Kör din första reklamkampanj för småföretag i USA

11 min läst

Vi ska vara ärliga. Att driva ett litet företag kan vara stressigt. Du måste ta hand om produktionen, uppfylla beställningar, övervaka anställda, göra vinst osv. Lägg nu till marknadsföring i mixen och du kan snabbt känna att du har mer än du tänkt dig.

Vi vet att marknadsföring kan vara skrämmande, särskilt om du kör din första annonskampanj. Därför finns här en värdefull guide som hjälper dig att starta din första framgångsrika annonskampanj.

En del invandrare som inte är berättigade till ett socialförsäkringsnummer (SSN) kan känna sig besvärade av bristen på tillgång till finansieringsmöjligheter. Få vet att de med en ITIN-ansökan kan ansöka om ITIN-lån och driva sina marknadsföringskampanjer som proffs.

Varför välja att köra den här typen av kampanj?

Vi måste inse det. Att driva en reklamkampanj är inte billigt. Det är dock värt det om den är väl genomförd. Här är varför det är viktigt för ditt företag att driva en marknadsföringskampanj.

• Hjälper till att öka försäljningen
  • Ring-fencing din kundbas
  • Bygga upp varumärkeskännedom
  • Effektivt vid lansering av en ny produkt
  • För att slå ut konkurrensen; för att överleva på en hårt konkurrensutsatt marknad krävs reklam för att få kunderna att tänka på det.

Ting att tänka på innan man skapar en reklamkampanj

En effektivt genomförd reklamkampanj är ett initiativ som går utöver dina vanliga marknadsföringsuppgifter. Den har fördefinierade mål som måste uppnås inom en viss tid och med en fastställd budget.

Var tydlig med resultaten

Förklara vad som skulle vara framgång i början av din kampanj. Dina resultat måste vara entydiga och mätbara. På så sätt kan du utvärdera en kampanj för att avgöra om den har uppnått de uppsatta målen.

Förbered dig genom att ange vilka resultat du förväntar dig inom något av följande områden som reklamkampanjer ofta riktar sig till:

• Verköpsökning
  • Promotion av en ny produkt
  • Växande kundantal
  • Förbättrad varumärkeskännedom
  • Förbättrad kundbindningsgrad.

Välj ett prioriterat område och knyt det till de övergripande målen för förbättring av verksamheten.

Förbered din budget för reklamkampanjen

Nästan, skapa en reklambudget som är realistisk och överkomlig för ditt lilla företag. Det är slöseri med tid och resurser att utforma en budget som ligger utanför din räckvidd.

Kontrollera om ditt företag kan bära din reklambudget. Annars ska du inte flippa ut med en potentiellt lönsam marknadsföringskampanj. Kontakta i stället tredjepartslångivare för att få kortsiktigt ekonomiskt stöd. Även om du inte är kvalificerad för ett SSN kan du fortfarande ansöka om ITIN-lån från olika fintech-aktörer.

Pinpoint din målgrupp

Var tydlig med vem du riktar dig till i din kampanj. När du känner till din målgrupps köpkraft, åldersgrupp, plats, kön, ambitioner och intressen har du bättre förutsättningar att utforma en annons som är catchy och relevant.

Förbered ditt innehåll

Designa din annons på ett sådant sätt att den förmedlar ett tydligt budskap och har en entydig uppmaning till handling (CTA). För effektiv marknadsföring bör du låta din CTA vara enkel och specifik för att undvika tvetydiga reaktioner från marknaden.

Var tydlig med om du är ute efter prenumerationer på en sida, nedladdningar, införande i e-postlistan, köp, sociala delningar, hänvisningar eller engagemang.

Designa innehåll som är kort men engagerande eftersom människor har kortare uppmärksamhetsspannor.

Välj dina kanaler

Placera din annons på en eller flera plattformar där det är troligt att du kommer att interagera med dina kunder. Vilken kanal eller kombination av medier du väljer beror på din målgrupps preferenser och din budget.

De viktigaste reklamkanalerna är digitala medier, sociala medier, e-post, reklamskyltar, TV, utställningar, bloggar eller tidskrifter.

Lansera och optimera din reklamkampanj

Hurra! Du har klarat dig och är nu vid liv. Du har klarat det och nu är du vid liv. Det är här som hjulen hittar sin väg. Börja se riktiga data. Resultaten börjar anlända. Du kan övervaka och justera din kampanj för att säkerställa bättre resultat.

I slutet av din marknadsföringsperiod sammanställer du de insamlade uppgifterna för att validera effektiviteten av din reklamkampanj. Uppnådde du de resultat som du ville uppnå? Håll utkik efter triumfer och lärdomar för att förbättra nästa marknadsföringskampanj du ska genomföra. Det skulle vara viktigt att se till att din investering eller ditt ITIN-lån som används för kampanjen får en anständig marknadsföringsavkastning.

Ideér för att utveckla en reklamkampanj

Arbeta med influencers

Detta innebär att arbeta med personer som är kändisar eller inflytelserika i vissa kretsar. Du utnyttjar deras inflytande för att skapa intresse för dina produkter eller tjänster. Influencers i sociala medier med många följare i vissa demografiska grupper kan vara ett kostnadseffektivt sätt att penetrera specifika intressegrupper och samhällen.

Säsongserbjudanden

Timing är nyckeln när det gäller att köra annonser. Om du till exempel är en resebyrå kan du köra en kampanj tidigt när folk börjar planera sina semestrar före semesterperioden.

Demonstrera hur din produkt fungerar

Nya kunder kan bli nervösa när de köper en produkt om de inte är säkra på att använda produkten. Visa upp videor om hur man använder din produkt. Instagram, YouTube och Pinterest skulle vara utmärkta plattformar för att visa upp dina produkter.

Använd betald digital marknadsföring

Oavsett om det är på sökmotorer eller sociala medier är betald digital marknadsföring ett enkelt sätt att armbåga konkurrenterna och ta plats före din målgrupp. Om du till exempel använder Google AdSense kan du hjälpa ditt varumärke att få en framträdande plats i Googles sökning genom att din annons visas på ett fördelaktigt sätt. En sådan bedrift är nästan omöjlig för små företag om de är beroende av organiska sökningar.

Den betalda digitala annonsen riktar sig dessutom till användare som redan söker på en term som är relaterad till den produkt du säljer.

Verktyg som du kan använda i din första reklamkampanj

Detta är några av de bästa verktygen som alla företag bör överväga för att stärka sina marknadsföringskampanjer.

1. Verktyg för marknadsföring i sociala medier
  • Buffer
  • Hootsuite
  • Hashtagify
  • BuzzSumo
  1. Sökverktyg för sökning efter nyckelord
  • Google keyword planner
  • SEMrush
  1. Rapportering och analys
  • Facebook Insights
  • Google Analytics
  • Snaplytics
  1. E-postverktyg
  • Mailchimp
  • Bananatag
  • ActiveCampaign
  1. Innehållsgenerator

Slutsats

Som litet företag kan du ha stor nytta av att se till att du använder reklam för att nå ut till nya kunder, stärka ditt varumärke och behålla befintliga kunder. Med tanke på den potential som reklam har för att skapa framgång i ditt företag, skaffa finansiering om det behövs för att starta en marknadsföringskampanj för ditt företag. Oavsett om du söker lån för småföretag, ITIN-lån eller en strategisk investerare, ska du ha arbetsredskapen för att marknadsföra ditt företag.

Besök intro-länken för att lära dig mer om ITIN-lån, ansökan och processen för att få ett lån.

Senaste från Blog