Hoe je gratis 450+ links krijgt van kwaliteitsdomeinen

9 minuten gelezen

Als je bezig bent met de ontwikkeling van je website, bedrijf of persoonlijk merk op digitaal gebied, krijg je vroeg of laat te maken met een begrip als linkbuilding. Met andere woorden, je moet toch backlinks krijgen naar je content.

Ongetwijfeld heb je al veel artikelen en instructies gelezen over de verschillende methoden van linkbuilding. Vandaag gaan we niet in de theorie duiken of de ene of de andere aanpak analyseren. In deze post wil ik een voorbeeld delen dat onze site gratis veel kwaliteitslinks opleverde.

Dus, riemen vast, we gaan verder met veel praktijk en een beetje theorie.

Wat is er gebeurd?

Op de PRNEWS.IO blog, hebben we een artikel genaamd “Twitter Shadowban: Wat is het en hoe het te verwijderen”, dat 450+ backlinks kreeg volledig organisch (dat wil zeggen, gratis).

Verder zijn er onder de gratis links behoorlijk hoogwaardige links, bijvoorbeeld van het domein westernjournal.com, waar zij in hun artikel PRNEWS.IO letterlijk citeren:

Dus laten we proberen te begrijpen hoe dit kon gebeuren in een wereld waar linkbuilding een behoorlijk winstgevende zaak is, en wat je gratis kunt doen is gewoon naar links kijken.

Analyse van het artikel

Laat ons eerst het artikel analyseren dat verkeer en backlinks naar de site brengt. Zoals u kunt zien, is het aantal backlinks naar het artikel al het tweede jaar gestaag toegenomen, wat betekent dat het effect langdurig is.

Dit is de belangrijkste superkracht van kwalitatieve contentmarketing. Ja, je geeft veel geld uit aan het maken en verspreiden van content, maar het effect van die acties is vrij langdurig, zo niet levenslang.

Kwaliteitscontent brengt je verkeer en backlinks gedurende het hele bestaan van je website, YouTube-kanaal of een ander project gericht op organisch verkeer.

Dit is een van de belangrijkste verschillen tussen contentmarketing en betaalde reclame. Zodra je de advertentie uitschakelt, stopt de leadgeneratie direct. Content vergt geen extra investeringen “na” en kan je lange tijd organisch leads en verkeer brengen.

Als je kijkt naar de trefwoorden waarvoor het artikel is gerangschikt, wordt het duidelijk – met de toename van backlinks naar het artikel neemt ook het aantal trefwoorden toe, wat een verkeersboost betekent.

Aan de andere kant, hoe hoger het artikel in de Google search staat, en hoe meer verkeer het oplevert, hoe meer backlinks het organisch krijgt. We krijgen een  vicieuze cirkel.

Bij het analyseren van de backlinks van het artikel zien we veel links van domeinen met een hoge DR:

Meer nog, elke dag neemt het aantal backlinks geleidelijk toe, dat wil zeggen, na een tijdje zal het effect van het artikel vermenigvuldigen:

Het is geen artikel, maar de kip die de gouden eieren legt, toch?

Hoe schrijf je zo’n artikel?

Als je naar het resultaat kijkt, ziet alles er vrij duidelijk uit. Ik wil hier geen marketing-“goeroe” citeren, maar het basisrecept ziet er als volgt uit: schrijf kwaliteitsinhoud, mensen zullen die leuk vinden en zij zullen zelf organisch naar jouw inhoud linken.

Het is eenvoudig, toch? Waarom is het dan zo moeilijk om succes te herhalen?

Omdat we leven in een wereld van geoptimaliseerde inhoud. Letterlijk IEDEREEN probeert “goede” longreads te schrijven en uitgebreide informatie te geven in hun artikelen. Door dit pad te kiezen, begeef je je op het pad van hevige strijd en hoge concurrentie. Niet iedereen zal daar overleven.

Dus wat te doen?

Er is een vrij eenvoudige techniek, waarvan het resultaat het artikel is waar we het vandaag over hebben. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar de PRNEWS.IO blog behandelt voornamelijk de onderwerpen PR, personal branding en reputatie… dus waarom is er een onderwerp over Twitter?

Het komt erop neer dat we een bepaald percentage van de bloginhoud schrijven voor trefwoorden met een lage complexiteit (KD), maar de hoge frequentie (Volume), zelfs als dergelijke onderwerpen enigszins ver verwijderd zijn van het hoofdonderwerp van onze blog. Dat wil zeggen, een deel van de artikelen op de blog wordt geschreven over onderwerpen waarmee het relatief eenvoudig is om bovenaan in Google te komen zonder extra inspanningen op het gebied van linkbuilding.

In een ideale wereld moeten dergelijke zoekwoorden natuurlijk overeenkomen met de niche van het blog… maar kleine (de sleutel hier is klein! Verlies je hoofd niet) afwijkingen leveren vaak positieve resultaten op.

Hoe kies ik een onderwerp?

Er zijn veel instructies over het maken van een inhoudsplan op internet. Ze verdienen allemaal een plaatsje.

In ons geval is het zinvol om trefwoorden te kiezen die:

• de laagst mogelijke KD en een hoog volume hebben;
  • zijn niet in strijd met het onderwerp van de blog, ideaal als je dergelijke zoekwoorden in je niche vindt.

Dat wil zeggen, je moet goed nadenken, en dan onderzoek doen met Ahrefs, Semrush, of een andere dienst die jou goed uitkomt. Het uitzoeken van onderwerpen voor dergelijke artikelen is geen gemakkelijke taak en vereist enige vindingrijkheid.

Als je de Twitter shadowban key analyseert, blijkt het niet zo eenvoudig te zijn (We schatten dat je backlinks van ~68 websites nodig hebt om in de top 10 voor dit keyword te komen):

Maar uit verder onderzoek blijkt dat er nogal wat long-tail keywords zijn die in de groene zone zitten (dat wil zeggen, een lage KD hebben), maar tegelijkertijd blijft hun volume (het aantal Google queries per maand, ruwweg) hoog:

Hieruit volgt dat de “Twitter shadowban” sleutel perfect is als je met minimale inspanning veel verkeer naar je site wilt krijgen.

Volgende is een kwestie van kleine dingen – het schrijven van een uitgebreid artikel van hoge kwaliteit over het onderwerp. Het enige waarvoor ik je waarschuw is dat je geen copycat content produceert. Je moet niet de drie populairste artikelen over het onderwerp op internet herschrijven. Wat is het nut van dergelijke inhoud? Wat is de toegevoegde waarde?

Korte instructie

Dus hoe krijg je gratis links van kwaliteitsdomeinen?

Kies een onderwerp voor het artikel waar KD+Volume=Liefde

• schrijf een kwaliteitsartikel (ik begrijp het, het klinkt als een uitdaging — HOE kwaliteitsartikelen te schrijven waar Google van houdt is een onderwerp voor een apart artikel);
  • doe een minimale verspreiding (uw nieuwsbrief, sociale media, enz.);
  • wacht op het resultaat.

Als je alles goed hebt gedaan, zie je zeker het resultaat na een bepaalde tijd. Wij kregen de eerste resultaten voor ons artikel na 2,5 maand. Het zoeknetwerk heeft deze tijd nodig om je inhoud te indexeren en te analyseren.

Platform voor inhoudsmarketing

• 100.000+ media publicaties;
  • om backlinks naar je product te krijgen;
  • schaal werk met inhoud distributie.

Als je niet geneigd bent om risico’s te nemen, geen vertrouwen hebt in je capaciteiten, of gewoonweg niet zoveel tijd hebt, maak dan gebruik van de diensten van PRNEWS.IO. Onze inhoud marktplaats zal u toelaten om:

–>
  • publiceer uw materiaal op een van de 100.000+ media bronnen;
  • krijg backlinks naar uw product;
  • werk op schaal met inhoud en de distributie ervan.

Doe mee!

Nieuwste vanaf Blog