De 10 største miljømæssige startups: Nyttige, trendy, rentable

4 min læst
Environmental Startups.

Vi lever på en meget tæt planet, hvor alt er forbundet med hinanden. Folk er først nu begyndt at indse deres ansvar for dens fremtid.

Vidste du, at menneskeheden forbruger 50 % flere naturressourcer, end planeten kan genopfylde? Hvis denne tendens fortsætter, vil vi om 30 år have brug for tre planeter som Jorden for at tilfredsstille alle vores nuværende behov.

Nu er vi i en situation, hvor det bliver klart, at hvis vi fortsætter med at producere og forbruge i samme tempo, har den kommende generation kun ringe chance for at overleve på denne planet.

Er dette ikke en god grund til, at miljødagsordenen lyder højere hvert år, og at regeringer, virksomheder og skolebørn fra forskellige lande slutter sig til nogle få aktivisters stemmer? Og det blev en god idé for startups.

En startup er et kommercielt projekt, der er baseret på en idé og kræver finansiering til udvikling. Hvis du er interesseret i denne artikel, så har du helt sikkert en idé, ikke sandt? “Grønne” teknologier og miljøbevidsthed er trods alt ved at blive en del af vores hverdag.

Flere og flere virksomheder hjælper med at redde eller forbedre naturen, reducere forbruget eller giver dig mulighed for at få flere ressourcer med mindre tab for miljøet og får folk til at tænke.

Men i denne artikel vil vi se på dem, for hvem præfikset “øko” er blevet en grundlæggende idé for en succesfuld virksomhed og ikke blot en social holdning.

I alt venter 10 forskellige virksomheder på dig i vores samling: Nogle af dem har ikke kun grebet den globale øko-trend ved halen, men har også formået at tjene gode penge på den. Andre er på vej mod overskud, men tilbyder virkelig innovative idéer for 2021. Men på alle stadier af deres udvikling har virksomhederne brug for en promo.

ECO-Startup Marketing Boost

Naturligvis er spørgsmålene om økologi og miljøbeskyttelse i dag ved at komme i forgrunden blandt verdenssamfundets globale prioriteter. Men selv Gud har brug for klokker. Det er trods alt ikke nok blot at indse, at bevarelse og forbedring af miljøet er væsentlige betingelser for en bæredygtig udvikling, for menneskers livskvalitet og generelt for vores civilisations fremtid. Dette skal råbes og oplyses af oplyste mennesker. Når alt kommer til alt, kan menneskets indvirkning på naturen ikke længere rulles tilbage. Medmindre vi snart opfinder tidsmaskinen.

Lad os være ærlige, PRNEWS.IO har ikke en tidsmaskine (selv om vi arbejder aktivt på det =), vi vil løse visse problemer ved at levere en kvalitet promo for din startup. Nemlig:

• Vi vil vække interesse for din idé, hjælpe med at tiltrække nye gæster og besøgende til webstedet og dermed potentielle investorer;
  • vi hjælper med at skabe indhold, der vil blive husket af en potentiel kunde, så han om nødvendigt vil huske om din startup;
  • vi bruger de bedste platforme til annoncering, som vil øge kendskabet og udvide målgruppen.

Du kan finde ud af mere her ved hjælp af en PR-agent fra PRNEWS.IO.

Og lad os nu se på eksempler på de bedste grønne startups fra de seneste år, der er relevante i 2023.

Best 10 miljøbaserede startups at holde øje med i 2023

Rain.Aero – Palo Alto, Californien, USA

Website | Twitter

Stifterne var bekymrede over antallet af skovbrande rundt om i verden. Idéen med startup-virksomheden er at bruge moderne teknologier til at slukke brande og vigtigst af alt, at løse sådanne brande tidligt. Automatiserede droner gør det muligt at stoppe en brand inden for 10 minutter efter, at den er startet. Dette resultat opnås gennem den integrerede brug af autonome køretøjer og computervision. Ikke en dårlig løsning til at redde skove og planter, vel?

Osnova – Sofia, Bulgarien

Website | LinkedIn

Løsningen vil gøre det muligt for virksomheder at beregne drivhusgasemissioner gratis. Drivhusgasser udledes uundgåeligt til atmosfæren i forbindelse med produktion af alle varer (herunder fødevarer), elektricitet og opvarmning. Ethvert produkt og enhver tjenesteydelse har sin egen ækvivalent i form af CO2-emissioner – så uanset hvad vi gør, opvarmer vores handlinger gradvist planeten. Selv Greta Thunberg efterlader et CO2-fodaftryk – selv om hun taler fra FN-podiet med vrede taler, hvor hun anklager verdens ledere for passivitet.

Denne startup kan i samarbejde med virksomheder, der er involveret i spørgsmålet om CO2-udledning, være med til at gøre en forskel.

Scindo – London, England, Det Forenede Kongerige

Website | Twitter

Den gennemsnitlige nedbrydningstid for plastprodukter, der er fremstillet ved hjælp af forskellige teknologier, ligger mellem 400 og 700 år. Plastikposer, som bruges af mennesker hver dag, nedbrydes i naturen i 100 til 200 år. Dette er bagsiden af plastprodukternes styrke og holdbarhed. Jordens land og oceaner fyldes hurtigt med plastikaffald: der er endnu ikke fundet en enkelt måde at befri Jorden for det på. Forskere opfinder jævnligt nye måder at ødelægge den mest populære polymer fuldstændigt på, og dette blev hovedidéen bag startup-virksomheden Skindo. Dette er en ren teknologisk startup. Fyrene har til formål at omdanne plastik til værdifulde molekyler, der kan genbruges i en række forskellige industrier. Nemlig at skabe en cirkulær økonomi for plastik ved at udvikle et alternativ til lossepladser og forbrænding.

HeyCharge – München, Tyskland

Website | Twitter

Efterhånden som behovet for flere ladestationer stiger rundt om i verden, stiger også behovet for infrastruktur, der kan håndtere hurtigere opladning ved højere strøm og spænding end det, der er tilgængeligt i øjeblikket. Virksomheden leverer opladningsinfrastruktur, betalingssystemer og installation til elbiler.

Carbominer – Kyiv, Ukraine

Website | LinkedIn | Facebook

Det er en hardware-startup, der udvikler teknologi til at producere kuldioxid (CO2) fra den frie luft. Potentielle målkunder for denne virksomhed er inden for landbrugssektoren, da ideen bag teknologien er at sælge CO2 til drivhuse for at stimulere plantevæksten. I global forstand er det bæredygtige mål for fyrene en storstilet reduktion af kuldioxidemissionerne.

Inoqo – Wien, Østrig

Website | Facebook | LinkedIn

App’en anvender en særlig innovativ teknologi, der passivt og intelligent kan spore brugerens indkøbskurv for f.eks. at informere dem om deres købs indvirkning på CO2-udledningen, og hvordan det er i overensstemmelse med deres miljømæssige prioriteringer eller sociale værdier. Appen har anbefalinger til alternative produkter med mindre miljøbelastning. Startup-virksomhedens hovedidé er at give millioner af forbrugere verden over mulighed for at lære, hvorfor og hvordan deres forbrugsbeslutninger påvirker biodiversiteten, klimaet og deres eget velbefindende. Lær at træffe velovervejede beslutninger.

SatGeo – Sofia, Bulgarien

website

Satellitbilledbaseret teknologi hjælper med tidlig opdagelse og forebyggelse af ulykker i vandforsyningsnettet. Dette vil bidrage til at undgå nødbesøg af håndværkere og ulykkens uønskede indvirkning på naturen, plus at det vil spare byens budget. SatGeo vandt 25 tusind euro til udvikling af sin startup.

Recycllux – Bruxelles, Belgien

Website | Twitter

Med omkring 11 millioner tons plastik, der hvert år kommer ind i havene, kæmper virksomheder, der rydder op i havene, ofte med forældet teknologi, omkostninger og effektivitet. Holdet bruger kraften af kunstig intelligens til at identificere forskellige typer marint plastaffald og indsamle oplysninger om disse forurenende stoffer i havene for at beskytte livet i vandmiljøet. Derefter vil de opnåede data blive overført til interesserede personer, der er involveret i affaldshåndtering og genbrug.

Success Rockets – Moskva, Rusland

Website | Twitter

Beskæftigede sig med udvikling af raketter og satellitter. Et af startup-virksomhedens projekter er små rumfartøjer til overvågning af drivhusgasemissioner. Ifølge planen skal systemet være operationelt i 2030 – dets analoger i verden findes endnu ikke. Rumkomponenten af det system, som Success Rockets udvikler, vil omfatte en konstellation af 60 satellitter, der opererer i lavt kredsløb om Jorden og dækker hele Jordens overflade. Med deres hjælp vil det være muligt at få oplysninger om indholdet af visse drivhusgasser i atmosfæren i det lokale område. Satellitterne vil indsamle rådata, og automatiske behandlingsværktøjer vil omdanne dem til tal og grafer.

Hoxton Farms – London, England, Det Forenede Kongerige

Website | Twitter

Projektet udvikler et andet alternativ til kød – det producerer animalsk fedt uden brug af dyr. Det indsamlede 2,7 mio. pund ved starten. Ideen er at erstatte den flertrins-proces, hvor man får kød ved at fodre dyr med græs, som derefter slagtes, ved blot at dyrke de samme celler på græs. Industriel produktion af kunstigt kød kan mindske presset på vand og andre naturressourcer, bidrage til at reducere udledningen af drivhusgasser, spare millioner af dyr for lidelser og forbedre det endelige produkts hygiejniske egenskaber. Ifølge prognoser vil plantebaseret kød i 2040 kunne erstatte en fjerdedel af verdens kødprodukter. Undersøgelser blandt britiske forbrugere viser, at 20 % er enige i at spise det i fødevarer, 40 % er ikke klar til det, og resten har ikke taget stilling til det. De yngre generationer – byboere og velhavende forbrugere – er dog mere positive. Det vil kun tiden vise.

PR-idéer til nystartede miljøvirksomheder fra eksperter på området

Ram Chaitanya, stifter af Be Zen – en platform, der fokuserer på at hjælpe folk med at træffe mere bæredygtige valg i deres hverdag

Ram Chaitanya, stifter af Be Zen - en platform, der fokuserer på at hjælpe folk med at træffe mere bæredygtige valg i deres hverdag

Be Zen’s primære satsning er vores gratis chrome extension der anbefaler brugerne miljøvenlige alternativer til produkter, som de gennemser på hjemmesider som Amazon. Vi hjælper også vores brugere med at leve et mere bæredygtigt liv ved hjælp af vores omfattende blog!

Som du godt ved, er PR en vanskelig opgave for små startups i betragtning af vores økonomiske begrænsninger og begrænsede ressourcer. Vores researchteam gjorde dog et strålende stykke arbejde med at finde forskellige platforme til at reklamere for vores produkt og opbygge personlige relationer med vores kunder. Det er ekstremt vigtigt for miljøvirksomheder at sikre deres brugere, at de er lovlige og ikke laver greenwashing. Alle vores tjenester er gratis, og vi sikrer vores brugere 100 % gennemsigtighed. Vi etablerer dette i alle vores kanaler. Vi bruger i vid udstrækning Cold emails og DM potentielle brugere på Twitter og Instagram. Dette etablerer en personlig forbindelse. Vi anmoder også små influencers om at reklamere for vores produkt. Vi bruger Reddit til at bede brugerne om feedback og ærlige anmeldelser. Vi har et ugentligt nyhedsbrev, der har links til vores forskellige sociale mediekanaler og vores blog og Chrome Extension. Vi skriver også gæsteindlæg på forskellige andre bæredygtighedsplatforme.

Endelig vedligeholder vi relationer med vores publikum på Heartbeat. Vi har langsomt men gradvist fået et publikum på over 350 brugere! Det vigtigste at huske er, at små skridt betyder noget. Hver enkelt vunden bruger er en stor præstation.

Disse tips er noget jeg har samlet fra praktisk erfaring og min egen rejse som en person, der ønsker at tilføre værdi til den markedsniche jeg arbejder i.

Konklusion

Respekten for naturen er anerkendt som en af de grundlæggende værdier i FN’s millenniumerklæring. Respekten for naturen formes af økologisk kultur, åndelighed og bevidsthed. Enhver af disse opstarter på en eller anden måde formidler dette mål til mennesker.

Der er nok ingen, der vil benægte, at overdreven brug af ferskvand, energiressourcer, massiv skovrydning, tankeløs omdannelse af naturlandskaber, intensive kemiske landbrugsmetoder, forurenende emissioner og tilsmudsning af naturen med affald samt anden mangel på kultur og forbrugerstil og aktiviteter mennesker har en ødelæggende indvirkning på det naturlige miljø, hvilket fører til en reduktion af den biologiske mangfoldighed og en uigenkaldelig ødelæggelse af biosfæren.

Grønne projekter er et klassisk eksempel på monetarisering af sådanne problemer, uanset hvor uhøfligt det end måtte lyde. I 2022 er øko-trenden desuden allerede blevet mere end blot et modeord. Det er et reelt behov for at redde det, der stadig kan reddes. Hvis du har en idé til, hvordan du kan løse disse problemer – så handl! PRNEWS.IO hjælper dig gerne med promoveringen og tilsvarende med populariseringen. Lad os derved formidle til verden, at hensynet til miljøet begynder hos hvert enkelt menneske.

Seneste fra Blog