Topp 10 oppstartsbedrifter innen psykisk helse som påvirker bransjen

14 min lest

Det psykologiske resultatet av pandemien har enormt utvidet behovet for digitale psykiske helsetjenester og utløst en økning i interessen for virksomheter som tilbyr dem.

Digital psykisk helse er ikke lenger bare begrenset til psykologisk terapi eller medisinering. Mange selskaper – både oppstartsbedrifter og mer etablerte selskaper – tilbyr nå psykedelisk terapi, hjelp til barn og unge, utøvende coaching og spesifikk behandling for tilstander som søvnløshet, angst og ADHD.

Det mangler ikke på applikasjoner og tjenester som skaper innovative måter å gjøre psykisk helsehjelp mer tilgjengelig, rimeligere og enklere å bruke. Her er ti av våre beste valg for oppstartsbedrifter innen psykisk helse å følge.

Mens noen av de neste oppstartsbedriftene har utviklet nye verktøy, produkter eller tjenester, har andre forbedret eksisterende teknologier på nye måter. Hvis du vil fremme oppstart av psykisk helse, er det mye enklere med PRNEWS.IO -tjenesten. Det er et selskap som allerede har en betydelig liste over mediekontakter for å lage, publisere og distribuere pressemeldinger og annet innhold, så viktig å introdusere alle planer for oppstart av mental helse og tiltrekke seg investorer og publisitet.

[/sc

De beste oppstartsbedriftene innen psykisk helse

BlueSkeye AI

Nettsted | Twitter

BlueSkeye AI Best Mental Health Startups.

Meru Health er en online helsetjeneste som tilbyr et evidensbasert program som er bevist å depresjon, redusere angst, stress og utbrenthet. De tilbyr to behandlingsvarianter, et 12-ukers program og et coachingprogram.

Meru Healths 12-ukers behandlingsprogram konsentrerer seg om et annet tema hver uke, for eksempel Self-Compassion, The Negativity Spiral og Maintaining Life Balance. Programmet dekker terapeut- og psykiaterstøtte, en biofeedback-treningsenhet, anonym peer-støtte, meditasjonspraksis og vaneendrende øvelser for søvn, ernæring og mer.

Meru Healths coachingprogram tilbyr chatbasert mentorskap og likemannshjelp, online workshops og en evidensbasert digital kunnskapsbase for å redusere stress, øke motstandskraften og forbedre følelsesmessig velvære.

MeeToo-appen

Nettsted | Twitter

MeeToo-appen er rettet mot den unge generasjonen og gir brukerne mulighet til å snakke anonymt om vanskelige temaer med andre på samme alder eller med samme erfaring. Etter lanseringen i 2015 deltok MeToo i Business Growth Programme. Den har samlet inn to finansieringsrunder så langt, hvorav den siste samlet inn 480 000 pund til en forhåndsvurdering på 5 millioner pund.

I tillegg til å kunne motta hjelp for dine egne opplevelser, tilbyr MeeToos velferdstjeneste brukerne å trekke på sine egne erfaringer for å hjelpe andre. Tjenesten garanterer et moderert og trygt sted for unge mennesker, og alle innlegg og svar sjekkes før de publiseres. Med 6 000 brukere hver måned ligner appens grensesnitt på sosiale medieplattformer, men bak kulissene drives den av et team av moderatorer og konsulenter som jobber hardt for å garantere at appen er et trygt sted der hver bruker får hjelp og støtte av høy kvalitet.

Ginger | Oppstart av psykisk helse

Nettsted | Twitter

Ginger | Mental Health Startups logo.

Ginger hadde som mål å rekonstruere mental helsestøtte ved å kombinere datavitenskap og virtuell levering for å gi umiddelbar, personlig pleie for alle. Ginger-oppstarten ble oppfunnet med en forebyggende tilnærming til mental helse i tankene, og håndterer problemer før de utvikler seg til et større problem og gir hjelp hvor som helst, når som helst og hvor som helst.

Ginger ble opprettet av et team av gründere og dataforskere ved MIT Media Lab som forsøkte å skape verdens første teknologiske tjeneste for mental helse. Gjennom et smarttelefonbasert verktøy ble oppstarten opprettet for å identifisere mønstre av angst, stress og depresjon, og varsle brukere og deres helsepersonell om å gi hjelp.

Ginger ble opprettet for å identifisere mønstre av angst, stress og depresjon.

Etter hvert som Ginger utviklet seg, forsto utviklerne det enorme potensialet for å forbedre mental helse ytterligere, fra å selge sin innsikt til helsepersonell til å bli en. Ved å blande menneskelig omsorg av høy kvalitet med datavitenskap og utvidet intelligens bygde Ginger en helt ny plattform for levering av psykisk helsehjelp på forespørsel. I dag er Ginger tilgjengelig for mange brukere over hele verden, inkludert 30 land gjennom partnerskap med arbeidsgivere og helseplaner. Atferdshelsecoachene jobber i chatten for å gi daglig støtte til livets utfordringer. De kan hjelpe til med å takle angst eller gi tips om hvordan man får bedre søvn. Ifølge nettstedet deres tok 76 % av brukerne hjelp fra en coach utenfor normal arbeidstid.

Boutros Bear | Startups innen psykisk helse

Nettsted | Twitter

Boutros Bear | Mental Health Startups logo.

Boutros Bear hjelper mennesker med å komme seg etter kreft. Denne plattformen tilbyr en nettbasert helse- og velværetjeneste som støtter dem i deres tilbakevending til arbeidslivet. 63 % av kreftpasientene er yrkesaktive – og 20 % av dem føler seg diskriminert etter at de har kommet tilbake i arbeid. Denne digitale terapeutiske tjenesten er utformet for både arbeidstakere og arbeidsgivere. Brukerne har tilgang til et 12-ukers program som er laget for å forbedre tilfriskningen og støtte pasientens aktiviteter.

Støttet av Syndicate Room, er Boutros Bear opprettet for å forbedre mental velvære blant mennesker, øke ansattes oppbevaring, redusere kostnadene og hjelpe brukerne med å lære om juridiske forpliktelser. Oppstarten samlet inn £ 750 000 i sin siste finansieringsrunde, til en pre-money-verdsettelse på £ 1.1 millioner.

PsychOnline

Nettsted | Twitter | Instagram

Denne oppstarten ble utviklet for psykisk helsepersonell som lider av klinisk utbrenthet og pasienter som mangler tilgang til profesjonell støtte eller er misfornøyd med nåværende hjelp. PsychOnlines kliniske arbeidsflytbaserte plattform ble bygget for eksperter, institusjoner og pasienter innen psykisk helse.

PsychOnline har som mål å legge til rette for arbeidsflyt innen psykisk helse gjennom en plattform som forbedrer leverandørens produktivitet med 25-30 % og samtidig forbedrer pasientengasjementet. Behandlere og institusjoner kan velge om de vil bruke plattformen til sin egen praksis eller som en markedsplass der pasienter kan finne dem. Behandlingen er komfortabel og sømløs, enten den gjøres via en HIPAA-kompatibel videoøkt eller i en økt på kontoret.

Bunnlinjen: Startups innen psykisk helse

Mange mennesker vet ikke om disse oppstartsbedriftene innen psykisk helse og nye teknologier som konsentrerer seg om programvareutvikling innen psykisk helse. Vi kan si at disse oppstartsbedriftene endrer millioner av berørte menneskers liv, og folk får positive resultater med sine nye teknologier.

Hvis du kjenner til flere interessante apper for mental helse, legg igjen en kommentar med dem. Du vet aldri hvem sitt liv det vil forbedre.

Siste fra Blog