ABC for at blive eksponeret i medierne: Hvordan, hvem og hvornår

13 min læst
ABC for at få eksponering i medierne: Hvordan, hvem og hvornår.
>

Som alle gode ting er succesfuld mediedækning resultatet af hårdt arbejde, ikke et gættespil. Og det hele starter med en god plan, der vil hjælpe dig med at få den dækning, du har brug for.

Så, hvad er den hemmelige sauce bag mediedækning? Medier er ikke kun for kendte navne. Så længe du giver medierne det, de vil have, kan selv din lille virksomhed få den eftertragtede dækning. Så hvad vil de helt præcist have?

Gehemmeligheden bag at skabe en succesfuld mediedækning

Uanset virksomhedens størrelse starter det hele med en startup-historie. I det hele taget er der en ret god chance for, at dit pitch vil fange opmærksomhed og blive læst. Mindst 45 procent af udgiverne afslørede, at de ofte eller altid læser pitches.

Der er en stor kløft mellem det, du ønsker at skrive, og det, der bliver udgivet. En god kopi kan lukke denne kløft og give dig en større chance for at få dækning. Men en kopi, der forklarer, hvorfor du startede din virksomhed, er ikke længere det, som udgiverne ønsker. I dag handler det mere om årsager til, hvorfor din virksomhed skal eksistere.

Læserne vil have et nyt synspunkt, en ny tilgang eller endda en helt original idé. Tænk på det på denne måde: Folk læser med det formål at få noget ud af det. Det kan være information, inspiration eller underholdning. De bedste pitches/historier eller kopier leverer alle tre.

Så, lad os vende tilbage til formålet med vores artikel – at få mediedækning. Generelt er der tre gennemprøvede måder at gøre det på:

• Skab en meget nyhedsværdig stab og send den til journalisterne
  • Brug PR-distribution tjenester til at få eksponering i respekterede medier (f.eks. Helpareporter )
  • Spil efter dine egne regler – betal for at publicere i medier PRNEWS.IO

Skab en meget nyhedsværdig stab og send den til journalister

Så, dit første og mest udfordrende skridt er at skabe noget nyhedsværdigt. Og den største fejl, du kan begå, er at tro, at det ikke skal være noget jordomvæltende. Glem det. Det er nok at være noget om en lokal begivenhed, en ny CMO-ting eller en helt ny tilgang. Hvis du er god til det, og det er nyt, fortjener det en smigrende vinkel af opmærksomhed.

Sandsynligvis tjekker du dit nyhedsfeed flere gange om dagen og bliver bombarderet med information fra alle sider. Hvordan skelner du sandheden fra forfalskninger? Det er nok snarere dataene, der ødelægger den vilde brand, der spreder misinformation.

Dine chancer er store, hvis din historie er understøttet af fakta og forskningsdata fra en troværdig og respekteret kilde. Råd og forsikringer fra førende eksperter eller akademikere kan være en god grund til at tilføje til din kopi. Tænk bare på, at 67 procent af folk stoler på akademikere, hvis de udtaler sig om kritiske emner som klimaforandringer eller luftforurening.

Uanset hvad din passion er, er nyheder fra branchen enormt vigtige. Det behøver ikke altid at være nationalt, det er bare hvad i din branche. Bedre hvis det bakkes op med eksklusiv forskning. Så forventer 39 procent af journalisten at åbne din e-mail. Så for at skabe nyhedsværdige ting er data og mennesker bag dem nøglen.

Hvis du har noget virkelig sejt, så brug det som din hook, ligesom din nyhedskrog. Det kan være en karakter, emnet, en statistik eller et faktatal eller noget i den stil. Så find den ting, der fanger dig, og så kan du altid uddybe den, uanset hvad det er for en historie. Den bedste måde at gøre det på er at flette den kedelige statistik sammen til storytelling.

Finalt, når din nyhedsværdige historie er klar til at blive sendt, er der det sidste tip, du skal huske. Ifølge data er den bedste dag til at sende din cope torsdag mellem kl. 10 og 14 om eftermiddagen. Overvej din branche, din placering og andre faktorer, og juster i overensstemmelse hermed.

Nyt PR-distributionstjenester til at få eksponering i respekterede medier

En af de vigtigste fordele ved PR-distributionstjenester som HARO (Help a Reporter Out) er at opbygge online-kredibilitet. For små virksomheder synes den opgave at være den, der er udfordrende at opnå. En anden måde at gøre det på er ved at investere i kvalitets off-site SEO-teknikker, som helt sikkert vil tage tid & indsats.

Du kan finde mange alternative tjenester, der tilbyder en platform til at skabe forbindelser, øge troværdigheden og etablere autoritet online. Journalister bruger tjenester som HARO til at finde ressourcer til deres artikler. Du kan bruge det som et go-to værktøj til at få dit brand frem for dit publikum. Her er et par fordele for dig:

• Det kan hjælpe med at øge din SEO-indsats;
  • Driver trafik til din online butik eller en fysisk butik;
  • Immense og umiddelbar værdi i de værktøjer, som tjenesterne har til rådighed;
  • Giver dig mediedækning i medierne.

Men begå ikke den fejl at tro, at PR-distributionstjenester som en eksklusiv metode til at få dine nyheder “ud derude”. Selv hvis du gør alting rigtigt, vil de sandsynligvis ikke få arbejdet gjort.

Hvor store er dine chancer for, at dine nyheder bliver dækket? Det er ikke din nyhed, som en journalist eller udgiver ledte efter, da han gennemgik de pressemeddelelser, der blev sendt via PR-distributionstjenesterne. Det er fordi en journalist var interesseret i emnet og allerede var på udkig efter det.

Det er op til dig at beslutte, om du vil bruge eller ej PR-distributionstjenester. Det vigtigste er, at en dræbende pressemeddelelse er en vigtig del af PR. Her er ulemperne at overveje:

• PR-distributionstjenester kan være dyre, og det er sjældent, at de giver et afkast af investeringen eller ROI;
  • Ofte kan det, du tror er en nyhed, blive til et blogindlæg;
  • Du vil få bedre resultater ved at udvikle og vedligeholde relationer med journalister/bloggere/influencers/udgivere.

Spil efter dine egne regler

At distribuere PR selv indebærer en masse hårdt arbejde. Til gengæld hjælper en journalist ud tjenester ikke passer med din budgetstrategi. Og alligevel er der en vej ud. Nej, det handler ikke om en anden alternativ distributionstjeneste, men om at spille det spil efter dine egne regler.

Husk vi nævnte, at det ikke er alle nyheder, der skal have en pressemeddelelse for at blive dækket? Ofte er et blogindlæg nok til at sprede budskabet om dit brand, din begivenhed eller dit produkt. PRNEWS.IO service kan være det go-to værktøj, du måske har brug for til at distribuere dit indhold på den rigtige måde.

Så, hvad er deres værditilbud? Brand eksponering med et klik i en fart. En gave er meningsløs, hvis den leveres til den forkerte person. PRNews.io kan hjælpe dig med at skabe indhold til en pressemeddelelse, omhyggeligt vælge de rigtige ord og pakke den ind med de smukkeste billeder, så den bliver set af en person, du kan lide.

Skabelse og distribution af indhold er ikke nogen lille bedrift og kræver tid & ressourcer op af ærmet. At få dækning i globale medier kan være at vente på Godot for dig. Når du starter, vil du gerne springe den elendighed over fra dag ét. Med det i tankerne kommer PRNews.io til hjælp.

Afstanden er ikke længere et problem for distribution af indhold og udvikling af relationer med partnere. Så du vælger de store nyhedsmedier, som du ønsker at få din historie sendt til. Ved hjælp af det innovative “single window”-princip får du din historie frem til målgruppen. Og desuden har du styr på dine PR-aktiviteter på nettet.

Vil du have endnu en hurtig gevinst? Alt det materiale, du offentliggør på RPNews.io, bliver modereret med hensyn til tilstrækkelighed, orden, sorthed og politisk manipulation. Tjenesten filtrerer også vittigheder fra og viser dig ikke engang, at den sorte bestilling kom. Derfor fjernes uacceptabelt indhold på baggrund af dets uhensigtsmæssighed, juridiske status eller potentiale til at fornærme. Er det ikke gode nyheder i en så ustabil informationsverden?

Gør dine distributionsbestræbelser umagen værd

Det er nemt at komme i gang. Der er ingen indlæringskurve. Uanset hvad dit mål er, opret, udgiv eller distribuer indhold, kan du gøre det på den måde, du vil. Distribution af pressemeddelelser er stadig den bedste måde at gøre det på, når du skal udbrede din virksomheds nyheder til verden. At blive bemærket i 2022 kan præsentere et overfyldt felt, men lad dig aldrig afskrække fra det: feltet er stort set fyldt med pressemeddelelser, der ikke giver genlyd på alle de måder, der betyder noget

Seneste fra Blog