Topp 10+ Måste läsa konsttidskrifter online 2023

10 min läst
Art Magazines.

Konstkritiska studier analyserar och utvärderar fenomenen i den samtida konstnärliga processen: riktningar, stilar, typer och genrer inom konsten, enskilda författares arbete och specifika verk, och relaterar dem både till konstnärliga traditioner och till aktuella problem i det moderna samhället, dess ideal och strävanden.

Kreativa människor letar ofta efter olika källor där de kan få reda på all denna information. Ofta väljer de nyhetswebbplatser eller köper tidskrifter. Men nu kan du välja konsttidskrifter på nätet och få all viktig och ny information först.

Plus, de flesta publikationer tillåter dig att lägga in reklaminlägg på deras sidor så att du kan locka mer av en målgrupp.

6 bästa konsttidningar online för att publicera innehåll

Vilka sätt känner du till för att nå fler kunder och läsare? Det första man tänker på är förstås att aktivt underhålla sidor i olika sociala nätverk, organisera giveaways och liknande.

Men du kan också marknadsföra dig själv genom att publicera inläggen på webbplatser från tredje part som gör liknande verksamhet. Att göra detta är mycket enklare än vad det verkar för dig vid första anblicken eftersom det finns PRNEWS.IO. Det är en fantastisk PR-tjänst som främjar innehåll och som kan hjälpa dig med många olika uppgifter.

Här kommer vi att presentera dig med 5+ bästa konsttidningar online där du kan dela ditt intressanta innehåll.

Mrpopculture

Vänlig sida | Twitter

Det är en mycket snygg och lättanvänd konsttidning online där du kan annonsera innehåll i 5 dagar. Förutom konst finns här även innehåll om design, prylar, mode, trädgårdar, möbler etc.

Huvudkategorier: underhållning, konst.

CosmoBC.com ArtBlog

Attentatsida | Twitter

Här är en annan bra plattform för att publicera inlägg. ArtBlog låter dig lägga till artiklarna i en av de valda kategorierna inom 5 dagar. Du kan också hitta inlägg om konsthistoria, mode, inredningsarkitekter, arkitektur, teckning, fotografering osv.

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: musik, underhållning, konst.

Fantastisk utsiktspunkt

Sida med information | Twitter

Denna konsttidning på nätet är verkligen fantastisk. Tillsammans med ett trevligt utseende får du inlägg om en mängd olika ämnen, från underhållning till sätt att tjäna pengar. Du kan publicera dina artiklar på den här plattformen i 5 dagar och få fler vänliga läsare.

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: design, mat, turism, konst.

Mumsig film

Advertorial page | Instagram

Det är en fantastisk plattform för att lägga upp annonser och locka till sig målgrupper. På den här webbplatsen kan du hitta mycket användbar information. Dessutom är det möjligt att ta del av de senaste nyheterna om filmindustrin, animation, tv-serier samt läsa intressanta intervjuer.

• Språk: Jag har en del att göra med det här.
  • Huvudkategorier: underhållning, konst, livsstil, böcker.

5+ imponerande konsttidskrifter online

Konsten har nu nått en helt ny nivå, eftersom fler människor, särskilt den yngre generationen, är intresserade av målare, samtidskonst, kultur, historia osv. Därför ökar populariteten av webbplatser där man kan hitta det nödvändiga innehållet. Framför dig finns 6 fantastiska resurser som kommer att berätta mer om kreativitet, konstnärer, deras verk, konststilar etc.

Konst och tårta

webbplats | Twitter

Art and Cake är en konsttidning på nätet med fokus på samtidskonst i Los Angeles.

Det är en L.A.-baserad nättidning om konst som innehåller artiklar om utställningar, konstnärer och konstrelaterade ämnen. Du kan också donera om du vill. Dessutom kan du prenumerera på Art and Cake’s sociala nätverk (Facebook, Instagram, Twitter) och följa deras nyheter.

Art Journal

webbplats

Denna konsttidning på nätet är baserad i New York City. Det finns många artiklar om samtida konst såväl som om historia som kan förändra din syn på vissa frågor. Plattformen innehåller också intervjuer och användbara urval.

Art21 Magazine

webbplats | Twitter

Ideella producenter av filmer och program för samtida konst. Art21-filmerna visas alltid

Art21 är inte bara en konsttidning på nätet, det är ett fantastiskt fynd för kreativa människor. Det första du får är en iögonfallande design, sedan stöter du på intressanta och informativa artiklar. Mycket uppmärksamhet ägnas också åt utbildning. Det finns inlägg om färger, platser i klassrummet, expertråd osv.

• Huvudkategorier: utbildning, konst

White Hot Magazine

webbplats | Twitter

WHITEHOT art magazine est 2005 - Art|Basel Exhibitor - #2 art site by Time Out - Crypto Socialites #NFT.

Museer, utställningar, konstnärer, gallerier, samtidskonst – du kan läsa om detta och mycket mer på den här plattformen. White Hot erbjuder också exklusiva podcasts som du kan lyssna på när du vill.

• Huvudkategorier: konst, underhållning

The Art Newspaper

webbplats | Twitter

Här är en nättidning med nyheter, forskning och konsthistoria. Även för ivriga läsare kan du hitta bokrecensioner. Dessutom upprätthåller The Art Newspaper aktivt sidor på Instagram, Twitter och Facebook. Och det är gratis att prenumerera på tidningen.

• Huvudkategorier: konst, museer

Konst i Amerika

webbplats | Twitter

Ladda ner vår nya iOS-app för att få medryckande berättelser och djupgående analyser om konstvärlden.

Det är en av de bästa konsttidningarna på nätet eftersom du här kan hitta de senaste konstnyheterna i Amerika. Du kan också läsa om samtida konstnärer och lyssna på podcasts.

Huvudkategorier: konst, mode.

Efter allt

webbplats | Twitter

Afterall: Art, Context and Enquiry.

Här är en användbar konsttidning på nätet där du kan hitta mycket fascinerande innehåll om en mängd olika ämnen. Afterall ger dig möjlighet att placera reklamartiklar, och du kan också prenumerera och vara först med att få de senaste nyheterna. Dessutom är det ett forskningscenter från Arts London där du kan hitta analyser av samtidskonst från olika vinklar.

• Huvudkategorier: modeevenemang, konst

Apollo Magazine

webbplats | Twitter

The International Art Magazine. Vi har publicerats månadsvis sedan 1925 och täcker allt från antikviteter till samtida verk.

Apollo är mer än bara en konsttidning på nätet. Här kan du läsa mer om arkitektur, design, resor, historia och så vidare. Dessutom finns det podcasts och intressanta intervjuer på plattformen.

• Huvudkategorier: konst, fotografi

Sida för information | Twitter

Över 42 000 sidor. Om webbplatsen verkar lite rörig nu - den håller på att förnyas. Jag är ett veckofreak.

Detta är en mycket populär nättidning bland befolkningen i USA och Asien. Du kan lägga upp en artikel här i fem dagar. På plattformen finns det också årsblock där du kan ta reda på mer om trender, viktiga historiska händelser och förändringar 1950, 1970, 2000 osv.

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: konst och underhållning.

Like celeb WN

Att visa upp sig

Från webbplatsens namn är det tydligt att det här kommer att handla om kända personer. Redaktörerna använder just metoden att presentera kändisars liv för att inspirera publiken till att göra stora saker. Även här kan du läsa och lägga upp dina artiklar om musik, stil och liknande modeämnen.

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: mode, musik, underhållning, konst, livsstil.

Tre konstarter

Vänlig sida | Twitter

Huvudkategorier: underhållning, konst.

CosmoBC.com ArtBlog

Attentatsida | Twitter

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: musik, underhållning, konst.

Fantastisk utsiktspunkt

Sida med information | Twitter

• Språk: Engelska
  • Huvudkategorier: design, mat, turism, konst.

Mumsig film

Advertorial page | Instagram

• Språk: Jag har en del att göra med det här.
  • Huvudkategorier: underhållning, konst, livsstil, böcker.

5+ imponerande konsttidskrifter online

Konst och tårta

Art Journal

webbplats

Art21 Magazine

• Huvudkategorier: utbildning, konst

White Hot Magazine

• Huvudkategorier: konst, underhållning

The Art Newspaper

• Huvudkategorier: konst, museer

Konst i Amerika

Huvudkategorier: konst, mode.

Efter allt

webbplats | Twitter

Afterall: Art, Context and Enquiry.

• Huvudkategorier: modeevenemang, konst

Apollo Magazine