8 måter å bruke White Hat Link Building for bedre rangering på

12 min lest
White hat link building. Koblingsbygging er uten tvil en av de mest verdifulle tingene enhver digital markedsfører bør vite om..

En digital markedsfører kan lære mange forskjellige ting, men koblingsbygging er en av de få som gjelder like godt for alle nettprosjekter du noen gang blir involvert i. Lenker er valutaen på Internett og er fortsatt den viktigste faktoren når det gjelder synlighet i søkemotorer.

Hvis du tar dine første skritt med lenkebygging, vil denne lenkebyggingsguiden for hvit hatt være nyttig for deg. Den passer perfekt for nybegynnere og eksperter som leter etter arbeidstips og teknikker for å få de beste resultatene trinn for trinn.

I denne veiledningen vil vi diskutere:

• Hva er white hat lenkebygging?
  • Hva er lenkebygging med hvit hatt;
  • Hva er lenkebygging med hvit hatt?
    • Hva er white hat lenkebygging?
    • Hva skiller white hat link building fra gray og black hat link building;
    • Hva skiller white hat link building fra gray og black hat link building?
    • Hva er forskjellen på white hat og black hat lenkebygging?
    • De mest effektive teknikkene for å bygge lenker med hvit hatt.

[/sc

Hva er White Hat Link Building

Hva er White Hat Link Building?

Hvis du leter etter måter å oppnå bedre eksponering for virksomheten din og få bedre synlighet i søkemotorer, er lenkebygging den rette veien å gå. Selv om mange kanskje antar at lenkebygging kan være tid- og arbeidskrevende, er det en av de mest effektive måtene å utvide virksomheten din og nå høyere posisjoner i søkemotorrangeringer.

Nettmarkedsføringsspesialister og SEO-spesialister antar at kvaliteten på lenking av nettsteder er en av de mest fremtredende rangeringsfaktorene. Ifølge Ahrefs korrelerer den generelle lenkeautoriteten til et nettsted med høyere rangering. Det betyr at SEO og lenkebygging, spesielt, betyr mye for å få mye organisk trafikk til nettstedet ditt. I denne artikkelen vil vi fokusere på hvit hatt lenkebygging, selv om vi også vil forklare hva som skiller den fra grå og svart hatt lenkebygging. Vi fokuserer på lenkebygging med hvit hatt fordi det er en etisk måte å få høyere SERP-posisjoner på.

Når du implementerer lenkebyggingsteknikker med hvit hatt, kan du vise søkemotorer hvor mye du respekterer reglene og rangeringsfaktorene Google forventer at du bruker. Du kan for eksempel se etter nettsteder med ødelagte lenker og ta kontakt med redaktøren som publiserte innholdet. Du kan også foreslå å erstatte ødelagte lenker med lenker til dedikerte deler av innholdet på nettstedet ditt.

Du kan også dra nytte av å bruke lenkebygging med hvit hatt for å markedsføre e-boken eller infografikken din på relevante blogger og nettsteder som kan være interessert i å presentere verkene dine i innholdet deres. Ved å gjøre dette kan du få dofollow-lenker til nettstedet ditt og litt henvisningstrafikk forutsatt at koblingssiden også har organisk trafikk på egen hånd.

White hat lenkebygging handler om å skrive personlige pitcher som en del av dine oppsøkende intensjoner om å målrette mot myndighetsnettsteder og skaffe kvalitetslenker tilbake til nettstedet ditt.

White Hat Link Building VS Black and Grey Link Building

Enkelt sagt, lenkebyggingsteknikker med hvit hatt er veien å gå for bedrifter som tar sikte på å få en høyere rangering i SERP. Selv om det er ganske krevende og tar litt tid å bli implementert, vil det gi virksomheten din belønning på lang sikt.

Grey hat link building kombinerer de hvite hatteteknikkene som Google godkjenner og de som ikke er så ille, men som kan sette virksomheten din i fare. Når du bruker lenkebyggingsteknikker med grå hatt, kan du få nettstedet ditt i litt trøbbel. Likevel vil det ikke bryte Googles og Bings retningslinjer så mye som svart hatt lenkebygging gjør. Noen av de mest levende eksemplene på lenkebygging med grå hatt er å kjøpe utløpte domener med et stort antall tilbakekoblinger eller kjøpe mange lenker til nettstedet ditt uten å legge til «sponset» -koden til dem.

Black hat link building inkluderer SEO-teknikker som kan føre til alvorlige straffer for nettstedet ditt, noe som bør unngås bedre. I noen tilfeller kan slike brudd på søkemotorenes retningslinjer være permanente.

Noen av de mest utbredte eksemplene på svart hatt lenkebygging inkluderer fargelegging av ankertekster av lenker som brukes i innholdet ditt, og dermed skjule dem for leserne dine. Black hat handler også om CTR-manipulering, å delta i private bloggnettverk, kjøpe lenker på nettverk som anses å være høy autoritet som ikke er det.

Bedrifter som bruker grå og svart hatt lenkebyggingstaktikk, kan se de første resultatene av arbeidet sitt kort tid etter at de har implementert den valgte taktikken i markedsføringskampanjene sine. Imidlertid står de også overfor risikoen for enorme inntekter, trafikk og tap av arbeidsplasser. Hvis du ikke vil spille triks og sikre at virksomheten din ikke bryter søkemotorenes regler, vil hvit hatt-lenkebygging være det beste valget for nettstedet ditt. Forutsatt at Google blir mer seriøs om lenkebyggingsteknikkene som brukes av bedrifter, vil følgende teknikker for lenkebygging med hvit hatt hjelpe deg med å forbedre SEO-strategien din, øke organisk trafikk og forbedre nettstedets rangering.

Hvite Hat Link Building Techniques

I denne guiden vil vi se nærmere på ni hovedstrategier som vil hjelpe deg med å bygge en effektiv lenkebyggingskampanje med hvit hatt.

Gjest innlegg oppsøkende

Gjesteposting er en av de mest effektive teknikkene for lenkebygging med hvit hatt som lar deg komme i kontakt med andre blogger, nettsteder og medier for å få innholdet ditt publisert på nettressursene deres og inneholde do-follow-lenker til websiden din.

Gjesteposting er en av de mest effektive lenkebyggingsteknikkene som lar deg komme i kontakt med andre blogger, nettsteder og medier for å få innholdet ditt publisert på nettressursene deres.

Mens du oppsøker blogger og nettsteder i din nisje, kan du være interessert i å komme over nettressurser som er interessert i emnene du fremhever på nettstedet ditt og godta gjesteinnlegg på plattformen deres.

Gjesteinnlegg er en av de sikre måtene å tjene tilbakekoblinger på. Anta at du lager kvalitetsinnhold som andre bedrifter i din nisje eller andre bransjer også kan synes er nyttige. Hvorfor skal du gå glipp av muligheten til å nå dem og foreslå nyttige lesninger? Dessuten vil ikke Google straffe deg for å legge til innhold i andre nettressurser og legge til lenker tilbake til nettstedet ditt. Søkemotoren setter pris på innhold som gir leserne verdi og har referanser til nettressurser som gjør innholdet ditt mer utfyllende for leseren.

Det eneste tilfellet når gjesteposting kan lenke til straffer er situasjonen når du ikke nøye sjekker ressursen der du skal dele innholdet ditt. Du vil aldri risikere å bli straffet av Google hvis du publiserer innholdet ditt på nettportaler med høy autoritet. Oppsøk nettsteder som er i samme nisje som prosjektet ditt. Ellers kan søkemotoren markere innholdet ditt som uredelig eller irrelevant.

For å unngå risikoen for å få white hat-straff, bør du unngå å legge ut innholdet ditt på nettsteder som selger muligheter for gjesteposting mens du inviterer deg til å publisere et gjesteinnlegg eller annonsere via gjesteposting. Slike ressurser lar deg ikke legge til mer enn én lenke til nettstedet ditt og blir ofte merket som upålitelige av Google. Er spillet verdt innsatsen? Det er neppe det.

Hvilke verktøy kan du bruke for å nå ut til blogger og nettsteder i din nisje? Det finnes mange løsninger. La oss ta en titt på noen av de vanligste alternativene.

• Blogg søkemotorer. Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, kan du bruke bloggkataloger der bloggere legger til nettportalene sine under emner og kategorier, noe som letter søket betydelig. Du kan for eksempel bruke Bloglovin, Bloggapedia, OnTopList og andre bloggkataloger for å nå ut med blogginnlegg.
  • . Du kan også finne bloggere og influencere som godtar gjesteinnlegg ved å kjøre et enkelt søk på Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn osv.. Story- og bloggaggregatorer som AllTop, Feedly eller Digg, gir deg også praktiske muligheter for å nå ut med gjesteinnlegg, samtidig som du kan finne de mest relevante nettstedene for å dele innholdet ditt. . Du kan også sjekke kommentarer i bloggsamfunn. Som regel kommenterer bloggere som er interessert i å utvide nettprosjektene sine og tiltrekke seg flere kunder, aktivt på andre blogger. Det er lett å legge merke til dem og nå dem med tilbudet ditt om gjesteposting med en gang. . Mens du kjører et enkelt søk i Google, kan du komme opp med en liste over blogger som er villige til å akseptere gjesteinnlegg. For å finne akkurat det du trenger, kan du skrive noe sånt som «Skriv for oss» + [nisje].
  • .

Distribuere innhold gjennom en plattform for innholdsmarkedsføring

Hvis du leter etter et profesjonelt team som kan hjelpe deg med å finne anerkjente og pålitelige nettsteder for publisering av innholdet ditt, kan du alltid stole på PRNEWS.IO. Innholdsmarkedsføringsplattformen vil hjelpe deg med å finne de riktige utgiverne for å dele relevant innhold som du lager. Du vil få en liste over utvalgte medieportaler som samsvarer med dine spesifikke krav. Når du trenger hjelp eller har spørsmål, er det profesjonelle supportteamet alltid klar til å hjelpe deg. Mens du stoler på eksperter på innholdsmarkedsføring, kan du føle deg trygg på at din white hat-strategi for lenkebygging vil fungere nøyaktig slik du foreslo, og at domenet ditt ikke vil bli utsatt for Google-straffer.

Distribuer merkevareinnholdet ditt

Legg til interne lenker til innhold med god ytelse

Hvis bloggen din har vært tilgjengelig på nettet en stund allerede, kan du komme opp med en liste over nettstedets best presterende sider i Google Analytics eller lignende programmer. Mens du legger til lenker til de store delene av innholdet som rangerer høyt i Google, kan du bringe organisk trafikk til siden du lenker til. Selv om intern lenking ikke er like bra som å bruke eksterne lenkestrategier, er det fortsatt bedre å bruke interne lenker enn ingen lenker i det hele tatt.

Kommentere på blogger

Å legge igjen relevante og ekte kommentarer på blogger med høy autoritet er en annen hvit hatt lenkebyggingsteknikk som du kan gå inn for. Selv om noen kan antyde at det er en svart hattstrategi som bringer nettstedet ditt under risikoen for å bli straffet, er virkeligheten annerledes. Ifølge sjefen for Googles Webspam Team, Matt Cutts, er bloggkommentarer helt greit når det gjøres riktig. Når du kommer over et blogginnlegg på et nettsted med høy autoritet, kan du legge igjen en ekte kommentar med en lenke til en relevant artikkel på nettstedet ditt. Google setter pris på det når brukere deler nyttige lenker og informasjon som gir leserne verdi.

Bruke mediekanaler

Tjenester som HARO hjelper journalister med å komme i kontakt med blogger og nyhetsnettsteder med høy autoritet for å få publisert verdifull innsikt. Tjenesten lar blogger og nyhetsportaler legge ut spørsmål og samle inn svar fra journalister som har erfaring med bestemte spørsmål. Når journalistene skriver svarene, kan de legge inn lenker til sine egne nettsteder og relevante blogginnlegg, slik at svarene blir mer informative. Mer informative svar blir satt stor pris på. Du kan også oppgi sitater som er relevante for emnet.

Når du bruker denne teknikken, bør du imidlertid være forsiktig så du unngår «grey hat»-straffer. Noen nettsteder for innsending av pressemeldinger er utformet på samme måte som nyhets- og mediekanaler, noe som gjør det vanskelig for journalister å skille dem fra anerkjente nyhetsportaler. Slike nettsteder for innsending av pressemeldinger distribuerer innhold som er fullpakket med irrelevante og spammete lenker. Det er vanskelig for det menneskelige øyet å finne ut av det. Det er imidlertid ikke tilfelle med Google. Søkegiganten skiller dem raskt ut og ilegger straffer.

Få tilbakekoblinger fra myndighetssider

Vi snakker om nettsteder med .edu-, .org- eller .gov-domener. Når nettsteder med høy autoritet lenker tilbake til bloggen din – betyr det mye for søkemotorer.

Å få lenker fra slike nettressurser er ikke lett, men mulig. Den enkleste måten å gjøre det på er å be utdanningssenteret eller universitetet der du studerte om å legge til en referanse til innholdet ditt. Du kan skrive en alumni-oppdatering eller lignende innhold. Du kan også samarbeide med en lokal ideell organisasjon med .org-domenet og be dem om en lenke tilbake til ressursen din.

Bli omtalt i «Topp»- og «Beste»-artiklene

Uansett hvilken bransje du tilhører, kan du alltid finne blogginnlegg med samlinger av de beste og topprangerte nettstedene / personene / programvaren osv. basert på visse kriterier. Når du kommer over slike artikler i Google-søk, er det alltid en god idé å komme i kontakt med redaktøren ved å sende ham en pitch.

Du bør imidlertid også være forsiktig når du blir omtalt i slike innlegg. Dagens situasjon på nettet er forskjellig fra hvordan ting fungerte for et par år siden. Det er for mange «beste» og «topp» artikler på nettet. Den triste sannheten er at de fleste av dem publiseres på nettsteder med lav autoritet. Derfor bør du nøye sjekke hvor anerkjent det valgte nettstedet er før du ber dem om å lenke tilbake til innholdet ditt.

Bli omtalt i nettkataloger

Å bli omtalt i nettkataloger er en flott mulighet for bedrifter til å finne sine potensielle kunder. Dessuten inkluderer en oppføring vanligvis minst en lenke til nettstedet ditt, noe som gjør registreringen for en oppføring til en flott løsning for å forbedre nettstedets SEO.

Å bli oppført i nettkataloger bør ikke betraktes som uredelig oppførsel av søkemotorer. Det er en av de reneste lenkebyggingsteknikkene med hvit hatt. Men hvis katalogens domeneautoritet er tvilsom, reduseres SEO-fordelene for nettstedet ditt umiddelbart.

[/sc

Bottom Line: hvit hatt lenkebygging

White hat link building er en vitenskap som du kan mestre. I motsetning til grå og svart hatt lenkebygging, gir hvit hatt lenkebygging mange fordeler for nettstedets SEO og merkevarens synlighet. Det er mange teknikker du kan gå inn for. Før du bestemmer deg for å oppsøke en blogg eller et nytt nettsted i din forretningsnisje, må du imidlertid dobbeltsjekke domeneautoriteten til den valgte nettressursen. Det er bedre for deg å ikke bli omtalt på en blogg eller et nettsted av lav kvalitet enn å bruke måneder på å komme seg etter Google-straffer.

Siste fra Blog