De bästa nyhetssidorna om videospel

15 min läst

Nyhetssidor om videospel. Vad är det som gör en blogg eller webbplats särskilt perfekt för att läsa alla nyheter, tricks och guider för spel? Dagliga uppdateringar? Intervjuer av spelare och influencers? Objektiva recensioner?

Receptet för en bra publikation är förmodligen en blandning av alla dessa element. Det är dock svårt att förstå vilken som ger dig färskt och pålitligt innehåll. Och dessutom finns det många sådana spelbloggar och plattformar där ute att det kan vara tröttsamt att välja och särskilja den bästa. Det är därför jag har bestämt mig för att skriva om det.

Här är en handplockad lista över de bästa nyhetssajterna och bloggarna om spel. Låt oss börja.

10 bästa spelbloggar och webbplatser

Hur bestämmer man då vilka som är värda din tid? Här är de mest kända och progressiva:

Guardian Games Blog

webbplats | Twitter

Guardian Games Blog videospel nyhetssidor.

Guardian Games var ursprungligen ett oberoende spelutvecklingsföretag som startades med idén och målet att skapa pussel-, bräd- och strategispel för detaljhandelsmarknaden. Genom att koncentrera sig på nyheterna kan spelarna äntligen läsa om saker de älskar eller letar efter om sitt favoritspel. Nyheter är bara en del av deras utbud. Du kan också hitta omfattande nedbrytningar, guider och tips om alla moderna spel där. Det är en one-stop-shop för en enorm internationell publik och allt som har med spelvärlden att göra.

Gameinformer.com

Gameinformer.com nyhetssidor om videospel

Från den välkända tryckta tidningen till den dynamiska digitala plattformen har Game Informer gått från att vara världens främsta speltidning till att bli en av de mest anmärkningsvärda spelnyhetssajterna över hela världen. Med all rätt förtjänade Game Informer sin första plats bland många människor. Med över 6 miljoner prenumeranter som besöker plattformen dagligen kan Game Informer inte tillåta att man missar minsta lilla information om vad som händer i spelvärlden.

GameSpot

webbplats | Twitter

GameSpot nyhetssajter om videospel.

GameSpot är en annan stor plattform för spelare från hela världen. Det finns också ett uttryck som säger att ”GameSpot är för videospel vad Wikipedia är för kunskap”.

Bloggen täcker varje förändring och nyhet i spelvärlden. Utöver detta har den också en kapacitet för medlemmarna på deras forum att dela och utbyta sina tankar, feedback och bloggar, vilket bara är bra för alla spelälskare.

TouchArcade

webbplats | Twitter

TouchArcade är en bra blogg för iOs-spel. Sätten som spel spelas på idag har verkligen förändrats, därför har TouchArcade dedikerat sitt innehåll till de senaste iPad- och Iphone-spelen. Med de senaste spelnyheterna, feedback på de hetaste spelen och ett forum är de en av de bästa Apple-spelbloggarna.

En av deras bästa egenskaper är deras roterande uppställning Hot Games och New Games, där de beskriver appar och priser för att göra det enkelt för användarna att välja sin uppställning.

GamerHeadlines.com

webbplats | Facebook

En nyhetspublikation om spel, Gamer Headlines, är en av de mest uppmärksammade. Precis halvvägs in på min lista finns en blogg som erbjuder ett brett utbud av välresearchade och användbara inlägg. Den här webbplatsen fångade spelälskares uppmärksamhet över hela världen. De är en webbplats för nyhetsmedier som ägnar sitt innehåll åt spel- och teknikvärlden. Deras team består av tjugo mycket entusiastiska medlemmar som älskar att skriva inlägg och guider om spel lika mycket som de tycker om att spela dem.

Denna spelblogg omfattar alla genrer och nyheter som rör en sådan hobby. Deras mål är att förse läsarna med färska nyheter och omfattande guider samtidigt som de skapar en stark gemenskap av spelentusiaster. De når alla hörn av onlinespel och delar med sig av så mycket innehåll som möjligt.

Kotaku

webbplats | Twitter

Med sina författare som berättar om sina karaktärer utan att vara självupptagna är Kotaku älskat för sin humor. I deras blogg kan du hitta spelhandledning, recensioner, nyheter, tips och mycket mer. Författarna på Kotaku skriver också om spelhårdvara, brädspel och andra saker, relaterade till eGaming. Kotaku har också en Youtube-kanal där du kan se recensioner av de senaste spelen.

Gamesradar.com

webbplats | Twitter

Denna nyhetsblogg kommer att få din spelradar att gå igång som aldrig förr. Från 1999 fram till i dag ägnar GameRadar sin kunskap och sina inlägg om spelatmosfären åt blivande professionella spelare och spelnybörjare. De representerar sin publik med spelens förflutna, nutid och framtid genom sin nyhetswebbplats samt säkrar dem med de bästa erbjudandena, handledningar, feedback och mycket mer.

Gamasutra

webbplats | Twitter

Denna nyhetssida om spel koncentrerar sig främst på speltillverkningsbranschen och spelkonsten. Den här webbplatsen är älskad av alla spelexperter och är bra för spelare eftersom de kan hitta sin kunskap och utbildning om spelskapande.

Posts relaterade till konst, programmering, layout, ljud, marknadsföring och videospelsutveckling publiceras också på Gamasutra.

GoNintendo

webbplats | Twitter

GoNintendo fick sitt namn eftersom det är en Nintendo-spelcommunity som tillhandahåller spelrecensioner och nyheter om Nintendos senaste produkter. Den samlar omedelbart in inlägg från hela världen och ger en central plats för dagens Nintendo-nyhetsbevakning. Bloggen erbjuder också ett stort utbud av Nintendo-produkter, inklusive videospel, appar och andra föremål som kan hittas.

PCgamer.com

webbplats | Twitter

PC Gamer-bloggen förser sin publik med varenda detalj om allt som har med spel att göra. Oavsett om det är hårdvaran du använder för att spela dina favoritspel eller den feedback som hjälper dig att avgöra om spelet är värt det eller inte och välja det mest lämpliga.

Hur du får ditt varumärke publicerat i tidskrifter

Få så många backlinks som möjligt, vilket innebär att bidra till roundups och skicka gästinlägg till andra spelplattformar eller nyhetspublikationer är nyckeln till en bra marknadsföring. För detta måste du hitta bloggar med en målgrupp, du kan skriva innehåll som kommer att vara intressant för dem, samtidigt som du driver trafik tillbaka till din egen webbplats. Men du är inte ensam om denna utmaning. Här är listan över videospelsnyhetssajter av PRNEWS.IO, där du hittar den relevanta publikationen för ditt innehåll, din produkt eller tjänst. Om du inte har något innehåll kan de professionella journalisterna från PRNEWS.IO hjälpa dig.

Att ha rätt innehåll på de relevanta källorna ger dig en stor chans att inte bara diskutera relevant nytt innehåll, utan också att marknadsföra ditt eget och få en ny publik samtidigt.

En annan fördel med att distribuera inläggen, förutom att bygga upp din varumärkeskännedom, är att du kan bli en influencer inom din bransch. Du kanske kan hittas lättare i sökningar, vilket kan skapa förtroende hos din publik, och det kan leda till att ännu fler gästartiklar kommer till stånd (vilket innebär ännu mer potentiell innehållspromotion).

Lista över nyhetssidor om digitala videospel

Mynet.com

webbplats | annonseringssida | Twitter

• Omräknat antal besök: 63M
  • Bounce rate: 42,16%

Mynet, som grundades 1998, är en turkisk digital plattform som levererar nyheter, video, spel, ekonomi, teknik, information och underhållning samt tjänster.

Portalen är en populär destination för spelare i alla åldrar som kommer för att ta en daglig portion nyheter och information om trendiga ämnen över hela världen. Här finns de senaste nyheterna om underhållning, spel, esport, sport, teknik, astrologi, väder, film och mycket mer. Det finns en kategori som heter ”how-tos”, där besökare kan hitta inlägg och videor om hur man gör vissa vardagliga aktiviteter eller läsa handledningar för sitt favoritspel. Innehåll och information om liv, familj, graviditet, kärlek, skönhet, horoskop, mode, hälsa och många andra intressanta avsnitt finns på Mynet.com, vilket gör det till en nyhetsportal som många människor måste besöka varje dag.

Gamer-Info.com

webbplats | annonseringssida

• Omräknat antal besök: 899.1k
  • Bounce rate: 53,19 %

Sajten Gamer-Info, som är en nyhetssajt om videospel, startades för att hjälpa fans av datorunderhållning. Dess författare förstår ett stort antal spel och låter sina läsare själva välja exakt vad som är rätt för dem.

Weirdworm.com

webbplats | annonseringssida

• Omräknat antal besök: 50.9k
  • Bounce rate: 74,96%

Weird Worm ger dig de senaste nyheterna, uppdateringar, guider och videor direkt från den pågående industrin. Weird Worm kommer med teknik, spel, livsstil, affärer, popkultur, religion, prylar, hälsa och resor. När du besöker den här bloggen kan du upptäcka olika detaljer från din egen komfortzon genom att utnyttja teknikens möjligheter.

Weirdworm.com är en plattform fri från skadlig kod utan åldersbegränsningar, så alla kan surfa säkert på den. Det verkar som om Weird Worm-teamet bara har börjat erövra sociala medier och de har redan uppnått ett bra resultat – 3,82K användaraktiviteter hittills.

Gamedot.pl

webbplats | annonseringssida | Twitter

• Omräknat antal besök: 18.8k
  • Bounce rate: 87,15 %

Varje dag besöks Gamedot.pl av en stor publik, där de kan hitta de senaste underhållningsspelen, läsa feedback, lära sig av andra spelare, gå med i gemenskapen och umgås. Dess läsare kan också köpa spel och spelutrustning till de bästa priserna där.

Slutsats

Möjligheterna online har förbättrats dramatiskt för spelarna, och i och med detta har anmärkningsvärda förbättringar också noterats i andra viktiga aspekter av spelandet. Och detta ger stora möjligheter för innehålls- och produktleverantörer att presentera sig snabbare och för rätt publik. Missa inte den här chansen och utnyttja alla möjligheter att väcka uppmärksamhet.

Senaste från Blog