PRNEWS.io blir officiell mediasponsor för PR’MIX-konferensen

2 min läst
VII årliga PR’MIX-konferensen kommer att handla om alla aspekter av digital PR. Medieplattformen PRNEWS.io är en av huvudsponsorerna för detta evenemang som kommer att ha 20 talare och 300 åhörare.

PR’MIX Concept 2015 är tillägnad fyra ämnesbaserade områden: mätning av PR-effektivitet, PR mot kriser, personliga faktorer i PR-branschen, principer för arbete med information inom PR-området och PR-instrument. Under konferensåren har mer än 3 000 personer deltagit i evenemanget.

PRNEWS.IO deltar aktivt i olika informations-, IT- och marknadsföringsevenemang. Stödet till PR’MIX-konferensen ger PRNews-företaget ett utmärkt tillfälle att utbyta erfarenheter och dela med sig av bästa praxis med andra deltagare samt att erbjuda sina produkter och tjänster till den moderna informationsmarknaden.

I år möter PR-community lanseringen av plattformen PRNEWS.io. Det är en ny global tjänst som erbjuder distribution och delning av PR-material på internationella mediemarknader.

Alexander Storozhuk, vd för PRNEWS.io, säger: ”Vi strävar alltid efter informativa partnerskap, men inte i syfte att marknadsföra vårt företag. Vårt mål är att visa våra PR-kollegor vilka tjänster vi kan erbjuda dem och hur dessa tjänster kan påverka deras verksamhet. Partnerskap i det här formatet hjälper oss att bli bättre eftersom PR’MIX-konferensen alltid handlar om nya idéer, nya verktyg och kreativ inspiration.”

PRNEWS.IO är ett verktyg för att hantera företagens PR-verksamhet på Internet. PRNEWS.io bygger på konceptet med en allt-i-ett-box och gör det möjligt för företag att distribuera information i medievärlden, oavsett om det handlar om nyhetsbyråer, branschspecifika webbplatser eller temabloggar.

Senaste från Blog