Vilket verktyg för prisuppföljning kan hjälpa dig att lära dig mer om sänkta priser

5 min läst

PRNEWS.io-användare ber oss ofta att meddela dem när medierna sänker priserna för sina publikationer. Våra chefer brukar kontakta varje kund för att informera dem om prissänkningen. Men det finns ett annat sätt att övervaka priserna för mediepublikationer på vår webbplats. Vi ska berätta hur du gör det med hjälp av våra vänner från TimeBuy.

Föreställ dig: Du arbetar för att utöka din bilverkstadskedja. För att få kunder och partners distribuerar du pressmeddelanden och artiklar med hjälp av PRNews.io-tjänster. Men en gång i månaden bör du ägna en hel dag åt att jämföra priser, fånga rabatter och andra möjligheter att spara på publikationer.

Vad händer om vi berättar att du kan automatisera processen för prisuppföljning och spendera endast 2 minuter per dag för att hitta de bästa priserna för dig? I den här artikeln ska vi berätta om ett bekvämt prisuppföljningsverktyg som hjälper dig att spara din budget och hitta kostnadseffektiva medieplattformar för ditt företag.

TimeBuy är en tjänst som hjälper till att övervaka priser för produkter och tjänster på internet. Processen är enkel: du väljer en produkt som du gillar → du lägger till den på din önskelista → du får en varning när priset ändras.

TimeBuy fungerar perfekt med PRNEWS.io och meddelar dig om prisändring för publicering i medier av ditt intresse. Tjänsten spårar priset på alla produkter i nätbutiken.

Hur man ställer i prisuppföljning

Att ställa in ditt TimeBuy-konto tar bokstavligen tre minuter. Du ska registrera ditt konto, ladda ner webbläsartillägget och lägga till en produkt på din önskelista.

Låt oss följa installationsprocessen steg för steg. Vi spårar priset för publicering i Interfax, till exempel.

1. Registrering: Klicka på knappen Sign-Up i det övre högra hörnet på webbplatsen timebuy.net.

2. Skriv i ditt användarnamn, e-post och välj ett lösenord.

TimeBuy fungerar smidigt med PRNEWS.io. Vi känner till tjänsteleverantörerna och rekommenderar dem gärna till våra kunder.

Snart kommer våra kunder att kunna följa priserna för publicering inne på sina konton. Men för tillfället rekommenderar vi att man använder TimeBuy.

7. Interfax läggs nu till i din låtlista. Högerklicka med musen och välj Min prislista för att se din lista.

8. Klicka på diagramikonen bredvid det valda objektet.

Du kommer att se diagrammet som visar prisförändringen från det ögonblick då artikeln har lagts till i din lista.

Varför vi rekommenderar TimeBuy

Nu är du redo att använda TimeBuy i din webbläsare. Ikonen finns i det övre högra hörnet av webbläsaren, bredvid adressfältet.

6. Låt oss kontrollera hur tjänsten fungerar på exemplet Interfax. Öppna Interfax-sidan på webbplatsen PRNEWS.io. Klicka sedan på ikonen för tillägget Timebuy.

Varför vi rekommenderar TimeBuy

3. Kolla nu din inkorg för att se om du har fått ett bekräftelsemail. Kontrollera mappen Spam om du inte hittar den där.

4. För att lägga till tillägget väljer du den webbläsare du använder mest och klickar på den. Jag använder Google Chrome, men du kan också välja Firefox eller Opera.

5. Lägg till tillägget i Chrome:

Varför vi rekommenderar TimeBuy

5. Lägg till tillägget i Chrome:

Senaste från Blog