Wrike-lösningar för media och andra företag

8 min läst

Mediepersonal vet bättre än någon annan att tid är pengar, och ibland kan det handla om en mycket stor summa. Det finns inget viktigt i den här branschen än att reagera blixtsnabbt på olika händelser, oavsett om det gäller lanseringen av en ny produkt eller heta nyheter, så de som har hittat sitt kall i detta söker ständigt efter sätt att optimera sitt arbete och få till stånd en absolut snabbhet i sina handlingar.

En av de bästa assistenterna i den här branschen är onlineplattformen Wrike, som är redo att erbjuda de nyaste, perfekta verktygen för det arbete som ska utföras.

För det första är Wrike ett slags länk mellan gruppmedlemmarna och företagets avdelningar, som kräver ett nära samarbete med varandra. Detta är särskilt viktigt vid hög arbetsbelastning för personalen när prioriteringarna är oklara och samordningen oklar, eftersom en stor del av framgången för alla företag är förmågan att snabbt bedöma de viktigaste projekten och förstå helhetsbilden av vad som händer. I den här aspekten skapar onlineplattformen fullständig insyn i åtgärder och bidrar till en optimal fördelning av arbetsbelastningen bland företagets anställda. Efter att ha fått ett nytt uppdrag kan chefen snabbt analysera vem av de underordnade som har tillräckligt med tid och resurser för att utföra det. Efter att ha fastställt kretsen av ansvariga personer kan du fastställa en tidsram inom vilken problemet ska lösas. En gång i veckan eller vid behov kan chefen få en rapport om hur arbetet i hans team fortskrider, om det finns en försening i termerna. Med tanke på att arbetet i media, utrymme är förknippat med en konstant begränsad tid, är denna organisering av arbetsprocessen av stor betydelse ur konkurrenssynpunkt.

Den stora fördelen med onlineplattformen är att den också kan nås via en mobilapplikation för iOS och Android, vilket gör det möjligt att vid stora behov ansluta sig till arbetsflödet när som helst och var som helst. I kön, i en trafikstockning och till och med på språng kan du lämna kommentarer, samordna små eller viktiga detaljer och mycket mer. Vissa funktioner i onlineplattformen är också tillgängliga offline. Du kan dock synkronisera och bli tillgänglig för andra personer, och på andra enheter kan de efter att din mobiltelefon eller surfplatta ansluts till nätverket. Wrike-användare använder även joggingtid för att reflektera och fixa arbetsidéer. Under de förhållanden som råder i den moderna världens hektiska tempo är det mycket viktigt att ha tillgång till aktuella frågor var som helst i världen och alltid hålla kontakten, inte bara med vänner och släktingar utan även med arbetskamrater, som vi ofta tillbringar mer tid med än med vår egen familj.

Det är också värt att notera att om du arbetar på Wrikes onlineplattform kan du påskynda samordningen av arbetsuppgifter och på så sätt minska antalet workshops. För att samordna en fråga med ledaren eller en medlem av kollektivet räcker det att markera den i ett fält som kräver samordning. Ett meddelande om markeringen kommer att levereras omedelbart. Den ansvariga personen kommer omedelbart att kunna svara på detta från sin arbetsdator eller mobila enhet om Wrike-applikationen har laddats ner till den.

Med tanke på att Wrike-plattformen är utformad för enskild användning och uppfyller behoven hos stora företag, utmärker den sig genom en särskild grad av flexibilitet som gör att den kan användas framgångsrikt oberoende av förändringar i arbetets omfattning.

En av de viktigaste fördelarna med Wrike är integrationen med välkända program. Så när du till exempel förbereder dig för att göra reklam kommer det att vara mycket bekvämt att använda tillägget för Adobe CC. Förutom att ge plattformen en möjlighet att se en kort beskrivning av uppdraget, lägga till kommentarer och markera avslutade uppgifter kan du ladda upp den slutliga versionen direkt till onlineplattformen. När du gör mindre ändringar i slutversionen kan du uppdatera informationen i Wrike med ett enda musklick. Desto mer behöver du inte konvertera en fil eller spara den på en arbetsdator. Dessutom tyder kreativt arbete på att vissa ändringar kommer att visa sig vara briljanta bara i fantasin, men i själva verket kommer den tidigare versionen i jämförelse att vara klart mer framgångsrik.

Det är ganska enkelt att utvärdera båda resultaten, eftersom alla versioner sparas och är tillgängliga, så att du snabbt kan återvända till någon av dem om det behövs. Med matchningsfunktioner kan du lämna kommentarer i den del av filen som de hänvisar till. På så sätt undviks missförstånd och arbetsflödena blir tydligare. Många företag noterade att efter att de började arbeta med Wrike blev deras produkt mer perfekt vid tidpunkten för lanseringen och om den ändras är det helt obetydligt. Detta faktum berättar om den betydande förbättringen av arbetets kvalitet med hjälp av onlineplattformen och alla de verktyg som den erbjuder.

Varför inte prova Wrike redan nu? Använd gratisversionen för att personligen testa fördelarna med att arbeta på onlineplattformen. Testversionen ger dig säkert inte alla funktioner som Wrike-teamet har utvecklat, men den gör att du kan bilda dig en uppfattning om produkter och bestämma vilken av dess versioner som kan vara bättre för dig och ditt team. En sparsam inställning till tid och en korrekt användning av resurser är två nycklar till framgång som du kommer att få genom att använda Wrike-plattformen online.

Senaste från Blog