Hvordan promoverer du dit websted på Instagram?

11 min læst
Hvordan promoverer man sit website på Instagram?

Søger du efter en måde at promovere dit websted på og skabe trafik? Så bør du ikke gå glip af Instagram! I dag kan du næppe finde en succesfuld virksomhed, som ikke er aktiv på Instagram.

Det eneste, du skal gøre, er at lære nogle strategier og hacks til at promovere dit website på Instagram. Hvis du derimod har travlt med din virksomhed og ikke ønsker at bruge timer på Instagram på at følge nye brugere, køre annoncer, interagere med andre osv. kan du overlade alle handlinger til en Instagram management service eller en Instagram manager til at håndtere alt, hvad du har brug for på Instagram.

Hvordan promoverer du dit website på Instagram?

Der er næsten 500 millioner daglige aktive brugere på Instagram, hvilket måske er en god nyhed for virksomheder og brands, der forsøger at promovere deres websites og produkter på Instagram. Der er seks trin nedenfor, der hjælper dig med at promovere din virksomhed og dit website på Instagram.

Lad os dykke ned i!

Påpasset Instagram bio

Det er klart, at brugerne læser din Instagram-bio, før de trykker på “Følg”-knappen, men hvordan kan du så opfordre dem til at trykke på knappen?

Vælg det relaterede Instagram-brugernavn og profilbillede, som repræsenterer din virksomhed, samt skriv en fængende og informativ Instagram-bio for at overbevise brugerne om, at du er værd at følge.

Generelt vil det hjælpe, hvis du skriver en kort beskrivelse af din virksomhed og dine kontaktmuligheder eller får Instagram-bio-ideer fra dine konkurrenter. Desuden kan du nemt redigere din Instagram-bio og opdatere oplysningerne, når der sker ændringer i din virksomhed.

Sæt en optimeret Instagram-forretningskonto op

Hvordan skifter jeg min personlige Instagram-konto til en erhvervskonto? Det første skridt til at promovere dit websted på Instagram er at skifte din Instagram-konto til en erhvervskonto og optimere den.

–>

1. Åbn Instagram-appen, og gå til din profil
  2. Tryk på de tre linjer i øverste højre hjørne
  3. Tryk på “Indstillinger”
  4. Tryk derefter på “Konto”
  5. Tryk derefter på “Skift til professionel konto” nederst på siden.
  6. Vælg “Business” over Creator, og tryk på “Næste”
  7. .
  8. Tilslut derefter din Facebook-side til din Instagram-konto.
  9. Til sidst gennemgår du dine kontaktoplysninger, og du trykker på “Udført”
  10. .

Det har mange fordele at skifte til en Instagram-virksomhedskonto, bl.a.:

• Få adgang til Instagram-analyser og indsigt
  • Automatisk offentliggørelse af indlæg på Instagram
  • Kan du annoncere på Instagram og lave promoverede indlæg
  • Føj et link til din Instagram-story
  • Tag produkter i dine indlæg

Føj webstedslinket til din bio

Taktikken med “link i bio” virker altid! Det er klart, at det første sted, som følgere ser, er din Instagram-bio, hvilket betyder, at du ved at tilføje det rette call to action og webstedslink kan omdirigere dine følgere til dit websted. Desuden ville du være heldig at konvertere dine følgere til kunder ved deres første besøg på dit website.

Som du måske ved, tillader Instagram kun brugere at tilføje et enkelt link i deres bio, hvilket måske ikke er nok! Så hvad nu, hvis du ønsker at dele flere links med dine følgere?

Den gode nyhed er, at der findes nogle Instagram links i bio-værktøjer, der lader brugerne tilføje flere links i ét link. Desuden kan du tilføje din e-mailadresse og kontaktoplysninger, vælge dit yndlingstema, tilføje tags til dine produkter, dele e-bøger og meget mere.

En anden fordel ved at bruge Instagram-bio-linkværktøjet er at vise indsigt og analyser af antallet af brugere, der klikkede på dit link og besøgte hver side på din landingsside.

For at nævne nogle af Instagram links i bio værktøjer, kan vi nævne Linktree, som er betalt i nogle funktioner, og My.URLs bio, som er helt gratis.

Her er en trin-for-trin guide til at tilføje et link til din Instagram bio:

1. Åbn Instagram-appen, og tryk på dit profilbillede nederst til højre.
  2. Tryk på “Rediger profil” øverst på siden
  3. Skriv bioteksten (højst 150 tegn), og tilføj linket til afsnittet “Website”.
  4. Til sidst skal du trykke på “Udført” for at gemme bioteksten

Føj en opfordring til handling i billedtekster og billeder

At du ved, at du ikke kan tilføje klikbare links i billedtekster betyder ikke, at du ikke bør bruge et call to action i dine indlæg! Du bør med andre ord bruge en opfordring til handling i billeder og billedtekster og bede brugerne om at klikke på linket i bio.

Det gode ved Instagram stories er, at du kan bruge dem til at dele en række links, du kan bruge stories til at drive website trafik generelt eller til at drive trafik til en specifik produktliste eller et specifikt blogindlæg.

Dengang var det begrænset til konti med over 10.000 følgere,  Instagram story links er nu tilgængelige for alle. Ved hjælp af Instagram stories kan du give dine følgere påmindelser i realtid om at besøge dit website landingsside.

Instagram story swipe up

Skrive Instagram-annoncer

Instagram-annoncer giver dig mulighed for at finde din målgruppe og øge antallet af besøg og kunder på dit websted. Heldigvis kan du frit tilføje klikbare links i Instagram-annoncer, så brugerne kan få mere at vide om dit indlæg ved at klikke på dem.

Ads på Instagram tilbydes som et billede, en video og en karrusel, hvor du kan tilføje klikbare links på indlæg.

Billede. Billedannoncerne er enkelte fotos med en billedtekst.

Video. Videoannoncer kan være op til 30 sekunder lange i stående eller liggende format.

Carousel. Hvis du har brug for at fortælle en historie eller vise flere billeder, kan du vælge karruselannoncer.

Læs mere: Instagram Analytics Tools and What Metrics to Track

Få hjælp fra Instagram-influencere

Da mange mennesker følger Instagram-influencere, ville du have chancen for at blive opdaget af mange mennesker, når en influencer taler om dig. Find influencere relateret til din niche manuelt eller ved at bruge websites som f.eks. en Influencer, der har samlet og kategoriseret Instagram-influencere.

Mange mennesker har tillid til Instagram-influencere, så du kan udvide din rækkevidde og nå dine mål.

Løb en giveaway

Running giveaways og kampagner vil hjælpe dig med at opfylde dine markedsføringsmål, så tøv ikke med at poste dem på Instagram. Du kan også tilbyde nogle rabatter for hvert follow, eller udformet konkurrencen på en måde, der vil få flere besøgende til din profil.

Instagram-konkurrencer og -giveaways kan fordoble antallet af dine følgere og øge kendskabet til dit brand. Så det ser ud til at være en god måde at blive set af mange mennesker på kort tid.

Du kan opstille flere regler for giveaways, som f.eks. de regler, der er nævnt nedenfor:

• Følg din konto
  • Nævn 3 af deres venner på dit giveaway-indlæg
  • Dele en historie på deres konto og tagge dig
  • Repost dit giveaway-indlæg på deres konto
  • Brug dit brands hashtag på deres Story eller indlæg
  • Synes godt om dine tre sidste indlæg

Er din Instagram-konto klar til verifikation?

Download vores GRATIS tjekliste til verifikation

Seneste fra Blog