40 beste podcasts over sociale media, public relations en marketing

7 minuten gelezen

Wilt u meer weten over hoe u uw bedrijf kunt promoten, maar heeft u er geen tijd voor? Marketing podcasts bieden onschatbare inzichten om je marketingdoelen te bereiken terwijl je werkt, schoonmaakt, autorijdt, of een van de andere 5.000 taken op je to-do lijst uitvoert.

We hebben onze top 35 favoriete marketing podcasts samengesteld die zowel expliciet digitaal marketing advies als kennis bieden voor een beter begrip van uw bedrijf en hoe het past in het complexe en intimiderende economische landschap van vandaag.

Bekijk onze Workshop: Cumulatief effect van PR & journalistiek om het niveau van communicatie & journalistiek op te krikken.

Beste Online Marketing Podcasts:

1. Everyone Hates Marketers
  44. .
  45. Copyblogger FM
Lees hoe u uw podcast kunt promoten: Top Podcast Marketing Strategies

Marketingpodcasts die het PRNEWS Content Team inspireren:

Alles is marketing

Everything Is Marketing is het paradijs voor digitale marketeers en staat boordevol nuttige voorbeelden van hoe verschillende websites en marketeers hun conversiepercentages hebben geoptimaliseerd om hun e-maillijsten, websiteverkeer, gebruikerstests, klantenaanmeldingen, sociale aandelen en meer te laten groeien!

Marketing School

Ik ben een grote fan van Neil Patel Marketing School podcast. Ik hou van Neil’s blog, Neil Patel: Helping You Succeed Through Online Marketing! ook. Ik luister dagelijks naar zijn podcast op weg naar huis van mijn werk. Neil en Eric Sui leveren 6 minuten hapklare informatie boordevol kennis voor alle soorten marketeers.

Het Social Media Lab

Het Social Media Lab, van Agorapulse, ze investeren elke maand geld en proberen verschillende social media marketing methodes uit om te zien wat werkt en wat niet.

Sociale Media Marketing

Social Media Marketing, Michael Stelzner – Michael Stelzner van Social Media Examiner bespreekt social media marketing, geeft tips en interviewt topmarketeers

Als je Social Media Examiner een geweldige bron vindt, kun je net zo goed helemaal meegaan met hun eigen podcast. Dingen om op te letten zijn de geweldige interviews die de gastheer heeft met beïnvloeders uit de industrie, waardoor je social media marketing tips krijgt rechtstreeks van de professionals.

Social Pros Podcast

Social Pros Podcast (Jay Baer en Adam Brown) – week afleveringen; ze hebben meestal gasten van enkele van de grootste merken (bijvoorbeeld van Dell, IBM, Krispy Kreme, Ford, enzovoort).

Het feit dat ze bij de Content Marketing Awards zijn uitgeroepen tot beste podcast zou genoeg moeten zijn om je te vertellen dat dit het volgen waard is. Waarschijnlijk het beste wat ze doen zijn hun inside scoops over hoe bedrijfsgiganten hun social media campagnes runnen, dingen die je kunt toepassen op je eigen merk.

De GaryVee Audio Experience

Gary Vaynerchuk kent de ins en outs van marketing, ondernemerschap en andere gerelateerde onderwerpen. Het interessante aan deze podcast is dat je altijd een eerlijk antwoord kunt verwachten. Het is een no-holds-barred luisterervaring waarbij je de verschillende aspecten van marketing recht in de ogen kunt staren.

Inhoud Inc.

Wanneer het op contentmarketing aankomt, kan niemand u beter leren dan het Content Marketing Institute. Daarom is Content Inc, een podcast van CMI-oprichter Joe Pulizzi, een bron die je niet mag missen. Elke aflevering laat je achter met een praktische takeaway die je onmiddellijk kunt toepassen op je bedrijf of merk. Nog beter, Joe Pulizzi deelt ook enkele van zijn eigen ervaringen, waardoor je een beter beeld krijgt van wat er achter de schermen gebeurt.

Duct Tape Marketing Podcast

Duct Tape Marketing is altijd een van de meest betrouwbare namen op dit gebied geweest, en hun eigen podcast is net zo inzichtelijk als hun andere content. Ze praten over de verschillende aspecten van digitale marketing en nodigen regelmatig beïnvloeders uit de industrie uit om meer inzicht te geven in de verschillende onderwerpen waarover ze praten. Met Neil Patel en Guy Kawasaki als gastsprekers is dit meer dan de gebruikelijke podcast.

Mensen van Marketing – De Podcast

Als je ooit een kijkje wilde nemen in het leven van topmarketeers, dan is deze podcast wat je nodig hebt. Het is een 30min+ gesprek waarin Xenia Muntean, CEO en oprichter van Planable, de carrièrepaden van marketeers, inspirerende keuzes, gênante momenten & het goede en het slechte van hun dagelijks leven onderzoekt. Echte mensen, echte verhalen.

People of Marketing by Planable | Podcast on Spotify

Groeiverhalen zonder code

No-code Growth Stories – gehost door John Ozuysal – John Ozuysal, die ook met ons in het marketingteam van UserGuiding heeft gewerkt, doet geweldig werk door de no-code mensen precies de juiste vragen te stellen. Gemiddeld 20-30 minuten.

Als u succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, moet u weten hoe u digitale marketingconcepten in uw voordeel kunt gebruiken. De beste digitale marketing podcasts kunnen u inzichten en technieken bieden over hoe u inhoud, marketing methoden en SEO kunt gebruiken om succesvol te worden in de elektronische reclame en marketing sector.

Nieuwste vanaf Blog