Tapaus. Uudelleenbrändäys PRNEWS.IO:n avulla

4 minuuttia luettu

Täysimittaisen PR-kampanjan toteuttaminen vaatii paljon aikaa ja vaivaa. On yhdisteltv mediasuunnitelma, sovittava julkaisujen sijoittelusta ja suoritettava maksu. Usein käy kuitenkin niin, että budjetti on tiukasti aikataulutettu tai se on käytetty sivuston kehittämiseen, eikä PR:n kuluja ole jäänyt niin paljoa jäljelle.

Tällainen ongelma on syntynyt asiakkaallemme, MasterBundle-palvelulle, joka myy malleja suunnittelijoille.

MasterBundle verkkomarkkinapaikka on paikka, josta suunnittelijat voivat ostaa valmiita paketteja web-suunnittelun projisointiin ja kehittämiseen.

Sivusto sisältää sarjoja, joissa on premium-fontteja, vektorikuvituksia, WordPress- ja Joomla-teemoja, HTML-malleja, vektorikuvakkeita kuvituksiin, Photoshop-elementtejä ja muita suunnittelijan herkkuja. Kaikki tämä auttaa säästämään aikaa projektin toteutuksessa.

Tilanne

Kesällä 2018 MasterBundle-tiimi päätti toteuttaa uudelleenbrändäyksen. Rebranding-prosessi on tärkeä osa yrityksen elinkaarta. Kehittyessään MasterBundle-yritys on tullut yli pienyrityksen rajojen. Oli välttämätöntä päivittää sivuston visuaalinen osa, jotta se voisi väittää itseään ja houkutella joitakin massiivisia asiakkaita.

Tässä on MasterBundle-sivuston aiempi ulkoasu:

MasterBundlen verkkosivusto uudelleenbrändäyksen jälkeen:

Asiakkaan ongelma

Alun perin yritys suunnitteli PR-kampanjointiin tietyn budjetin selviytyäkseen siitä omin voimin. Mutta kun päivitetyn sivuston kehittäminen tuli päätökseen, kävi ilmi, että markkinatiimi ylitti päivitetyn projektin alkuperäisen budjetin. Siksi heidän oli leikattava PR-kampanjan rahoitusta.

Kun promootio piti käynnistää; yrityksellä oli tilillä jäljellä noin 300 dollaria. Asiakas yritti sopia mainossivustojen kanssa itsenäisesti. Mutta niiden hinnat ylittivät huomattavasti käytettävissä olevan summan. Siksi MasterBundle päätti palkata urakoitsijan, joka voisi ratkaista tämän ongelman.

Ratkaisu

Jottemme ylittäisi budjettia ja saisimme mahdollisimman suuren kattavuuden, PRNEWS.IO järjesti mediasuunnittelun. Yrityksen asiantuntijat valitsivat 10 mainospaikkaa, jotka olivat optimaalisia odotetun kattavuuden kannalta ja joiden avulla ei ylitetty budjettia.

Poimimme mainossivustoja eri hintasegmenteistä. Näitä ovat useat alueelliset e-uutislähetykset ja muutamat huipputeemaiset verkkosivut.

Matalan kustannustason alueelliset verkkosivut lisäävät tavoittavuuttaan ja houkuttelevat paikallisen väestön huomiota.

Temaattiset painokset lisäävät tunnistettavuutta ammatillisessa ympäristössä.

Asiakkaan tarvitsee vain sopia lehdistötiedotteiden tekstistä. Olemme sijoittaneet kymmenen julkaisua eri mainospaikoille päivitetyn version julkaisuun mennessä.

Tulos

Viimeiset päivät ennen sivuston uuden version julkaisua ovat aina kaikkein hankalimpia. On tarkistettava kaikki useaan kertaan, poistettava mahdolliset virheet ja varmistettava, että kaikki on sopusoinnussa brändin konseptin kanssa.

Asiakkaan ei tarvinnut käyttää arvokasta aikaansa neuvotteluihin toimituskuntien kanssa, sopivien mainossivustojen etsimiseen ja kouristeleviin yrityksiin olla ylittämättä budjettia.

Valitsimme sopivat mainossivustot ja laitoimme sinne kymmenen laadukasta lehdistötiedotetta. Nämä julkaisut ovat lisänneet yleistä kiinnostusta MasterBundle-palveluita kohtaan.

Johtopäätös

Pieni budjetti ei ole syy lopettaa PR-kampanjointia. Tällaisessakin tilanteessa voi aina ottaa yhteyttä PRNEWS.IO:hon, ja he löytävät sopivat mainospaikat.

Luettelossamme on yli 50 tuhatta mainossivustoa ympäri maailmaa. Nämä ovat uutis- ja teemajulkaisuja, blogeja, alueellisia sivustoja ja uutistoimistoja. Moninaisuuden joukosta löytyy mediatuotteita, jotka sopivat kaikille – pienen pääoman omaavasta startup-yrityksestä suuryrityksiin.

Myös PRNEWS.IO voi huolehtia paitsi aineiston sijoittamisesta myös sen kirjoittamisesta. Kirjoittajat kirjoittavat, kääntävät tai muokkaavat artikkeleita, lehdistötiedotteita tai uutisia.

Uusimmat lähettäjältä Blog