Wat is AdTech? Vijf dingen die u erover moet weten in 2023

12 minuten gelezen
Wat is AdTech? Vijf dingen die je erover moet weten in 2022.

Wat is adtech? De regels voor het privacyspel veranderen, en wat de markt ook vraagt, we moeten erop afgestemd blijven. Het is een uitdagende tijd voor bedrijven, maar ook ongelooflijk verhelderend. De voortdurende opkomst van PRTech en AI in marketing, het wijdverbreide gebruik van voice search, connected TV, het uitgebreide gebruik van digitale ruimtes, noem maar op. Of je nu een belangrijke speler op de markt bent of net een stapje verder komt, het is slim om je ogen open te houden voor wat je vanaf 2023 kunt verwachten.

Het afgelopen jaar is er zoveel veranderd in digitale reclame. Bovendien is er geen einde in zicht van wat men voor de toekomst verwacht. Toch is het voordeel duidelijk voor zowel klanten als bedrijven. Voor sommigen is dat de toegang tot de goederen en diensten die ze nodig hebben; voor bedrijven betekent dat het verstrekken daarvan. We kunnen dus gerust stellen dat deze digitale transformatie bijdraagt tot herstel en groei.

PRNEWS.IO is een gebruiksvriendelijk PR-platform om uw nieuws in enkele stappen te delen.

AdTech Definitie en waarom het belangrijk is

In het algemeen is AdTech-definitie een meer overkoepelende term die staat voor reclametechnologie. Het omvat alle de stapel software en tools die adverteerders, reclamebureaus of uitgevers gebruiken om hun advertentiecampagnes te beheren en te gelde te maken. Als eenvoudig, het doel is om interactie te vergemakkelijken, kopen en verkopen van advertenties, en het optimaliseren van reclame inspanningen.

In het prille begin zagen media-inkoop en reclame er anders uit dan tegenwoordig. Het was een complex handmatig proces dat tijd en inspanning vergde. Daarna waren de dingen veranderd toen onderzoek en metrieken daarin de hoofdrol gingen spelen.

Sommige toonaangevende spelers in de sector gebruiken AdTech-tools als een pro en maken miljarden aan inkomsten. Zij weten dat een succesvolle advertentiecampagne begint bij de consument. Het goede nieuws is dat PRNEWS.IO geen uitzondering is. Het bedrijf maakt de lijst van de top vijf van succesvolle AdTech-bedrijven van dit moment.

Wanneer het gaat om het belang van AdTech in marketing, spreken de cijfers voor zich. In 2019 voorspelde eMarketer dat het budget dat wordt besteed aan digitale displays in 2020 83% zou bereiken. De realiteit is dat het 86% heeft bereikt. In 2021 steeg het percentage naar 89, en de markt zal volgens de prognoses blijven groeien, tot maar liefst 91% in 2022. Zoals Statista meldt, $155 is een verwacht bedrag voor bedrijven om te investeren in AdTech tools in 2021.

Als u een stuk van die markttaart wilt bemachtigen, is het slim om gebruik te maken van AdTech-oplossingen om naamsbekendheid te creëren. Hieronder vindt u enkele manieren om AdTech te gebruiken ten voordele van uw bedrijf.

De AdTech industrie: Wie heeft het nodig en waarom

Dus, wat doet AdTech?

Het helpt de buying journey te personaliseren om een specifiek aantal impressies aan te sturen. Beter als dat gebeurt op het juiste moment en in de juiste context.

AdTech kan helpen:

• het optimaliseren van de monetisatie activiteiten via advertenties voor uitgevers;
  • uitvoeren van media-inkoop en advertentie-optimalisatie voor organisaties;
  • leveren van advertenties aan de doelgroepen voor adverteerders
  • verzamel publieksinzichten (wie is uw prospect, zijn activiteit en gedrag);
  • verzamelen en te gelde maken van publieksgegevens (gegevens die u wel en niet hebt, en de manier waarop u deze kunt gebruiken om uw marketingcampagne te verbeteren);
  • verzamel gegevens over de marketing die u inzet (type succesvolle advertenties/kanalen en partners die helpen deze te gelde te maken).

De voordelen van AdTech zijn:

• Mogelijkheid tot schaalvergroting
  • Real-time flexibiliteit
  • Targeting mogelijkheden
  • Efficiëntie

AdTech: Wat u vandaag kunt doen voor uw bedrijf

#1 Begin met een schone dataset van de eerste partij

Het belangrijkste onderdeel van personalisatie zijn gebruikersgegevens. Inzicht in de activiteit en het gedrag van uw gebruiker kan uw marketingcampagne tot een succes maken. Gebruikersgegevens zijn essentieel om de juiste advertentie aan de juiste persoon en op het juiste moment te leveren. Hoe meer u onderzoekt, hoe beter uw resultaat zal zijn. Dove goed, het kan 17 procent meer inkomsten opleveren. Hoe meer gebruikers naar uw advertenties verwijzen, hoe meer van die heilige jusklikken u kunt krijgen. Dat is simpel.

Omdat consumenten het tegenwoordig voor het zeggen hebben bij het zakendoen, zijn de regels van het dataspel veranderd. Vandaag en in de toekomst worden gegevens van de eerste partij een prioriteit. E-mail abonnementen, social media kanalen, landing pages, e-books, aan de lijst van waardevolle bronnen voor het verzamelen van gegevens komt geen einde. Zoek een manier om een succesvolle advertentiecampagne op te zetten en verwacht een beter resultaat. Het goede nieuws is dat u de berichtgeving kunt aanpassen aan de voorkeuren van uw klanten. Denk bij twijfel aan 63 procent van de consumenten die de voorkeur geven aan gepersonaliseerde advertentie-ervaringen als ze aansluiten bij de behoeften van hun huishouden.

#2 Zeg vaarwel tegen lineaire tv. Zeg hallo tegen CTV

Streamingdiensten hebben lineaire tv ingehaald sinds de afsluiting. Met meer dan 200 honderd streamingdiensten om uit te kiezen, zijn consumenten zeer betrokken. Om over cijfers te praten: de reclame-uitgaven voor CTV hebben in 2021 in de VS een geschatte $ 21B bereikt. Verder is het meer. De prognose belooft een jaarlijkse groei van ongeveer 23 procent tot 2030, tot ongeveer $100B dat jaar. Enorm, toch?

In tegenstelling tot lineaire TV gericht op brede bevolkingsgroepen en/of grootstedelijke gebieden, verandert CTV de spelregels. Het kan rechtstreeks worden gericht op het individuele huishouden of de individuele gebruiker. Het concept is nog maar net begonnen met opschalen, maar wint kijkers en advertentiedollars. Dus u profiteert er niet van; de tijd is nu.

#3 Focus op authentieke inhoud, niet op harde verkoop

Hoe bewijs je je klanten waarom jij het beste weet en waarom jouw product of diensten hen zullen helpen? Authentieke inhoud kan helpen. Het is geen nieuw concept, maar wel een van de krachtige marketinginstrumenten om naamsbekendheid op te bouwen.

Een website is een digitale plek voor uw bedrijf die uw producten promoot zoals u dat wilt. Maar dat is niet genoeg. Het moet de voordelen van uw producten of diensten communiceren. Ook is het een manier om je expertise te tonen en jezelf te bewijzen als leider in de industrie.

Authentieke inhoud laat zien dat je meer om je publiek geeft dan om een verkoop. Die boodschap moet vanaf de eerste woorden zichtbaar zijn. Dat kan een social media post zijn, een blog, of een e-mail blast; de inhoud moet de voordelen van je producten of diensten uitspreken en waardevolle waarde bieden voor je gebruikers. Zo kun je vertrouwen opbouwen en de interesse en betrokkenheid van je doelgroep stimuleren.

De creatie en distributie van content is niet zo complex als het klinkt. Des te meer kunt u dat proces zo effectief mogelijk maken met behulp van PRNEWS.IO diensten. Wat betekent dit voor u? Dat is een kans om nieuwe markten en doelgroepen aan te boren op uw eigen voorwaarden.

#4 Haal Voice Search van de achtergrond

Er zijn geen grenzen aan wat u met uw mobiele apparaten kunt doen. Van one-click aankopen tot boeiende spraakdiensten, er zijn er genoeg. Voice search is de andere AdTech-optie waarmee uw bedrijf zich kan onderscheiden van uw concurrenten. Door uw bedrijf op de online kaart te zetten, vergroot u de kans dat mensen u vinden via voice search. Met meer dan 50 procent van de zoekopdrachten gedaan vanaf mobiel, zijn dat er 20 van voice. En dat zal naar verwachting blijven groeien in 2022 en daarna.

Als marketeer moet je je contentstrategie aanpassen om die aanpak te volgen. En de beste manier om dat te doen is door duidelijke antwoorden te geven op de FAQ’s die consumenten stellen over producten of diensten. Het grootste deel van de gesproken zoekopdrachten gaat in de richting van een meer conversationele stijl, dus het is slim om dat patroon te volgen als je dat nog niet hebt gedaan.

#5 Data Analytics blijven cruciaal voor succes

Astronomische hoeveelheden gegevens zijn de andere barrière voor het succes van uw bedrijf. Hoe weet u waar u staat als u moeite hebt om er wijs uit te worden? Wilt u ruwe gegevens omzetten in waardevolle inzichten? Dan kunnen AdTech-tools helpen. Het is een manier om betere transparantie over uw gegevens te krijgen.

Onderzoek wat er op de markt beschikbaar is. Het aantal beschikbare tools is groot. De keuze hangt inderdaad af van uw bedrijfsdoelstellingen. Wilt u de kosten verlagen of de klantervaring verbeteren? Misschien bent u op zoek naar een manier om bestaande processen te optimaliseren? Nou, er zijn er genoeg.

Bedenk dat analytics niet langer een optie is. Het is een noodzaak. Het is uw taak om de juiste tool te identificeren als een must-have voor de groei van uw bedrijf. Anders kunt u de productiviteit opdrijven.

Bereid om uw bedrijf te laten groeien met AdTech in 2023?

Zo zie je maar, om je bedrijf te laten slagen moet je snel handelen, creatief denken en AdTech-flexibiliteit omarmen. Natuurlijk, Rome is niet in één dag gebouwd, en u moet wennen aan die veranderingen. Maar het is de beste manier om resultaten uit uitgaven te halen, zoals een verkoop. Dus als u wilt dat uw bedrijf overleeft en bloeit, blijf dan op de hoogte van de beste praktijken. Weten waar je advertentiebudget effectief moet worden besteed, kan je helpen het beste uit 2022 te halen.

Nieuwste vanaf Blog