/

Pinterestin suhdetoiminta: Pinterest: Hanki yrityksesi PR-peliin Pinterestin avulla

9 minuuttia luettu

Oletko jo Pinterestissä? Käyttääkö yrityksesi tätä alustaa päivittäin tarjotakseen potentiaalisille ja asiakkaille tietoa yrityksestä? Jos näin on, teetkö sen oikein? Jos et, niin aloitetaan.

Pinterest, kuviin keskittyvä sosiaalisen median verkosto, jonka yleisö on 80 % aikuisista naisista, jotka ovat valmiita käyttämään rahaa netissä, on loistava sivusto markkinoida sivustoasi, projektiasi, palveluasi tai mitä tahansa haluaisitkin markkinoida, kunhan olet varmasti varma, että palvelu/tuote on todennäköisesti houkutteleva naisyleisölle.

Me kaikki tiedämme, mistä Pinterestissä on kyse ja miten se toimii. Mutta oletko jo ajatellut Pinterestiä fiksuna markkinointivälineenä, joka voi vaikuttaa voimakkaasti liiketoimintaasi? Esittelemällä verkossa visuaalisen pinitaulun, jossa on suuri valikoima pinsejä eri aiheista, Pinterest on sosiaalisen median sydän missä tahansa markkinointistrategiassa, ja tilastot heijastavat tätä. Jos etsit vahvaa vastaanottavaista yleisöä, joka tuottaa yli 400 % enemmän tuloja klikkausta kohden kuin Twitter ja 27 % enemmän kuin Facebook sekä viittaa enemmän liikenteeseen kuin YouTube, Google+ ja LinkedIn yhteensä – olet varmasti osunut oikeaan paikkaan!

Tänä päivänä yhä useammat yritykset alkavat käyttää tätä visuaalista löytövälinettä voidakseen olla yhteydessä muihin käyttäjiin (jotka voivat olla kumppaneitasi, asiakkaitasi tai sijoittajia) ja levittää sanaa. Jos siis sinusta tuntuu, että voit postata johdonmukaisesti ja koota yhteen hyödyllisiä ja mielenkiintoisia asioita muille ihmisille ja samalla saada enemmän hyötyä yrityksellesi, niin tervetuloa ”pinnattavaan maailmaan”.

Tässä postauksessa annamme sinulle tärkeimmät vinkit siitä, miten saat Pinterestin toimimaan yrityksesi hyväksi, joten aloitetaan:

Liitä yrityksesi Pinterestiin

Puolella siitä, että sinun on lisättävä ”Pin”-painike sivustollesi, on välttämätöntä rekisteröityä Pinterestiin ja alkaa näyttää jotain tarttuvaa, mutta ennen kaikkea jaettavaa sisältöä, joka voi liittyä yritykseesi ja muihin siihen liittyviin elämänaiheisiin.

Pinterestin edistäminen voi itse asiassa olla haastavaa. Varsin haastavaa. Se voi olla vaikeaa saada seuraajia, on hyvin vaikeaa saada heidät vuorovaikutukseen pinsseidesi kanssa (repinoimaan niitä tai kommentoimaan niitä), ja myös on vaikeaa saada vierailuja pinneistäsi pääsivustollesi. Mutta tämä on vasta alkua. Kun pallo lähtee liikkeelle sekä pinneistäsi tulee viraalisia, asiat ovat enimmäkseen autopilotilla, koska Pinterestin jäsenet tekevät työtä – repinöivät pinnejäsi, jotta heidän seuraajansa tarkistavat ne ja käyvät blogissasi, ja sitten yksinkertaisesti ostavat tuotteitasi tai palveluitasi.

Tämän saavuttamiseksi sinun täytyy kommunikoida seuraajiesi kanssa ja luoda yhteyksiä heihin, mikä usein voi viedä aika paljon aikaasi, melko todennäköisesti 5-6 tuntia joka päivä.

Käytä foorumeita levittääksesi juttujasi

Kun otat huomioon, että Pinterestissä on loistavat hakuominaisuudet, sinun on ehdottomasti luotava tauluja, joiden otsikossa on avainsanoja. Älä myöskään unohda valita oikeaa kategoriaa, jotta muut ihmiset löytävät sinut. Tässä vielä yksi neuvo – älä vain postaa, vaan rakenna yhteisö. Se vie aikaa, mutta se on sen arvoista.

Rakenna suhteita vaikuttajiin

Jos aiot suorittaa ensimmäisen askeleen suhteiden rakentamisessa, sinun on kiinnitettävä vaikuttajiesi huomio. Sinun tulisi tykätä heidän pinneistään ja jättää kommentteja, mikä voi olla hyvä alku suhteiden käynnistämiselle. Jos houkuttelet vaikuttajien huomion, tavoitat helpommin kohdeyleisösi. Voit myös luoda yhteistyötauluja saadaksesi uuden ryhmän pinnejä ja laajentaaksesi asiakaskuntaasi.

Kannattaa kiinnittää huomiota kuviin

Ennen aloittamista on hyvä tuntea Pinterestin kuvavaatimukset. Ladattavien kuvien tulisi olla yli 80 pikseliä, eli alkuperäisen kuvan mittojen tulisi olla 600-800 pikseliä. Pinterest-taululla kuva muutetaan noin 192 x 256 pikselin kokoiseksi. Oikeat mitat auttavat pinnejäsi tulemaan huomioiduksi useammin.

Miten Pinterestiä voi käyttää SEO:ssa

Pinterestin kasvattamisen salaisuus… avainsanat!

Hakukoneoptimointi (SEO) Pinterestissä on kyse yrityksen Pinterest-sivun perustamisesta niin, että se houkuttelee kommentteja, jakoja ja seuraajia ihanneyleisöltäsi.

On hyödyllistä ajatella Pinterestiä itsenäisenä hakukoneena, joka vetää esiin eloisia kuvia, joissa on avainsanoja sisältäviä kuvauksia blogeista, infografiikoista, videoista ja tuotteista. Ja aivan kuten minkä tahansa muun hakukoneen, Pinterestin ensisijainen tehtävä on tarjota laadukasta sisältöä käyttäjilleen.

Miten optimoida pinisi hakua varten

Kaiken SEO-keskustelun, olipa kyse Pinterestistä, verkkosivuistasi tai mistä tahansa muusta alustasta, täytyy alkaa laadukkaasta sisällöstä. Sitä ei yksinkertaisesti voi kiertää.

Kuten perinteinen verkkosivujen hakukoneoptimointi, avainsanojen sisällyttäminen sisältöön on tärkeää. Pinterest SEO menee kuitenkin askeleen pidemmälle. Visuaalisena välineenä Pinterestin SEO-optimointi sisältää asioita kuten kuvien oikeanlainen muotoilu, kohdemarkkinoidesi sitouttaminen ja Pinterestin erikoisominaisuuksien, kuten ”Tallenna”-painikkeen ja ”Rich Pins” -ominaisuuksien, käyttöönotto.

• Luo ja pinaa laadukasta, sitoutumisen arvoista sisältöä.
  • Käytä ohjattua hakua saadaksesi käsityksen siitä, mitä käyttäjät haluavat nähdä.
  • Avainsanatutkimus.
  • Kirjoita avainsanarikkaat kuvaukset pinneille ja laudoille.
  • Käytä rohkeasti hashtageja.
  • Käytä Rich Pins.

Pinterest voi olla loistava työkalu SEO:n parantamiseen. Yksi parhaista tavoista on hyödyntää Pinterestiä kiinnittämällä kuvia ja linkkejä verkkosivustollesi. Esimerkiksi luomalla laadukkaita grafiikoita, jotka sopivat yhteen blogipostauksesi kanssa, ja lähettämällä ne Pinterestiin linkin kanssa takaisin sivustoosi ja kyseiseen postaukseen auttaa lisäämään viittauksia verkkosivustollesi. Pinterest voi olla myös uskomattoman hyödyllinen avainsanatutkimuksessa, koska näet hakuehdotukset ja suositut hakusanat.

Löydä uusia kumppaneita ja samanhenkisiä ihmisiä

Pinterestin käyttäminen tarjoaa loistavan mahdollisuuden tulla muiden yritysten huomioimaksi ja seurata samalla oman liiketoiminta-alueesi tapahtumia. Muiden pienyritysten seuraaminen antaa sinulle loistavan tilaisuuden esitellä itseäsi, ja seuraamalla asiakkaitasi saat parempia käsityksiä heidän kiinnostuksen kohteistaan ja tarpeistaan.

Aloita siis käyttämään yritystiliäsi henkilökohtaisen sijaan ja tee brändisi visio Pinterestin avulla. Ota huomioon, että tekemällä todella kevyttä ”pinnattavaa” toimintaa PR:ää silmällä pitäen voit lisätä luovuutta, mainostaa yritystäsi ja tuoda lisää asiakkaita yritykseesi. Pinterest on liikenteen ja myynnin ykköslähde, joten lähde liikkeelle ja yritä saada palanen piirakasta!

Uusimmat lähettäjältä Blog