Top 10 Mental Health Startups die de industrie beïnvloeden

2 minuten gelezen

Het psychologische gevolg van de pandemie heeft de behoefte aan digitale geestelijke gezondheidsdiensten enorm vergroot en de belangstelling doen toenemen voor bedrijven die deze diensten aanbieden.

Digitale geestelijke gezondheid is niet langer alleen beperkt tot psychologische therapie of medicatiebeheer. Veel bedrijven – zowel starters als meer gevestigde bedrijven – bieden nu psychedelische therapie, hulp voor kinderen en jongeren, executive coaching, en specifieke behandeling voor aandoeningen als slapeloosheid, angst en ADHD.

Er is geen gebrek aan toepassingen en diensten die innovatieve manieren creëren om geestelijke gezondheidszorg toegankelijker, betaalbaarder en gebruiksvriendelijker te maken. Hier zijn tien van onze top keuzes voor startups in de geestelijke gezondheidszorg om te volgen.

Terwijl sommige van de volgende startups nieuwe tools, producten of diensten hebben bedacht, hebben anderen bestaande technologieën op nieuwe manieren verbeterd. Als je een startup in de geestelijke gezondheidszorg wilt promoten, is dat veel gemakkelijker met de dienst PRNEWS.IO. Het is een bedrijf dat al een aanzienlijke lijst van mediacontacten heeft om persberichten en andere inhoud te maken, te publiceren en te verspreiden, zo belangrijk om alle plannen van startups in de geestelijke gezondheidszorg te introduceren en investeerders en publiciteit aan te trekken.

De beste startups op het gebied van geestelijke gezondheid

BlueSkeye AI

Website | Twitter

BlueSkeye AI Best Mental Health Startups.

Het bedrijf BlueSkeye AI heeft een app gemaakt om de geestelijke gezondheid van gebruikers te monitoren. Zijn missie is om het welzijn en de resultaten van patiënten te verbeteren door toegankelijke, objectieve, schaalbare en betaalbare mobiele apps te ontwikkelen voor het volgen van de geestelijke gezondheid, gericht op zowel het publiek als medische experts.

Gemaakt in april 2019 als een spin-out van de Universiteit van Nottingham, verzamelde de eerste financieringsronde £134k van niet bekendgemaakte investeerders bij een pre-money waardering van £1,5m. BlueSkeye AI is ontworpen om een positieve impact op de wereld te maken. Deze app wil de gezondheidszorg stroomlijnen door betere behandeladviezen en het longitudinaal volgen van patiënten over de hele wereld.

Voel je door Sentio

class=

Mensen met depressies, angsten en bipolaire stoornissen hebben permanente zorg, monitoring en ondersteuning nodig, die hen helpt met hun eigen emoties om te gaan en elke dag alle veranderingen in hun emotionele gewoonten of patronen te volgen.

Het Feel-programma verbindt hun eigen Feel Emotion Sensor die permanent je emotionele toestand detecteert en bijhoudt met gepersonaliseerde coaching om je te helpen je mentale welzijn te verbeteren.

De sensor van de app is een polsband die gedurende de dag je fysiologische signalen volgt en leert om je emotionele patronen te detecteren. Zo kun je ontdekken wat schommelingen in je emoties veroorzaakt gedurende de dag. De Feel mobiele app reageert in real-time op veranderingen in je emotionele toestand door tools, oefeningen, praktisch advies en hulpmiddelen te geven. Er zijn ook online educatieve middelen en hulpmiddelen die u helpen inhoud te vinden over zelfmanagement om veerkracht en positieve emotionele gewoonten op lange termijn te creëren. U kunt ook contact opnemen met een Feel Provider, een toegewijde geestelijke gezondheidswerker die samen met u de individuele actieplannen opstelt tijdens online sessies van 15 minuten.

Echt

class=

Ariela Safira kreeg het idee om een startup voor geestelijke gezondheidszorg op te richten toen een vriend een zelfmoordpoging deed. Zoals Safira zei op het Medium-kanaal, creëerde ze Real, haar startup voor geestelijke gezondheid en therapie, omdat ze besefte dat de tijd is gekomen voor een “radicale verandering” in de geestelijke gezondheidszorg. Vanaf 2020 heeft het team een nieuwe online therapiedienst ontwikkeld en 10 miljoen dollar ontvangen in een Serie A financieringsronde gerealiseerd door Lightspeed Venture Partners. Onder de investeerders bevinden zich veel bekende persoonlijkheden en beroemdheden, zoals voetbalster Megan Rapinoe, actrice en ondernemer Gwyneth Paltrow en NFL all-pro Eric Kendricks, evenals BBG Ventures, Forerunner Ventures, G9 Ventures, Female Founders Fund en SoGal.

Real biedt on-demand online persoonlijke en groepstherapie, met maandelijkse betaalplannen die beginnen bij $28 per maand. Wekelijkse evenementen omvatten onderwerpen als hechtingsstijlen in relaties en hoe je lichaam reageert op trauma. Door therapeuten geleide groepsworkshops worden gehouden voor gebruikers met dezelfde of vergelijkbare ervaringen of achtergronden, waaronder LGBT-leden en nieuwe ouders. Het team van de startup zegt dat een groot aanbod van groeps- en individuele sessies en betaalbare prijspunten het zullen onderscheiden van concurrenten – meditatie en geestelijke gezondheidsapps zoals Calm en Headspace, evenals online therapie-apps zoals Talkspace.

Neolth

Website | Twitter | Instagram

class=

Neolth’s startup voor geestelijke gezondheid gebruikt een exclusieve nauwkeurige neurowetenschappelijke benadering om on-demand, gepersonaliseerde geestelijke gezondheidsondersteuning voor jongeren te bieden. Kinderen en tieners krijgen individuele stressmanagementplannen die ze volledig online kunnen uitvoeren, zodat ze hulp en ondersteuning krijgen waar en wanneer ze die nodig hebben.

Plannen bieden:

• de screeningstool van Neolth die veilig gezondheidsgegevens verzamelt;
  • het Neolth algoritme voor het afstemmen van behandelingen dat gebruikersgegevens ophaalt om synchroon individuele zorgplannen op te stellen en bij te werken;
  • het platform van Neolth dat eigen, op gedrag gebaseerde, evidence-based activiteiten biedt, en voortgangsbewaking en zorgmanagement door zorgdeskundigen mogelijk maakt;
  • de Neolth’s videolijst biedt extra hulp via door experts geleide psycho-educatie en ervaringen van studenten.

Meru Gezondheid

class=

Meru Health is een online gezondheidszorgdienst die een evidence-based programma biedt waarvan bewezen is dat het depressie, angst, stress en burn-out vermindert. Ze bieden twee behandelvarianten, een programma van 12 weken en een coachingsprogramma.

Meru Health’s 12-weekse behandelprogramma concentreert zich elke week op een ander onderwerp, zoals Zelfcompassie, De negativiteitsspiraal en Het handhaven van de levensbalans. Het programma omvat ondersteuning door therapeuten en psychiaters, een biofeedbacktrainingstoestel, anonieme ondersteuning door lotgenoten, meditatiepraktijken en gewoonteveranderende oefeningen voor slaap, voeding en meer.

Meru Health’s coaching programma biedt chat-based mentorship en peer help, online workshops, en een evidence-based digitale kennisbank om stress te verminderen, veerkracht te vergroten en emotioneel welzijn te verbeteren.

MeeToo App

class=

Gericht op de jonge generatie biedt de MeeToo-app zijn gebruikers de mogelijkheid om anoniem over moeilijke onderwerpen te praten met andere mensen van een vergelijkbare leeftijd of ervaring. Na de lancering in 2015 nam MeToo deel aan het Business Growth Programme. Het heeft tot nu toe twee financieringsrondes opgehaald, waarvan de laatste £480k bij een pre-money waardering van £5m.

Naast de mogelijkheid om hulp te krijgen voor je eigen ervaringen, biedt MeeToo’s welzijnsdienst gebruikers de mogelijkheid om uit hun eigen ervaringen te putten om anderen te helpen. Het garandeert een gemodereerde veilige ruimte voor jongeren, waarbij alle berichten en reacties worden gecontroleerd voordat ze live gaan. Met 6.000 gebruikers per maand is de interface van de app vergelijkbaar met die van sociale media platforms, maar achter de schermen functioneert een team van moderatoren en consultants, die hard werken om te garanderen dat de app een veilige ruimte is waar elke gebruiker kwalitatieve hulp en ondersteuning krijgt.

Ginger | Mental Health Startups

Website | Twitter

Ginger | Mental Health Startups logo.

Ginger wilde geestelijke gezondheidszorg opnieuw uitvinden door datawetenschap en virtuele levering te combineren om iedereen onmiddellijke, persoonlijke zorg te bieden. De startup Ginger is bedacht met een preventieve benadering van geestelijke gezondheid in gedachten, waarbij problemen worden aangepakt voordat ze uitgroeien tot een groter probleem en waarbij overal, altijd en overal hulp wordt geboden.

Ginger is opgericht door een team van ondernemers en datawetenschappers van het MIT Media Lab die ’s werelds eerste technologie voor geestelijke gezondheid wilden creëren. Via een op een smartphone gebaseerde tool werd de startup opgericht om patronen van angst, stress en depressie te identificeren en gebruikers en hun zorgverleners te verwittigen om hulp te bieden.

Tijdens de ontwikkeling van Ginger begrepen de ontwikkelaars ervan het enorme perspectief om de geestelijke gezondheid verder te verbeteren, te beginnen met het verkopen van zijn inzichten aan zorgverleners om er zelf een te worden. Door hoogwaardige menselijke zorg te mengen met data science en augmented intelligence, bouwde de Ginger startup een geheel nieuw platform voor het leveren van on-demand geestelijke gezondheidszorg. Vandaag de dag is Ginger toegankelijk voor veel gebruikers over de hele wereld, waaronder 30 landen via haar partnerschappen met werkgevers en gezondheidsplannen. De gedragscoaches werken in de chat voor dagelijkse ondersteuning bij de uitdagingen van het leven. Ze kunnen helpen omgaan met angst of tips geven om beter te slapen. Volgens hun website nam 76% van de gebruikers hulp aan van een coach buiten de normale kantooruren.

Boutros Bear | Mental Health Startups

Website Twitter

Boutros Bear | Mental Health Startups logo.

Boutros Bear helpt mensen die herstellen van Kanker. Dit platform biedt een online gezondheids- en welzijnsdienst die hen ondersteunt bij hun terugkeer naar werk. 63% van de kankerpatiënten zijn werkende volwassenen en 20% van hen voelt zich gediscrimineerd na hun terugkeer op het werk. Deze digitale therapeutische dienst is ontworpen voor zowel werknemers als werkgevers. De gebruikers hebben toegang tot een programma van 12 weken dat is gemaakt om het herstel te verbeteren en de activiteiten van de patiënt te ondersteunen.

Gesteund door Syndicate Room, is Boutros Bear opgericht om het mentale welzijn onder mensen te verbeteren, de retentie van werknemers te verhogen, kosten te verlagen en zijn gebruikers te helpen leren over wettelijke verplichtingen. De startup haalde in zijn laatste financieringsronde £750k op, bij een pre-money waardering van £1.1m.

PsychOnline

Website | Twitter | Instagram

class=

Deze startup is ontwikkeld voor professionals in de geestelijke gezondheidszorg die lijden aan klinische burn-out en patiënten die geen toegang hebben tot professionele ondersteuning of ontevreden zijn met de huidige hulp. PsychOnline’s klinische workflow-gebaseerde platform is gebouwd voor deskundigen in de geestelijke gezondheidszorg, instellingen en patiënten.

PsychOnline wil de workflow in de geestelijke gezondheidszorg vergemakkelijken door middel van een platform dat de productiviteit van zorgverleners met 25-30% verbetert en tegelijkertijd de betrokkenheid van patiënten vergroot. Aanbieders en instellingen hebben de keuze om het platform te gebruiken voor hun praktijk of als een marktplaats waar patiënten hen kunnen vinden. De behandeling is comfortabel en naadloos, of deze nu plaatsvindt via een HIPAA-conforme videosessie of in een praktijksessie.

Bottom Line: Startups in de geestelijke gezondheidszorg

Veel mensen zijn niet op de hoogte van deze startups voor geestelijke gezondheidszorg en nieuwe technologieën die zich concentreren op de ontwikkeling van software voor geestelijke gezondheidszorg. We kunnen zeggen dat deze startups het leven van miljoenen getroffen mensen veranderen, en mensen krijgen positieve resultaten met hun nieuwe technologieën.

Als je meer interessante apps voor geestelijke gezondheid kent, laat dan een reactie achter met die apps. Je weet nooit wiens leven erdoor verbeterd wordt.

Nieuwste vanaf Blog