Hvad er nogle muligheder for at få mere ud af e-mail marketing?

8 min læst

Har du ledt efter måder at tjene flere penge på e-mail marketing? Metoden er måske ikke så populær på grund af sociale medier og søgemaskineoptimering, men en ordentlig e-mailmarketingkampagne kan stadig gøre underværker for din virksomhed ved at øge kendskabet til dit brand, tiltrække nye kunder eller overtale tidligere kunder til at vende tilbage.

Spørgsmålet er, hvordan man får det til at ske. Hvis du ønsker at køre en mere optimal e-mailmarketingkampagne, skal du implementere nedenstående tips.

Opfordre folk til at abonnere

Hvis du opbygger din e-mail-liste på et websted, skal du give folk et incitament til at tilmelde sig. Du kan f.eks. tilbyde dem fordele som gratis forsendelse eller rabatter.

Konkurrencer er også et opråb værd. På samme måde som mærker kører giveaways på sociale medier for at tiltrække flere følgere, kan du udvide din e-mail-liste ved at give væk varer som f.eks. mærkevarer.

Lær hvordan du laver din egen skjorte eller samarbejd med en leverandør, der kan fremstille varerne og sende dem direkte til dig, burde ikke være så svært. Der er naturligvis ingen grund til at begrænse præmierne til kun at omfatte specialfremstillede t-shirts.

Hvis du kiggede på TOP10-artikler, der sælges på Printify, ville du se produkter som hættetrøjer, klistermærker og endda ansigtsmasker i den også.

Det er ret svært at skrive overbevisende kopier. Det er ikke overraskende at se virksomheder hyre de bedste tekstforfattere, de kan få, og betale dem tusindvis af dollars for så lidt som et par sætninger.

Fokus på e-mail-kopier

Når det kommer til e-mailmarkedsføring, betyder hver eneste lille ting noget. Overskriften og den måde, du henvender dig til modtageren på, for eksempel. Skal du bruge en neutral eller en venlig tone? Skal du placere tilbuddet øverst i kopien eller i midten? For ikke at nævne selve teksten.

Hvis du er villig til selv at lære tekstforfatterhåndværket, skal du bruge tid på at se på nogle af de bedste eksempler på tekstforfatning, du kan få. Læs om e-mailkampagner, der har haft succes.

På den anden side, hvis du ender med at ansætte en tekstforfatter, skal du sørge for at samarbejde med dem og kommunikere så meget som muligt for at skabe solide markedsføringsmails. Og hvem ved, samarbejdet med en professionel kan være en god mulighed for selv at lære mere om e-mailmarkedsføring. Og jo mere viden du får, jo mere effektive vil dine markedsføringskampagner være.

Brug værktøjer til ikke at sende e-mails til spam-mapper

Det er ingen hemmelighed, at mange e-mails ender i spam-mapper. Og da de fleste mennesker ikke tjekker deres spam, ender dine anstrengelser forgæves. Heldigvis er der nogle værktøjer, der læser e-mailen korrektur, før du sender den, og som afgør, om spamfiltre vil fange e-mailen. Emailable er et eksempel på en sådan software.

Hvis du sender reklamemails for ofte, kan du naturligvis forvente, at nogle af dine abonnenter vil markere den som spam og lade deres e-mail-konto tage sig af dine markedsføringsmails. Derfor skal du sørge for ikke at sende e-mails for ofte.

Optimer e-mails til mobile enheder

Mange mennesker tjekker deres e-mails på en smartphone oftere, end de gør på en computer. Det tager mindre tid at åbne en e-mail-app. Desuden kan du aktivere notifikationer, der sender en alarm, når du modtager en ny e-mail.

Med det sagt, er her nogle forslag til at gøre dine e-mails mobilvenlige:

• Vær opmærksom på længden af emnelinjen
  • Havn fordel af tekst før overskriften
  • Kort din tekst
  • Kontroller, om mobile enheder viser billeder korrekt
  • Sæt call-to-action-knapper øverst i e-mailen
  • Test selv e-mails på tværs af flere enheder

Hold styr på dine data

Det er nødvendigt at holde styr på dine resultater. Du bliver nødt til at justere forskellige elementer i løbet af markedsføringskampagnen for at forbedre konverteringsraten. Husk, at forbrugerne også ændrer deres adfærd. Hvis noget virkede før, har det måske ikke den samme effekt nu.

For eksempel har folks indkøbsadfærd ændret under pandemien. De er nødt til at handle oftere online, fordi fysiske butikker ikke er åbne i nogle områder. Betyder det, at du skal sende e-mails oftere for at tilskynde dem til at bruge penge online? Eller måske er de for trætte af at handle online og ønsker ikke at se kampagnetilbud på deres e-mailkonto.

Den vigtigste pointe er, at du skal indsamle relevante oplysninger, som du senere skal bruge til at få mere ud af dine e-mailmarketingkampagner.

Test nye variationer

Ud over at justere teksten kan du også prøve andre ændringer for at se, om de vil forbedre konverteringsresultaterne eller forværre dem.

Sådan noget som emojis er et bud værd. Hvis din abonnentdemografi er ung, vil de måske sætte pris på din brug af emojis og være opmærksomme på e-mailen og ikke ignorere den.

Du kan også starte en serie af e-mails, der har en historie bag sig. I stedet for at give alle oplysninger i en enkelt e-mail, kan du lade dine abonnenter vide, at de kan forvente del to, tre osv. Dette kan fungere som en måde at vække deres interesse.

Seneste fra Blog