10+ bästa startupföretag inom blockkedjan: Innovativa idéer som förändrade affärsmannaskapet

11 min läst

Blockchain Startups. Den digitala och finansiella marknaden håller inte jämna steg. Allt förändras för snabbt och ibland kan alla dessa processer inte kontrolleras. Dagligen presenterar fler potentiella utvecklare oss innovativa upptäckter som i grunden förändrar inställningen till vissa branscher och deras fortsatta utveckling.

I dag erbjuder vi dig att dyka in i världen av startups inom blockkedjan. Det är den nyaste tekniken, intresset som växte tillsammans med kryptovalutornas popularitet. Numera diskuteras den flitigt, inte bara i finansvärlden. Blockchain används redan för att lagra och bearbeta data inom olika områden. Denna teknik gör det möjligt för människor som inte känner varandra att lita på och dela en registrering av händelser. Det är omöjligt att i hemlighet förfalska uppgifter inom detta system, vilket är anledningen till att det erkänns som korruptionsbeständigt. Och om du är intresserad av det här ämnet, så finns här några spännande blockchain-startups som kommer att få dig att ändra dig.

Bygg ett positivt rykte på nätet & Ta bort det negativa från SERP

10+ inspirerande startups inom blockkedjan

Coinfirm

LinkedIn | Twitter | Facebook

Coinfirm arbetar med den säkra blockkedjeekonomin inom olika affärsområden. Det nystartade företaget har redan etablerat sig i stora länder runt om i världen. Deras innovativa lösningar används av företag över hela världen. Dessa är främst stora kryptovalutabörser, finansinstitut och myndigheter. Företagets främsta mål är kampen mot penningtvätt. Dessutom bekämpar startupen aktivt människohandel och arbetar för att skydda den digitala ekonomin.

NFT Marketing Explained: a Step-by-Step Guide

OriginStamp

Här är en blockkedjestartup som syftar till att ge bevis för att de data som används är giltiga. Det är relevant i dagens värld eftersom Internet svämmar över av information vars äkthet är svår att tro på. Med OriginStamp kan du verifiera skapelsetidpunkten och originaliteten hos de dokument som du laddar upp till plattformen. Systemet sätter en tidsstämpel och som ett resultat av detta kan inget dokument förfalskas i framtiden.

TQ Tezos

LinkedIn | Twitter

Blockkedjekapacitet är tillräckligt stor nu och det bevisar företaget TQ Tezos. Deras huvudmål är att implementera blockkedjeteknik i olika affärsmiljöer. Företaget arbetar med skapandet av olika produkter och mjukvaruutveckling för att främja ny teknik.

Chainalysis

LinkedIn | Twitter | Facebook

Chainalysis är en New York-baserad blockkedjestartup som arbetar med främjande- och antagandeprocesser av blockkedjeteknik. Deras mål är att bevisa behovet av systemet och hjälpa finansiella och statliga institutioner. Företaget arbetar baserat på mjukvara som hittar och blockerar hackade fonder. I det här skedet är startupen mycket populär och har redan hjälpt till att lösa uppmärksammade fall relaterade till cyberattacker. Chainalysis arbetar även inom området kryptovaluta och bekämpar olaglig verksamhet.

Stakin

LinkedIn | Twitter | Facebook

Detta estniska blockchain-startup erbjuder sina kunder enorma möjligheter inom olika områden. Dess huvudmål är att tillhandahålla säkra och framför allt effektiva noder på Proof-of-Stake-protokoll. För detta ändamål använder de ledande Tier colocation-leverantörer. Företaget presenterar sig som ett vänligt och ansvarsfullt team som arbetar inom olika områden av affärsutveckling. Dessa är främst cybersäkerhet, artificiell intelligens, finans och myndigheter. Kombinationen av olika tillvägagångssätt och modern teknik gör det möjligt för Stakin att tillhandahålla unika och tillförlitliga tjänster till sina kunder.

Instadapp

Instadapp är en innovativ förändring av möjligheten att hantera flera finansiella protokoll. Med andra ord är det en plånbok för DeFi. Den gör det möjligt för användarna att hantera flera DeFi-applikationer. Företagets plattform arbetar aktivt med kryptovalutor. Den gör det också möjligt för kunderna att kontrollera blockkedjebaserade tillgångar med hjälp av modern teknik. Dessutom kan kunderna också analysera sin nuvarande ekonomiska situation.

CiveQ

LinkedIn | Twitter

För dig är en modern blockkedjestartup CiveQ, som syftar till att helt förändra tillvägagångssättet för investeringar. De erbjuder nya sätt att investera nettoenergitillgångar genom att ta fram en ny typ av investering. På detta sätt kommer tillgångsinvesteringar att vara tillgängliga för alla. De använder också blockkedja för att digitalisera tillgången. Plattformen erbjuder konnektivitet och en visuell visning av den ekonomiska tillväxten.

KoineArth

LinkedIn | Twitter

KoineArth är en Bengaluru-baserad blockchain-startup som arbetar med försörjningskedjor. Deras organisation drivs av blockchain. Det är ett verkligt genombrott för onlineföretag. Plattformen gör det möjligt för kunderna att hålla koll på lager och finansiella rapporter. Företaget utvecklar också aktivt produkter och kopplar upp sig mot finansinstitut som senare arbetar med dem genom ett blockkedjesystem.

Gemini Blockchain Startups

LinkedIn | Twitter | Facebook

Här är ett New York-baserat företag som aktivt arbetar med tillgångar som gör det möjligt för dem att byta, lagra, köpa och sälja digitala föremål. De använder blockchain främst för att öka säkerheten för sina kunder. Så investerare över hela världen kan handla med vilken valuta som helst med sinnesro i vetskap om att deras tillgångar skyddas av lagets säkerhetsprogram.

Elrond Blockchain Startups

Elrond är en Malta-baserad startup som är aktivt involverad i blockchain-infrastruktur. Företaget ger kunderna tillgång till den digitala ekonomin. Det uppnår detta mål genom att förbättra blockchain. Startupen strävar också efter att förse kunderna med säkerhet och skalbarhet för verksamheten. Den teknik som skapas är inriktad på att lansera smarta kontrakt. Dessutom kan utvecklare skapa decentraliserade applikationer med hjälp av det genererade blockkedjenätverket. Det förutspås att Elrond kan bli en inkörsport till den digitala ekonomin.

Solve.Care | blockchain startups

LinkedIn | Twitter

Här är ett revolutionerande startupföretag inom hälsovård som drivs av blockkedjeteknik. Solve.Care utvecklar globala hälsovårdslösningar som kan förändra hur sjukvården fungerar. Företaget har skapat en plattform som hjälper människor med betalningar, vård och privilegier. Teamet positionerar sig som en innovativ startup som kan hjälpa sjukvården genom att införliva IT-sfären. Solve.Care tilldelades ett blockkedjeprojekt under 2019, och företaget säger att det inte kommer att stanna där.

PR Idéer för Blockchain Startups från experter på området

Yuqian, PR-medarbetare på CoinGecko

CoinGecko är världens största oberoende kryptodataaggregator och har fått förtroende av miljontals kryptoinvesterare sedan 2014. Med uppdraget att stärka kryptogemenskapen med en djupgående 360-graders marknadsöversikt ger CoinGecko omfattande information från tusentals datapunkter, inklusive pris, handelsvolym, marknadskapitalisering, utvecklarstyrka, samhällsstatistik och mycket mer. Plattformen spårar för närvarande över 13 000 kryptotillgångar från över 500 börser över hela världen.

Bortom marknadsdata publicerar CoinGecko regelbundet analyser och forskningsstudier som utforskar intressanta insikter eller lyfter fram de senaste trenderna, samt djupgående kvartalsvisa kryptovalutarapporter som sammanfattar marknadsrörelser och händelser. Via sina konton i sociala medier delar CoinGecko med sig av utbildningsinnehåll i bitform och bryter ner viktiga nyheter, för att hålla sina följare informerade och hjälpa dem att förstå den senaste utvecklingen.

–>

Slutsatser

Som ni ser står teknikens enorma värld inte stilla och erbjuder kunderna ett stort antal nya sätt att göra affärer och sköta sina egna angelägenheter. Om du också har fantastiska idéer som kan förändra de befintliga systemen i grunden, föreslår vi att du låter dig inspireras av de bästa startupföretagen inom blockchain och främjar din otroliga vision. Och PRNEWS.IO teamet är redo att hjälpa dig i denna process. Om du ansöker hos oss kan du vara säker på att alla kommer att få kännedom om ditt projekt, och kanske kommer urvalet av dessa nystartade företag mycket snart att berikas med nya oförutsägbara lösningar från dig!

Senaste från Blog