Hvordan fortelle historien din på LinkedIn og skape en personlig merkevare | ETalk suksesshistorie

5 min lest

ETalk er en online læringsplattform for engelsk for voksne og barn som tilbyr fjernundervisning i personlig engelsk.

ETalk er en online læringsplattform for voksne og barn som tilbyr fjernundervisning i engelsk.

Vyacheslav Zhiradkovs historie var relevant for redaktørene av publikasjoner: den ble publisert i media dagen etter. Dermed fikk grunnleggeren av eTalk-språkskolen raskt lenker i de kjente mediene, som han har beriket sin LinkedIn-profil med.

«Ved hjelp av PRNEWS.IO fikk vi selskapets mediedekning raskt og effektivt. Bedriftshistorien min ble offentlig tilgjengelig for fagmiljøet og fremtidige partnere på Alpha Wolves Summit Forum og utover.  Så del prosjektene dine, gjør historien din offentlig og forbered innhold på forhånd uten å vente på en mega-viktig begivenhet.

Svært ofte skjønner ikke unge gründere og startups hva de skal skrive om seg selv på sosiale nettverk. Som et resultat er det ingen omtaler i media om selskapet. Det er skadelig for forretningsnettverk og markedsføring av merkevarer. Begynn å snakke om deg selv fra de første dagene av selskapet ditt, «anbefaler Vyacheslav Zhiradkov.

I april 2022 planla Vyacheslav å delta på Alpha Wolves Summit-konferansen. Dette eksklusive forumet samler alltid et bredt gründersamfunn av investorer og startups. Dette arrangementet er det perfekte stedet å knytte nye forretningsforbindelser med generelle partnere, ledende tjenesteleverandører og fagpersoner fra Sentral- og Øst-Europa.

eTalk-teamet bestemte seg for å forberede seg grundig til konferansen. Før de presenterte konferansedeltakerne via LinkedIn, bestemte de seg for å oppdatere grunnleggerens profil for å gjøre det lettere å bygge nye forretningsforbindelser.

Det var ingen nylige publikasjoner.

Ikke glem å fylle ut denne delen på LinkedIn. Før vi kontakter en ny person via LinkedIn, prøver vi alltid å bli bedre kjent med personen vi snakker med og finne punkter av felles forretningsinteresse.

Det er grunnen til at Vyacheslav Zhiradkov, når han gjennomgikk profilene til potensielle partnere på LinkedIn, la merke til intervjuene deres i forretningsmediene og leste forretningsartikler.

Er det noe LinkedIn-medlemmer synes er engasjerende, er det en ny idé. Publisering av tankelederskapsinnhold på LinkedIn-siden din er en av de kraftigste måtene å utvide publikummet ditt på.

eTalk-teamet forsto at det ikke var et alternativ å la favorittdelen av grunnleggerens konto være tom. Samtidig var det for lite tid igjen før starten av Alpha Wolves Summit til å forberede artikler og pitche media på tradisjonelt vis.

Vyacheslav brukte heller ikke et PR-byrå fordi bare forberedelsene og gjennomføringen av oppgaven ville ha tatt 3-4 uker. I stedet benyttet han seg av nettplattformen PRNEWS.IO, som han hadde samarbeidet med flere år tidligere som en del av et annet forretningsprosjekt.

PRNEWS.IO-teamet er ansvarlig for å plassere artikler og intervjuer i media. For å starte et prosjekt må du registrere deg og utforske mulighetene for tjenesten. Deretter kan du velge det aktuelle mediet i katalogen og legge inn bestillingen.

Grunnleggeren, Vyacheslav Zhiradkov, er overbevist om at LinkedIn-nettverket er et perfekt sted å markedsføre merkevaren din og utvide listen over forretningskontakter. Derfor brukte de dette profesjonelle nettverket i lang tid.

Tingen med LinkedIn er at, i motsetning til andre sosiale nettverk, kan du ikke se hvor folk tilbringer ferien eller spiser middag. Men LinkedIn lar deg etablere et nettverk som består av forbindelsene dine og forbindelsenes forbindelser, og som automatisk kobler deg til tusenvis av forretningsfolk.  Betydningen av LinkedIn er vanskelig å overvurdere.

Å holde profilen din oppdatert er en av de mest effektive måtene å forbedre kontaktfrekvensen på. Det er ikke bare merkevaren din som publikum samhandler med. Folk gjør forretninger med andre mennesker, så profiler er viktige.

Vyacheslav Zhiradkov, grunnleggeren av eTalk, er godt kjent med plattformens kjerneregler. Derfor oppfylte LinkedIn-profilen hans alle kravene fra begynnelsen av: den inneholdt den nødvendige informasjonen, profesjonelle bilder, venner, kommentarer og anbefalinger.

Siste fra Blog