Kunsten å velge de beste gratis søkeordforskningstjenestene

6 min lest
Innhold gjemme seg
15 Hvordan søke etter søkeord? Hva er søkeordforskning? Hva kaller vi søkeordforskning? . Søkeordforskning er det nødvendige første trinnet i innholdsmarkedsføring. Nøkkelord er ordene og begrepene folk bruker når de søker etter innhold på Google. Søkeordforskning er en prosess som beskriver aktivitetene som er involvert i å finne, undersøke og velge søkeord. Når jobben din er å lage tekst- eller videoinnhold, har søkeordforskning som mål å hjelpe deg med å forstå målgruppen din og hvilket språk konkurrentene dine bruker. Ved å skrive de riktige søkeordene vil du hjelpe kundene dine med å finne ønsket innhold, produkter og tjenester. Profesjonell søkeordforskning innebærer alltid sammenligning, analyse og prioritering. . Hvordan kan du søke etter søkeord på YouTube? . Er søkeordforskning fortsatt viktig?
Innhold gjemme seg
Vil du vinne det svært konkurransedyktige SEO-spillet, ikke sant?! Å skrive en blogg med interessant innhold er ikke nok til å få et stort publikum. Gjør deg klar til å lære å generere de riktige søkeordene. Ved å mestre gratis søkeordforskningstjenester vil du bringe bloggen, nettstedet eller YouTube-kanalen din til et nytt nivå. Dessuten er det den eneste måten å få et uendelig antall nøkkelord, få nyttige forslag til hvordan du kan øke innholdet ditt og synligheten din på nettet, og se volum, sesongmessige trender og til og med listen over hovedkonkurrentene.

Det er mange søkeordforskningsverktøy tilgjengelig på internett, og hvert verktøy har sin egen algoritme for søkeorddata. Ta en titt på listen over de mest effektive søkeordforskningstjenestene for å forbedre SEO-strategien din uten å investere penger:

• Google Trends;
    35. Majestetisk;
    36. Long Tail Pro

–>

Verktøyet fungerer ved å visualisere søkeordets popularitet. Det er en utmerket tjeneste for å gjøre innholdskalenderen din godt planlagt. Ved å bruke Google Trends vil du begynne å målrette bare mot de riktige søkeordene med nok søkevolum og lære å prioritere søkeord.

Når du søker på et emne eller spørsmål i Google Trends, får du en liste over relaterte spørsmål og relaterte emner. Du kan bruke disse variasjonene for å se de mest populære emnene eller spørsmålene, få søkevolumet deres fra Google Keyword Planner (Google Ads) eller et hvilket som helst annet søkeordforskningsverktøy, og basert på det tiltenkte volumet ditt, kan du bruke det i artiklene dine.

2. Nøkkelordgenerator

Skjermbilde 2020 05 12 kl 17.29.33

Ved å oppgi et nøkkelord til denne tjenesten, kan den tilby deg rundt 150 ideer om nøkkelord. Når du får tilgang til denne enorme listen, bør du være oppmerksom på de ti ordene på toppen, som viser KD-poengsummen (Keyword Difficulty), som er relativt til USA som standard. Merk at du kan velge hvilket som helst land i innstillingene. Det er et må-ha-verktøy for å finne nøkkelordene Amazon, Bing og YouTube.

3. Keyword Sheeter

Det er en av de mest effektive søkeordforskningstjenestene som gir deg så mange fantastiske forslag hentet direkte fra Google. Hvis du ikke har tid til å kaste bort, kan du prøve denne tjenesten for å generere mange ideer innen en kort tidsramme. Bare et enkelt klikk og du får 1000+ ideer helt gratis. Den har enkel navigering, noe som gjør den til et perfekt valg for SEO-spesialister på inngangsnivå.

Det er det enkleste, krever ikke registrering, får bare verdifulle søkeord og har de beste vilkårene for bruk uten månedlig fakturering av tull.

4. Svar publikum

Tjenesten kan brukes til å finne forskjellige typer søkeord (spørsmål, sammenligninger, preposisjoner og alfabetisk rekkefølge). Verktøyet gir deg rundt 20 forslag. Det bruker dataene som genereres fra Google Keyword Planner. Hvis du håndterer en stor mengde tekstinnhold, er verktøyet et must for alle spesialister som er engasjert i SEO-sfæren.

Jeg synes det er veldig viktig å slå fast at Answer the Public ikke skal sees på som et søkeordforskningsverktøy, men som et emneoppdagelsesverktøy.

Dette betyr at du kan bruke Answer the Public til å finne alle emnene rundt et nøkkelord, hvorfor er dette viktig?

Annet enn at det hjelper deg med å finne ut hva du skal lese om, hjelper det deg også med å finne ut hva du trenger å dekke for å vise Google at du har autoritet rundt den bransjen eller søkeordet. Hvis du bare skriver en artikkel om et emne med ett nøkkelord, sammenlignet med hvis du har 80% av emnene dekket, viser det Google 2 forskjellige profiler.

Så for å oppsummere, ser jeg 2 fordeler med å bruke Answer the public:

• 1.
    • 1. Det hjelper deg med å finne emner du kan skrive om
    • 1.
    • 2. Det hjelper deg med å bygge SEO-autoritet i bransjen din.
    • .
  • 3.

Det er ikke et søkeordverktøy.

5. Nøkkelord Surfer

6. Nøkkelorddit –>

Tjenesten genererer forslag til nøkkelord fra Reddit. Du kan enkelt få tilgang til 500 søkeordideer gratis. Hvis du bare begynner å jobbe i en ny nisje, er det en av de mest fantastiske søkeordforskningstjenestene. Du kan hente søkevolumer for hvert søkeord i listen. Så du vil ha nye ideer for å skrive populære underemner.

7. Google Search Console

. –>

Google Search console (nå) også kjent som nettredaktørens verktøy (tidligere) er et verktøy som Google gir til domeneeiere for å analysere ytelsen til nettstedet ditt.

Det er et obligatorisk verktøy for alle nettstedseiere ettersom det verifiserer domeneeierskapet bortsett fra å gi verdifull informasjon.

Du kan bruke dette verktøyet av to hovedgrunner.

1. Finn og fiks problemer som Google finner på nettstedet ditt, for eksempel ødelagte lenker, skadelig programvare, gjennomsøkingsfeil osv.
      2. .
          Analyser ytelsen til nettstedet ditt i Google-søk. Verktøyet vil gi deg et helhetlig innblikk i nettstedets ytelse i Google-søk..

Denne tjenesten kan hjelpe deg med å spore ytelsen til bloggen, nettstedet eller YouTube-kanalen din. Tjenesten genererer en detaljert rapport, som inkluderer mye håndinnsikt.

Nei, Google Search Console er ikke for søkeordforskning, men du kan spore hvilke søkeord som fungerer bra eller ikke.

8. Questiondb

Reddit er en enorm scene som brukes av millioner hver dag for å undersøke problemer de har, finne svar eller finne ordninger de trenger. QuestionDB har gjort en gigantisk database avhengig av spørsmål som stilles på Reddit som undersøker viktigheten av et nøkkelord, i tillegg av klassen.

En av de sjeldne søkeordforskningstjenestene som kan hjelpe deg med å finne vanlige spørsmål folk spør om på nettet om bestemte emner. Den viktigste datakilden er Reddit. Utvikleren har ambisiøse planer om å utvide kildene snart. Spørsmålene sorteres etter tema og popularitet. Et må-ha-verktøy for bloggere.

9. Bulk søkeordgenerator

–>

Alle profesjonelle SEO-er bruker dette effektive verktøyet. Du kan få en søkeordrapport basert på ønsket bransjetype. Du vil få en liste over ideer som passer ditt produkt / tjeneste som du markedsfører til målgruppen.

10. Google

Google krever ingen annonser. Vi vet at det er det beste søkeordverktøyet på global skala. Du trenger bare å bruke funksjonen «Autofullfør» for å få et uendelig antall ideer til innholdet ditt.

11. Wordstream

WordStream-verktøyet har enkel navigering og kraftig funksjonalitet. Målet med utvikleren er å hjelpe kunder med å gjøre deres online markedsføring enkel og rimelig! Vi anbefaler alle SEO-nybegynnere å prøve dette gratis også og ta en titt på den offisielle bloggen der det er mye verdifull informasjon om hvordan du kan øke din digitale annonsering.

12. Wordtracker

–>

Vi bestemte oss for å nevne verktøyet som heter Wordtracker, da det er et utmerket alternativ til tjenesten Keyword Planner FREE, som du kan få tilgang til gratis. I løpet av et minutt vil du få tilgang til tusenvis av relevante søkeord for innholdet ditt.

Vi håper du vil dra nytte av å bruke alle de nevnte GRATIS søkeordforskningstjenestene! Hvis vi gikk glipp av noe effektivt verktøy, ikke nøl med å gi oss beskjed i kommentarene nedenfor.

[/sc

FAQ: Søkeordtjenester

Hvordan søke etter søkeord?

Hva er søkeordforskning?

Hva kaller vi søkeordforskning?

Hvordan kan du søke etter søkeord på YouTube?

Er søkeordforskning fortsatt viktig?

• Siste fra Blog