30+ inhoudsideeën om uw persoonlijk merk op media op te bouwen

8 minuten gelezen
30+ Content Ideas For Building Your Personal Brand on Media.

Worstelt u met het genereren van inhoudelijke ideeën voor uw merk?

Er zijn duizenden manieren waarop u uw merk online kunt promoten door middel van content marketing. Het produceren van kwaliteitsinhoud is een integraal onderdeel van het opbouwen van een persoonlijk merk. Veel professionals raken echter overweldigd bij de gedachte aan het creëren van content.

Wij hebben tips en trucs opgesteld om kwalitatieve content te maken voor uw personal brand op media.

Hoe maak je inhoud voor je merk

Voordat u uw allereerste content maakt, moet u onderzoeken op wie u zich als publiek richt. Je moet de demografische gegevens van je publiek kennen: locatie, leeftijd, geslacht, apparaten die ze het meest gebruiken, klimaat, enz.

Plaats jezelf in de schoenen van de lezer. Stel vervolgens de journalistieke basisvragen over het onderwerp van je blog: wie, wat, wanneer, waar en hoe. Wees vooral altijd nieuwsgierig naar alles.

Je moet uitzoeken welke tone of voice je moet gebruiken, welke taal begrijpelijker is voor je publiek (officieel/vriendelijk/slang), en alles moet passend zijn. Ook houdt het publiek van activiteiten (enquêtes/sweepstakes/speciale acties). Hoe meer interactie met het merk, hoe loyaler en trouwer het publiek aan het merk zal zijn.

Ken je doelen. Wat wil je bereiken met je content? Of het nu gaat om het vergroten van de naamsbekendheid, het genereren van leads of het stimuleren van de verkoop, zorg ervoor dat je een duidelijk doel voor ogen hebt voordat je begint met het creëren van content.

Inhoud. Je inhoud moet tegelijkertijd harmonieus en divers zijn. Maar wees voorzichtig! Als je alles chaotisch publiceert, geloof me, verpest je alleen je persoonlijke merk. PS: Concurrentieanalyse is belangrijk!

Probeer je inhoud te nicheeren. Zo blijft u professioneel overkomen en wordt u beloond met trouwe volgers die later uw toekomstige klanten/opdrachtgevers kunnen zijn.

Analyseer uw resultaten. Controleer regelmatig je inhoud om te zien hoe het presteert. Welke stukken worden het meest bekeken, gedeeld en zijn het meest betrokken? Gebruik deze gegevens om uw toekomstige contentstrategie te bepalen.

Gastposten – een manier om een nieuw publiek voor uw merk aan te trekken

Door gebruik te maken van het publiek dat andere bloggers al hebben, wordt u onmiddellijk gezien door een aanzienlijk groter publiek. De makkelijkste manier om de juiste media te vinden en daar gepubliceerd te worden, is door gebruik te maken van de PRNEWS.IO service

Hier zie je een enorme lijst van media outlets. U kunt dus kiezen welk publiek relevanter is voor u en uw conversie maximaliseren. PRNEWS.IO heeft jarenlange copywriting en journalistieke expertise in het creëren van featured articles, advertentie berichten en persberichten.

Content ideeën voor het bouwen van uw persoonlijke merk:

Vertel een verhaal:

Verhalen is andere mensen een voorstelling laten maken van een ervaring die ze niet hebben gehad.

Het vermogen om van verhalen te leren gaf onze opkomende soort een enorm voordeel ten opzichte van de rest van het dierenrijk. Andere dieren kunnen communiceren. Bijen, bijvoorbeeld, kunnen uitgebreide ‘dansen’ uitvoeren om collega-bijen te vertellen waar overvloedige nectar te vinden is. Maar wij kunnen een enorme verscheidenheid aan complexe en nuttige dingen communiceren. Dit is buitengewoon nuttig.

1. Deel uw persoonlijke carrière of bedrijfsverhaal.
  2. Post over een les die je hebt geleerd en die herkenbaar en waardevol is voor je publiek.
  3. Hoe ben je bij de functie gekomen die je nu bekleedt, of hoe heb je je bedrijf tot dit punt laten groeien.
  4. Wat deed je vandaag 5, of zelfs 10 jaar geleden?
  5. Wat maakt u anders dan uw concurrenten?
  6. Een recente uitdaging die je hebt meegemaakt.
  7. De moeilijkste dag in uw zakelijke leven.

Clairvoyance. Deel uw toekomstvoorspellingen:

Schrijf blogberichten over de laatste trends in uw branche en hoe uw product bedrijven kan helpen de curve voor te blijven.

1. 10 *uw niche* trends 2022
  2. 7 Trends die je moet volgen
  3. Welke nieuwe tools zullen volgend jaar populair zijn in uw niche?

Misvattingen

1. Discussieer een veel voorkomende misvatting in uw branche.
  2. Gemeenschappelijke mythes over *uw niche* die misleidend zijn
  3. Vermijdbare fouten

Achter de schermen

1. Toon uw kantoor- of thuiswerkinrichting
  2. Een dag uit het leven
  3. Wat zit er in je zak
  4. Beschrijf de werkcultuur van uw bedrijf
  5. Deel inzicht achter de schermen in uw proces

Overtuigende inhoud

1. Waarom freelancer/leraar/zangeres (kies uw niche) een ziektekostenverzekering nodig heeft
  2. Praktische tips om iets beter of efficiënter te doen
  3. How-tos
  4. Inzicht in de sector en expertise
  5. Inhoud voor thought leadership
  6. Een tip die u iemand zou willen geven die net begint in uw branche.

Deel de bronnen die je leuk vindt

1. Top 10 tools die u gebruikt
  2. Top 10 beïnvloeders om te volgen

Inspiratie

Dit is een van de essentiële tips voor intelligente, relevante, gezaghebbende en deskundige inhoud. U kunt de expertise van branchegenoten en marktleiders benutten om nieuwe oplossingen voor bestaande pijnpunten van klanten te bespreken bij het creëren van content.

1. Wie inspireert u?
  2. Deel uw bevindingen van het laatste evenement dat u hebt bijgewoond
  3. Deel productiviteitstips
  4.  Geef commentaar op nieuws uit de sector

Conclusie

Door inhoud te creëren kunnen professionals geloofwaardigheid winnen en vertrouwen opbouwen bij consumenten – beide noodzakelijk om een bedrijf te laten groeien in dit digitale tijdperk.

En toch … Je moet begrijpen dat werken aan content een moeilijke taak is die geduld en doorzettingsvermogen van je vraagt. Maar als u goed georganiseerd en systematisch te werk gaat, zullen de resultaten mettertijd komen. Houd daarom uw activiteiten maandelijks bij: stel taken vast, analyseer de resultaten en vul ze aan met ideeën. Zo zul je begrijpen wat er precies gebeurt met je merk en wat er moet gebeuren.

Veel succes!

Nieuwste vanaf Blog