Det beste digitale B2B-markedsføringsbyrået du bør kjenne

24 min lest
Å lage en effektiv Business to Business (B2B) markedsføringsstrategi kan være utfordrende. Spesielt hvis du ikke har erfaring og tid. Det er heller ikke lett å følge opp alle oppdateringene i B2B-markedsføringstaktikker som stadig utvikler seg. Akkurat når du tror du har mestret dem, så voila, oppdager du at andre igjen begynner å prøve å tilpasse dem til virksomheten din. Jeg vedder på at dette kan bli stressende. Vel, denne artikkelen vil hjelpe deg med å finne en troverdig partner – B 2B Digital Marketing Agency.

Du trenger ikke å følge de nyeste trendene, ettersom disse karene vil gjøre det arbeidet for deg. Mens du fokuserer på virksomheten din, dens produkter og tjenester, gjør de alt markedsføringsarbeidet for deg, som er B2B-markedsføring. Høres ut som et vinn-vinn-tilbud. Og nå for å hjelpe deg med å lete etter B2B-markedsføringsbyråene, har jeg gjort litt researcharbeid for deg. Sjekk ut denne artikkelen for å velge det mest passende for deg, fra hele verden. Men først, la oss finne ut hva et B2B digitalt markedsføringsbyrå er, hva gjør de og hvordan de skiller seg fra B2C digitalt markedsføringsbyrå?

Hva er et B2B-markedsføringsbyrå?

Et B2B-markedsføringsbyrå inkluderer et team av markedsføringseksperter som er der for å tilby deg all den veiledningen du trenger for å få din B2B-markedsføringsstrategi for å øke prosjektet ditt.

Nå som vi alle allerede vet, fokuserer et B2B digitalt markedsføringsbyrå først og fremst på «business to business marketing». Et byrå som dette vil tilby spesialiserte tjenester til selskaper som prøver å selge sine produkter eller tjenester til andre virksomheter.

[/sc

Hva er forskjellen mellom et B2B- og B2C-digitalt markedsføringsbyrå?

Som de fleste av oss vet, fokuserer Business to Consumer (B2C) -markedsføring på å øke bedriftens produkter eller tjenester til kundene. Her ser markedsføringsaktivitetene hele tiden på hvordan man kan tilfredsstille behovene og interessene til enkeltpersoner, som vil ta personlige kjøpsbeslutninger for sitt daglige liv.

Dette skiller seg veldig fra en B2B-markedsføringstilnærming. Det er viktig å forstå at B2B-markedsføring fokuserer på tjenester til profesjonelle innkjøpere i en annen virksomhet, for eksempel innkjøpsansvarlige, viktige portvakter eller toppledelsen.

Selv om det er noen ting til felles mellom B2B- og B2C-markedsføring, ligger forskjellen i målgruppen og hvordan man effektivt kan appellere til deres oppmerksomhet. Kjerneelementet er at du vil kommunisere med et B2B-publikum på en helt annen måte enn med et B2C-publikum.

I utgangspunktet vil B2B- og B2C-kunder søke etter forskjellige ting fra virksomheten din.

For eksempel vil en B2B-klient prøve å finne og forstå alle de finere detaljene om produktet eller tjenesten din. Et B2C-byrå vil være mer fokusert på om et produkt eller en tjeneste vil tilfredsstille deres mer umiddelbare behov.

En B2B-person vil vurdere om de skal bygge et langsiktig forhold til virksomheten din basert på deres avkastning. Mens en B2C-kunde ikke vil vurdere et selskap fra et langsiktig investeringsperspektiv.

Så i hovedsak vil et B2B- og B2C-digitalt markedsføringsbyrå bruke forskjellige metoder og verktøy for å hjelpe deg med å nærme deg hvert av disse målgruppene på en annen måte. Og noen ganger vil et byrå ha muligheten til å tjene innenfor både B2C- og B2B-markedsføringsstrategier.

De beste digitale B2B-markedsføringsbyråene

1. Krokodillen

1.

Nettsted | Twitter

Twitter –>  Det digitale markedsføringsbyrået Crocodile b2b.

• Type: Servicebyrå
    • Beliggenhet: London (Storbritannia), med et globalt nedslagsfelt.
  • Lokasjon: London (Storbritannia).

The Crocodile er et velkjent, britisk markedsføringsbyrå med internasjonal rekkevidde gjennom byråalliansen Affinità. Det ble grunnlagt i 1990. Takket være deres samarbeid med ulike plattformer, som HubSpot og Google Partners, kan de tilby tjenester som digital utvikling, utvikling av webapper, automatisering, SEO og CRM.

Dette fullservicemarkedsføringsbyrået tilbyr også personaliserte kampanjer på tvers av kanaler og strategiske B2B-kampanjetjenester. Blant deres toppkunder finner du Dell, KPMG, London Stock Exchange Group og Nectar.

Kapasiteter: innholdsmarkedsføring, UX-design, sosiale medier, reklame, strategi, automatisering, kundeopplevelse.

2. Viral nasjon

2. Virusnasjon

Nettsted | Twitter

Twitter –> Viral Nation b2b digital marketing agency.

• Beliggenhet: London og New York

Viral Nation tilbyr hele settet med digitale markedsføringstjenester. Deres profesjonalitet og store erfaring gjør at de kan koble publikum og merkevarers budskap, noe som gjør dem til et smart B2B-markedsføringsbyrå å samarbeide med. De gir også en sterk ytelsesbasert og analytisk visjon for digital markedsføring, noe ethvert B2B-selskap som ser alvorlig på avkastning vil sette stor pris på.

Kapasiteter: Influencer marketing, SEO, CRM-implementering, markedsføringsrevisjoner, forskningsrevisjoner, merkevarestrategi, innholdsoppretting, betalte medier, betalte medier, betalte plasseringer, sponsing og erfaringsbasert og e-post leadgenerering.

3. Passende uttrykk

3.

Webside | LinkedIn | Facebook

>

Proper Expression er et B2B digitalt markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på å hjelpe bedrifter i alle størrelser med å nå sine markedsføringsmål. Deres team av erfarne markedsførere jobber tett med kundene for å utvikle og gjennomføre tilpassede markedsføringsstrategier som er skreddersydd til deres spesifikke behov og mål.

Med fokus på å levere målbare resultater, tilbyr Proper Expression en rekke tjenester, inkludert SEO, PPC-annonsering, innholdsmarkedsføring, administrasjon av sosiale medier, e-postmarkedsføring og mer. De bruker de nyeste digitale markedsføringsverktøyene og teknikkene for å drive trafikk, engasjere publikum og generere potensielle kunder, samtidig som de optimaliserer kampanjer for maksimal avkastning.

Det som skiller Proper Expression fra hverandre er deres forpliktelse til å levere eksepsjonell kundeservice. De tar seg tid til å forstå hver kundes unike forretningsbehov og samarbeider for å utvikle strategier som samsvarer med deres mål. Målet deres er å hjelpe kundene med å utvide virksomheten og lykkes i dagens konkurransedyktige digitale landskap.

4. MX-gruppen

4. MX Group

Nettsted | Twitter

5. –> 3. Det digitale markedsføringsbyrået MX Group b2b.

• Beliggenhet: Burr Ridge, Illinois, USA
        • .

The MX Group er et globalt, fullservice B2B-markedsføringsbyrå som representerer mange års erfaring og ekspertise. De ble opprettet i 1989, er medlem av Network One Alliance og har vunnet fem priser for 2019 Horizon Interactive Awards. Siemens, Cummins og Atlas Copco har samarbeidet med dem.

MX Group er et ettertraktet byrå for mellomstore og store B2B-kunder i mange bransjer. De samlet et høyt kvalifisert B2B-markedsføringsteam, som markedsføringsstrateger, forretningsanalytikere, grafiske designere, webutviklere, dataspesialister og salgsdriftseksperter. Dette byrået samarbeider med partneren Bray Leino Limited, et B2B-markedsføringsbyrå med base i Storbritannia, slik at de kan tiltrekke seg og betjene flere kunder på verdensbasis.

Kapasiteter: innholdsmarkedsføring, begivenhetsmarkedsføring, kreativ, webdesign og utvikling, strategi og rådgivning, markedsføringsautomatisering, analyse.

5. Maneter

5.

Twitter –> 4. Jellyfish .b2b digital marketing agency

• Type: Fullservice UX-designbyrå

• Lokasjon: Kontorer over hele verden
    • .
  • Lokasjon: Kontorer over hele verden.

Jellyfish er et internasjonalt markedsføringsbyrå, kjent for sin dynamiske tilnærming til B2B-markedsføringsstrategier. De er kjent for å hjelpe en rekke selskaper med å realisere sine internasjonale utviklingsplaner.

Byrået jobber med både B2B- og B2C-kunder. De er også en sertifisert Google Cloud Training Partner. Jellyfish har også jobbet som teknologiforhandler og opplæringspartner for Google i mange år. De tar opplæring og utstyr veldig seriøst, og tilbyr en rekke mesterklasser, kurs og opplæringsseminarer for å hjelpe kundene sine, Disney, eBay, Slack, Samsung og Uber, med de nødvendige ferdighetene for å holde seg i forkant av spillet.

Kapasiteter: reklame, rådgivning og opplæring, SMM, merkevarebygging, analyse, innholdsmarkedsføring, SEO og optimalisering av appbutikker (ASO), e-postmarkedsføring, strategi.

6. Sparxoo

Sparxoo

Nettsted | Twitter

Twitter 5. Sparxoo b2b digitalt markedsføringsbyrå.

• Type: Fullservice markedsførings- og designbyrå
    • Beliggenhet: Tampa, Florida, De forente stater

Sparxoo er et prisbelønt fullservicemarkedsføringsbyrå som skaper vellykkede merkevarestrategier og andre B2B digitale markedsføringstjenester. Det ble grunnlagt i 2007. Deres digitale team inneholder en lang liste over strategiske og tekniske eksperter for å øke kundenes forretningsresultater på tvers av mange digitale markedsføringskanaler.

Sparxoo leverer tjenester til både B2C- og B2B-kunder, men har med suksess skåret ut sin plass og perfeksjonert sin suksess i B2B-området, og har jobbet med en rekke B2B-selskaper på tvers av flere bransjer i mer enn et tiår. Som et bransjeagnostisk byrå fokuserer de på strategisk analyse og forståelse av hver enkelt kundes bransje, marked og posisjonering. De bruker en samarbeidstilnærming og lager tilpassede unike markedsføringskampanjer for hver kunde, inkludert selskaper som Tech Data, KSKJ Life, Westshore Alliance og CROOW.

Kapasiteter: lead- og etterspørselsgenereringskampanjer, søkemotormarkedsføring og optimalisering (SEM / SEO), UX / UI-design, e-postmarkedsføring og automatisering (dryppkampanjer og retargeting), web- og mobilutvikling, konverteringsfrekvensoptimalisering, innholdsmarkedsføring og opprettelse (organisk og opptjent media), markedsføring og reklame for sosiale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, etc.), analyse og optimalisering.

7. Bray Leino B2B Digital Marketing Agency

Bray Leino B2B Digital Marketing Agency/p>

Nettsted | Twitter

Twitter Bray Leino b2b digital marketing agency.

• Type: Fullservice markedsføringsbyrå
      • Lokasjon: Devon og Bristol (Storbritannia), Singapore, Shanghai (Kina), Kuala Lumpur (Malaysia) og Chicago (USA)
      • .

Bray Leino startet sin virksomhet i 1980. Byrået er et prisbelønt, fullservice B2B-markedsføringsbyrå med åtte kontorer over hele verden, med hovedkontor i Storbritannia. Fra starten for 40 år siden i den lille fiskerlandsbyen North Devon har de i dag blitt et kjent og troverdig B2B-markedsføringsselskap i bransjen.

De er også kjent for å tilby et bredt spekter av tjenester, både innen B2C- og B2B-markedsføring, for eksempel Mondelez, Clarks og Wylex. For B2B jobber de med kunder som trenger tilpassede kampanjer innen et bestemt tema, i tillegg til å tilby en mer integrert tilnærming til markedsføringskampanjer. Bray Leino anses å være et av de tre beste B2B-markedsføringsbyråene i Storbritannia.

Kapasiteter: merkevareidentitet, direkte markedsføring, PR, konferanser og arrangementer, kreativ, opplevelsesbasert markedsføring, strategi og rådgivning, etc.

8. Bader Rutter

Bader Rutter

Webside | Twitter

9. –> Bader Rutter b2b digital marketing agency.

• Beliggenhet: Milwaukee, Wisconsin (USA), med en global rekkevidde

Bader Rutter er et B2B-byrå som har mye erfaring, fra 1974. De er et fullservicebyrå som tilbyr sine markedsføringstjenester til alle slags virksomheter. Men når det gjelder landbrukssektoren, vinner de absolutt konkurransen blant sine kolleger, og er velkjente eksperter på markedsføring i denne unike sektoren.

Byrået har kontorer i 29 forskjellige land. I løpet av årene har de samlet en rekke kjente kunder, og mange har vært lojale mot dem i opptil 3 tiår nå, inkludert Pioneer, Raymond, Zoro og MobCraft Brewing.

Kapasiteter: reklame, PR, medieplanlegging og kjøp, sosial og digital markedsføring, analyse, design, opplevelsesmarkedsføring, forretningsrådgivning.

9. Seriøsitet

9.

Nettsted | Twitter

Twitter Earnest b2b digitalt markedsføringsbyrå.

• Type: Fullservice markedsføringsbyrå
        • Beliggenhet: New York (USA) og London (Storbritannia)
        • Lokasjon: New York (USA) og London (Storbritannia)

Earnest er et B2B-markedsføringsbyrå med mange priser som oppnådde fantastiske resultater med å utvikle «out of the box» markedsføringsløsninger for bedrifter. De tilbyr en rekke tjenester innen forskjellige emner, for eksempel merkevarebygging, kampanjer, strategisk planlegging, innhold og opplevelsesbasert.

Earnest tjenester mange forskjellige typer virksomheter. Earnest har alltid hatt som mål å heve standarden for B2B-markedsføring, og har en «innovasjonsarm» i byrået. Denne avdelingen leter etter måter de alltid kan forbedre seg med den nyeste teknologien og trendene, samt hvordan de kan utdanne og trene kundene sine til å forstå og dra nytte av disse endringene.

Kapasiteter: merkevareledelse, etterspørselsgenerering, markedsføringsstrategi, innholdsmarkedsføring, organisering av nettbaserte arrangementer, nettsteds- og UX-design, kampanjeledelse osv.

10. Leire

10.

Nettsted | Twitter

Twitter –> 9. Clay b2b digitalt markedsføringsbyrå.

• Type: Fullservice UX-designbyrå
          • Beliggenhet: Global (basert i San Francisco)

Clay er et digitalt produkt- og UX-markedsføringsbyrå med base i San Francisco. De utfører strategi, design og utvikling på alle plattformer.

Ved å bruke atferdsvitenskap til kundeopplevelse utvikler de engasjerende digitale produkter som brukes av millioner av mennesker. De utvikler også menneskesentrert programvare for selskaper som har berømmelsen til de beste forbrukerappene. Som et UX-designbyrå designet de produkter og tjenester som gir enestående brukervennlighet samtidig som de presenterer merkevarens personlighet fullt ut. Fra Slack til Facebook samarbeidet de med markedsføringsteam fra store bedrifter og oppstartsbedrifter for å gi dem prisbelønte nettsteder.

Clay er også et merkevarebyrå som tilbyr en komplett tjeneste, inkludert navngivning og logodesign til kommunikasjon og stilguider.

Clay er også et merkevarebyrå som tilbyr en komplett tjeneste.

Kapasiteter: Brukerundersøkelser, prototyping, webdesign, brukergrensesnitt og brukeropplevelsesdesign, produktstrategi, brukervennlighetstesting og utvikling.

10. Expandi-gruppen

10.

Nettsted | Twitter

Twitter Expandi Group b2b digital marketing agency.

• Type: Digitalt markedsføringsbyrå
          • Lokasjon: London, Wien, Dubai, Madrid (Spania), Milano, Paris og München
          • .
        • Lokasjon: London, Dubai (Spania), Milano, Paris og München.

Expandi Group har jobbet i mer enn 20 år og er et ledende globalt B2B-markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på å utvide det digitale fotavtrykket til teknologiselskaper. Deres markedsføringsideer fokuserer på å øke kundens avkastning, og på å utvikle innovative digitale markedsføringsaktiviteter og salgsprogrammer.

Expandi Group er også ekspert på resultatbasert markedsføring. Gjennom sine innovative løsninger introduserte de konseptet med et byrå som får betalt basert på resultatene de gir kundene sine, blant annet Google, IBM og HP.

Kapasiteter: BI, analyse, kanalmarkedsføring, ytelsesbasert markedsføring, etterspørselsgenerering, digitale løsninger, sammarkedsføring osv.

11. Velocity Partners B2B digital markedsføringsbyrå

Webside | Twitter

–> 11. Velocity Partners b2b digital marketing agency..
          • Type: Fullservice markedsføringsbyrå
          • Beliggenhet: New York (USA) og London (Storbritannia)
          • Lokasjon: New York (USA) og London (Storbritannia)

I mer enn 20 år er Velocity Partners et av de beste B2B-markedsføringsselskapene i USA, med kontorer i Storbritannia. Dette byrået tilbyr et bredt spekter av B2B-markedsføringstjenester, men det viktigste området for deres ekspertise er ekspertveiledning i utviklingen av en kundes innholdsmarkedsføringsstrategi.

Velocity Partners tilbyr profesjonelle markedsføringstjenester innen fire hovedområder, nemlig innhold, strategi, data og digital. De tilbyr oppdaterte innovative digitale markedsføringstjenester, samt webdesign og merkevareposisjoneringstjenester. Blant deres store kunder finner du HubSpot, Sprint Business, Amazon Web Services og Citrix Systems. De vant også The Drum’s B2B Awards Agency of the year for 2019.

Kapasiteter: innholdsmarkedsføring, markedsføringsstrategi og posisjonering, merkevarebygging og design, webutvikling og digital markedsføring, innholdsytelse.

12. Forstyrrende reklame B2B digital markedsføringsbyrå

Nettsted | Twitter

Twitter –> 12. Disruptive Advertising b2b digitalt markedsføringsbyrå..

• Type: Spesialisert (PPC-administrasjon, testing av nettsteder, analyserapportering)
            • Type: Spesialisert Beliggenhet: USA (basert i Utah)

Disruptive Advertising spesialiserer seg på mange aspekter av PPC-administrasjon. Disse inneholder betalt søkemarkedsføring, Facebook-annonsering, e-handelsadministrasjon, håndtering av AdWords-kontosuspensjon, Google Ads-revisjon, retargeting, displayannonsering og LinkedIn-annonsering. Disruptive Advertising jobber også med konverteringsfrekvensoptimalisering (CRO), inkludert design av destinasjonssider, design etter evolusjon, teststrategier og eksistenstesting. Deres profesjonelle markedsføringsteam tilbyr banebrytende livssyklusmarkedsføringstjenester, og konsentrerer seg om e-postmarkedsføring, chatbots og tekst / SMS-systemer.

Kapasiteter: webanalytisk rådgivning, PPC-administrasjon, nettstedstesting, livssyklusmarkedsføring

13. Gyro B2B Digital Marketing Agency

13.

Nettsted | Twitter

Twitter –> 13. Gyro b2b digitalt markedsføringsbyrå.

• Lokasjon: Global

Når det gjelder forretningsmarkedsføring, har Gyro gjort alt med stor ekspertise. De har vunnet mange priser gjennom årene og regnes som et av de største kreative forretningsbyråene i verden.

Gyro er anerkjent for å være en global «tenketank» for markedsføring, og er veldig innovativ og praktisk i sine markedsføringsideer. Siden de ble med i Dentsu Aegis Network i 2016, er de enda mer i stand til å realisere forespørsler fra alle typer virksomheter på tvers av et bredt spekter av bransjer, som HP, Oxford, eBay og Forbes.

Kapasiteter: SEO, CRM, markedsføring i sosiale medier, lojalitetsmarkedsføring, medieplanlegging og -kjøp, modellering og økonometri, innholdsmarkedsføring, PR (PR), markedsføringsautomatisering, bærekraftsmarkedsføring, etc.

14. Gressklipper B2B Digital Marketing Agency

Nettsted | Twitter

Twitter –> 14. Mower b2b digital marketing agency..

• Beliggenhet: United States

Mower ble grunnlagt i 1968 og er et uavhengig, kjent B2B-markedsføringsbyrå som tilbyr sine tjenester i ni byer over hele USA. De er dyktige i å realisere ulike markedsføringstjenester, men er mer spesialiserte innen PR, offentlige anliggender og strategisk rådgivning.

Mower er veldig progressiv i sin markedsføring, og gir en mer integrert kommunikasjonsmarkedsføringstilnærming til sine kunder fra forskjellige områder. De er spesialisert på strategisk markedsføring for flere bestemte bransjer, for eksempel finans, reiseliv, energi og bærekraft, helsevesen og konstruksjon, etc, som Helio Health, GE Energy og Bosch.

De vant også prisen for flerkanals leadgenerering ved B2 Awards 2019.

De vant også prisen for flerkanals leadgenerering.

Kapasiteter: Integrert markedskommunikasjon (IMC), strategisk rådgivning, PR og samfunnskontakt.

15. Stein IAS Digitalt B2B-markedsføringsbyrå

Nettsted | Twitter

Twitter –> 15. Stein IAS b2b digital marketing agency..

• Type: Fullservice markedsføringsbyrå
              • Lokasjon: Globalt (med allianser)

Dette er et internasjonalt kjent, prisbelønt markedsføringsselskap som kan gjøre alt fra å skape merkevareidentitet til å generere etterspørsel etter produktene og tjenestene dine. De betjente merker som Merck, Ingredion og Sylvania.

Kapasiteter: mediekjøp og planlegging, markedsføring av sosiale medier, bygging av markedsføringsstrategi, implementering av markedsføringsautomatisering, analyse, forskning, reklame osv.

[/sc

Konklusjon

Jeg håper denne listen vil være nyttig for deg når du tenker gjennom dine B2B-markedsføringsbehov. Hvis du leter etter å lage og distribuere innholdet ditt – ta kontakt med oss. Her i PRNews.io ønsker vi at virksomheten din skal vokse med intelligent markedsføring som gir målbare resultater.

Siste fra Blog