Thanksgiving PR-kampanjer og tips for å uttrykke takknemlighet i din PR-innsats

10 min lest

Thanksgiving PR. Det er trygt å si at Thanksgiving er en av de store dagene som åpner vinterferien. Denne tiden av året er intens, spennende, stressende og fantastisk på samme tid.

For fem til ti år siden ville ikke bedrifter hatt like stor mulighet til å betjene folk digitalt; i dag er det ikke lenger akseptabelt å være frakoblet. Når vi prøver å omfavne en ny normal, er det én ting som er sterk og fortsetter å vokse – salg på nettet.

Kuppjegerne er klare til å handle. For det krever Thanksgiving PR alltid avansert forberedelse. Og som alt i livet vårt, starter det hele med en god plan på plass. Ta en titt på følgende Thanksgiving PR-ideer for å dra nytte av for å øke salget denne sesongen.

Gi takk til publikummet ditt

Publikummet ditt er gunstig for virksomheten din på mange måter. Og ikke bare kundene dine, selvfølgelig. Folk som finner innholdet du tilbyr, kan synes det er nyttig eller underholdende, eller begge deler. Noen av dem er litt på den immaterielle siden, og det er greit. Enda bedre, de trenger kanskje ikke produktene eller tjenestene dine. Men de blir likevel værende. Og en dag kan de bli dine beste annonsører. Når de ikke trenger det du selger, kan du fortsatt være det første selskapet de vil tenke på.

Og den beste måten å respektere følelsene deres på er å:

• nå ut til målgruppen din på sosiale medier;
    • be om å delta;
    • retweet innholdet deres/lik det/kommenter det;
    • Følg dem – uansett plattform, gjør det til en toveis gate;
    • Følg dem – uansett plattform, gjør det til en toveis gate
    • og rett og slett si takk.
  • og bare si takk.
  • Content Marketing Platform

Samtalekampanje i sosiale medier

Folk er igjen glade for tanken på å feire høytiden. Og det kan føre til økt trafikk til profilene dine på sosiale medier. Årsaken er åpenbar. Før kalkunen er skåret ut, diskuterer folk ferieplaner og gaveutdeling. Det beste alternativet er å starte samtalekampanjer for Thanksgiving. Som et resultat kan du nå flere forbrukere der de er mest aktive – i meldinger.

For mange år siden var ikke merkevarer en del av disse samtalene. Men ting har endret seg. I dag kan merkevarer nå forbrukerne med en hypermålrettet tilnærming. Uansett plattform vil relevant og nyttig innhold gjøre susen. Det hele starter med en riktig strategi for Conversational Media.

Hvem sa at kundene dine ikke lurer på planene dine for fremtiden? Fortell dem hva du har tenkt å gjøre din del som gjenopprettingsinnsats. Tider som disse krever meldinger som er følsomme, empatiske og svært nøye formulert. Skap en personlig kontakt med kundene dine på en måte som virker naturlig. Nå mer enn noen gang er folk på jakt etter troverdig innhold. En genuin verdi som viser veien fremover, er en vei å gå.

Slå deg sammen med mikroinfluencere i din nisje

Tillit er den viktigste grunnen til at denne markedsføringstilnærmingen er effektiv. Liker det eller ikke, men selgere er de siste som stoler på. Vi har en tendens til å prøve folk vi føler at vi kjenner mer, føler at de er vennene våre. Det er mer sannsynlig at folk tar anbefalinger fra kjente personligheter på sosiale medier med færre enn 10 000 følgere. Bloggere, podcastere og ikke-tradisjonelle medier bør også stå høyt på medielisten din. De når kundene dine, og kundene dine lytter til dem.

Mikroinfluencere og vanlige mennesker som aktivt engasjerer seg med sine følgere daglig. Dette vil hjelpe deg med å generere positiv jungeltelegrafi og skaffe nye kunder. Selvfølgelig kan du jobbe med store påvirkere, men hvis du ønsker å få et mer engasjert publikum, er mindre din beste allierte.

Vis litt hjerte

Vis at du er en bedrift som bryr seg. Identifiser veldedige organisasjoner som er relevante for virksomheten din, og nevn dem på tvers av dine sosiale mediekanaler. Ikke vær redd for å fortelle kundene dine og potensielle kunder om den spesielle saken for bedriften din. Du kan ende opp med å gjøre forretninger med en kunde som deler din kjærlighet til den samme saken.

Krydder opp nettstedet ditt og sosial identitet med festlig ånd

En god PR-strategi for Thanksgiving handler om en festlig stemning. Gi nettstedet ditt og sosiale medieprofiler en mini-makeover. Denne strategien fungerer bra for både online og mursteinbutikker. Det er også et flott alternativ å oppdatere. Det kan være en oppdatering av profilbildet, toppteksten, sideelementene eller skriftfargene. Glem ikke CTA-knappen din.

Ta en meningsmåling

Avstemninger er en morsom måte å samhandle med målgruppen på. De kan fange og opprettholde interessen. Å stille spørsmål er en fin måte å engasjere publikum på nettet på. Det er en utmerket måte å generere buzz på sosiale medier.

Still spørsmål som:

Still spørsmål som

• Hva må du ha?
    • Hva er din må-ha Thanksgiving-rett?
      • Hva må du ha til Thanksgiving?
      • Hvem lager maten din?
      • Hvem lager Thanksgiving-middagen din?
    • Hvem lager din Thanksgiving-middag?

Eller lag noe morsomt og interaktivt.

Ikke slutt å pitche | Thanksgiving PR

Føl deg fristet til å stoppe PR-aktivitetene dine i løpet av ferien? Dårlig idé. I stedet kan det være en ypperlig anledning til å få mediedekning og nå ut til målgruppen din. Oppdag gode nye ideer for din PR-strategi for Thanksgiving.

Misforstå ikke at høytiden setter mediepublikasjoner på stopp. Visst, valget for nyheter å skrive om for journalister er ikke så bredt. Det er derfor de leter etter nyhetsverdige historier. Så pitch historien din for å få mediedekning for virksomheten din. Det er din mulighet til å komme foran konkurrentene dine som kanskje er på ferie.

Hev deg over usikkerheten med riktig Thanksgiving PR

Mange av de utprøvde og pålitelige metodene som fungerte en gang, er ikke lenger passende for dagens tider. Ikke rart vi lever i turbulente tider. Likevel er det et perfekt tidspunkt å tilby litt stabilitet til kundene dine.

Det er vanskelig å generere salg og holde virksomheten din flytende, men PRNEWS.IO kan hjelpe deg med å gå den. Vi kan hjelpe deg med å distribuere Thanksgiving-nyhetene og historiene dine til hele verden. Med enkle trinn kan du få innholdet ditt delt i 214 land. Ved å få mediedekning i de riktige publikasjonene i denne perioden kan du øke sjansene dine for å bli sett av målgruppen din.

Ta kontakt med oss for å posisjonere merkevaren din som en ledende stemme i din bransje. En pålitelig, pitch-verdig trendhistorie gjør en forskjell i Thanksgiving PR-kampanjen i 2023.

[/sc

La oss snakke om Tyrkia: Takksigelses-PR

Jo tidligere du begynner å planlegge PR-kampanjen din for Thanksgiving, jo bedre er sjansene dine for å lykkes. Uansett hva du gjør, ikke la denne enorme muligheten til å engasjere kunder.

Planlegger merkevaren din å gjøre noe unikt denne Thanksgiving? Lyd av i kommentarene nedenfor.

Siste fra Blog