Hoeveel verdienen YouTubers? Cijfers die je moet weten in 2023

12 minuten gelezen
hoeveel verdienen youtubers

Hoeveel? Dat is een eeuwige vraag voor elke branche. Tegelijkertijd is videomarketing nog steeds een heet discussiepunt. Dus als u twijfelt of u video-inhoud voor uw merk moet gebruiken, dan is dit bericht echt iets voor u.

Waarom investeren in video-inhoud? Top redenen om Video Marketing te gebruiken met statistieken

Laten we beginnen met de basis. Video werkt als één groot label voor verschillende dingen. Bekijk het zelf maar.

Controleer liever de cijfers, want die liegen niet.

Het eerste doel van elk bedrijf is om succesvol te zijn. 91 procent van de merken heeft video geadopteerd als marketinginstrument, dus er is geen goede reden om het niet te doen. Tenzij je het geheim kent van hoe je het doet zonder visueel materiaal te gebruiken.

En hoe zit het met consumenten?

In 2023 wil 91 procent van de consumenten meer video’s van merken zien. In vergelijking met 2018 wilde slechts 85 procent van de ondervraagden meer online video’s bekijken.

Videomarketing is krachtig omdat de kans dat het gedeeld wordt twee keer zo groot is als elk ander type content. Voor merken kan het helpen de betrokkenheid van gebruikers te maximaliseren en de conversie te verbeteren. Het opnemen van visuele content verhoogt uw ROI. En dat zijn geen loze woorden. In 2022 zei 78 procent van de marketeers dat. Vandaag, in 2023, ligt dat aantal 14 punten hoger.

In het digitale tijdperk zijn we een paar klikken verwijderd van een hele wereld aan nieuwe informatie. Of dat nu een product of dienst is, wat doe je dan? Tuurlijk, googelen. En daarin sta je lang niet alleen. Uit de meest recente studie blijkt dat 96 procent van de gebruikers video’s bekijkt om meer te weten te komen over een product of dienst dat ze leuk vinden.

En als Google video’s omschrijft als onmisbaar, dan is het ongetwijfeld de investering waard.

Nu terug naar de “Hoeveel…?” vragen.

Algemene cijfers over hoeveel YouTubers verdienen

• De gemiddelde YouTuber verdient ongeveer $0/.8 per view of $18 per 1.000 views.
  • Acht makers zeggen tussen de $1,61 en $29,30 per 1.000 views te verdienen.
  • YouTubers die deel uitmaken van het Partnerprogramma kunnen hun video’s te gelde maken met advertenties.
  • Een YouTuber met ongeveer 1 miljoen abonnees verdient tussen de $14.600 en $54.600 per maand.

Het platform is een van de vele manieren waarop mensen online geld verdienen. Hoewel duizenden contentmakers zeggen dat ze ‘niets’ of ‘bijna niets’ verdienen, zijn er velen die er winst mee maken. Degenen die het groot maken met YouTube, bestaan. En zelfs als je niet het geluk hebt om miljonair te worden, is de kans groot dat je comfortabel kunt leven van de video’s.

Winst maken met YouTube: Manieren om geld te verdienen

Aan de slag gaan met het platform is eenvoudig zolang u aan de volgende eisen voldoet:

Als je eenmaal binnen bent, kun je je kanalen te gelde maken via advertenties, abonnementen en kanaallidmaatschappen. Voor elke 1K bekeken advertenties neemt YouTube 45%, en jij krijgt de rest. Dat is een centrale monetaire metriek die RPM of ‘revenue per mille’ wordt genoemd.

Naast het partnerprogramma kun je in aanmerking komen voor een bonus uit het Shorts Fund, die varieert tussen $100 en $10.000 per maand voor het plaatsen van korte video’s. Daarvoor moet je beschikken over:

• 1K+ abonnees
  • 10+ miljoen views op Shorts binnen 90 dagen.

De meest gebruikelijke en bewezen manier om geld te verdienen aan je YouTube-kanaal is echter via advertenties die Google plaatst. Die verdeelt 55 procent van de betaling van de advertentie naar de maker. Het werkt zelfs voor kleine makers.

Wat kun je in de video’s opnemen? Verschillende advertenties, bijvoorbeeld:

• Display advertenties;
  • Overlay promo’s;
  • Bumper advertenties;
  • Sponsorkaarten;
  • Mid-roll advertenties.

Hoeveel verdienen YouTube-makers per weergave?

Zoals eerder vermeld ligt het gemiddelde bedrag per view rond de $0,18. Ga na wat uw inkomstenbedrag beïnvloedt.

Hoeveel verdienen makers van video-inhoud per uur?

Again, it depends. If speaking on the average amount, that is about $29.15 per hour. The sum is calculated on the average 40-hour work week. The actual earnings vary on your data.

Hoeveel verdient een YouTube-createur per maand?

Een gemiddelde kanaalmaker kan veel geld verdienen met het insluiten van zijn inhoud. Over het algemeen gaat het om een bedrag van ongeveer $4.600 per maand. Dit bedrag bereiken is een eenvoudige taak voor u als:

• je zorgt voor het type video dat je produceert;
  • het aantal views dat je krijgt groeit;
  • je maakt ze te gelde.

Hoeveel kun je op YouTube verdienen met 1000 views?

Als maker van visuele inhoud kun je gemiddeld $18 per 1K+ advertentieweergaven verdienen. Volgens Forbes kunnen de toptalentmakers ongeveer $5 verdienen per 1K videoweergaven. De factoren die het bedrag kunnen beïnvloeden zijn:

• je niche;
  • geografische locatie;
  • doelgroep;
  • de vraag van adverteerders;
  • het type advertenties dat u toont;
  • het aantal abonnees dat u heeft.

Hoeveel verdien je per YouTube abonnee?

Het is moeilijk te zeggen hoeveel je precies krijgt per abonnee. Abonnees zijn waardevol, maar je krijgt niet betaald op basis van het aantal gebruikers dat je volgt. Dat hangt ervan af. Het goede is dat er geen limiet is aan hoeveel je kunt krijgen door video’s in te sluiten. Als mensen geïnteresseerd zijn in je inhoud, dan is het mogelijk om een behoorlijk bedrag te verdienen aan elke abonnee.

Het bedrag met 100K abonnees varieert echter gemiddeld van 600 tot 1.000 dollar per week, of 2.400 tot 44.000 dollar per maand.

Hoe vaak krijg je betaald als YouTuber?

Maandelijks. Het bedrag op de loonstrook varieert. Maar de meeste YouTubers worden maandelijks betaald door AdSense.

Je hebt besloten om het groot te maken met YouTube. Wat is de volgende stap?

Als je het YouTube-spel betreedt, krijg je veel mogelijkheden om je passie te verspreiden. En sociale media bieden je vele methoden om daarin te slagen. Promo’s tonen is lang niet de enige manier om betrokkenheid en indrukken te creëren. Bekijk de volgende methoden waarmee je geld kunt verdienen als YouTuber.

Affiliate links

Wanneer u een link in beschrijvingen opneemt, leidt u kijkers naar een website en volgt u hun activiteit. Zodra een gebruiker een aankoop doet, verdien je een percentage van de verkoop. Neem de tijd om affiliate programma’s te vinden die relevant zijn voor uw kanaal. De keuze is groot.

Je wordt niet meteen miljonair, maar je inkomsten zullen stijgen naarmate je kanaal populairder wordt.

Patreon

Een knop toevoegen aan je betaalde Patreon-pagina is de andere manier om het groot te maken met YouTube. Moedig mensen aan om daar inhoudelijke upgrades te bekijken. Blijf daarnaast waardevolle gratis spullen aanbieden. Met 52 procent van de bedrijven die zeggen dat ze video’s gebruiken om hun publiek te informeren over hun producten, kan dat een geweldige plek zijn om te beginnen.

Sponsoring

Het gaat niet om de standaard platformadvertenties. Je embedt niet alleen pushes op gezette tijden, maar integreert de promo-inhoud in je video. Of het nu aan het begin of het einde is, een enkele vermelding of de hele video, het werkt voor iedereen. Zo bouw je relaties op met de merken die je op je kanaal adverteert.

Het goede nieuws is dat er geen strikte regel is over het aantal abonnees dat je hebt. Als je een toegewijde niche hebt, profiteer dan van deze optie.

Koopwaar

Het verkopen van je merkkleding aan trouwe fans kan een goede side hustle zijn. Het is gebruikelijk voor YouTubers met een grote fanbase om een winkel te creëren voor de verkoop van dingen, zoals shirts, tassen, hoeden, of iets daartussenin.

De zichtbaarheid van uw YouTube-kanaal vergroten met PRNEWS.IO

PRNEWS.IO kan YouTubers helpen hun zichtbaarheid te vergroten door hen mogelijkheden te bieden om hun inhoud te publiceren op drukbezochte nieuwssites en andere media. Hier is hoe PRNEWS.IO YouTubers kan helpen hun zichtbaarheid te vergroten:

Toegang tot Top Media Outlets: PRNEWS.IO heeft partnerschappen met top media outlets en nieuwssites in verschillende sectoren, die YouTubers de mogelijkheid kunnen bieden om een breder publiek te bereiken.

Verhoogde zichtbaarheid: Door uw inhoud te publiceren op deze drukbezochte sites, kunnen YouTubers hun zichtbaarheid vergroten en een nieuw publiek bereiken dat hen anders misschien niet had ontdekt.

SEO Voordelen: PRNEWS.IO kan YouTubers ook helpen hun zoekmachine optimalisatie (SEO) te verbeteren door hoogwaardige backlinks naar hun kanaal of video’s te creëren. Dit kan helpen om de zichtbaarheid van hun inhoud in de zoekresultaten te vergroten, wat leidt tot meer views en betrokkenheid.

Conclusie

Geld verdienen als YouTuber komt voor een groot deel neer op het vinden van de juiste niche. Gaming en lifehacks zijn twee van de meest succesvolle en lucratieve onderwerpen van het kanaal. Het goede nieuws is dat er geen officiële gegevens zijn over de rangschikking van onderwerpen op basis van geld verdienen. Het platform is exponentieel gegroeid sinds de oprichting in 2005. In september 2022 was het de tweede meest bezochte website in de VS, met 9,83 miljard bezoeken.

YouTube is big business en jij kunt deel uitmaken van die kleine elitegroep van gebruikers die het groots aanpakken.

Nieuwste vanaf Blog