Hoe zal kunstmatige intelligentie de public relations veranderen?

7 minuten gelezen
How Will Artificial Intelligence Change the Public Relations Field.

U besteedt misschien geen aandacht aan de kunstmatige intelligentie om u heen, maar deze technologie maakt uw leven al beter. AI heeft bijvoorbeeld de gezondheidszorg en de manier waarop we met zorgverleners communiceren verbeterd. En dan zijn er nog de gepersonaliseerde advertenties die we online zien. Het public relations veld zou kunnen profiteren van deze opkomende technologie, vooral bij het creëren van nieuwe en spannende marketing campagnes.

Kunstmatige intelligentie verbetert de analytics en zal zich het komende decennium waarschijnlijk aanzienlijk uitbreiden. Aangezien het public relations vakgebied voor baanbrekers is, zal deze technologie daar goed in passen. Verwacht super behulpzame en zeer intelligente chatbots die de klantenservice kunnen vervangen, evenals nog betere persberichten geschreven door AI, en nog veel meer!

Als dit alles intrigerend klinkt, is hier alles wat u moet weten over AI en hoe het de public relations zal veranderen:

Wat is AI?

Kunstmatige intelligentie is niet langer iets dat je alleen in sciencefictionfilms ziet. In plaats daarvan wordt het nu een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven. AI is een computerwetenschap die zich richt op het creëren van superslimme machines of apparaten die verschillende menselijke taken kunnen uitvoeren.

Weet u niet of u al gebruik maakt van AI? Geloof ons – u wordt erdoor omringd! Bijvoorbeeld, elke keer dat je gezichtsidentificatie gebruikt om je telefoon te ontgrendelen, werkt AI op de achtergrond. AI maakt ook elke winkelervaring veel gemakkelijker. De aanbevelingen die je ziet op websites als Amazon worden allemaal gegenereerd dankzij kunstmatige intelligentie. Het leert actief over je winkelgewoonten en toont meestal items die je op dat moment nodig hebt.

AI en Public Relations

Individuen die werkzaam zijn in public relations moeten dagelijks veel informatie doornemen. Kunstmatige intelligentie kan hun werk echter gemakkelijker maken en hen in staat stellen zich op belangrijkere taken te concentreren. Een bot programmeren om te zoeken naar trefwoorden op verschillende social media platforms kan je moeiteloos helpen de laatste trends bij te houden.

Een PR-bureau vertegenwoordigt meestal meerdere klanten, en AI kan u helpen hun mediaoptredens te volgen. Plus, je volgt klantbeoordelingen op de voet. Nogmaals, kunstmatige intelligentie doet al het zware werk door het web te scannen en u te waarschuwen voor een nieuw bericht. Bovendien kan AI de directe concurrentie in de gaten houden. Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwste releases of alles wat te maken heeft met bedrijven binnen dezelfde niche, is AI het hulpmiddel dat je nodig hebt.

De voordelen van AI

Terwijl sommigen huiverig zijn om kunstmatige intelligentie te proberen, is de waarheid dat deze nieuwe technologie de PR alleen maar ten goede kan komen. Wanneer er over AI wordt gesproken, zijn mensen bang dat ze hun positie verliezen. Maar in werkelijkheid, AI is er om hun werk gemakkelijker te maken, vooral in PR.

Public relations vereisen constante communicatie. Daarom kan het menselijke element er niet uit worden gehaald. Aan de andere kant kan kunstmatige intelligentie verschillende taken automatiseren en werknemers in staat stellen zich te concentreren op hun creativiteit en individualiteit. Deze eigenschappen zijn super belangrijk in de PR-wereld, en ze worden soms genegeerd omdat er veel gegevens te analyseren zijn.

Terwijl kunstmatige intelligentie sneller door informatie kan gaan dan een menselijk brein, kun je het ook gebruiken voor andere inspirerende projecten. Zo werken internationale teams aan de ontwikkeling van AI die boeiende artikelen kan schrijven door soortgelijke teksten op het internet te scannen en de gewenste trefwoorden op te nemen.

Hoewel deze technologie nog niet ideaal is, zal kunstmatige intelligentie zich de komende jaren blijven uitbreiden en ontwikkelen. Het zal een revolutie betekenen voor de manier waarop bedrijven zaken doen en de werknemers in staat stellen zich te concentreren op het ontwikkelen van andere vaardigheden.

Het risico van het implementeren van AI

Kunstmatige intelligentie heeft gegevens nodig om nauwkeurige voorspellingen te doen. En daarmee bedoelen we onvoorstelbare hoeveelheden informatie om zo nauwkeurig mogelijk te zijn. Daarom verzamelen bedrijven een waanzinnige hoeveelheid persoonlijke gegevens van gebruikers over de hele wereld. Natuurlijk kan deze database super aantrekkelijk zijn voor cybercriminelen, dus online beveiliging moet op het hoogste niveau zijn.

De netwerken van uw bedrijf moeten de klok rond goed beveiligd zijn. Daarom moet u ervoor zorgen dat er geen mazen in de wet zijn. Als uw teams op afstand werken, herinner hen er dan aan dat ze hun thuisverbindingen moeten beveiligen door regelmatig software-updates uit te voeren en tools te gebruiken zoals VPN.

Een VPN is een levensredder voor iedereen die off-site werkt, vooral als ze de neiging hebben openbare netwerken te gebruiken. Zoals u misschien al weet, kunnen open Wi-Fi-netwerken gevaarlijk zijn omdat hackers weten dat ze er misbruik van kunnen maken. Als ze eenmaal iemands inloggegevens in handen hebben, kan het hele bedrijf in gevaar komen.

Gelukkig verbindt een VPN u met een andere server en versleutelt in wezen alle gegevens die u verstuurt of ontvangt tijdens het gebruik van Wi-Fi. Zelfs als iemand op het netwerk loert, kunnen ze dankzij een VPN de informatie die ze voor zich hebben niet ontsluiten.

Nieuwste vanaf Blog