PR-strategi er avgjørende for at du skal lykkes. Les dette for å finne ut hvorfor

12 min lest
Innhold gjemme seg
13 FAQ: Strategi for offentlige relasjoner
Innhold gjemme seg
13 FAQ: Strategi for offentlige relasjoner
Hvordan du kommuniserer i og utenfor bedriften din, hendelsene du planlegger, ditt engasjement med samfunnet og til og med hvordan du takler en krise, utgjør din PR-strategi . For å hjelpe deg med å lage PR-strategier har jeg fremhevet de viktigste trinnene og vilkårene. La oss gå offentlig.
Bygg positivt omdømme på nettet og fjern negativt fra SERP

Hva er PR-arbeid

Hva er PR-arbeid?

Publikumsrelasjoner er en viktig del av reklamemiksen. PR inkluderer en rekke trinn for å skape og beskytte et selskaps image og dets spesielle produktimage. Det brukes til å kommunisere all nødvendig informasjon for å skape et godt omdømme i offentligheten.

Publikumsrelasjoner (forkortet PR) gjøres ofte for å skape publisitet og reklamere for en virksomhet. En typisk PR-kampanje kan konsentrere seg om å få en virksomhet omtalt i TV- eller radioprogrammer eller i tidsskrifter, aviser eller nettsteder. I dag er grensene mellom tradisjonell PR og andre typer markedsføring i ferd med å viskes ut.

Hvorfor trenger virksomheten din en PR-strategi?

Bedriften din trenger en PR-strategiplan fordi den effektivt forbedrer synligheten din og bygger opp omdømmet ditt. Det er en langsiktig aktivitet som tar sikte på å øke salget ved å skape tillit mellom merkevaren og kundene. Alle bedrifter er stadig på jakt etter nye leverandører eller kunder, noe som kan være en utfordring når folk tiltrekkes av bedrifter med et etablert omdømme. Å skape synlighet for bedriften din er derfor en nøkkelfaktor for å popularisere merkevaren din, som er formålet med PR. Øk synligheten din, bygg omdømme og troverdighet, og øk kundenes tillit til produktet og selskapet ditt. På papiret kan PR høres enkelt ut, når alt kommer til alt handler det ganske enkelt om å skape og opprettholde et forhold mellom en bedrift og dens kunder.

Å gjøre dette effektivt krever imidlertid en integrert metode som forener PR med andre markedsføringsstrategier som strategisk merkevarebygging, markedsføring i sosiale medier og grafisk design. Dette er fordi PR fungerer best når ett budskap kommuniseres permanent på tvers av alle kanaler. En mediestrategi for PR sikrer konsistens og at PR-innsatsen din er integrert i de større forretningsplanene dine.

Hva er public relations?

Hvordan lage PR-strategier?

Her er en oversikt over hva du trenger å gjøre for å lage maler for PR-strategier.

Bestem dine mål og målsettinger

Når du lager en PR-strategi, er det viktig å fastsette målene dine for hva du ønsker å oppnå. Det kan for eksempel være at du ønsker å lansere en ny tjeneste eller et nytt produkt for virksomheten din. Eller det kan være at du ønsker å gjøre produktet eller tjenesten din ledende i sin kategori. Sørg for at målene dine er spesifikke, målbare, oppnåelige, realistiske og tidsbestemte (også kjent som SMART), f.eks. hvor mange potensielle kunder du planlegger å få fra den nøyaktige artikkelen eller pressemeldingen. Ved å bestemme målene dine vil du ha et klart mål for PR-strategiene dine og maksimere suksessen til PR-aktivitetene dine.

Målene er konkrete og bør kunne nås i løpet av et år eller to.

Mange PR-planer dekker to sett med mål – selskapets overordnede forretningsmål og PR-målene som vil bidra til å nå dem. Justering av forretningsmålene sikrer tilpasning til selskapets kortsiktige mål og gjør det lettere å se hvordan kommunikasjonsmålene passer til selskapets strategi.

Eksempel:.

Hvis et teknologiselskaps forretningsmål er å markedsføre selskapet og bygge et sterkt omdømme for å bli solgt høyt i løpet av et år, kan et av PR-målene være å heve administrerende direktørs image blant potensielle aksjonærer.

Innsikt og forskning

En sterk strategi må være basert på innsikt og forskning – inkludert innsikt om bransjen som helhet og all mulig informasjon om målgruppen. Forskning kan hentes fra data/undersøkelser, rapporter og til og med SWOT- og PEST-analyser. Når undersøkelsene er gjort, kan det utarbeides en klar strategi basert på denne innsikten – hva er ellers poenget med å utvikle en tilnærming hvis det ikke finnes noen fakta som støtter dem? En sterk strategi må være basert på innsikt og forskning - inkludert innsikt om bransjen som helhet og all mulig informasjon om målgruppen.

Målgruppe

Målgruppen din er enkeltpersoner, grupper og lokalsamfunn som har innflytelse og beslutningsmyndighet over produktene eller tjenestene dine. Det er dem du prøver å appellere til og selge til – det er dem du må kommunisere med. Du kan finne målgruppen din ved å tenke på hvem som vil være interessert i å høre om tjenesten eller produktet ditt, hvem du kan legge til rette for, hvem som er viktige beslutningstakere, hvem som vil ha størst innflytelse på virksomhetens fortjeneste, og hvem som vil handle eller kjøpe produktene eller tjenestene dine. Når du har funnet målgruppen din, må du lære deg atferden deres, for eksempel hvilket innhold de leser og hvordan de bruker medier. Ved å definere målgruppen din kan du bygge opp PR-strategien din slik at den passer til deres atferd og dermed forbedre effektiviteten til PR-strategien din.

Analyser makro- og mikromiljøet som påvirker virksomheten din

Invester tid til å analysere hvilke politiske, økonomiske, sosiokulturelle, teknologiske, juridiske og miljømessige faktorer som kan påvirke publikums oppfatning av merkevaren din.

Skriv ned dette fordi når du kommer til valg av taktikk, vil disse faktorene spille en rolle og vil avgjøre hva du bør og ikke bør gjøre.

Elementer som påvirker din virksomhets mikromiljø er:

• Kunder
    • Konkurrenter Leverandører og distribusjonskanaler Medarbeidere (arbeidstakere og deres lokalsamfunn) Interessenter
    • Interessenter Medier
    Med disse faktorene kan du analysere hva som kan påvirke virksomheten din positivt og negativt.

Identifiser nøkkelbudskapene

Nøkkelbudskap er de viktigste ideene du vil at målgruppen skal høre og huske. De er en avgjørende del av en PR-strategi fordi de er en del av innholdet ditt og kommuniserer et enhetlig budskap. Du kan bruke nøkkelbudskap i skriftlig og muntlig kommunikasjon for å formidle et bestemt budskap om merkevaren din til målgruppen din.

De beste kjernebudskapene er troverdige, lette å forstå, særegne, pålitelige, korte og driver agendaen din. Å skape og kommunisere det riktige budskapet krever ekspertise, erfaring og kapasitet til å distribuere det. Hvis du ikke har det eller foretrekker å fokusere på andre ting, kan du ta en titt på PRnews.io. Det er en av de veletablerte og rimelige tjenestene. Den tilbyr å lage og distribuere pressemeldinger på nettet til tusenvis av pålitelige medier. For å lykkes med PR-strategien din trenger du en overbevisende historie. PRnews.io vil hjelpe deg med å lage alle typer innhold og sørge for distribusjon, mens du kan konsentrere deg om de bredere forretningsmessige og personlige målene.

[/sc

Taktikk

Taktikk er aktivitetene som vil hjelpe deg med å nå dine PR-mål. Hvis vi bruker eksemplet med å øke bevisstheten om en ny tjeneste, kan en taktikk være å skrive og distribuere en pressemelding. Denne vil bli sendt til publikasjoner som er relevante for din bransje og målgruppe for å sikre en artikkel om den nye tjenesten.

Andre taktiske alternativer inkluderer nyhetsbrev på e-post, aktiviteter på sosiale medier, blogger, offentlige taler eller å presentere interessante ideer om merkevaren din for journalister. Et godt sted å begynne er å lage en liste over alle publikasjoner målgruppen din leser, arrangementene de deltar på og hvordan de bruker tiden sin på nettet. Dette kan bidra til å avgjøre hvilken type PR-strategi og -taktikk som vil fungere for deg.

Opprett en tidsramme

Du bør også sette tidsrammer rundt hver taktikk for å sikre at de fullføres i tide. Du kan for eksempel lage en handlingsplan som beskriver PR-aktivitetene for en bestemt periode, hvem som skal fullføre dem, når du skal begynne å gjennomføre dem og fristen for ferdigstillelse. En PR-strategi med detaljerte tidsrammer kan hjelpe deg med å organisere arbeidsflyten, sikre ansvarlighet og sørge for at du ikke glemmer å fullføre en viktig oppgave.

Mål din suksess

Det er avgjørende å måle suksessen til PR-strategien din. Du kan lage dine egne måleverktøy eller sette nøkkelindikatorer (KPI-er) rundt dine mål og målsettinger. Du kan også måle suksessen din etter om du nådde målene dine innen den fastsatte tidsrammen. Ved å måle suksessen din kan du finne ut om PR-aktivitetene dine fungerer og finne ut hvilke områder du må forbedre.

Det er også en god idé å gjennomgå PR-strategien din regelmessig og korrigere den om nødvendig. En PR-strategi lar deg tenke på alle aspekter ved å formidle et budskap på best mulig måte. Det vil også hjelpe deg med å maksimere suksessen til PR-aktivitetene dine og bidra til å utvide virksomheten din.

Ytterligere fordeler med PR-strategier

Publikumsrelasjonsstrategier kan også være nyttige for selskaper som utvikler en innholdsstrategi og en SEO-plan. Strategisk PR bidrar til å skape en mer vellykket innholdsstrategi ved å sikre at innholdet kommuniserer det samme budskapet og er tett tilpasset merkevare- og forretningsmålene, og ved å distribuere hvert innhold slik at det når flere medlemmer av målgruppen.

Publikumsrelasjoner kan også bidra til å støtte en mer vellykket SEO-strategi for organisasjoner ved å lage riktig innhold, plassere det i viktige publikasjoner og generere lenker til bedriftens nettsted. I dette tilfellet kan du også bruke PRnews.io. Denne tjenesten tilbyr å lage SEO-optimalisert innhold av profesjonelle tekstforfattere, som kjenner alle SEO-tips og triks for å øke innlegget ditt raskt og rimelig pris.

En konsekvent PR-strategi fungerer som et veikart for suksess. Hvis selskapet var som å bryte gjennom jungelen, er det å ha en PR-strategiplan som utføres konsekvent som turguiden som kjenner en rute veldig godt.

Strategi vs. taktikk i PR

Kjenner du som PR-ekspert forskjellen mellom strategi og taktikk i PR? Akkurat som mange mennesker feilaktig forveksler begrepene mål og mål, misforstår de også strategier og taktikker. Det er viktig at alle skiller og anerkjenner forskjellen mellom disse viktige PR-begrepene..

Utforming av en strategi kommer etter å ha definert mål og opprettet målene dine. Å ha strategier og taktikker på plass er avgjørende for et selskaps forretningsplan, og selvfølgelig spiller de også en avgjørende rolle i vellykket PR.

Å utvikle en klar idé om forretningsstrategien og taktikken din hjelper deg med å holde fokus og nå bedriftens mål. I denne sammenheng, la oss oppdatere kunnskapen din om hva som regnes som strategi, hva er taktikk, mål, måling og hvordan disse elementene fungerer sammen for å gi et balansert plandokument.

Hva er strategier

Strategier betraktes som generelle tilnærminger som brukes for å oppnå mål. En PR-plan inneholder vanligvis tre til åtte strategier, avhengig av hvor vanskelige målene er. Strategier bør være praktiske. Strategien bør også forklare hvordan du vil nå målet og hvorfor du velger denne tilnærmingen.

Strategisk planlegging er et viktig første skritt mot suksess på alle forretningsområder. Det er spesielt viktig i PR fordi avkastning ikke kan måles utelukkende basert på tradisjonelle beregninger. En strategisk plan sørger for at det er en felles forståelse av hva du prøver å oppnå, hvordan du planlegger å realisere det, og hvordan du skal måle suksess. Bare sjekk om du har definert forskjellen mellom mål, strategier og taktikk før du starter gjennomføringen av denne planen og dykker inn i neste plan.

Eksempel:

La oss ta et IT-selskap som eksempel. Forretningsmålet er å gjennomføre salget til en god pris neste år. En av strategiene er å bidra til å heve en administrerende direktørs profil blant potensielle kjøpere. Strategien kan omfatte:

• Del artikler med teknologibransjepublikasjoner for å etablere administrerende direktør som en tankeleder i bransjen.
    • .
        Deltakelse i bransjearrangementer som foredragsholder for å gjøre administrerende direktør kjent blant viktige målgrupper..

Hva er taktikk

Taktikk er aktivitetene du eller teamet vil utføre for å implementere hver strategi. De er de daglige trinnene som vil føre merkevaren fremover mot å nå sine forretnings- eller PR-mål. Hver taktikk skal bidra til å svare på spørsmålet, hva er trinnet vi må ta for å gjennomføre strategien med suksess?

Eksempel:.

Taktikken for å gjøre strategien vår vellykket (for å fremme administrerende direktørs profil) inkluderer en distribusjon av det bidragede innholdet inkluderer å definere et artikkeltema, intervjue fageksperten, skrive artikkelen, pitche den til målrettede nyhetskanaler (eller bruke PRNEWS.IO -tjenesten) og sørge for at den vises på selskapets nettsted og utvalgte medier.

StrategiTaktikk
      Definisjon Overordnet plan som kan omfatte flere taktikker for å oppnå måleneVerktøyene eller aktivitetene som du eller teamet vil iverksette for å gjennomføre hver strategi.
      Spørsmål Hvorfor Hvordan
      Handling Planlegging Gjennomføring
      Skala Stor skalaLiten skala
      PlanleggingsperiodeFremtidsrettet, lange tidsperioderSnart, nå
      Mulighet til å kopiereVanskelig å kopiereLett å kopiere
      Eksempel Deltak som foredragsholder på 10 faglige arrangementer.Bli deltaker i en spesiell fagforening for å få hjelp og tilgang til store arrangementer som er viktige for bransjen.

Noen PR-ledere bruker PR taktisk og går glipp av det strategiske planleggingsaspektet og utnytter ikke den virkelige kraften i PR. Ledelsens PR-funksjon handler om å lage en strategi. Det gjør det klart hvilke mål du trenger å bli oppfylt for å hjelpe merkevaren med å oppnå sitt oppdrag.

Strategisk planlegging bidrar til å analysere og få informasjon og dekker den interne og eksterne ressursvurderingen. Strategisk planlegging kan gi en overordnet retning til kjerneledelsen i selskapet, samtidig som den orienterer og hjelper områder som finansiell strategi, markedsføringsstrategi, organisasjonsutviklingsstrategi, personalstrategi osv. for å oppnå suksess. Hva handler om ledelsesfunksjonen – å forstå hvor selskapet ønsker å komme og hva det ønsker å oppnå, og deretter være en konsulent for å hjelpe hjernen til å lykkes.

Hva er måling

Hva er måling?

Både strategi og taktikk i PR kan og bør måles. En forskjell mellom de to er at mens strategien din ikke bør endres, kan taktikken din endres og tilpasses. Hvis en av taktikkene dine var å kontakte 50 påvirkere i bransjen din, og du bare har klart å involvere fem av dem, må du kanskje endre taktikk og konsentrere deg om påvirkere i den nærmeste bransjen, i stedet for din spesifikke bransje. Mens den strategiske komponenten i å engasjere påvirkere er konstant, kan det hende at den taktiske gjennomføringen må endres hvis du ikke ser resultater.

Å velge nøkkelindikatorer (KPI) og lede strategien tilbake til forretningsmålene er avgjørende når du velger KPI-er. Du vil estimere suksessen til den overordnede strategien på slutten av perioden. Måling av taktikk vil være et kontinuerlig element i måleinnsatsen din, og du vil se på disse resultatene i løpet av PR-programgjennomføringen, noe som vil gi deg muligheten til å se om taktikken må justeres eller endres, avhengig av resultatene deres for å hjelpe deg med å nå programmålene dine.

Eksempel:

I noen tilfeller krever noen av de mer komplekse taktikkene en strategi. For eksempel inneholder søkemotoroptimalisering (SEO) å sette opp sin egen strategi for å velge søkeordforskning, innholdsoppretting og lenkebygging, og er dermed sammenkoblet med andre taktikker. Faktisk er ingen av taktikkene helt isolerte.

Måten du måler resultatene av disse kampanjene på, må gjenspeiles, og kampanjemålene vil fortelle deg hva du bør måle.

Måten du måler resultatene av kampanjene på, må gjenspeiles.

Bransjeeksperter om PR-strategi

Edlyn Collanto, spesialist på B2B-markedsundersøkelser hos UpCity

1. Ha kunnskap om målmarkedet ditt: Finn ut hva som kjennetegner målkundene dine gjennom undersøkelser, og bruk denne informasjonen til å tilpasse PR-komponentene i kampanjen din.

2. Lag fornuftige mål: Enten du ønsker mer synlighet i tradisjonelle medier, sosiale medier eller tankelederskap, bør du ha en klar idé om hva du vil oppnå med PR-planen din. Lag en handlingsplan for å nå disse målene og innlemme dem i PR-strategien din.

3. Kjenn konkurrentene dine: Sett opp en liste over de største truslene, og vær oppmerksom på hva de gjør. Hold øye med deres PR-innsats og noter deg eventuelle suksesser og fiaskoer. Se om du kan bruke en lignende taktikk på din egen kampanje.

4. Utvikle et budskap: Lag en melding som fremhever disse problemene og forklarer hvordan virksomheten din kan gjøre livene deres bedre. Bruk et språk som målgruppen din vil forstå, og snakk til dem gjennom det mediet de mest sannsynlig vil bruke.

Aron Solomon, strategisjef i Esquire Digital, et juridisk markedsføringsbyrå kun for advokater.

Det mest avgjørende elementet i en god PR-strategi er å ta seg tid til å definere målene dine. Legg bare energi i utførelsen når alle interessenter er enige om hva de løper mot.

Dette høres ut som sunn fornuft og er sannsynligvis det – men det er bemerkelsesverdig hvor lite det er gjort bra. Jeg liker å reversere en PR-strategi med kunder ved å definere hvor de vil være ved slutten av det første engasjementet. Deretter kan vi justere målene for å bruke og komme med realistiske tidslinjer og milepæler.

Amanda Hudson, grunnlegger og administrerende direktør for Hudson Davis Communications

Jeg hjelper B2B-bedrifter med å nå sine mål gjennom markedsføring og merkevarebygging ? | B2B Whisperer ? | Dog Mama ? | Avid Reader ? | Fractional CMO ? | Expert Communicator ? ️ | Sustainability Advisor ?

Først vil vi se på hvem som leter etter PR. Er det en organisasjon? Er det en enkeltperson? Det vil være to forskjellige strategier. Jeg fokuserer på organisatorisk PR, så jeg vil da samle mine interne fageksperter og forstå temaene vi kan snakke om som vil være til nytte for organisasjonen. Vanligvis er interne fageksperter i lederstillinger, så administrerende direktør, andre C-suite- og VP-nivåer. Deretter vil jeg ha disse personene medietrenet.

Til slutt vil jeg sette opp planer for hvordan vi skal distribuere ekspertisen vår. Dette består av medier på øvre nivå (store publikasjoner) og medier på bransjenivå (bransjepublikasjoner). Deretter legger du en strategi for hvordan du skal komme inn i hver av dem. Publiserer du ting selv? Betaler du for redaksjonelle muligheter? Tar du kontakt med journalister? Svarer du på journalistenes forespørsler om ekspertkommentarer? Alle disse tingene går inn i utviklingen av en PR-strategi.

[/sc

Konklusjonen

Publikumsrelasjoner består av mange deler som bygger et positivt bilde av bedriften din i samfunnets øyne. Å ha en strategi på plass kan holde aktivitetene organisert og skape det bildet du ønsker for merkevaren din.

Publikumsrelasjonsområdet er mye mer komplekst enn det anses. Mange forveksler det fordi de tenker taktisk og ikke strategisk. Å ha veldefinerte mål, en strategi for å nå disse målene og velge riktig taktikk for å gjennomføre strategien er alle viktige elementer i gjennomføringen av et solid PR-program. Å vite og forstå hvordan disse er forskjellige komponenter som fungerer sammen, bør være på baksiden av enhver PR-profesjonell praksis når de foreslår planer for sine kunder eller selskap.

Med disse trinnene og passende tjenester i tankene kan du lage en PR-plan for å hjelpe deg med å nå dine mål. Etter hvert som virksomheten din vokser, kan du justere planen din for å tilfredsstille bedriftens behov. Hvis du trenger hjelp til å lage en PR-plan, implementere taktikken i din nåværende plan og lage og distribuere innholdet, kan du kontakte PRnews.io.

FAQ: Strategi for offentlige relasjoner

Hva er en PR-strategi?

En PR-strategi er et fleksibelt veikart slik at du kan tilpasse den til nye mål, nye muligheter, nye markeder.

Det er en plan som tar deg fra din nåværende situasjon til ditt endelige mål. Maler for PR-strategi kan være kortsiktige eller langsiktige. Et enkelt abjektivt, for eksempel positiv publikasjon om din siste produktutgivelse. Eller det langsiktige målet om å nå dine forretningsmål.

En PR-strategi vil hjelpe deg med å organisere PR-aktivitetene dine og ta strategiske beslutninger rundt den beste måten å overføre hovedbudskapet ditt på. Det kan også hjelpe deg med å bruke historiene i virksomheten din til å trekke inn målgruppen din samt bygge merkevarebevissthet.

Hvordan lage en PR- og kommunikasjonsstrategi for en politisk kampanje?

En politisk kampanje handler ikke bare om promotering, kringkasting og overbevisende valgtaler. Den omfatter også et bredere område som fokuserer på partiets posisjonering i valgområdet. Nesten alle politiske partier og politikere bruker reklamemetoder for å formidle ideene sine hele tiden. Det kan være for å forbedre omdømmet til regjeringen eller om en ny strategi eller til og med for å fremme en individuell politiker.

Uansett hva årsaken kan være, må det være en strategi for markedsføringen. Med ankomsten av sosiale medier er reklame enkel, sanntid, interaktiv og sterkt konsentrert om å bygge relasjoner.

Kampanjestrategier bør først og fremst vurdere digital PR-strategi også. Å gjøre politikernes nettsteder klare og lett tilgjengelige, optimalisere kandidatenes sosiale kanaler, bygge e-postlister og lage attraktive annonser i sosiale medier er noen av de viktigste PR-taktikkene. Alle strategier for dette bør konsentrere seg om kampanjemålene.

Hvilke selskaper har en vellykket PR-strategi?

Det finnes mange legendariske planer for vellykkede PR-strategier. Her er tre eksempler med strålende ideer: Johnnie Walker: Jane Walker

For å annonsere likestilling og respektere kvinners mange prestasjoner gjennom historien, skapte Johnnie Walker en kvinnelig versjon av whisky på den internasjonale kvinnedagen og ga den navnet Jane Walker. Flasken i begrenset opplag inneholdt en kvinne på flasken, i stedet for en mann, som koblet merkevaren til enkeltpersoner som også støtter deres engasjement for sosial fremgang.

Night at Blue Planet II av Airbnb og BBC Earth

Å se showet kan nesten plassere deg i miljøet de filmer, men BBC Earth ønsket å øke ting til neste nivå for sine største støttespillere. Så de tilbød dem en sjanse til å føle hvordan det er å være forsker og filmskaper for Blue Planet II.

De samarbeidet med Airbnb for å lansere en konkurranse for medlemmene sine, og to heldige vinnere fikk tilbringe tre dager og to netter på Bahamas på forsknings- og utforskningsbåten som ble brukt til å spille inn showet. Ved å tilby denne unike muligheten kunne BBC Earth få flere fans, og Airbnb kunne bygge sin merkevareaffinitet.

State Street Global Advisors: Fryktløs jente

Om morgenen på den internasjonale kvinnedagen oppdaget verden et fire meter høyt monument av en jente overfor Charging Bull-statuen på Wall Street i New York. Hun så ut til å være modig og holdt hendene på hoftene, i en kjole og high-top converse.

De kalte henne Fearless Girl. Hun ble opprettet av investeringsforvaltningsselskapet State Street Global Advisors som en del av deres kampanje for å presse selskaper til å legge til flere kvinner i styrene sine.

Hvordan kan Facebook brukes i bedriftens PR-strategi?

Facebook er et av de kraftigste PR-verktøyene i den digitale PR-strategien. Ved å bruke Facebook som et PR-verktøy på nettet kan bedrifter øke rekkevidden sin og nå ut til et interessert publikum. Her er noen enkle tips å følge:

• Ha klare mål
      • Ha klare målsetninger
      • Velg riktig profilbilde
      • Ta deg tid til å utvikle en omfattende «Om»-del
      • .
      • Bruk forsidebildet og festet innlegg for å støtte kampanjene dine
      • Bruk segmentering for å nå ut til flere målgrupper.
      • Bruk målgruppesegmentering
      • Ikke overdriv
      • Forstå hva som fungerer best
      • Vurder timing