Bästa Cision-alternativ, konkurrenter och liknande programvara

17 min läst

Tänker du på andra varianter än Cision Social Software? När marknadsförings- och PR-chefer utvärderar olika programvaror måste de jämföra kompetensen när det gäller funktioner som integration och driftsättning, service och support samt specifika produktfunktioner.

Kolla in min beskrivning av andra alternativ till Cision, en annan bra tjänst för ditt företag. Men först ska vi se till att du känner till alla Cisions funktioner och fördelar.

Cision Social Software

• Området: USA
  • År som lanserades: 1867

Cision Communications Cloud är en tjänst för att hitta journalister och lyssna på media. Cision är en molnbaserad plattform för ryktes- och mediehantering för både online- och offline-mediekanaler. Huvudfunktionerna omfattar övervakning, publicering och insikter i sociala medier.

Cision är mycket bra på hantering av sociala medier, vilket gör det möjligt för dess kunder att lägga upp innehåll på konton i sociala medier. Systemet samlar in data från kundinteraktioner på sociala konton och andra onlinekanaler och hjälper till att identifiera faktorer som driver varumärkesimage.

Cision gör det möjligt för användare att spåra konkurrenters prestationer genom att jämföra inlägg i sociala medier på konkurrenters profiler i sociala medier. Användarna kan också övervaka konkurrenternas mätvärden som varumärkesspecifik ton och produktpositionering. Om du vill ta reda på vad publiken tycker och säger om ditt företag eller varumärke kan du med hjälp av Cisions programvara för sociala medier samla in alla inlägg och omnämnanden som rör dig. Med den kan du gräva djupare i data och få idéer för att övervaka och utvärdera det sociala engagemanget och resultatet av dina PR-aktiviteter. De insikter du får från dessa data kan vara användbara så att du kan fatta bättre beslut för ditt företag.

Cision är också en perfekt tjänst för PR-byråer inom den offentliga sektorn, eftersom den byggdes för att hjälpa politiska aktionskommittéer (PAC) att delta och säkerställa efterlevnad. Dessutom är Cision utrustad med funktioner som hjälper till att förbättra mobiliseringen av gräsrotsaktieägare.

Fördelar med Cision:

• Cisions databas är en bra utgångspunkt för att bygga upp mediakontakter, och resultaten inkluderar kontakter från mainstream media, lokala tidningar och aktiva bloggar.
  • Databasen för rubriker innehåller miljontals mediekontakter.
  • Kontaktlistor kan exporteras till Excel.
  • Mega-användare rapporterar god avkastning på sin Cision-databas.
  • Den information som tillhandahålls av Cision-databasen inkluderar föredragna metoder för kontakthistorik.
  • Cision-databasen kommer att spåra sökfrågor för nyheter på nätet som lämnas in av artiklar.

Konsekvenser av Cision:

• Användarna klagade på kapacitetsbegränsningarna i Cisions databas.
  • Denna programvara finns för närvarande endast tillgänglig som ett online-verktyg, vilket gör mobila användare ineffektiva.
  • En del av kontakterna i Cisions databas är personer som lämnade sina medieföretag för mer än två år sedan.
  • En licens för en Cision-databas kan kosta mer än en anställds årslön.

Cision delar inte med sig av sina priser utan att begära en demo, men enligt användarrecensioner börjar det på 7200 dollar per år.

PRNEWS.IO som ett alternativ till Cision

PRNEWS.IO

PRNEWS.IO startup.
  • Området: Tallinn, Estland
  • År som lanserades: 2015
  • Pris: börjar från 49 dollar

PRNews.io är ett budgetvänligt alternativ till Cision för att skapa innehåll, hitta och pitcha relevanta journalister, distribuera ditt innehåll. Här är en beskrivning sida vid sida för att hjälpa dig att vara medveten om alla möjligheter att dra nytta av det.

PRNEWS.IO har många års journalistisk erfarenhet av att skapa presenterade artiklar, reklamberättelser och pressmeddelanden. Att skapa och distribuera innehållet är deras affär och de gör det framgångsrikt. De garanterar att ditt innehåll skrivs, kontrolleras, godkänns av dig och laddas upp inom två dagar.

De kan skapa pressmeddelanden om olika ämnen – de kan beskriva dina produkter och tjänster, sprida viktig information om ditt företag eller sända några branschspecifika nyheter med ditt varumärke. Ditt pressmeddelande kommer att skapas av professionella journalister och kontrolleras av erfarna redaktörer för att säkerställa grammatisk korrekthet och polerad professionalism i varje mening.

PRNEWS team anpassar sig också till sökmotoroptimering, vet hur man skapar innehållet kring lämpliga inbäddade nyckelord, så att din artikel blir helt SEO-optimerad för att ge de bästa sökmotorbetygen.

PRNEWS.IO är ett verktyg som hjälper dig att spara ditt mest värdefulla – tid. Med PRNEWS.IO undviker du dubbelt innehåll, förseningar, ursäkter och medier av låg kvalitet.

Andra alternativ till Cision

Falcon.io

webbplats | Twitter

Den integrerade förvaltningsplattformen för alla typer av chefer inom sociala medier.
  • Området: Köpenhamn, Danmark
  • År som lanserades: 2010
  • Pris: 1 750 dollar per månad (faktureras årligen)

Falcon.io tillhör ett av de största SaaS-verktygen (Software-as-a-service) som förbättrar hantering av kundupplevelser och marknadsföring i sociala medier. Det är en fantastisk programvara som är utformad för professionella marknadsförare, PR-chefer, små och medelstora företag och marknadsföringsbyråer.

Verktyget erbjuder funktioner som används för engagemang i sociala medier, publicering av innehåll, övervakning av sociala medier, analyser och hantering av kundernas data. Med dessa fantastiska funktioner kan marknadsförare och företag effektivt marknadsföra sina produkter/tjänster, tillhandahålla personliga tjänster för varumärkesfrämjande, väcka intresse hos sin målgrupp och öka antalet följare på sociala konton.

Lösningen gör det möjligt för företag inom olika områden att effektivt upptäcka den fulla potentialen av digital marknadsföring, marknadsföring i sociala medier och reklam genom att hantera flera kundkontaktpunkter i en enda kraftfull plattform.

Falcon.io gör det dessutom möjligt för företag att leverera engagerande och mer personligt innehåll som passar deras målgrupp, baserat på berikad kunddata. Det omfattar en mycket användarvänlig webbplats som är både samarbetsinriktad och kompletterad med stöd- och konsulttjänster över hela linjen.

Pressida

• Området: Chicago, Amsterdam
  • År som lanserades: 2010
  • Pris: från 399 dollar

PressPage är en av de största källorna för innehållsdelning för sociala nyhetsredaktioner, presscenter online och medieplattformar online. Den gör det möjligt för dagens mest engagerade företag att bli morgondagens bästa innehållsleverantörer. Deras programvara och teknik är unikt byggd för att öka arbetsflödeseffektiviteten och distributionsproduktiviteten. Verktyget gör det möjligt för PR-chefer att dela engagerande och optimerade artiklar som publiceras direkt i sök- och sociala plattformar. Bra berättelser förtjänar stort erkännande, det är därför PressPage erbjuder sina användare den senaste tekniken för att bli populära bland målgruppen.

Med PressPage kan kunderna distribuera sina uppdateringar och nyheter till allmänheten via unikt innehåll med hjälp av nyhetsredaktioner online. PressPages lättanvända distributionstjänst, som omfattar integrering av sociala medier, listhantering, e-postskaparen och social push, hjälper företag att enkelt publicera sitt innehåll till flera olika medier.

MeltWater

webbplats | Twitter

Mät & övervaka hela bilden av ditt varumärke, i realtid. #1 rankad programvara för medieövervakning av G2.
  • HQ Location: San Francisco
  • År: 2001
  • Pris: från 333 dollar/månad

Meltwater är en molnbaserad PR-programvara som finns i SaaS-versionen och kan användas enkelt. Denna tjänst är berikad med ett brett utbud av PR-egenskaper som hantering av klipp, hantering av digitala tillgångar, författardatabas för inlägg osv.

Meltwater arbetar med AI för att hjälpa sina kunder att få djupare och bättre affärsinsikter. Den berikade kontaktdatabasen för media hjälper till att skapa ett bättre engagemang med kända bloggare, reportrar och påverkare inom media. Det här verktyget kan öka frekvensen för publicering av ditt pressmeddelande. Det är också användbart för social och nyhetsövervakning och för att skapa rapporter för dina KPI:er.

Användarna av dess plattform kan enkelt analysera publikationer och täckning i sociala medier, med både kvalitativa och kvantitativa parametrar. Deras widgetbibliotek gör det möjligt för användarna att sömlöst bygga instrumentpaneler, för att hjälpa till att visa medietäckning och rapportera om olika indikatorer för deras PR-verksamhet. Alla element och block har ett interaktivt gränssnitt med användargränssnitt för att berätta om sammanhanget bakom siffrorna.

SEMRush

• Området: Boston, MA
  • År som lanserades: 2008
  • Pris: från 119,95 dollar

SEMrush är en digital marknadsföringstjänst online för att hitta marknadsanalyser och förbättra synligheten online. Dess verktyg hjälper varumärken av alla storlekar och områden att optimera sin synlighet i alla kanaler och skapa engagerande innehåll för sina kunder. Deras funktionalitet hjälper dig också att upptäcka stora tillväxtmöjligheter, medan medie- och spårningsverktyg hjälper användare att köra experiment kontinuerligt och mäta resultat mer exakt.

SEMrush-funktioner förenklar PR-experter och marknadsförare med PR, SEO, PPC, innehållsmarknadsföring, marknadsföringsinsikter, SMM, kampanjhantering och mycket mer.

SEMrush innehåller sex verktygslådor för en djupgående och mångsidig studie av företagens webbplatser och konkurrenter. Här ingår även innehållsmarknadsföring, konkurrensforskning, SEO, reklam, sociala medier och förvaltningsfunktionalitet.

IssueWire

webbplats | Twitter

PRESS RELEASE DISTRIBUTION NETWORK - Distribuera och marknadsför dina nyheter till digitala mediekanaler med hjälp av vår associerade plattform.
  • Området: Indien
  • År som lanserades: 2017
  • Prissättning: från 42 dollar/månad (även gratisalternativet finns tillgängligt)

IssueWire är en tjänst för innehållsdistribution som gör det möjligt för företagare och PR-chefer att distribuera värdefulla nyheter till medier, tidningar och stora nyhetsbyråer. Den hjälper till att skaffa nya användare och förbättra den digitala och sociala närvaron.

Issuewire är en ledande källa till medietjänster för marknadsförings- och PR-chefer Den tillhandahåller distributionstjänster för pressmeddelanden och publicerar mer än 150+ medier för användarna. Dess tjänst hjälper kunderna att nå ut till ett maximum av människor baserat på innehållets lämplighet. Den påverkar både publiken och omgivningen runt omkring dem.

NewsWire.Jet

Den kompletta PR-lösningsboxen.
  • Området: USA
  • År som lanserades: 2018
  • Prissättning: från 59 dollar/månad

NewsWire.Jet är ett unikt sätt att marknadsföra ditt nästa evenemang eller produktuppdatering samt nya kunder och öka synligheten för ditt företag. Det finns många sätt att dela dina pressmeddelanden om evenemang på. Newswire Jet ger dig möjlighet att få alla dina artiklar delade till ett överkomligt pris upp till fyra gånger per månad. En eller två dagar efter att innehållet har distribuerats skickar Newswire Jet-teamet dig en rapport i en PDF-fil med information som visar alla distributionspublikationer. Rapporten visar hur länkarna i de olika inlämningsplattformarna presterar.

NewsWire.Jet är verktyget som kan ge dig rätt exponering till ett bra pris. Alla dess användare har alla möjligheter att komma i kontakt med branschspecifika medier och journalister. Dessutom erbjuder de innehållsdistribution på tv, radio och tryckt material, till skillnad från andra plattformar för distribution av pressmeddelanden. De kan välja för dig den lämpligaste kanalen för att få popularitet och nya kunder.

Faselis tillväxt

webbplats | Twitter | Facebook

Kraftfull SaaS-plattform för att skapa/distribuera pressmeddelanden till journalister/influencers världen över. Byggd för PR-proffs (Faselis PR) och nystartade företag (Faselis Growth).
  • Området: Flevoland, Nederländerna
  • År som lanserades: 2017
  • Pris: från 750 dollar

Faselis Growth erbjuder en användarvänlig plattform i molnet för att snabbt producera och distribuera pressmeddelanden direkt till en reporters inkorg.

Det molnbaserade PR-verktyget fungerar som en assistent för att utveckla en berättelse som smidigt presenteras för målgruppens journalister. Dessutom erbjuder Faselis Growth internationell distributionstjänst till en bred uppsättning stora mediekanaler, inklusive USA, Nederländerna, Sydafrika, Belgien, Turkiet, MENA och Centralasien.

Med ett enkelt gränssnitt kan Faselis användare skapa rapporter med information om öppningar bland journalister, hur många utskick som öppnades och länkar som klickades i dina inlägg.

ÖVERSIKESBOK

webbplats | Twitter

Visa upp dina surt förvärvade medier. Skapa täckningsrapporter med realistiska mått, snabbt.
  • Området: Storbritannien
  • År som lanserades: 2014
  • Prissättning: från 99 dollar/månad

COVERAGEBOOK är en molnbaserad plattform för täckningsrapporter och PR-hantering. Verktyget syftar till att undvika det mödosamma arbetet med att skapa täckningsrapporter. Det hjälper kunderna att spåra mediatäckningen på ett mer produktivt och effektivt sätt, vilket gör att de slipper skapa otaliga tabeller och timmar av tröttsamt manuellt arbete. Det gör det möjligt för PR-experter att skapa och visa mediatäckningsrapporter på några minuter och ger en intuitiv visuell bild för att få saker och ting gjorda mycket snabbare.

Det här verktyget gör det möjligt för byråer och team att presentera sina aktiviteter och mäta deras effekt. COVERAGEBOOK tillhandahåller också ett gratis Google Analytics-verktyg som ger djupgående analyser av webbtrafiken i samband med pressbevakning. Noggranna och meningsfulla rapporter ger en överblick över ROI, medan de smarta automatiseringsegenskaperna sparar mycket tid för manuellt arbete och ökar produktiviteten.

Kritiskt omnämnande

webbplats | Twitter

Den mest tillförlitliga plattformen för PR och förtjänad media med global medieövervakning, en databas med mediakontakter och analyser.
  • Området: New York
  • År som lanserades: 2002
  • Pris: från 900 dollar/månad

Critical Mention är en molnbaserad plattform för medieövervakning som gör att du kan bli marknadsförd i TV- och radiokanaler, med tillhörande metadata.

Critical Mentions huvudfunktionalitet omfattar spårning av nyheter på nätet, övervakning av sändningar och övervakning av sociala medier. Den erbjuder insikter för att skapa rapporter genom anpassade mallar, grafer och tabeller och visualisera täckning på täthetskartor och ordmoln. Critical Mention samarbetar med globala TV- och radiokällor, Nielsen-marknader, onlinetidningar, tidskrifter, kabelnätverk, fackpublikationer, forum och bloggar. Det gör det möjligt för kunderna att dela och förfina ett redigeringsverktyg.

Avslutning

PR-distributions- och analystjänster är teknik som används i stor utsträckning, och många PR-team letar efter användarvänliga, effektiva programvaruverktyg med mediedatabaser, kontakt- och kampanjhantering och nyhetsrum. Om du letar efter ett alternativ till Cision för ditt företag använder du de plattformar som anges ovan och väljer vad som är bäst för dina behov. Hjälp oss gärna med andra Cision-alternativ genom att beskriva dem i kommentarerna nedan, om du har sådana.

Senaste från Blog