De beste skjulte visuelle Instagram-triksene for historier og innlegg

13 min lest
Innhold gjemme seg
6 Instagram Hacks # 21: Hvordan endre filterstyrker i innlegget? Instagram Hacks #21: Hvordan endre filterstyrker i innlegget? For å angi hvor dramatisk endringen skal være: –> Velg et filter. Velg et filter: –> Trykk deretter på miniatyrbildet igjen, og en glidebryter som du kan bruke til å endre filterstyrken, vises: Deretter kan du trykke på bildet igjen. Mens du tilpasser disse innstillingene, her er et relatert tips for å gjemme bort filtrene du ikke ofte bruker: –> Rull alle filteralternativene til slutten av filtrene.. –> Bla gjennom filteralternativene til slutt. Trykk, hold og erstatt til slutten av filteret du liker eller ikke liker: –> [/sc For å oppsummere Og det er det! Hvis du leter etter hvordan du kan tiltrekke publikum og dele bare et lite høydepunkt, bør disse Instagram Stories-tipsene være nyttige. Enten det er din bedrift eller personlige blogg, er det mange kreative muligheter som venter på deg med Instagram. Prøv ut forskjellige innholdsformater, og mål og sammenlign resultatene. Du vet egentlig ikke hva publikummet ditt liker før du har prøvd alle alternativene. .
Innhold gjemme seg
De beste skjulte visuelle Instagram-triksene for historier og innlegg..

Du har allerede funnet en god idé til bloggen din eller laget kvalitetsprodukter som folk elsker. Nå er det på tide å øke prosjektet ditt på Instagram og opprette en fantastisk konto som er verdt å følge. Eller du kan være en erfaren Instagram-bruker, men du vet sannsynligvis ikke alt appen kan tilby deg. Noen av de interessante funksjonene kan være gjemt bort, men jeg er her for å bringe dem frem i lyset.

Sjekk ut innlegget nedenfor om hvordan du bruker noen triks på Instagram-historier og innlegg for å få bildene dine til å se fantastiske ut.

[/sc

Tips for Instagram Stories

Instagram Stories Hacks for Background

Instagram Hacks # 1: Hvordan legge til flere farger i Instagram Stories?

Instagram Stories er det beste stedet å demonstrere merkevarens personlighet. Men hva om Instagrams fargepalett ikke inkluderer ønskede farger i standardalternativene?

Heldigvis er det et skjult Instagram Stories-triks som lar deg få tilgang til alle farger du noen gang kan trenge.

1. Velg et innlegg.
    2. Velg innlegget du vil dele med Instagram-storyen din,  velg «Legg til innlegg i historien din» og trykk på tegneverktøyet øverst til høyre på skjermen:
  • Velg en farge.
  • Velg en farge for bakgrunnen:
  • –>
      Trykk og hold deretter på skjermen i 1-3 sekunder på en av standardfargene, og bakgrunnen fylles med den valgte fargen bak innlegget. Trykk på «Ferdig»:
    –>

4. Hvis du foretrekker å legge ut et bilde til historiene dine, velger du et bilde, velger en farge på bakgrunnen, holder 1-3 sekunder på skjermen, og du vil fylle hele skjermen med farge og lage et fargelag på toppen av bildet eller videoen:

For å legge inn det ønskede bildet i Stories kan du bruke to metoder:

Før å legge inn det ønskede bildet i Stories kan du bruke følgende metoder

4a. Du kan bruke viskelærverktøyet for å lage en «skrapelodd»-effekt for å vise en del av bildet eller videoen din.

Slik gjør du det

1. Finn i samme Draw-funksjon viskelærikonet øverst til høyre på skjermen (det siste i linjen)
      2. . –>
          Velg størrelsen på viskelæret ved hjelp av glidebryteren på venstre side av skjermen.
        1. Velg størrelsen på viskelæret.
        2. Velg størrelsen på viskelæret med skyveknappen til venstre på skjermen.
        3. Velg størrelsen på viskelæret ved hjelp av glidebryteren til venstre på skjermen.
        4. Slette et område av fargelaget for å avsløre hele eller deler av det underliggende bildet du vil legge ut:

4b. Eller du kan legge ut et bilde på Instagram Stories ved å kopiere og lime inn bildet igjen.

4b.

Slik gjør du det

1. Minimer Instagram-appskjermen og åpne en kamerarull (eller galleri) på telefonen din.
          1. Velg et bilde.
          2. Velg et bilde og trykk på knappen «eksporter (del)»
          3. .
          4. Velg et bilde og trykk på «eksporter (del)»
          5. .
          6. Nå trykker du på «Kopier (del)»
          7. .
          8. Trykk nå på «Kopier bilde» og kom tilbake til Instagram-historiene dine med bakgrunnen i den nødvendige fargen, og du vil se det kopierte bildet i venstre nedre hjørne:
          9. .
        1. Trykk på «Legg til klistremerke».
        2. Trykk på «Legg til klistremerke», trykk på «Ferdig» og tilpass bildet som du vil, bytt det ut og endre størrelsen:
        3. .

Instagram Hacks #2: Hvordan legger du til merkevarens farger i historien din?

Mens Instagrams fargespekter er omfattende, kan det være vanskelig å velge en nøyaktig farge. For eksempel fargen på logoen din.

Men det er et Instagram-hack for dette.

Hvordan du gjør det:

1. Bruk klistremerket «Legg til fra kamerarull» for å legge til et bilde med merkevarens farger på (for eksempel logoen din):
        2. Bruk deretter fargevelgerverktøyet (pipetteikonet i venstre hjørne av skjermen) for å prøve ut ønsket fargetone:
      1. Trykk på «ferdig».
      2. Trykk på «ferdig» og nå  du kan bruke denne fargen til bakgrunnen til historiene dine (sjekk ut Instagram Hacks #1),

Du kan også tegne i merkevarens farge:/p>

1. Velg et bilde du vil publisere fra kamerarullen på Instagram:

1.

2. Bruk klistremerket «Legg til fra kamerarulle» for å legge til et bilde med merkevarens farger (for eksempel logoen din):

2. Bruk klistremerket «Legg til fra kamerarull» for å legge til et bilde med merkevarens farger (for eksempel logoen din) –>

3. Trykk deretter på tegneikonet og bruk fargevelgerverktøyet (pipetteikonet i venstre hjørne av skjermen) for å prøve ut ønsket fargetone:

4. Trykk på «Done» og slett et bilde med merkevarens farge.

5. Trykk på tegnefunksjonen og bruk ikonene for blyant eller markør:

5.

6. Bruk viskelærverktøyet for å legge til kreativitet:

Du kan også skrive teksten med merkevarens farge:

1. Velg et bilde du vil legge ut fra kamerarullen på Instagram:

1.

2. Velg et bilde med den ønskede fargen:

3. Skriv inn teksten, klikk på regnbuehjulet øverst, bruk fargevelgerverktøyet (pipetteikonet i venstre hjørne av skjermen), og skriv inn teksten med ønsket farge:

3. Skriv inn teksten, klikk på regnbuehjulet øverst, bruk fargevelgerverktøyet (pipetteikonet i venstre hjørne av skjermen) og skriv inn teksten med ønsket farge:

Instagram Hacks #3: Hvordan kopiere og lime inn et bilde fra kamerarullen din?

Du kan nå legge til flere bilder i Instagram-historien din! Slik gjør du det:

Bruk denne metoden hvis du bruker iOS (sjekk ut Instagram Hacks # 5 under metoden for Android-brukere):

1. Velg Instagram
      2. Velg på Instagram hvilket bilde du ønsker å legge ut:
      Åpne kamerarullen din og start med å åpne et bilde, trykk på «eksporter»-knappen:
    1. Open your camera roll and start by opening a photo, tap the «export» button:
    2. Åpne kamerarullen og trykk på «eksporter»
    3. .
    4. Nå klikker du på «eksporter».
    5. Nå klikker du på «Kopier bilde» og går til Instagram-storyen din:
    6. Kopier bildet til Instagram-storyen din:
    7. Klikk på «Legg til klistremerke».
    8. Klikk på «Legg til klistremerke». Og det er alt! Bildet du kopierte i forrige trinn, skal nå vises på historien din:
    –>
      Gjenta disse trinnene, og legg til så mange bilder du vil:

Instagram Hacks #4: Slik legger du til mange bilder i Instagram-historien din?

Hvordan du gjør det?

1. Velg det første bildet fra Instagrams klistremerke «Legg til fra kamerarullen»:
    1. Legg til det andre bildet.
    2. For å legge til det andre bildet, trykk på Instagram-story-klistremerkebrettet:
    1. Når du er ferdig, kan du gå videre.
    2. Når du er inne, velger du et bilde fra kamerarullen din, endrer størrelsen og plasserer det der du vil:
    –>
      For å endre formen på bildet, trykk på bildet og velg en sirkel, stjerne eller et rektangel:
    –>
    1. Gjenta denne prosessen for å legge til så mange bilder du vil.
    2. .

Instagram Hacks # 5: Hvordan dele flere spørsmålssvar på en enkelt historie?

Instagram Stories-spørsmålsklistremerket har fått mye engasjement fra bedrifter på Instagram. Den eneste ulempen er at du bare kan dele ett spørsmålsklistremerke-svar per historie. Men den situasjonen var før du fant denne artikkelen. Det er en enkel løsning.

Hvordan du gjør det:

1. Opprett en historie for å vise et svar på spørsmålsklistremerket ditt. Ta et skjermbilde eller lagre bildet og gå ut av denne historien.
    1. Åpne dette bildet
    2. Åpne det skjermbildet og legg til en ny historie ved hjelp av et annet spørsmålsklistremerke svar.
    3. .
      1. Gjenta denne prosessen til du har lagt til alle spørsmålsklistremerkene i en enkelt historie. Og det er det! Abonnentene dine vil være takknemlige for å ha spart tid.
      2. .

Instagram Hacks #6: Hvordan bruke viskelærverktøyet med suksess?

Instagram Hacks #6: Hvordan bruke viskelærverktøyet?

Visste du at du kan bruke viskelærverktøyet til å lage alle slags kule effekter på Instagram-historiene dine? –>

1. Last opp bildet du ønsker, og bruk tegneverktøyet for å tegne en effekt over bildet:
    2. !
  • Neste, bruk viskelærverktøyet for å viske ut deler av sikksakken for å lage en 3D-effekt:
    1. Dette er bare ett av mange design du kan bruke viskelærfunksjonen til å lage kule visuelle effekter på Instagram Stories!
    2. Dette er bare ett av mange design du kan bruke viskelærfunksjonen til å lage kule visuelle effekter på Instagram Stories!

Instagram Hacks # 7: Hvordan legge til et lag med gjennomsiktig farge over en video eller et bilde?

Vil du engasjere publikum mer ved å legge til ekstra visuell intriger i historien din?

Hvordan gjør du det?

1. Last opp bildet eller videoen din til historien din.

1.

2. Klikk på tegneikonet øverst på skjermen:

3. Velg den tredje markøren øverst på skjermen:

3. Velg den tredje markøren på toppen av skjermen:

4. Velg deretter den fargen du foretrekker:

5. Klikk og hold nede på skjermen til et lag med gjennomsiktig farge dekker bildet eller videoen:

5.

Instagram Hacks # 8: Hvordan gjøre levende bilder til bumeranger?

Du kan gjøre live-bilder om til morsomme Boomerangs (kun for iOS-brukere).

Du kan gjøre live-bilder om til morsomme Boomerangs.

1. Åpne Instagram Stories, sveip opp og velg et live-bilde fra kamerarullen din (du vil se bumerangikonet på kvalifiserte bilder):
    –>
  • Når du er ferdig, kan du gå videre.
  • Når du har valgt, klikk og hold på skjermen i 1-3 sekunder til bildet ditt overføres til Boomerang. Nå har du forvandlet bildet ditt til en Boomerang:
  • Fotoet ditt har blitt en Boomerang. –>
    1. Eller finn Boomerang-ikonet øverst til høyre på skjermen (uendelig-symbolet):
    2. Eller finn Boomerang-ikonet øverst til høyre på skjermen
    –>

Instagram Hacks #9: Hvordan bruke et bilde som bakgrunn for Instagram-historien din?

Når du legger ut et feed-innlegg i historiene dine, kan du ikke bare endre bakgrunnsfargen, men du kan også legge til et bilde fra kamerarullen din.

Hvis du vil legge ut ett bilde med et annet bilde i bakgrunnen, gjør du det slik:

–>
    1. Velg innlegget eller bildet du vil dele med Instagram-historien din, og velg «Legg til innlegg i historien din»:
  • Klikk på klistremerket.
  • Klikk på klistremerkebrettet og velg Instagram-klistremerket «Legg til fra kamerarull». Bla gjennom bildene dine og velg bildet du vil bruke som bakgrunn for historien din:
  • . –>
    1. Erstatt dette andre bildet som du vil, eller trykk på det for å velge form: hjerte, sirkel, stjerne eller rektangel:
    –>

*** Hvis du bytter ut feed-posten på høyre side av skjermen, øker sannsynligheten for kraner – ettersom Instagram-brukere vanligvis trykker her når de ser på historiene.

Instagram Hacks # 10: Hvordan bruke video som en animert bakgrunn?

Forestill deg dette: et dynamisk, bevegelig bakteppe for et nydelig selfie eller produktbilde. Det er bare ett ord for denne glatte blandingen av animerte og stillbilder: fantastisk.

Hvordan gjør du det?

1. Ta opp en video eller sveip opp for å velge en fra kamerarullen din:
        –>
      1. Åpne klistremerke-menyen og velg bildeklistremerket:
        1. Velg et bilde.
        2. Velg bildet fra kamerarullen din:
        1. Dette legger seg på toppen av videoen: flytt bildet eller endre størrelsen etter eget ønske:
        –>

Instagram Hacks # 11: Hvordan forbedre videokvaliteten når du laster opp Instagram-historier?

Ikke alle vet det, men det er et alternativ i Instagram-innstillingene som lar deg forbedre kvaliteten på videoene som lastes opp til det sosiale nettverket betydelig. Og – overraskelse – den er slått av som standard.

Hvis du er frustrert over at historiene og videoinnleggene dine ikke ser bra ut, kan du sjekke om du har aktivert alternativet «Last ned i høy kvalitet».

Hvordan sjekke det? Gå deretter til Innstillinger i Instagram-applikasjonen: Innstillinger → Konto → Databruk → Opplastinger av høy kvalitet → sett bryteren i ønsket posisjon. Klar!

Instagram Hacks # 12: Hvordan bruke en grønn skjerm til Instagram-historien din?

Green screen-teknologi har vært en gamechanger for Instagram. Du kan poste deg selv hvor som helst og hvor som helst.

Hvordan gjøre det?

1. Bla til høyre gjennom filterikonene nederst på skjermen for å komme til forstørrelsesglasset:
      2. Trykk på søkefeltet.
      3. Trykk på søkefeltet.
      4. Trykk på søkefeltet.
      5. Trykk på søkefeltet.
      6. Trykk på søkefeltet.
      7. Skriv inn og søk på «green screen», og velg deretter Instagrams «green screen»-filter:
      8. Søk på «green screen». –>
        1. Klikk på Legg til media.
        2. Klikk på Legg til media for å velge bakgrunnsvideo eller bilde fra telefonens kamerarulle:
        –>
          Ta et bilde eller ta opp en video foran denne falske bakgrunnen:
      9. Instagrams teleporteringsfunksjon er også morsom – den bruker den grønne skjermbakgrunnen, men bakgrunnen vises bare når du beveger telefonen, slik at du kan lage en morsom avsløringseffekt.

Instagram Hacks med lagtekst

Instagram Hacks # 13: Hvordan legge til flere farger i lagteksten for Instagram-historier?

Som standard viser Instagram bare et begrenset antall farger, men du kan bruke et bredere utvalg for å matche merkevarens estetikk.

1. Velg penselverktøyet fra Instagram Story-funksjonene:

1.

2. Klikk og hold 1-3 sekunder på en av standardfargesirklene nederst på skjermen. Du vil se en fargeglidebryter dukke opp:

3.

3. Skyv fargepaletten for å finne ønsket fargetone som samsvarer med merkevaren og preferansene dine:

3.

4. Du kan også laste opp et bilde med ønsket farge i historien din og velge den nøyaktige matchende nyansen ved hjelp av pipetteverktøyet (slett deretter bildet når du er ferdig). Dette kan være spesielt nyttig hvis du har et bilde av merkevaresettet ditt med alle merkevarefargene dine (sjekk ut Instagram Hacks nr. 2 – delen om teksten):

Spesialtips: Lag en regnbueeffekt på Instagram Story-teksten din.

Hvordan gjøre det?

1. Åpne Instagram Stories og skriv inn en tekst:
          1. Klikk deretter på teksten og velg «Select All» for å markere den.
          2. .
          3. Mens teksten din er uthevet, trykk og hold en finger nede på fargespekterverktøyet nederst på skjermen (som du gjorde før) for å åpne hele fargepaletten:
        1. Dette er ikke noe for meg.
        2. Med en finger holdt 1-3 sekunder på fargeglidebryteren, og en på den uthevede teksten, begynner du å dra begge fingrene mot venstre side av skjermen samtidig:

IMG_8885

1. Du får teksten til å begynne å endre farge, bokstav for bokstav, når du drar fingeren over fargespekteret. Du kan bevege fingeren raskere eller langsommere for å få flere fargevariasjoner, eller endre retningen du drar fingeren over skjermen for å oppnå et helt annet resultat:
        2. Du kan også velge å dra fingeren i en annen retning for å få et helt annet resultat.

Instagram Hacks # 14: Hvordan legge til en skyggeeffekt i lagteksten

Hvordan du gjør det:

1. Skriv teksten din, marker deretter alt og kopier:
        –> Start en ny tekstboks og lim den inn i denne teksten.
      10. .
      11. Start en ny tekstboks og lim inn den teksten.
      12. Start en ny tekstboks.
      13. Med teksten fortsatt valgt, klikk på regnbuehjulet øverst og velg en annen farge:
      14. –>
        1. Flytt teksten når du vil.
        2. Flytt den teksten litt og legg den under den opprinnelige teksten slik at den andre teksten ser ut som en skyggeeffekt:
        –>

Instagram Hacks # 15: Hvordan legge til merkevarefonter i historiene dine?

Hvis du ønsker å få historiene dine til å se litt mer merkede ut, kan du legge til en tilpasset skrift i Instagram-historiene dine.

Det er umulig (i februar 2022) å sette opp uten tredjepartsapper, som GoDaddy Studio (tidligere kjent som Over) mobilapp.

Slik gjør du det:…

1. Når du har lastet ned appen, AirDropper du fontens .OFT-fil til telefonen din.
          2. .
          3. Når du har lastet ned appen, kan du slippe .OFT-filen på telefonen.
          4. Velg «Over».
          5. Velg «Over» fra menyen som dukker opp.
          6. Velg «Over» fra menyen som dukker opp.
          7. Når du har lagt til den egendefinerte skrifttypen din, kan du designe historier i Over-appen (det er mange historiemaler å velge mellom), eller du kan skrive teksten din på en gjennomsiktig bakgrunn, lagre den i kamerarullen og deretter legge dem til historiene dine via klistremerket «Legg til fra kamerarull».

Instagram Hacks #16: Hvordan legge til en effekt på emojiene dine?

Hvis du noen gang har ønsket å få emojiene dine til å skille seg mer ut på historier, kan du bruke det neste trikset.

Slik legger du til et nytt utseende på emojiene dine:

Slik gjør du

1. Åpne historiene dine.
          2. Åpne historiene dine.
          3. Åpne historiene dine.
          4. Åpne historiene dine.
          5. Trykk på skjermen for å åpne tekstverktøyet:
          –>
          1. Bla gjennom hver enkelt og finn de skriftene som du liker:

Instagram Hacks med klistremerker

Instagram Hacks # 17: Hvordan lage en egendefinert tekstfarge på et lenkeklistremerke?

Vi kan ikke velge klistremerkefargen vår – bare fra standardalternativene: blå, hvit og svart.

Men ved hjelp av et livstriks med et bilde kan du fargelegge teksten på klistremerket i ønsket farge. For eksempel grønn.

Hvordan gjøre det?

• Legg inn et bilde av den ønskede fargen.
        • Lag et 9:16-bilde av ønsket farge i et hvilket som helst grafikkredigeringsprogram.
        • .
          • Last det opp til historier:
          • Velg Link-sticker
          • Velg lenkeklistremerket:
          –>
          •  Trykk for å bytte til fargen fra grunnlaget som det første bildet har:
          • Lim inn bildet du ønsker, ved hjelp av bildeklistremerket:

Instagram Hacks # 18: Hvordan lage en farget skrift for et avstemningsklistremerke?

Fargen på teksten til spørsmålet i klistremerket til en undersøkelse med to svar «ja» eller «nei» i lang tid var bare hvit, og det var umulig å endre den.

Slik at teksten i spørsmålet ikke passer til bildet ditt, noen ganger kom det til å tegne en slags bakgrunn i en kontrastfarge under den.

Men nylig la Instagram til muligheten til å endre fargen på skriften og dens underlag.

Hvordan gjøre det?

• Legg til et avstemningsklistremerke til historiene dine
          • Et nytt palett-ikon vil vises øverst
            • Trykk på et av ikonene.
            • Trykk på en av hovedfargene som tilbys av Instagram:
            • Du kan ikke bare endre skriftfargen, men også bakgrunnsfargen:

Instagram Hacks # 19: Hvordan få klistremerker, emojier, tekst og GIF-er til å dukke opp i Instagram Stories?

Visste du at i stedet for å vise elementer på toppen av Instagram-historiene dine under alle historier, kan du sette tekst, klistremerker, emojier og GIF-er i videoene og boomerangene dine – slik at de vises i det øyeblikket du synes det er best å dukke opp?

Slik gjør du dette:

1. Bare ta opp videoen din
              2. Velg og legg til et kreativt element som et klistremerke, en tekst, en emoji eller en GIF:
            1. Klikk og hold nede.
            2. Klikk og hold deretter i 1-3 sekunder på elementet du la til:
            –>
              Finn glidebryteren nederst på skjermen for å bla gjennom videoen og finne det rette øyeblikket du vil feste det kreative elementet ditt:

IMG_8902

Img_8902

Instagram Hacks # 20: Hvordan lage et stilig monokrom geolokasjons-klistremerke-design?

Med den vanlige måten å legge til en geotag på, får du halvtransparente, hvitblå og regnbue klistremerker.

På en ny måte kan du lage et annet, mer stilig klistremerke-design – svart og hvitt.

Hvordan du gjør det:

• Klikk på ikonet for å legge til tekst:
            • Klikk på ikonet for å legge til tekst.
            • På toppen av tastaturet i menyen velger du «Location»:
            • Velg ønsket sted fra listen
              • Trykk for å velge en klistremerkestil:

Tips for Instagram-innlegg

Instagram Hacks # 21: Hvordan endre filterstyrker i innlegget?

Instagram Hacks #21: Hvordan endre filterstyrker i innlegget?

For å angi hvor dramatisk endringen skal være:

1. Velg et filter.
              2. Velg et filter:
            –>
          • Trykk deretter på miniatyrbildet igjen, og en glidebryter som du kan bruke til å endre filterstyrken, vises:
          • Deretter kan du trykke på bildet igjen.

–>
            1. Rull alle filteralternativene til slutten av filtrene.
            2. . –>
              1. Bla gjennom filteralternativene til slutt.
              2. Trykk, hold og erstatt til slutten av filteret du liker eller ikke liker:
          • –>

[/sc