Pinterest Public Relations: Zet uw bedrijf in het PR-spel met Pinterest

9 minuten gelezen

Zit u al op Pinterest? Gebruikt je bedrijf dit platform dagelijks om je prospects en klanten te voorzien van informatie over het bedrijf? Zo ja, doe je het op de juiste manier? Zo nee, laten we dan beginnen.

Pinterest, het beeldgerichte social media netwerk waarvan het publiek voor 80% uit volwassen vrouwen bestaat die bereid zijn online wat geld uit te geven, is een prachtige website om uw site, project, dienst, of wat dan ook dat u graag op de markt wilt brengen, alleen moet u er zeker van zijn dat de dienst/het product waarschijnlijk aantrekkelijk zal zijn voor een vrouwelijk publiek.

We weten allemaal wat Pinterest inhoudt en hoe het werkt. Maar heb je al nagedacht over Pinterest als slim marketinginstrument dat je bedrijf krachtig kan beïnvloeden? Met een online visueel prikbord met een grote verscheidenheid aan pins over verschillende onderwerpen is Pinterest het sociale mediahart van elke marketingstrategie en de statistieken weerspiegelen dit. Als u op zoek bent naar een sterk ontvankelijk publiek, dat meer dan 400% meer inkomsten per klik genereert dan Twitter en 27% meer dan Facebook, en bovendien verwijst naar meer verkeer dan YouTube, Google+ en LinkedIn samen – dan hebt u zeker de juiste plek getroffen!

Nu beginnen steeds meer bedrijven deze visuele ontdekkingstool te gebruiken om in contact te komen met andere gebruikers (dat kunnen uw partners, klanten of investeerders zijn) en het woord te verspreiden. Dus als u denkt dat u consequent kunt posten en nuttige en interessante dingen kunt samenbrengen voor andere mensen, en tegelijkertijd meer voordelen kunt behalen voor uw bedrijf, dan bent u welkom in de “pinnable world”.

In dit bericht gaan we je de belangrijkste tips geven over hoe je Pinterest voor je bedrijf kunt laten werken, dus laten we beginnen:

Schrijf je bedrijf in op Pinterest

Naast dat u een “Pin”-knop aan uw site moet toevoegen, is het noodzakelijk om u aan te melden op Pinterest en te beginnen met het weergeven van pakkende, maar vooral deelbare inhoud, die kan worden gekoppeld aan uw bedrijf en andere gerelateerde levensonderwerpen.

Pinterest promotie kan in feite een uitdaging zijn. Heel uitdagend. Het kan moeilijk zijn om volgers te krijgen, het is heel moeilijk om ze interactie te laten hebben met je pins (ze repinnen of er commentaar op geven), en ook is het moeilijk om bezoek van je pins naar je hoofdsite te krijgen. Maar dat is nog maar het begin. Wanneer de bal begint te rollen en je pins viraal gaan, gaat het meestal op de automatische piloot omdat Pinterest leden het werk doen voor – repin je pins zodat hun volgers ze bekijken en een bezoek brengen aan je blog, en vervolgens gewoon je producten of diensten kopen.

Om dit te bereiken, moet je met je volgers communiceren, en connecties met hen maken, wat vaak nogal wat van je tijd kan kosten, waarschijnlijk 5-6 uur per dag.

Gebruik boards om je spullen te verspreiden

Rekening houdend met het feit dat Pinterest geweldige zoekmogelijkheden heeft, moet je zeker borden maken met trefwoorden in je titel. Vergeet ook niet de juiste categorie te kiezen om andere mensen te helpen je te vinden. Hier is nog een advies – post niet alleen, maar bouw een gemeenschap op. Het kost tijd, maar het is het waard.

Bouw relaties op met beïnvloeders

Als u de eerste stap in het opbouwen van relaties gaat voltooien, moet u de aandacht van uw beïnvloeders trekken. Je moet hun pins liken en reacties achterlaten, wat een goed begin kan zijn om je relaties op gang te brengen. Als u de aandacht van beïnvloeders trekt, kunt u gemakkelijker uw doelpubliek bereiken. U kunt ook samenwerkingsborden maken om een nieuwe groep pinners te krijgen en uw klantenkring uit te breiden.

Let op de afbeeldingen

Voordat je begint, is het goed om de afbeeldingseisen van Pinterest te kennen. Downloadbare afbeeldingen moeten meer dan 80 pixels zijn, wat betekent dat de originele afbeeldingsafmetingen 600-800 pixels moeten zijn. Op het prikbord wordt een afbeelding verkleind tot ongeveer 192 bij 256 pixels. Met de juiste afmetingen worden uw pins vaker opgemerkt.

Hoe Pinterest gebruiken voor SEO

Het geheim om Pinterest te laten groeien… zoekwoorden!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor Pinterest draait om het inrichten van je zakelijke Pinterest pagina om reacties, shares en volgers van je ideale publiek aan te trekken.

Het helpt om Pinterest te zien als een zelfstandige zoekmachine, die levendige afbeeldingen met trefwoordrijke beschrijvingen van blogs, infographics, video’s en producten ophaalt. En net als elke andere zoekmachine is de primaire missie van Pinterest het leveren van kwaliteitsinhoud aan haar gebruikers.

Hoe optimaliseer je je pins voor zoekopdrachten

Elke discussie over SEO, op Pinterest, je website of een ander platform, moet beginnen met kwaliteitsinhoud. Je kunt er simpelweg niet omheen.

Net als bij traditionele SEO voor webpagina’s is het integreren van zoekwoorden in je inhoud essentieel. Pinterest SEO gaat echter een stap verder. Omdat Pinterest een visueel medium is, omvat SEO optimalisatie voor Pinterest zaken als de juiste opmaak van afbeeldingen, het stimuleren van betrokkenheid van je doelmarkt en het inschakelen van de speciale functies van Pinterest, zoals de knop “Opslaan” en “Rijke pins.”

• Maak en pin kwalitatieve, rijke pins.
  • Maak en pin kwalitatieve, engagement-waardige inhoud.
  • Gebruik begeleid zoeken om een idee te krijgen van wat gebruikers willen zien.
  • Trefwoordonderzoek.
  • Schrijf trefwoordrijke beschrijvingen voor pins en boards.
  • .
  • Voel je vrij om hashtags te gebruiken.
  • Gebruik Rich Pins.

Pinterest kan een geweldig hulpmiddel zijn om je SEO te verbeteren. Een van de beste manieren is om Pinterest te gebruiken door afbeeldingen en links naar uw website te pinnen. Door bijvoorbeeld kwaliteitsafbeeldingen te maken die bij uw blogberichten passen en die dan op Pinterest te plaatsen met een link terug naar uw site en dat specifieke bericht, vergroot u de verwijzingen naar uw website. Pinterest kan ook ongelooflijk nuttig zijn voor trefwoordonderzoek omdat je zoeksuggesties kunt zien en wat populaire zoektermen zijn.

Vind nieuwe partners en gelijkgestemden

Het gebruik van Pinterest biedt een geweldige kans om door andere bedrijven te worden opgemerkt en tegelijkertijd de gebeurtenissen in je bedrijfssfeer te volgen. Het volgen van andere kleine bedrijven geeft je een geweldige kans om jezelf voor te stellen, en het volgen van je klanten geeft je betere ideeën over hun interesses en behoeften.

Dus begin met het gebruik van je zakelijke account in plaats van persoonlijke, en maak je merkvisie met behulp van Pinterest. Houd er rekening mee dat je door echt lichte “pinnable” activiteiten te doen met PR in gedachten, je creativiteit kunt stimuleren, je bedrijf kunt promoten en meer klanten naar je bedrijf kunt halen. Pinterest is de nummer één bron van verkeer en verkoop, dus ga er op uit en probeer een hap van de taart te krijgen!

Nieuwste vanaf Blog