PRNEWS.IO:n tehtävä. Yrityksen visio

2 minuuttia luettu

Yrityksen missio on osa sen olemassaolon tunnetta, jolla ei ole mitään yhteyttä rahaan. Missio toimii yrityksen arvojen perustana. Se määrittää yrityksen roolin yhteiskunnassa. Kerromme, mitä missio on, miten se muotoillaan, näytämme esimerkkejä suosituista yrityksistä ja tietenkin esittelemme PRNEWS.IO:n mission.

Hieman teoriaa

Olemassaolon tunteen lisäksi missio julistaa vielä yhden arvokkaan ajatuksen. Se määrittää, mitä yritys EI TEE.

Ei se myöskään kerro mitään liiketoiminnan kehittämisen vektorista, suunnitelmista jne.

Missio on työntekijöiden motivaation perusta. Se ei kerro mitään yrityksen menestyksestä eikä varsinkaan omistajien tai ylimmän johdon hyvinvoinnin kasvusta. Samankaltaiset fraasit mission muotoilussa eivät innosta työntekijöitä konkreettisiin tuloksiin.

Poikkeuksena tällaisia periaatteita voidaan käyttää sellaisten yritysten missioissa, joissa kaikki työntekijät ovat osakkeenomistajia.

Mission päätarkoituksena on tuoda esiin hyöty, jota asiakkaat (käyttäjät, asiakkaat) ja yhteiskunta yleensä saavat.

Sisäinen muotoilu auttaa keksimään mission ulkoisen määritelmän. Se koostuu viidestä kohdasta:

1. Mitä yrityksemme tekee?

2. Kenelle teemme sitä, mitä teemme?

3. Missä sijaitsemme maantieteellisesti?

4. Miten me tarkalleen ottaen teemme tämän? Puhumme yrityksen ainutlaatuisuudesta ja sen kilpailueduista.

5.Mitä yrityksemme ei tee eikä aio tehdä.

Tämän viiden kohdan analyysi auttaa muotoilemaan tiiviin ja samalla ytimekkään, kohderyhmälle selkeän määritelmän missiosta.

Kohderyhmälle selkeän määritelmän.

PRNEWS.IO:n tehtävä

Tehtävämme on edistää sisällön jakelua. Jos analysoimme sen sanamuotoa, niin:

1. Yrityksemme auttaa sisällön jakelussa.

2. Teemme sitä kaikille, jotka sitä tarvitsevat.

3. Teemme tätä kaikkialla maantieteestä riippumatta.

4. Emme välitä kilpailijoista, koska PR on universaali ammatti. Mitä useampi yritys on mukana sisällönjakelussa, sitä parempi.

5. Yrityksemme ei estä eikä aio estää sisällön levittämistä.

Uusimmat lähettäjältä Blog