Hoe PR Expert met LinkedIn zou moeten werken

21 minuten gelezen
How PR Expert Should Work with LinkedIn.

LinkedIn is ’s werelds grootste platform voor professioneel netwerken en werkgelegenheid. Men denkt dat LinkedIn alleen bedoeld is voor professionals en werkzoekenden. Maar dat zijn niet al zijn functies. Miljoenen professionals gebruiken LinkedIn om hun netwerk en carrière uit te breiden, maar wist je dat LinkedIn ook voordelig kan zijn voor PR-professionals? Ik zal je laten zien waarom.

Hoe kan een PR expert profiteren van een LinkedIn profiel?

LinkedIn geeft marketeers en PR experts toegang tot geweldige B2B bedrijven. Het geeft je nog een kans om je bedrijf aan te kondigen en zorgt ook voor een link terug naar je website.

Bereik

LinkedIn biedt u een platform voor interactie met influencers en mediaschrijvers. U kunt ook in contact komen met potentiële klanten, werknemers, partners en investeerders.

PR managers krijgen steun van LinkedIn omdat het een plaats biedt voor persberichten. Zakelijke informatie wordt beter geconsumeerd en gedeeld op LinkedIn dan op enig ander platform. LinkedIn biedt PR managers een hefboom om hun klanten efficiënter te helpen.

Strategie

Als je wilt dat mensen je product herkennen en als je de mening van je publiek wilt beïnvloeden, moet je strategisch te werk gaan. LinkedIn is een plek om professioneel te handelen. PR-experts kunnen LinkedIn gebruiken als een platform van waaruit hun bedrijven voordeel halen. Een strategische vertegenwoordiging van je klant en zijn product kan je helpen om hun business te stimuleren en je PR doelstellingen te bereiken.

Groei uw netwerk

LinkedIn geeft gemakkelijk toegang tot direct contact met mensen die u graag wilt ontmoeten – partners, investeerders, werknemers, collega’s en potentiële klanten. Bij LinkedIn draait alles om connecties. Relaties opbouwen met verschillende LinkedIn-gebruikers kan u een voorsprong geven om uw vaardigheden en ervaring onder de aandacht te brengen.

Dikwijls twijfelen mensen aan de noodzaak van LinkedIn en het effect ervan op public relations. Het opbouwen van een netwerk op LinkedIn helpt je om jezelf in het beste licht te presenteren. Als uw netwerk uw prestaties, projecten en recensies ziet, kunt u verwachten dat ze uw werk en informatie over het product en het merk zullen delen. Dit kan je steeds meer views opleveren en je helpen om gezonde public relations te onderhouden.

Engagement

Het creëren van boeiende posts om gesprekken en professionele discussies op gang te brengen is de beste manier om public relations op LinkedIn te onderhouden. Niet alleen berichten zijn belangrijk, maar ook hoe u uw product, merk en uzelf presenteert. Mensen zullen alleen contact met je opnemen als ze je product de moeite waard en nuttig vinden. Verspreid authentieke en boeiende inhoud, en zorg ervoor dat je netwerk waardevol voor je is.

Aanbevelingen

Aanbevelingen zijn een effectieve manier om te promoten en gepromoot te worden door de mensen met wie je samenwerkt of die een dienst verlenen. Mensen geloven wat ze zien. Als je erin slaagt om positieve recensies en aanbevelingen te krijgen van andere bekende mensen en thought leaders, bouwt dat het vertrouwen van mensen in je op en zouden ze interesse krijgen in het bedrijf dat je presenteert.

Scherp je sociale vaardigheden aan

LinkedIn helpt je om lid te worden van verschillende groepen waar je kunt communiceren met een enorm publiek, ervaren en niet-ervaren. Je kunt leren wat klanten nodig hebben en wat ze wel en niet leuk vinden.

How to Boost Your LinkedIn Profile.

PR-campagnes

U kunt uw public relations campagnes promoten op LinkedIn omdat het een groter bereik biedt en een enorm publiek aantrekt. Bedrijven moeten public relations een duidelijke boodschap meegeven. Deze boodschap moet begrijpelijk en beknopt zijn. PR-campagnes moeten goed gepland zijn en een speciaal doel nastreven. Een PR-campagne moet zijn doelstellingen bepalen, omdat dit het gemakkelijker maakt om zich te concentreren op de planning en uitvoering van de campagne en het succes ervan in te schatten.

Publiceren

Je hoeft geen professionele schrijver of journalist te zijn, maar schrijven op LinkedIn en deelnemen aan gesprekken kan je helpen om erkend te worden in de juiste branche. Deel je kennis en toon je expertise in je vakgebied, dit zal mensen aanmoedigen om je profiel te bezoeken en ze zullen weten op welk gebied je een professional bent.

Hoe geef je je LinkedIn profiel een boost?

Het waren algemene aanbevelingen, maar bekijk eerst de volgende gedetailleerde instructie over het verbeteren van je LinkedIn pagina of een pagina van je bedrijf:

1.Je moet dus eerst het hele profiel invullen dat een foto van jezelf omvat. Je moet je LinkedIn-pagina beschouwen als je professionele branding. Het is een kans voor u om te vertellen hoe het merk mensen (of een ander bedrijf) ten goede komt. In dit geval communiceer je je bekwaamheid naar potentiële werkgevers of klanten.

2. Voeg een LinkedIn achtergrondfoto toe aan je pagina. Geef je LinkedIn profiel wat meer persoonlijkheid door een on-brand achtergrond cover toe te voegen. Hoewel je er automatisch een krijgt, kun je die veranderen om je persoonlijke merk of speciale interesses te laten zien, of de aandacht te trekken om je te onderscheiden van anderen. LinkedIn beveelt een omslaggrootte van 1584 x 396 pixels aan, en het moet een JPG, PNG of GIF bestand zijn van minder dan 8MB.

3. Secties van je LinkedIn pagina toevoegen, verwijderen en herschikken. U kunt secties van uw LinkedIn-profiel verwijderen, bewerken en herschikken om specifieke informatie op elke gewenste manier te benadrukken of te verbergen. Wanneer je een sectie wilt bewerken, ga je gewoon met je muis over de dubbelzijdige pijl in elke sectie. Je muis verandert dan in een pictogram met vier pijlen, waarop je kunt klikken en slepen naar een andere plaats op je profiel.

4. Optimaliseer je LinkedIn pagina voor zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is niet beperkt tot bloggen – je kunt ook je Profiel verbeteren om ontdekt te worden door mensen die op LinkedIn zoeken naar sleuteltermen waarvoor je gevonden en herkend wilt worden. Je kunt deze trefwoorden toevoegen aan verschillende delen van je profiel, zoals je kop, je bio of je werkervaring.

5. Plaats een ProFinder Badge op uw profiel. Het is aan te raden om een ProFinder Badge toe te voegen, die gebruikt wordt om freelancers te identificeren binnen LinkedIn’s ProFinder. Deze functie matcht contractors met projectmanagers die op zoek zijn naar hulp. Freelancers kunnen een ProFinder badge op hun pagina’s tonen om potentiële klanten hun vaardigheden, ervaring en aanbevelingen te laten zien.

6. Je moet alle details vermelden die LinkedIn aanbeveelt. Je moet ook een about sectie invullen. Beschouw het als een merkpositioneringsverklaring of wat jou de beste of anders dan andere PR-professionals maakt. Het is een kans voor u om uw talenten te laten zien, en om uw merkverhaal te presenteren.

7. Vervolgens moet uw LinkedIn-account alle gegevens van uw cv bevatten. Je moet strategisch zijn in hoe je jezelf laat zien. Daarom is het zo’n goed idee om functiebeschrijvingen te lezen, omdat het je zal helpen begrijpen waar potentiële werkgevers en klanten naar op zoek zijn.

Terwijl kun je deze informatie gebruiken om de manier waarop je je ervaringen presenteert, en wat je benadrukt, aan te passen. LinkedIn is een perfecte plek om verder te gaan dan je cv in detail.

8. Maak gebruik van de blog en website links op je LinkedIn Pagina.

Je moet een portfolio, websitelinks en sociale netwerken opnemen op je LinkedIn-pagina. Links naar uw inhoud en projecten kunt u ook toevoegen aan uw profiel om het aantal klikken te vergroten. Met deze mogelijkheid kunt u meer aandacht vestigen op specifieke delen van uw pagina om elders verkeer te genereren.

Als je bijvoorbeeld een blog hebt of ervaring hebt met grote bedrijven, kun je links delen op LinkedIn om je blog en projecten te promoten.

9. Controleer de updates van je netwerk (of deel je eigen updates)

De Network Updates, te vinden op je LinkedIn homepage, zijn in wezen LinkedIn’s variant van de Facebook News Feed. Bekijk deze feed voor een snelle momentopname van wat je connecties, klanten, concurrenten en anderen doen en delen. Geef commentaar, feliciteer en deel je mening onder de berichten. U kunt ook uw eigen updates delen, zoals details over uw producten of diensten en opmerkelijke inhoud die uw bedrijf heeft geschreven en verspreid.

U kunt zich abonneren op e-mailmeldingen of sorteren op “Top Updates” en “Recent Updates” om uw LinkedIn-feed op elke gewenste manier te filteren.

10. Wees herkenbaar.

Je LinkedIn connecties moeten je Profiel herkennen op het moment dat ze het vinden. Een goede manier om je profiel gemakkelijk herkenbaar te maken is door ervoor te zorgen dat de naam van je profiel, de kop en andere eenvoudige identificatiegegevens gemakkelijk te zien zijn en gemakkelijk te onderscheiden zijn van andere profielen.

Noot: Controleer ook of de instelling van uw openbaar profiel is ingeschakeld, om zichtbaar en herkenbaar te zijn voor uw publiek.

11. Handhaaf je professionaliteit met posts

Publiceer posts over uw branche die u als een echte professional presenteren.

Om gezonde public relations met je publiek te hebben, is het heel belangrijk om positieve taal te gebruiken. Alle PR-experts moeten hun stem rustig en hun taal positief houden om goede connecties op te bouwen. Het gebruik van positieve, declaratieve taal en krachtige boodschappen zal negatieve en giftige taal en mensen overwinnen.

12. Deel uw inhoud via LinkedIn artikelen

Goed nieuws! Je hoeft niet langer een enorme schare volgers op je LinkedIn account te hebben om nieuwe artikelen op LinkedIn te publiceren. De publiceerfunctie is beschikbaar voor alle gebruikers op het netwerk. Het verschil tussen artikelen en berichten op LinkedIn is de lengte van de tekst en de plaats in de verschillende aparte tabbladen. Het voordeel van de artikelen is ook dat LinkedIn-gebruikers (die je misschien niet kennen) je artikelen kunnen ontdekken door onderwerpen op LinkedIn te filteren en daardoor interesse in je profiel kunnen tonen en je uiteindelijk kunnen volgen (lees meer over Creator Mode).

Experimenteer met hoe deze functie je marketingdoelstellingen kan ondersteunen door content te creëren en te publiceren op je LinkedIn pagina.

13. Maak gebruik van @mentions in je status updates.

Vergroot het bereik van uw berichten Op LinkedIn kunt u gebruikers en andere bedrijven taggen – of @mentions – in uw berichten, net als op Facebook, Twitter of Instagram.

Invoer het @ symbool onmiddellijk gevolgd door de naam van het bedrijf van de gebruiker in je berichten update of post. Daardoor krijgt die gebruiker of dat bedrijf een melding dat je ze getagd hebt, en hun naam wordt ook gelinkt naar hun profiel en pagina in de statusupdate zelf. Dit is een geweldige manier om de betrokkenheid en interactie op je updates te vergroten en je naamsbekendheid te verbeteren.

14. Kijk wie je LinkedIn profiel heeft bekeken.

Ontdek over je publieksleden, potentiële leads en klanten die geïnteresseerd zijn in je Profiel en marketing content die je deelt op LinkedIn. Hoe? Zoek de functie Who Viewed Your Profile.

Met deze functie, die toegankelijk is in de hoofdnavigatie via het vervolgkeuzemenu Profiel, kunt u precies zien wie uw pagina heeft bezocht. U kunt zien hoe u zich verhoudt tot de profielweergaven van uw connecties, andere bedrijven zoals het uwe en meer.

15. Vergeet niet dat LinkedIn een professioneel sociaal netwerk is. Wat betekent dat? Het betekent dat LinkedIn wordt gebruikt voor virtueel netwerken en voor het maken van connecties, maar het is niet zoals Facebook waar je gewoon een vriend kunt volgen. Nee, in plaats daarvan is het aan te raden om door te gaan met virtueel face-to-face netwerken. Nogmaals, het is een wederzijds voordelige relatie, dus het kan niet alleen om jouw project gaan. Wees strategisch met wie je in contact komt.

11. Maak gebruik van LinkedIn Endorsements.

LinkedIn biedt een functie genaamd Endorsements – waarmee u erkenning kunt toekennen en delen aan mensen met wie u samenwerkt door hun vaardigheden te onderschrijven. U kunt de vaardigheden van partners en collega’s promoten en onderschrijven om hun profielen indrukwekkender te maken, uw steun te tonen en uw expertise over hun vaardigheden te laten zien.

16. Gebruik Open Profiel om berichten te sturen naar mensen waarmee je niet verbonden bent.

Om nieuwe contacten te leggen met potentiële partners, klanten en andere industrieleiders, wilt u hen misschien contacteren met een gepersonaliseerd bericht.

Met uitzondering van mede LinkedIn groepsleden, kunt u met LinkedIn alleen berichten sturen naar mensen met wie u een eerstegraads connectie heeft. Maar je kunt deel uitmaken van het Open Profiel netwerk dat alleen beschikbaar is voor Premium accounthouders. Het stelt die gebruikers in staat om berichten te ontvangen van elk ander LinkedIn-lid, ongeacht het type lidmaatschap.

17. Pas je Connections aan om je professionele netwerk te laten groeien.

LinkedIn biedt andere functionaliteit om u te helpen uw professionele netwerk te laten groeien en waardevolle connecties te maken. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, afhankelijk van wat je wilt bereiken.

18. Word lid van LinkedIn Groepen.

LinkedIn Groups zijn een geweldige manier om te netwerken met mensen die werken in of geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. Ze dienen als een hub voor u en andere leden om inhoud te delen, uw contactenlijst uit te breiden, uzelf te profileren als een professional in het veld en uw naamsbekendheid te vergroten.

Er zijn verschillende andere voordelen die je kunt halen uit het lid worden van LinkedIn Groepen. Bijvoorbeeld, door lid te worden van groepen die verband houden met uw branche en deel te nemen aan discussies binnen die groepen, zet u zichzelf neer als thought leader in uw branche.

Door lid te worden van groepen, kunt u bovendien de volledige LinkedIn-profielen van andere leden van dezelfde groep bekijken zonder verbonden te zijn. En als je lid bent van dezelfde groep als een andere gebruiker, kun je van LinkedIn tot 15 gratis persoonlijke berichten per maand sturen naar groepsgenoten (meestal kun je berichten sturen naar de gebruikers van de eerstegraadsverbinding).

19. Maak je eigen LinkedIn Groep aan.

Overweeg om je LinkedIn Groep of de groep van je bedrijf aan te maken. Je kunt je groep gebruiken om jezelf als leider in je branche te vestigen, een community te laten groeien, nieuwe marketing content ideeën te genereren, de naamsbekendheid te vergroten en nieuwe leads te genereren.

20. Communiceer met je LinkedIn Groep.

Verder zijn er nog meer redenen om je eigen Groep op LinkedIn aan te maken. Het beheren van je LinkedIn Groep maakt het gemakkelijk om te communiceren met de leden van de Groep waar jij verantwoordelijk voor bent. Door een groepspost te publiceren kun je alle inhoud die je wilt delen op de pagina van je groep, wat perfect is om een discussie op gang te brengen.

21. Analyseer je LinkedIn marketingprestaties.

Je inspanningen analyseren en de nodige wijzigingen aanbrengen is cruciaal voor je succes op LinkedIn.

LinkedIn heeft diepgaande pagina analytics en rapportage tools voor bedrijven om de algemene prestaties in te schatten. Er zijn specifieke rapporten en grafieken over hoe effectief uw statusupdates, inhoud en bereik zijn en details over de betrokkenheid en volgers van uw pagina (zoals demografische gegevens van het publiek).

Samenvattend

PR managers moeten zich concentreren op hoe ze LinkedIn functies succesvol kunnen beheren om meer verkeer en publiek aan te trekken. LinkedIn is een one-stop plek voor het delen van gedachten en ideeën, het initiëren van discussies en het ontdekken van updates in de professionele omgeving. LinkedIn is een krachtige PR tool die je niet mag negeren.

Nieuwste vanaf Blog