30+ Idéer til indhold til at opbygge dit personlige brand på medierne

8 min læst
30+ Content Ideas For Building Your Personal Brand on Media.

Kæmper du med at generere idéer til indhold til dit brand?

Der er tusindvis af måder, hvorpå du kan fremme dit brand online gennem indholdsmarkedsføring. At producere kvalitetsindhold er en integreret del af opbygningen af et personligt brand. Mange professionelle bliver dog overvældet ved tanken om at skabe indhold.

Vi har udarbejdet tips og tricks til at skabe kvalitetsindhold til dit personlige brand på medierne.

Hvordan du skaber indhold til dit brand

Hvor du skaber dit allerførste indhold, bør du undersøge, hvem du forsøger at målrette til som målgruppe. Du bør kende din målgruppes demografi: placering, alder, køn, enheder, de bruger mest, klima osv.

Sæt dig i læserens sted. Stil derefter de grundlæggende journalistiske spørgsmål om emnet for din blog: hvem, hvad, hvornår, hvor, hvor og hvordan. Frem for alt skal du altid være nysgerrig på alting.

Du skal finde ud af, hvilken tone du skal bruge, hvilket sprog der er mest forståeligt for din målgruppe (officielt/venligt/slang), og alt skal være passende. Desuden elsker publikum aktiviteter (undersøgelser/udtrækninger/specielle kampagner). Jo mere brandet interagerer med det, jo mere loyal og trofast vil publikum være over for brandet.

Kend dine mål. Hvad ønsker du at opnå med dit indhold? Uanset om det er at øge kendskabet til et brand, generere leads eller drive salg, skal du sørge for at have et klart mål for øje, før du begynder at skabe indhold.

Indhold. Dit indhold skal være harmonisk og varieret på samme tid. Men vær forsigtig! Hvis du offentliggør alting kaotisk, tro mig, du vil kun ødelægge dit personlige brand. PS: Konkurrenceanalyse er vigtig!

Forsøg at niche dit indhold ned. Det vil få dig til at se professionel ud og belønne dig med loyale følgere, som senere kan blive dine fremtidige kunder/klienter.

Analyser dine resultater. Tjek jævnligt dit indhold for at se, hvordan det klarer sig. Hvilke stykker får flest visninger, delinger og engagement? Brug disse data til at informere din fremtidige indholdsstrategi.

Guest Posting – en måde at tiltrække et nyt publikum til dit brand

Ved at bruge det publikum, som andre bloggere allerede har, bliver du straks set af et betydeligt bredere publikum. Den nemmeste måde at finde de rigtige medier og blive offentliggjort der er at bruge PRNEWS.IO-tjenesten

Her kan du se en enorm liste over medier. Så du kan vælge, hvilken målgruppe der er mest relevant for dig, og maksimere din konverteringsrate. PRNEWS.IO har mange års erfaring med tekstforfatning og journalistisk ekspertise i at skabe featured artikler, reklameindlæg og pressemeddelelser.

Indholdsidéer til opbygning af dit personlige brand:

Fortæl en historie:

Storytelling er at få andre mennesker til at forestille sig en oplevelse, de ikke har haft.

Evnen til at lære af historier gav vores fremvoksende art en enorm fordel i forhold til resten af dyreriget. Andre dyr kan kommunikere. Bier kan f.eks. udføre udførlige “danse” for at fortælle deres artsfæller, hvor de kan finde rigeligt med nektar. Men vi kan kommunikere en enorm række komplekse og nyttige ting. Det er overordentligt nyttigt.

–>
  1. Del din personlige karriere- eller forretningshistorie.
  2. Fortæl om en lektion, du har lært, som vil være relaterbar og værdifuld for dit publikum.
  3. Hvordan kom du til den jobfunktion, du har i dag, eller hvordan har du udviklet din virksomhed til dette punkt.
  4. Hvad lavede du for 5 eller endda 10 år siden i dag?
  5. Hvad adskiller dig fra konkurrenterne?
  6. En nylig udfordring, du har oplevet.
  7. Den sværeste dag i dit forretningsliv.

Clairvoyance. Del dine fremtidsforudsigelser:

Skriv blogindlæg om de seneste tendenser i din branche, og hvordan dit produkt kan hjælpe virksomheder med at være på forkant med udviklingen.

1. 10 *Din niche* trends 2022
  2. 7 tendenser, du skal følge
  3. Hvilke nye værktøjer vil være populære i din niche næste år?

Misforståelser

1. Diskuter en almindelig misforståelse i din branche.
  2. Fælles myter om *din niche*, som er misvisende
  3. Fejltagelser, der skal undgås

Bag kulisserne

1. Vis din kontor- eller hjemmearbejdsplads
  2. En dag i dit liv
  3. Hvad har du i lommen
  4. Beskriv din virksomheds arbejdskultur
  5. Deltag bag kulisserne og giv et indblik i din proces

Overbevisende indhold

1. Hvorfor freelancer/ lærer/ sanger (vælg din niche) har brug for en sundhedsforsikring
  2. Praktiske tips til at gøre noget bedre eller mere effektivt
  3. How-tos
  4. Indblik i branchen og ekspertise
  5. Indhold af tænkt lederskab
  6. Et tip, som du gerne vil give en person, der lige er begyndt i din branche.

Del de ressourcer, du kan lide

1. De 10 vigtigste værktøjer, du bruger
  2. De 10 vigtigste influencers, du følger

Inspiration

Dette er et af de vigtigste tips til intelligent, relevant, autoritativt og ekspertindhold. Du kan udnytte ekspertisen fra branchekolleger og markedsledere til at diskutere nye løsninger på eksisterende smertepunkter hos kunderne ved at skabe indhold.

1. Hvem inspirerer dig?
  2. Del din læring fra den sidste begivenhed, du deltog i
  3. Deltag produktivitetstips
  4.  Kommentér nyheder fra branchen

Forslutning

Ved at skabe indhold kan fagfolk opnå troværdighed og opbygge tillid hos forbrugerne – begge dele er nødvendige for at udvikle en virksomhed i denne digitale tidsalder.

Og alligevel … Du skal forstå, at det er en vanskelig opgave at arbejde med indhold, som kræver tålmodighed og udholdenhed fra din side. Men hvis du arbejder på en velorganiseret og systematisk måde, vil resultaterne komme med tiden. Følg derfor dine aktiviteter hver måned: sæt opgaver, analysér resultaterne og suppler dem med idéer. På denne måde vil du forstå, hvad der præcist sker med dit brand, og hvad der skal gøres.

Vel held og lykke!

Seneste fra Blog