Topp 20 webbplatser för tekniska nyheter där du kan skicka in gästinlägg

18 min läst

Söker du efter de mest trovärdiga källorna för teknikuppdateringar? Tillväxten av tekniska nyhetssajter och bloggar på nätet har resulterat i en ström av information om datorer, mobila prylar, användbara enheter, programvara och operativsystem. Det kan dock vara komplicerat att veta vilken publikation du kan lita på och vilken som folk gillar och läser. Här är några av de mest betrodda webbplatserna för tekniska nyheter. Jag hoppas att detta hjälper dig att hålla dig till det ständiga flödet av tekniska uppdateringar.

Lista över de bästa webbplatserna för tekniska nyheter

TechCrunch.com

webbplats | Twitter

TechCrunch.com Tech News Sites.

Den mest kända tekniska källan på den här listan är TechCrunch. Denna webbplats har en extremt stor aktiv bidragsgivare, så det är en utmärkt kanal för att hitta de senaste nyheterna om den mest innovativa tekniken. Webbplatsen har innehåll om de senaste affärsnyheterna om startups inom teknik och produktlanseringar. Den innehåller också ett mycket stort bibliotek med information om startups, från finansiering till information om dess skapare.

Cnet.com

webbplats | Twitter

Nästa på denna medielista är Cnet. Denna onlinepublikation har funnits under en mycket lång tid. Den grundades omkring 1994 och ägs nu av CBS Corporation. Cnet har samlat läsarnas opartiska recensioner och betyg på konsumenttekniska produkter. Den täcker också information om priser, egenskaper och en stor databas med gratisprogram som tekniknördarna älskar.

Mashable.com

webbplats | Twitter

Mashable.com är också ett mycket känt teknikmedium på internet som innehåller de senaste tekniknyheterna, prylar, vetenskap och intressanta saker. Det ger användbara guider till internetanvändare. Det mest intressanta med den här källan är att du också kan kolla in videor relaterade till de senaste tekniknyheterna. Dessutom har den mer än tjugo miljoner unika visningar och har mer än sex miljoner följare i sociala medier.

The Verge

webbplats | Twitter

Denna tekniktidning grundades av Joshua Topolsky, Jim Bankoff och Marty Moe 2011. Deras idé var att fokusera mer på hur tekniken kan förändra livet för alla människor och vad framtiden kan påverkas av detta. Denna tekniska kanal ägs också av VOX Media som tillhandahåller guideböcker, podcasts och reportage. De ger ett personligt perspektiv enligt tittarens val.

Gizmodo.com | Tekniska nyhetssidor

webbplats | Twitter

Gizmodo.com | Tekniska nyhetssajter.

Gizmodo är en fantastisk kanal med produktrecensioner om konsumentelektronik som smartphones, högtalare, enheter, datorer, bärbar teknik, esport, spel och mycket mer. Du kan också läsa nyheter och uppdateringar om vad som händer i världen, så det är en bra webbplats för att få lite av allt.

Engadget.com

webbplats | Twitter

Detta medium koncentrerar sig på nyheter om prylar och konsumentelektronik. Folk älskar denna webbplats eftersom den innehåller många typer av artiklar, inklusive recensioner, undersökningar och nya tekniska erbjudanden. De har också en fantastisk köpguide som täcker valet av den bästa elektroniken i olika ämnen som till exempel en ”Holiday Gift Guide”, som är ett bra ställe när man köper enheter och presenter.

Technorati.com

webbplats | Twitter

Technorati är en användbar och mest kända teknikwebbplats på internet som hjälper teknikentusiaster, bloggare och ägare av teknikbloggar att få fler besök på sin webbplats och som tillhandahåller en mängd tekniska guider, recensioner och nyheter av hög kvalitet. Förutom detta innehåller den också guider som rör Android, Apple, prylar, enheter, etc., och mycket mer.

Wired.com

webbplats | Twitter

Denna webbplats har bra inlägg om företag, redskap, kultur, vetenskap och mycket mer. Folk älskar denna plattform är mycket ren och lätt att läsa. Webbplatsen ser nästan ut som att läsa artiklar från en tidning.

Den erbjuder regelbundet djupgående information om framtida och aktuella tendenser. Denna publikation innehåller en mängd olika ämnen som affärer, vetenskap, redskap, säkerhet, transport med mera.

TheNextWeb.com

webbplats | Twitter

The Next Web är en annan ledande plattform på internet som dagligen tillhandahåller teknikprylar till onlineanvändare.

The Next Web är en annan ledande plattform på internet som dagligen tillhandahåller teknikprylar till användare på nätet. För det mesta innehåller den guider och ämnen som rör affärer, kultur och teknik. Dessutom publicerar den användbara inlägg för kommande enheter. Det rekommenderas starkt att måsta läsa och besöka denna plattform för nästa generations prylar. Intressant är att den får sju miljoner månatliga besök och mer än tio miljoner besök på webbplatsen per månad.

TechRadar.com

webbplats | Twitter

Den följande är TechRadar. Denna kanal håller sin publik uppdaterad med de senaste tekniknyheterna, recensioner av populär och trendig konsumentteknik och råd om hur man köper teknik. De har också en mycket unik ”How To”-sektion med inlägg som är skrivna för att hjälpa konsumenterna.

Hur du får ditt varumärke publicerat i en tidning

Du vet att det bästa sättet att göra ditt teknikföretag framgångsrikt eller få det att lyfta är att bli omnämnd i publikationer. Vissa av dessa toppnyhetssajter om teknik är inte lätta att nå för små företag. Lyckligtvis finns det en fantastisk tjänst för att bli publicerad i en av de främsta av dessa medier eller i andra trovärdiga tidskrifter som är redo att publicera ditt innehåll. På plattformen PRNEWS.IO kan du hitta minst en tidning för varje smak, intresse och budget.

Så kommer ditt varumärke eller din tjänst på de tekniska nyhetssajterna garanterat att få mer uppmärksamhet och locka nya följare. Det enda du behöver är att hitta i PRNEWS.IO:s färdiga lista över de bästa tekniska nyhetssidorna, beställa innehållet och skicka in. Medierna är sugna på nya, unika idéer och prylar samt omfattande recensioner. Med detta sagt vill jag dela med mig av några webbplatser för tekniska nyheter där du kan få ditt tekniska innehåll publicerat.

Lista över de bästa digitala webbplatserna för tekniska nyheter

Techspot | Tekniska nyhetssidor

• Omräknat antal besök: 5,6 miljoner
  • Bounce rate: 51,76%

TechSpot är en onlineplattform för datorteknik som grundades 1998 av Julio Franco. TechSpot tillhandahåller nyheter om teknik och analyser skrivna för entusiaster och experter inom IT-sektorn. Periodiskt redaktionellt innehåll omfattar tekniska nyheter, produktrecensioner, köpguider, nedladdningar av programvara och hur man gör. TechSpot är dessutom värd för en lista med tusentals tekniska produkter som tilldelas en Metascore, som granskats av yrkesverksamma från hela världen. TechSpot är också hemvist för en stor gemenskap av teknikentusiaster, med hundratals användarkonversationer som skapas varje dag.

Techbook.de

• Omräknat antal besök: 4,5 miljoner
  • Bounce rate: 76,64%

TECHBOOK är en av de mest kända tekniktidningarna i Tyskland. Varje dag svarar de på de frågor som deras publik ställer sig i den digitala vardagen. Deras slogan: Teknik kan vara så enkelt. På TECHBOOK.de testar de de senaste smartphones, enheter, prylar, spel, programvaror och mycket mer. De har därmed tagit sig till en av de största digitala plattformarna i Tyskland. TECHBOOK.de är känt för sina intressanta inlägg om teknik, viljan att prova saker och ting och journalistisk pålitlighet.

Interia Tech

webbplats | annonseringssida

• Omräknat antal besök: 4,2 miljoner
  • Bounce rate: 78,97%

Interia.pl är en av de tre största digitala källorna i Polen. Det tillhandahåller över 200 webbtjänster som använder över 30 olika domäner: kommunikationstjänster, innehåll och gemenskap, e-handel och transaktionsbaserade betaltjänster. Interia.pl Group är en del av ett internationellt medieföretag – Bauer Media Group. Bauer Group är det största varumärket och INTERIA.PL Group är en av de mest besökta webbplatserna i Polen.

Tech Times

• Omräknat antal besök: 1,8 miljoner
  • Bounce rate: 69,24%

Tech Times erbjuder innehåll om de senaste innovationerna och framstegen inom teknik-, vetenskaps- och hälsobranscherna och de utmaningar som de dagligen står inför. De analyserar hur företag och teknik korsar, påverkar och påverkar olika marknader och branscher för att åstadkomma kulturella förändringar i denna alltmer sammankopplade värld.

Tech Times redaktion består av passionerade och fulländade experter och skribenter som är baserade i USA, Europa och Asien. Teamet arbetar dag och natt för att leverera nyheter, recensioner, rapporter, statistik, åsikter och analyser om innovationer inom teknik, vetenskap och hälsa som sker i vår värld.

Techinasia.com

• Omräknat antal besök: 1,5 miljoner
  • Bounce rate: 65,04%

Tech in Asia är den största teknikmediekanalen på engelska med fokus på Asien. Från de senaste uppdateringarna till de hetaste tendenserna och de mest potentiella startupbolagen till de starkaste varumärkena, de tillhandahåller allt som rör teknik i regionen. Deras mål är att skapa och betjäna Asiens tech- och startup-community.

Företagets kanal erbjuder kurerade senaste nyheter om teknik och startups i Asien, vilket gör det möjligt för tittarna att få tillgång till de senaste startup-nyheterna och hitta talanger eller jobb som passar deras intressen.

Liga.net | Tekniska nyhetssidor

• Omräknat antal besök: 1M
  • Bounce rate: 66,09%

LIGA.net är en informationskälla för företag, som anses vara huvudprojektet för Media Holding ”Ligamedia” i företagsgruppen ”LIGA”. Och idag kallas de för att vara en av de ledande när det gäller att nå den ukrainska publiken och ta en ledande position inom nyhets- och affärsmedier. Kanalen LIGA.net levererar omfattande informationsstöd till företag med händelsebaserat, analytiskt, referens- och övervakningsinnehåll. Detta media tillhandahåller analytiskt, referens, övervakningsinnehåll om många ämnen.

Teknik org

• Omräknat antal besök: 431,2k
  • Bounce rate: 72,84%

Technology Org grundades 2012 av ett företag som heter ”Neurotechnology” och tillhandahåller regelbundet vetenskaps- och tekniknyheter från pålitliga källor. De är intresserade av olika områden inom forskning och teknik. Deras primära ämnen omfattar artificiell intelligens, robotik, gränssnitt mellan hjärna och dator, kvantdatorer, forskning om åldrande, stamceller samt många andra liknande områden inom vetenskap och teknik.

Utöver de dagliga uppdateringarna levererar de också information om tekniska tävlingar, evenemang, intressanta utvecklingar och nya idéer.

TechBullion

• Omräknat antal besök: 425.2k
  • Bounce rate: 75,72%

TechBullion är ett nyhetsmedium på nätet om teknik, affärer, ekonomi och investeringsnyheter. Techbullion är välkänt som ett etiskt och fördelaktigt sätt att öka inte bara din webbplats ranking i SERPs utan även den naturliga trafiken till din plattform från själva inläggsplaceringen och även sociala medier-konton.

De är opartiska och anstränger sig för att ge investerare de senaste nyheterna, uppdateringarna och relevant innehåll. De fokuserar på att berätta om trender och möjligheter som rör investeringar. De ägnar sig också åt att sälja produkter som de har undersökt och litar på, ett varumärke eller företag som har produkter av god kvalitet och behöver ett lyft på denna plattform kan presentera sina produkter genom gästinlägg.

PinoyTechSaga | Tekniska nyhetssidor

• Omräknat antal besök: 377,5k
  • Bounce rate: 78,16%

Philippines Tech News and Game Reviews channel är en blogg om tekniska nyheter och tips, spelnyheter och recensioner, specifikationer för smartphones och mer.

PinoyTechSagas grundare, Joshua Christian Manuel, är en teknisk bloggare och en hängiven spelare. PinoyTechSagas namn inspirerades av Android-spelet Saga Go eftersom det var hans första onlinespel på Android, och vid varje nästa steg i spelet fanns det alltid ett spännande äventyr som väntade, precis som tekniken är idag.

Christian skapade denna teknikorienterade plattform den 31 januari 2017. PinoyTechSagas huvudmål är att dela med sig av uppdaterat innehåll om smartphones från Filippinerna och internationellt, några tips om datorer och internet, recensioner av spel som onlinespel (från MMORPG till MOBA) och offlinespel samt Android-spel, och ge författarens recensioner av filmer eller dramer som han har sett, särskilt koreanska dramer.

NaukaTehnika.com

• Omräknat antal besök:  359,7k
  • Bounce rate: 79.94%

NaukaTehnika.com är en månatlig populärvetenskaplig illustrerad tidning med en bred profil. I den hittar du intressant information om utvecklingen inom flyg, skeppsbyggnad, pansarfordon, kommunikation, astronautik, exakta, natur- och samhällsvetenskapliga ämnen.

Slutsats: Tekniska nyhetssajter

Där har du listan över några av de bästa teknikwebbplatserna att följa idag. Om du letar efter de bästa trovärdiga tekniska nyhetssidorna för att presentera och stärka din tekniska idé, produkt eller tjänst, kom ihåg att du har ett stort urval och ett bra verktyg för att förverkliga det. Vad gillar du att läsa? Vilken är en trovärdig källa för tekniska uppdateringar och recensioner av prylar?

Senaste från Blog