Linkuitwisseling: Helpen of schaden ze uw SEO?

13 minuten gelezen

Llinkruil wordt nog steeds gebruikt om SEO te stimuleren en website autoriteit te verbeteren, maar met deze methode moet je voorzichtig zijn, het kan ook het tegenovergestelde doen. Dit is waar je aan moet denken voordat je links uitwisselt. Laten we overgaan tot de details en zien hoe het werkt in SEO.

Wat is een linkruil?

Link Exchanges, Reciprocal Linking, Swapping Backlinks – dit heeft allemaal dezelfde betekenis. Of Google het nu voorstelt of niet, er zijn veel SEO-experts die klaar staan om een linkruil te geven en te ontvangen van bloggers en website-eigenaren.

Link exchange is een overeengekomen proces tussen twee website-eigenaren om de links naar elkaars website te plaatsen met als doel de ranking van hun website in de zoekmachines te verbeteren. De logica is dat het ontvangen van een kwalitatieve backlink een ‘vertrouwensbonus’ geeft aan de website die je superioriteit kan geven ten opzichte van de ranking van de concurrentie.

Hoe linkuitwisseling werkt

Een linkruil volgt meestal dit model:

1. Verwijst naar een inhoud die u graag wilt promoten
  2. Zoek in Google en andere zoekmachines naar andere websites die jouw stuk interessant kunnen vinden en jouw link ernaar willen plaatsen.
  3. .
  4. Vind de contactinformatie op de website en laat de website-eigenaren weten dat deze bestaat en dat je van plan bent de links uit te wisselen.
  5. U maakt allebei een cross-link op de websites.

Het grootste deel van het werk is gedaan, de volgende stap is wachten op de impact van deze activiteit op uw online project.

Is een Link Exchange goed voor SEO?

Het doel van de linkruil methode is om superioriteit op rankings te krijgen. Met een backlink van hoge kwaliteit kunt u een vertrouwensmerk krijgen dat de rankings van uw website verbetert en het verkeer verhoogt om boven de rankingconcurrentie uit te komen.

Link exchange kan veel kwaliteitslinks creëren die naar uw website leiden. Daarom verhoogt het uw linkpopulariteit, wat een van de belangrijkste elementen is in succesvolle zoekmachinemarketing en SEO-campagnes.

Er zijn veel website-eigenaren op zoek naar het uitwisselen van links van andere website-eigenaren en bloggers om uitstekende resultaten te genereren in hun search rankings.

manieren waarop links uw SEO kunnen schaden

Er zijn enkele voordelen aan het natuurlijk uitwisselen van links, maar als u uw gezond verstand niet gebruikt, kan deze activiteit een schadelijk effect hebben op de autoriteit en rankings van uw site. Hier zijn vier gevallen waarin links uw SEO kunnen schaden:

Website sancties

Reciprocal links worden niet voorgesteld door Google’s Webmaster Guidelines. Dus als uw site backlinks misbruikt en probeert zoekresultaten te beheren door alleen links uit te wisselen – heeft uw website een grote kans bestraft te worden door Google.

Daling in Site Authority & Rankings

Als u linkt naar externe websites die niet relevant zijn voor uw website, kan uw pagina een daling in de site autoriteit of SERP rankings hebben. Voordat u een link plaatst, moet u ervoor zorgen dat de inhoud betrekking heeft op het onderwerp van uw website. Het is ook nuttig om de Alexa ranking van de site te controleren.

Het stimuleren van SEO voor directe concurrentie

Het kruisen van de webpagina’s met dezelfde doelzoekwoorden en -zinnen als uw website heeft, vermindert de kans dat die link wederkerig is. Bijgevolg verbeter je alleen de SEO van je concurrentie, niet die van jezelf.

Link exchanges of wederzijdse links moeten worden uitgevoerd tussen websites met vergelijkbare inhoud en onderwerpen, en niet tussen direct concurrerende websites.

Top Link Exchange Methoden

Hier zijn de beste manieren om linkuitwisselingsmethoden uit te voeren om een positieve impact te hebben op de SEO rankings van uw website.

1. Samenwerken met verkeersrijke websites.
  2. Kies websites die inhoud van topkwaliteit hebben met betrekking tot uw bedrijf die nuttig kan zijn voor uw bezoekers en die een geweldig linkruilresultaat zullen opleveren.
  3. .
  4. Selecteer websites die niet uw directe concurrenten zijn en websites van hoge kwaliteit zijn met goede SEO scores.
  5. .
  6. Connecteer met de websites die werken met vergelijkbare trefwoorden als u.

En hier zijn de top manieren voor succesvolle linkuitwisseling:

Lokale links

U kunt verschillende soorten linkuitwisseling vinden onder de lokale websites. Deze lokale platforms geven informatie en details over bedrijven in hetzelfde gebied. Bovendien zijn de meeste websites gezaghebbend, wat betekent dat ze veel links van hoge kwaliteit naar u kunnen brengen. Evenzo is “Google Mijn Bedrijf” een andere nuttige manier waarmee u niet alleen zichtbaar wordt wanneer iemand zoekt op een lokaal trefwoord, maar waarmee u ook een kans krijgt om gelinkt te worden met Google.

Gastbloggen

Veel zeer geloofwaardige blogs staan anderen toe om gastblogs te schrijven voor hun websites. Als u geen tekstschrijver bent of geen tijd hebt om de inhoud te creëren, kunt u de dienst PRNEWS.IO gebruiken om een artikel voor u te schrijven. Het is een populair platform voor het maken en verspreiden van content.

?  Uw merkinhoud verspreiden

Web Directories

Er zijn veel bedrijven en andere webdirectories die hoge page ranks uitvoeren. Je kunt gemakkelijk een link krijgen van deze bronnen. Gewoon niet uw website indienen met behulp van externe link indienen diensten. Het probleem met dergelijke diensten is het onvermogen van de software om de links in te dienen volgens de richtlijnen van Google. Het resultaat zijn links van lage kwaliteit, dus het is veel beter om handmatig te linken.

Foto delen

Websites zoals Flickr zijn een andere geweldige methode om kwaliteitslinks te krijgen. Als u anderen toestaat uw foto’s te gebruiken met een Creative Commons Licentie, zullen mensen naar uw website linken door uw afbeelding toe te schrijven aan uw website.

Sociaal gemeenschapsprofiel

Als je geen social media accounts hebt, verspil je lucratieve marketingmogelijkheden. Zelfs als je geen doel hebt om je producten via sociale media op de markt te brengen, helpt het om passief aanwezig te zijn op de belangrijkste sociale mediakanalen om je naamsbekendheid te vergroten. Het aanmaken van verschillende social media profielen en het tonen van een paar producten of diensten is voldoende om je te voorzien van kwalitatieve backlinks van gezaghebbende websites.

Blog reacties

Wijze website-eigenaren gebruiken blogs om verkeer naar hun blogs te krijgen. Probeer een reactie achter te laten op een blog waar je ook een profiel kunt aanmaken. Als u een goed advies kunt delen, kunnen gebruikers op uw profiel klikken en uw website bezoeken. Soms kunt u op blogs ook een link delen onder uw commentaar. Probeer je te delen op geloofwaardige blogs omdat je op den duur een gestage hoeveelheid verkeer zou kunnen gaan zien.

Forums en prikborden

Net als bij blogs moet u proberen deel te nemen aan forums en message boards die relevant zijn voor uw vakgebied. Nuttige berichten op message boards en forums zullen anderen laten weten dat uw website bestaat en dat u een expert bent in de branche.

Na dit gelezen te hebben, onthoud gewoon dat linkruil een gevolg is van je linkbuilding inspanningen. Wanneer je bezig bent met backlinks, controleer dan of linkruil en wederzijdse links slechts een bepaald onderdeel zijn van je totale links. Probeer je wederzijdse links aan minder dan 15% te houden.

Eindwoorden

Na alles gelezen te hebben over linkruil, wanneer het te doen, hoe het te doen, en wanneer het te vermijden, is dit de conclusie die ik kan maken.

Link exchange is een van de eerste SEO methoden. Het is heel vaak in verband gebracht met spam. Echter, linkuitwisseling is heel effectief als het op een goede manier en met de juiste partners gebeurt. Zolang het uitwisselen van links relevant, gepast en met gezond verstand gebeurt, kan het een nuttige manier zijn om verkeer naar uw online project te krijgen.

Wat is uw mening over een linkruil? Laat het me weten!

Lees more:

Link Exchange FAQs

Wat is linkruil?

Link exchange is een marketingtechniek van het uitwisselen van backlinks met een andere website. Het doel van het uitwisselen van links met anderen is om de SEO rank te verhogen of om meer informatie met betrekking tot de inhoud op de website te bieden.

Hoe doe je een linkruil?

De meest effectieve manier is om unieke en waardevolle inhoud te creëren die ervoor zorgt dat gebruikers en website-eigenaren op natuurlijke wijze de link plaatsen en naar de website verwijzen, waardoor linkpopulariteit wordt verdiend op een ethische, passieve manier. Hier zijn de noodzakelijke stappen: Zoek link prospects. De eerste stap is het vinden van link prospects, waar uw inhoud relevant zal zijn, en die bereid zullen zijn om er naar terug te linken. Bereid uw outreach e-mail voor. Het moet individueel zijn en er niet spammy uitzien. Zoek contactinformatie voor uw prospects. Personaliseer en lanceer uw benaderingscampagne. De laatste stap is een van de gemakkelijkste, maar ook een van de belangrijkste stappen bij het opzetten van uw campagne.

Wat is linkruil in SEO?

Een link is een aanklikbaar object op een webpagina dat verwijst van de ene pagina naar de andere. Ze kunnen de vorm hebben van tekst, knoppen of afbeeldingen. Afhankelijk van de bestemming van de link worden ze ingedeeld in interne, uitgaande en inkomende links. Linkuitwisseling is een fundamenteel en essentieel onderdeel van SEO. Het vroege ranking-algoritme van de Google-zoekmachine was gebaseerd op het PageRank-algoritme, dat werkt door het aantal kwaliteitslinks op een webpagina te berekenen om de positie van de website te bepalen.

Nieuwste vanaf Blog