15 praktiske PR-apper som hjelper deg med å styre PR-arbeidet ditt

11 min lest

Vi streber alltid etter å være mer produktive på jobben og i livet. Når det gjelder å drive en bedrift, gjøre husarbeid eller søke etter noe på nettet, ønsker vi å få de beste resultatene på kortest mulig tid. I de fleste tilfeller er vi avhengige av ulike apper og gratisverktøy som gjør oss mer produktive og hjelper oss å jobbe smartere samtidig som vi bruker mindre tid på hver oppgave. Den samme tilnærmingen kan brukes på markedsførings- og PR-nisjen.

Ved å bruke de riktige PR-appene kan du raskt finne de nødvendige kontaktene, distribuere innholdet ditt til flere mediekanaler, nå ut til de riktige kundene og gjøre merkevaren din mer gjenkjennelig. Hvis du leter etter slike praktiske løsninger for å kjøre PR-kampanjen din mer effektivt, bør følgende samling være nyttig for deg og teamet ditt.

Luftbar

Nettsted | Twitter

Twitter –> Med dens hjelp kan du se de reelle tallene for kundenes engasjement og sjekke den reelle effektiviteten til PR-kampanjene dine.

Det er et må-ha-verktøy som bør inkluderes i settet til alle PR-eksperter. Med dets hjelp kan du se de reelle tallene for kundenes engasjement og sjekke den reelle effektiviteten til PR-kampanjene dine.

Nettsiden | Twitter

Twitter –> Tjenesten er kostnadseffektiv og gir deg raske resultater for hver innsats du gjør. Appen gjør det enklere for deg å sende ut pressemeldinger til de mest anerkjente mediene, journalistene og influenserne i din bransje. Den er enkel å bruke for både nybegynnere og proffer. Tjenesten er kostnadseffektiv og gir deg raske resultater for hver innsats du gjør.

Nettsted | Twitter

Twitter –> Ved hjelp av Splashtop-appen kan du få tilgang til datamaskinen din fra telefonen eller nettbrettet når du trenger det. Selv om det meste av PR- og markedsføringsprogramvaren er nettbasert i dag, er det fortsatt tilfeller der du trenger å jobbe fra en bestemt datamaskin for å samhandle med utgivere og utveksle innholdet ditt. Splashtop er den rette appen som vil være nyttig for slike formål.

Nettsted

Nettsiden –> pr apps Upitch er en PR-app som lar deg legge ut en pitch og la nyhetskanaler og journalister oppsøke deg.

Upitch er en PR-app som lar deg legge ut en pitch og la nyhetskanaler og journalister oppsøke deg. I stedet for å lete etter påvirkere i bransjen din, kan du sende informasjonen din og få forslag til publikasjoner som er interessert i deg.

PRNEWS.IO oppstart.

Det er en av de topprangerte PR-appene som vil være nyttig for alle som bare tar de første skrittene i bransjen eller ser etter en mer avansert løsning for mer effektiv distribusjon av pressemeldinger til de mest anerkjente mediene. Tjenesten garanterer plassering av innholdet ditt i nettmedier over hele verden. Plattformen vil hjelpe virksomheten din med å bli lagt merke til blant potensielle kunder og investorer, samtidig som innholdet ditt sendes til de ledende medieplattformene, inkludert nyhetsbyråer, bransjespesifikke nettsteder eller temablogger.

Konklusjon: PR-apper

Det er enklere å kjøre en vellykket PR-kampanje når du bruker de riktige verktøyene for dette formålet. Vi håper at samlingen av PR-apper som er oppført ovenfor, vil være nyttig for deg, og at du vil velge de riktige løsningene for å gjøre teamene dine mer produktive.  Det lar deg også sjekke om personen har klikket på lenker du har lagt til i e-postteksten. Appen vil være nyttig for alle som legger maksimal innsats i å kjøre effektive e-postkampanjer. Den lar deg sjekke om og når mottakeren har åpnet e-posten din. Den lar deg også sjekke om personen klikket på lenker som du har lagt til i e-postteksten.

Nettsted | Twitter

Det er en praktisk app for team som leter etter en løsning for å ta bedre kontroll over arbeidsflyten og koordinere mellom flere kontorer mer effektivt. Det svært tilpassbare grensesnittet på nettet er imponerende brukbart og interaktivt. Med dens hjelp vil du få bedre kontroll over dataene i virksomheten din og måten du bruker tiden din på.

Konklusjon: PR-apper

Den gratis tjenesten vil være nyttig for deg hvis du trenger en app som lar deg sjekke ut kommentarer om et bestemt emne der journalister og påvirkere ser etter et sitat eller ytterligere informasjon om emnet. Tjenesten filtrerer ut Twitter-forespørsler og sender en e-post med et daglig sammendrag av PR-muligheter. Du kan også bruke #journorequest på Twitter for å sjekke relevante forespørsler i sanntid.

–>

Readly er en premium-app som lar deg slå opp presseomtale i aviser og magasiner. Appen lar deg også sjekke hvilke typer artikler ulike medier skriver om. Den vil gi deg et hint om hvilke nyheter eller artikler en valgt medieressurs kan være interessert i.

Twitter og Instagram

Sosiale medieplattformer kan være nyttige på mange måter. Dette er kildene til fantastiske nyheter innen media, politikk og underholdning, noe som er viktig for PR-eksperter. Mens Twitter er et bedre valg for å legge ut nyheter og oppdateringer som skjer akkurat nå, er Instagram bedre egnet for å markedsføre produkter og tjenester på en mer fengslende og engasjerende måte. Begge plattformene er også nyttige for å nå ut til journalister og påvirkere i ulike nisjer. Ta det første skrittet når du legger ut historien din, og følg med på brukernes engasjement.

Nettsted | Twitter

Twitter –>  Det lar deg også sjekke om personen har klikket på lenker du har lagt til i e-postteksten.

Konklusjon: PR-apper

Det er en av de uunngåelige PR-appene som PR- og markedsføringsteam bør benytte seg av. Med dens hjelp kan PR-eksperter enkelt identifisere hva slags innhold som er mest populært blant journalister og målgrupper i utvalgte sektorer. Du kan finne ut hvilket innhold som har best dekning, hvilke emner som får størst engasjement og tilbakekoblinger i sosiale medier osv. Når innholdet eller kampanjen din er publisert, lar verktøyet deg spore resultatene.

Google Alerts

Google Alerts er gratis å bruke, selv om det kan gi mange fordeler for merkevaren din. Det tilbyr sanntidsrapporter som hjelper PR-teamet ditt med å holde seg oppdatert om kundenes nåværende behov og krav.

Journalforespørsler

Konklusjon: PR-apper

Asana er den rette appen for å lage påminnelser for kommende oppgaver for å sikre at du ikke glemmer noe. Det er en praktisk løsning for alle som jobber med flere pitcher for forskjellige journalister og medieplattformer. Når det er på tide å sende en oppfølgings-e-post, vil Asana varsle deg.

Babbler

Nettsted | Twitter

Babbler er en av de viktigste PR-appene for profesjonell bruk. Det er en mobilapplikasjon som gjør det mulig for PR-merker, PR-frilansere og PR-byråer å markedsføre historier og pitcher mens de sender dem ut til journalister og påvirkere som jobber i en bestemt bransje. Babbler-appen gir både journalister og PR-spesialister visse fordeler. Journalister får mer relevante pitcher, og PR-eksperter får mer målrettet eksponering for innholdet sitt.

BuzzSumo

Google Alerts