Digitale Sociale Media Marketing SEO Training Tips Voor Beginners

6 minuten gelezen

Social media marketing is een tak van online reclame die gebruik maakt van de kracht van platforms als Facebook, Twitter, Instagram en YouTube om onder andere een product, dienst of belangenbehartiging te promoten. Het kan ontmoedigend zijn om te bedenken waar u moet beginnen met uw campagne. Toch moet u vandaag beginnen met kleine stappen die u naar de vruchtbare resultaten zullen leiden die u in de toekomst wenst.

Hoe word je geverifieerd op Instagram

Hier zijn enkele tips over hoe u uw social media marketing campagne kunt starten:

1. Identificeer de sites die u moet gebruiken

Omdat je nog in de beginfase van je social media campagne zit, kun je het beste slechts één of twee platforms selecteren die je gaat gebruiken om de bekendheid van je merk te vergroten. Zo kun je op die kanalen eerst je abonneelijst opbouwen. Door je te concentreren op een paar sites krijg je praktische kennis over hoe dit soort sites werken en hoe je je strategieën kunt verbeteren.

Dit zijn de populaire social media sites van dit moment:

• Facebook – Facebook is een van de beste websites om te beginnen met uw social media marketing campagne omdat bijna alle consumenten een account hebben op het platform. Oudere klanten zijn actiever in dit kanaal dan jongere.
  • Twitter – De microblogsite is uniek omdat nieuwsuitgevers en andere entiteiten hier real-time updates geven en gebruikers vrijelijk hun mening kunnen delen. Daarom verkiezen de meeste millennials dit platform boven andere. De hashtags-functie maakt het ook gemakkelijk om bepaalde onderwerpen te vinden die de zoekmachineoptimalisatie of SEO van uw site kunnen verbeteren. Klik hier om te leren hoe u uw website kunt ranken.
  • Instagram – Het is het platform bij uitstek voor een jonger publiek. Dankzij de app voor het delen van foto’s kunnen merken tieners bereiken. De Stories-functie van Instagram is een uitstekend middel om je producten en diensten te promoten.
  • YouTube – YouTube richt zich, net als Facebook, op een meer diverse leeftijdsgroep. Maak boeiende video-inhoud om de bekendheid van uw merk te vergroten.

2. Optimaliseer uw profielen

Consistentie is de sleutel tot de geloofwaardigheid van uw merk op sociale media. Als je van plan bent om op twee platforms profielen aan te maken, zorg er dan voor dat je bedrijfsnaam, logo en website op beide kanalen prominent aanwezig zijn. Indien van toepassing kunt u ook een korte beschrijving van uw bedrijf plaatsen en uw contactgegevens vermelden.

Andere richtlijnen om te onthouden voor het optimaliseren van uw social media profielen:

Gebruik uw bedrijfslogo als uw profielfoto, zodat mensen het onmiddellijk associëren met uw merk zodra ze uw thumbnail zien.

Laat potentiële volgers weten wat voor soort informatie ze van je kunnen verwachten naast je producten en diensten. Als je in de zorgverzekeringsbranche zit, zou je nieuws over het onderwerp of fitness-gerelateerde artikelen kunnen posten.

Neem waar mogelijk altijd een link naar uw site op om de zichtbaarheid ervan voor uw abonnees te vergroten. Maar zorg er eerst voor dat elk aspect perfect in orde is voordat u uw website lanceert en uw social media profielen verbindt.

3. Neem volgknoppen voor sociale media op uw site op

Maak het gemakkelijk voor potentiële klanten om uit de eerste hand kennis te nemen van uw updates door social media follow buttons op uw website op te nemen. Het speelt een belangrijke rol in het stimuleren van het aantal shares voor uw inhoud en het verhogen van uw aantal volgers. Het verbetert ook de gebruikerservaring omdat u het voor hen toegankelijker maakt om u te bereiken en feedback te geven over uw producten en diensten.

4. Begrijp hoe Hashtags je kunnen helpen

Zoals hierboven vermeld, gebruiken gebruikers van sociale media hashtags om hun berichten of tweets in een bepaalde categorie onder te brengen, zodat andere mensen ze kunnen zien als ze naar dat onderwerp zoeken. Om te weten welke tags u moet gebruiken, kunt u de profielen van belangrijke beïnvloeders in uw niche bekijken en de algemene hashtags noteren die zij gebruiken. Die kunt u dan opnemen voor relevante onderwerpen die u publiceert. U kunt ook uw eigen hashtag maken met uw merknaam.

Hier zijn een paar tips voor het maken van de perfecte hashtag:

• Gebruik hoofdletters voor elk woord om duidelijk te maken waar de tag over gaat, want je kunt geen spaties gebruiken voor hashtags.
  • Probeer eerst gewone woorden te gebruiken om de vindbaarheid te verbeteren.
  • Houd het kort en bondig, want een lange hashtag verbruikt je karakterlimiet op Twitter.

Conclusie

Sociale media kunnen uw online bereik aanzienlijk vergroten. U moet nagaan aan welke platforms uw doelgroep de voorkeur geeft, zoals Facebook, Twitter, Instagram en YouTube, en hen daar ontmoeten om uw boodschap met hen te delen. Let op de functies van elk kanaal en evalueer hoe deze uw campagne kunnen helpen.

Nieuwste vanaf Blog