E-postmarkedsføring 101: Kunsten å få det til å fungere for bedriften din

8 min lest
E-postmarkedsføring 101: Kunsten å få det til å fungere for bedriften din

Gi det en sjanse og se hva som fungerer best for deg. Det vil ta dager, men med tanke på at 77% av avkastningen på e-postmarkedsføring kom fra segmenterte, målrettede og utløste kampanjer, er det verdt å gjøre.

Bestem deg for hva du skal skrive

Innholdet er kongen så lenge det tilfører verdi. Del en historie, gi innsikt eller kunnskap, eller demonstrer en prosess, for å sikre at det hjelper potensielle kunder. Det må snakke til deres behov og interesser.

Finn ut hva som motiverer folk til å kjøpe produktet ditt. Hva hindrer dem i å kjøpe det?

Hva hindrer dem i å kjøpe det?

Den beste måten å gjøre det på er gjennom dybdeintervjuer, overvåking av fora eller korrespondanse på sosiale medier. Selv et tips kan hjelpe hovedbudskapet.

Med alle de kaotiske notatene du får, hjelper sortering. Når du har en god forståelse av publikummet ditt, kan du bruke dette til å lage innhold som de skjærer etter.

Lag en tidsplan

Hver vellykket e-markedsføringskampanje starter med en tidsplan. Å skrive det beste nyhetsbrevet er halvparten av en skikkelig jobb. Den andre delen er å vite når du skal sende det ut.

I gjennomsnitt sender markedsførere ett til to e-brev hver uke. I noen tilfeller kan det være mer. Så når du vet hvilken type e-post du trenger å levere, kan du la automatiseringen jobbe for deg. Lag en tidsplan. Det vil bidra til å sende e-brev til rett tid, uavhengig av tidssoner.

Ideelt sett kan du skrive nyhetsbrev når det passer deg best og planlegge at de skal sendes senere. Hold kalenderen din kontinuerlig oppdatert.

Uavhengig av hvilken programvare du bruker, er det noen viktige punkter du bør ta med i kalenderen din.

• Kampanjenavn (navn på kampanjen)
  • Kampanjenavn (ukentlig/nytt produkt/kampanje osv.)
  • .
  • Kampanjenavn (ukentlig, nytt produkt, osv.)
    • Eier
    • Kampanjenavn
    • Status (planlagt/planlagt/sendt)
    • Status (planlagt/sendt)
    • Emnetekst
    • Emne linje
    • Ekspeditør
    • sendetid
    • målliste (alle abonnenter/eksisterende kunder/kvinnelig/VIP)

Design dine e-poster

Iøynefallende digital post vil øke brukerengasjementet. Sett virksomheten din på suksess, akkurat som populære merkevarer gjør. Velg forhåndsdesignede maler og vinn tid. Med den kan du endre designelementer ved å bare dra og slippe.

Beste praksis er innebygd, så e-nyhetsbrevet ditt er automatisk responsivt og optimalisert for ytelse. Selvfølgelig kan du dykke ned i spørsmålet om designtrender og hvorfor de betyr noe. Det vil aldri skade deg. Men hvis du kan spare timer, vil du da ikke gjøre det?

Test e-postene dine

Send den mest raffinerte versjonen av den digitale kampanjen din hver gang. A / B-testing øker e-postens åpne og konverteringsfrekvenser. Det er også noen få andre beregninger som ikke bør ignoreres, som:

• Mulighet for levering og leveringshastighet
  • IP-omdømme Konverteringsfrekvens og avkastning Abonnentfrekvens

Test e-nyhetsbrevene dine før du sender dem i bulk. Bruk også doble opt-ins eller sjekk søppelpostdatabaser – alt kan gi deg et forsprang når det gjelder å unngå hard bounces.

Uansett hvilket verktøy for beregninger du bruker, bør resultatene se ut som et enkelt dashbord.

Test i forskjellige e-postklienter

Webmailer ser forskjellige ut i forskjellige e-postklienter. Det som ser bra ut i Outlook, ser kanskje ikke det samme ut i Yahoo, og vice versa.

Selv om den mest populære klienten på verdensbasis er Apple Mail, med 57,2% av alle e-postbrukere, er det fortsatt smart å teste nyhetsbrevet ditt til andre klienter.

Send test-e-poster til venner og kolleger

Test e-brev på kolleger og venner. Et friskt sett med øyne kan vise noen punkter som du har gått glipp av. Det er også nyttig å teste grammatikken eller formatet på noen punkter som bør fremheves.

Gjør testing til en del av e-brevrutinen din for å fange opp feil før de oppstår.

Testingen er en del av rutinen din.

Automatisering av markedsføring

Hvis du tar studier på alvor, må du vite at over 70 prosent av vellykkede selskaper bruker markedsføringsautomatisering. Så hvis du fortsatt gjør det manuelt, er 2023 året for å gjøre endringer.

Bare tenk på det på den måten. Sett-det-og-glem-det-karakteren til automatisering av nyhetsbrev lar kampanjene dine kjøre på farten. Uten din konstante oppmerksomhet. Du trenger bare å gjøre det første oppsettet, så kjører de 24/7.

Spar timer på kjedelige oppgaver. Ta ombord nye abonnenter uten å sende e-postmeldinger manuelt hver gang noen registrerer seg. La de smarte verktøyene gjøre alt for deg.

Lat de smarte verktøyene gjøre alt for deg.

Mange merkevarer bruker det for å forbedre e-postmarkedsføring i oppgaver som:

Mange merkevarer bruker det for å forbedre e-postmarkedsføring i oppgaver som

• Opprettelse av svært segmenterte lister
  • Utforming av svært segmenterte lister
    • Opprette nyhetsbrev med høyt engasjement Drivende vellykkede kampanjer Pushing kunder til en salgstrakt Optimalisering av effektiviteten av meldinger i nyhetsbrev Øke antallet transaksjoner

Så, tiden er inne for å sette det og glemme det, ikke sant?

Måle ytelsen din

Hvis du ikke måler det, hvordan vet du da at du har lykkes?

Fra det øyeblikket den elektroniske brevkampanjen din er i gang, kan den koste deg mye penger. Med mindre du overvåker ytelsen. Alltid.

Hvordan vet du hva du trenger å forbedre? Hold et øye med viktige beregninger, og du kan få mest mulig avkastning fra det digitale nyhetsbrevet ditt.

Her er noen få KPI-er for e-postmarkedsføring som du ikke kan ignorere:

Her er noen få KPI-er for e-postmarkedsføring som du ikke kan ignorere:…

• Tilmeldingsfrekvens (%)
    • Påmeldingsfrekvens (gjennomsnittet er 1,95%)
    • Open rate (variabelt)
    • Open rate (varierer fra bransje til bransje)
    • Klikkfrekvens (varierer fra 1,27 % til 4,29 %)
    • Konverteringsrate
    Konverteringsfrekvens
  • Livstidsinntekter per abonnent
    • Leveringsgrad
    • Leveringsfrekvens
    • Hurtighet (%)
    • Avvisningsprosent (2 % eller mindre)
    • Bounce rate (2 % eller mindre)
  • Avmeldingsfrekvens (0,5 % anses som bra)

Klar til å bli smart med e-postmarkedsføring?

Der har du det: Grunnleggende om e-postmarkedsføring er et spørsmål å diskutere. Det er så mange punkter å ta i betraktning at det kan føles litt overveldende. Den gode nyheten er at digitale markedsføringskampanjer kan kjøres jevnt og på dine vilkår. Det er verdt å gjøre en innsats for å se løfteresultater.

Det neste på oppgavelisten din? Hva har du tenkt å gjøre med det?

Siste fra Blog