskovan kaupungin tiedotusvälineitä, sinun on määritettävä kaupungin lisäksi myös ”alueelliset verkkosivustot” kenttään ”Tyyppi”.

Kielen valinnan mahdollisuus on kätevä, jos yleisösi on esimerkiksi venäjänkielisiä lukijoita Saksassa.

Alustan aihe

Sivujen valintaan aiheen mukaan (”Kategoria” joukkoviestintäluettelossa) tarjoamme kaksi lähestymistapaa. Ensimmäinen – tarkka – tarjoaa kapean profiilin alustoja, jotka on omistettu yksinomaan valitulle aiheelle. Toinen – yleinen – sisältää sivustot, joilla on sopivia temaattisia osioita.

Aiheen – medialuokan – kanssa kaikki toimii suunnilleen samalla tavalla. On mahdollista ottaa hyvin erikoistunut alusta, mutta sen yleisö on paljon pienempi, kuin millään alustalla kategoriassa ”Maailman Uutiset”. Samalla kapean aihepiirin sivustot voivat kieltäytyä julkaisusta, jos ne katsovat, että aineistosi ei vastaa lukijoiden kiinnostuksen kohteita.

Jos tarvitset suurta kattavuutta, valitse kategoria ”Maailman uutiset” ja liittovaltion sivustot. Jos tarvitaan vain mukana olevaa yleisöä, valitse kapean profiilin tai alueellinen alusta.

Julkaisun tyyppi

Työskentelemme sellaisten julkaisutyyppien kanssa kuin advertorial, haastattelu, natiivimainonta, uutinen, katsaus, lehdistötiedote ja artikkeli (ja myös mainosartikkeli).

Jos teksti on jo valmiina, lähde siitä liikkeelle alustan ja julkaisutyypin valinnassa. Artikkeli on universaali vaihtoehto, sen voi julkaista lähes kaikkialla. Uutisten ja lehdistötiedotteiden vaatimukset ovat korkeammat, mutta erikoispainosten toimittajat lukevat niitä todennäköisemmin. Yleensä toimituksessa valmistellaan mainoslehtiä, natiivimainontaa ja arvosteluja.

Platform type

Kumppaneihimme kuuluu blogeja, uutistoimistoja, uutissivustoja, erilaisia portaaleja, alueellisia sivustoja, lehdistötiedotteiden julkaisupalveluja ja sosiaalista mediaa.

Kumppaneihimme kuuluu mm.

Jos sinulla on hyviä uutisia, jotka liittyvät laajan lukijakunnan kiinnostuksen kohteisiin, kiinnitä huomiota uutistoimistoihin ja uutissivustoihin. Lehdistötiedotteen voivat julkaista uutistoimistot ja lehdistötiedotepalvelut. Ne tuskin ottavat artikkelia, mutta sen voi ohjata uutissivustoille, portaaleihin, blogeihin ja sosiaaliseen mediaan. Ymmärrät kuitenkin, että artikkeli sosiaaliseen mediaan ja artikkeli blogiin ovat kaksi täysin eri asiaa.

Merkintä mainonnasta, ilmoituksesta pääsivulla ja aggregaattoreista

Jotkut sivustot julkaisevat maksullisia tekstejä vain mainontaa koskevalla merkinnällä, vaikka sillä ei ole olennaista merkitystä. Suurten tiedotusvälineiden kokemukset osoittavat, että internetyleisö on valmis lukemaan hyödyllistä ja hyvin kirjoitettua materiaalia, vaikka se tietäisi, että kyseessä on mainos. Mutta tylsä teksti olisi silti tylsää ilman mainosmerkintääkin.

Mainosmerkki takaa, että aineistosi ilmestyy alustan uutissyötteeseen tai erilliseen palstaan verkkosivuston pääsivulla. Se lisää katselukertojen määrää. Kun valitset julkaisun, jossa on ilmoitus pääsivulla, lyhyt klikattava otsikko valitun sivuston muodossa on tärkeä.

Seuraavasti uutisaggregaattoreihin, kuten Google News ja Yandex News, pääseminen lisää katselukertoja. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että aggregaattorit poistavat silti mainosartikkelit.

Viitteet ja julkaisun tehokkuus

Platformit, jotka julkaisevat ilman viittauksia, sopivat niille, jotka mainostavat persoonallisuutta tai organisaatiota, jolla ei ole verkkosivuja. Jos haluat saada viitteitä laadullisilta ”lahjoittajilta”, valitse alustat, jotka takaavat indeksointia varten avatut linkit.

Jos haluat tarjota kiireellistä julkaisua, valitse sivustot, jotka julkaisevat aineistoa 24 tunnin kuluessa. Jos varastossa on useita päiviä – valitse ne, jotka julkaisevat 3 päivän aikana.

Tarkat asetukset: yleisö, liikenne, SEO-mittarit

Jalkautuaksesi julkaisun tarkkoihin asetuksiin, löydä oikeasta yläkulmasta kuvake. Täällä voit määrittää sarakkeita itsenäisesti, kun olet lajitellut alustat kustannusten, yleisön koon, liikenteen ominaisuuksien (suora, haku, sosiaalisista verkostoista, suosittelu) mukaan. SEO-asiantuntijat ja edistyneet markkinoinnin asiantuntijat voivat tarkistaa SEO-mittarit – CheckTrustin luottamustekijä, roskapostin määrä ja viittausten virta, selvittää Majestic Trust Flow -indikaattorit, Alexa Traffic Rank, Alexa Reputation Rank, Yandex of tITs ja MOZ Domain Authority.

Tällaisen tulosten lajittelun avulla on myös mahdollista poimia alustoja, jotka julkaisevat pitkää lukemista ja sallivat jopa 20 viittauksen lisäämisen.

Määritä alustan keskihinta, johon sinulla on varaa budjetista lähtien – ja valitse kolme alustaa tärkeimmät tekijät huomioon ottaen.

Mitä tehdä, jos…

– Yritin, mutta jäin jumiin jossain vaiheessa enkä ymmärrä, mitä tehdä seuraavaksi.

Ota yhteyttä verkkotukeen, niin tulemme auttamaan sinua milloin tahansa.

Työskentelemme edelleen joukkoviestintäluettelon parissa. Jos siis jokin tässä osiossa tuntui sinusta epäloogiselta, hankalalta tai tehottomalta, ota meihin yhteyttä osoitteeseen support@prnews.io.

– Kaikesta huolimatta mikään ei toimi.

Meillä on pakettitarjouksia, joten voit tilata sopivan. Kaikki on nopeaa, tehokasta ja tiukasti budjetin puitteissa.

Tai tee pyyntö yksilöllisestä ratkaisusta – ja me laadimme mediasuunnitelman ottaen huomioon kaikki yrityksesi ominaisuudet.

Uusimmat lähettäjältä Blog