Black Friday PR-strategier for oppstartsbedrifter og små bedrifter

2 min lest
Black Friday og Cyber Monday er de mest etterlengtede dagene for millioner av mennesker over hele verden. Det er tiden da forhandlere, små og store selskaper kan generere milliarder av dollar mens de kutter kostnadene for sine produkter og tjenester. Med merkevarer som gjør sitt beste for å presentere kundene sine med lukrative tilbud, er det verdt å ta vare på Black Friday PR i god tid for å bygge merkevarebevissthet og generere mer inntekt når salget starter.

Black Friday og Cyber Monday er de mest lukrative begivenhetene for folk i alle aldre og i forskjellige land. For å sikre at kampanjekampanjene dine går knirkefritt og at bedriften din genererer maksimal inntekt, bør du dra nytte av å bruke hele markedsføringsmiksen av verktøy, strategier og tilnærminger som lar deg oppnå maksimal eksponering for tilbudene dine. Hvis du er for opptatt med å planlegge kampanjene dine eller ser etter et team av eksperter som vil håndtere Black Friday PR på et profesjonelt nivå, kan du gjerne stole på PRNEWS.IO. En av de største plattformene for innholdsmarkedsføring lar deg spre ordet om kampanjekampanjene dine og annet merkevaremateriell mens du får innholdet ditt publisert på anerkjente blogger, nettsteder og medier i den valgte nisjen.

En gjennomtenkt Black Friday PR-kampanje dekker mange kraftige taktikker, inkludert e-postmarkedsføring, influencer-markedsføring, betalte og organiske sosiale medier, optimalisering av nettsteder for mobile enheter, levere bedre UX til online-kunder, holde et øye med brukernes handleopplevelse for å redde forlatte handlekurver osv. I dette blogginnlegget vil vi fokusere oppmerksomheten din på de digitale PR-trinnene og strategiene som lar deg oppnå en bredere online eksponering for Black Friday- og Cyber Monday-tilbudene dine, og dermed tjene mer inntekt på slutten av dagen. Gjør deg klar for Black Friday-helgen

Gjør deg klar for Black Friday-helgen

Hver kampanjekampanje krever grundig planlegging, spesielt når det gjelder å forberede Black Friday- og Cyber Monday-kampanjer. Derfor er det viktig å være spesielt oppmerksom på trinnene du tar før kampanjen lanseres. Det inkluderer følgende grunnleggende elementer.

Ferdigstille nøkkelbudskap og avtaler på forhånd

Bedriftene bør utvikle de endelige versjonene av sine Black Friday- og Cyber Monday-kampanjer i god tid før november. Dette omfatter å bestemme hvilke rabatter, produkter/tjenester, kampanjebudskap, vilkår og betingelser osv. som skal markedsføres. Tenk også på hvilken tone og hvilket språk du vil bruke. Å legge til en følelse av at det haster, har hjulpet mange bedrifter til å engasjere flere kunder og avslutte avtalene på Black Friday-helgen.

Du kan også vurdere å posisjonere tilbudet ditt som knappe, og overføre meldingen som «En avtalen er borte, den er borte!» Sterke oppfordringer til handling og skriftlige kampanjemeldinger er de sikre elementene som hjelper publikum å høre og forstå deg.

Lag en overbevisende pressemelding for Black Friday

Å skrive en Black Friday-pressemelding med rabatter og spesialtilbud og sende den til viktige mediekontakter er en velprøvd måte å få bredere eksponering på nettet for kampanjekampanjen din. Det er en god vane for selskaper å lage pressemeldinger hver gang de lanserer et nytt produkt eller fremhever noen bemerkelsesverdige hendelser i bedriftens liv. Mens du gjør deg klar til Black Friday- og Cyber Monday-kampanjene, kan du skrive en rekke pressemeldinger som fremhever ulike tilbud som bedriften din tilbyr. Dette kan være sammenligninger, anmeldelser, oppsummeringer og annet nyttig innhold som PR-folk bør målrette mot.

Under arbeidet med pressemeldingen må du sørge for at teksten er klar og lett å følge. PR-folk og journalister har som regel ikke mye tid til å skanne gjennom informasjonen. Forsikre deg om at du samler alle nødvendige detaljer i en lettfattelig pakke som vil bli sendt til de viktigste mediene som er populære blant målgruppen din.

Når du jobber med Black Friday-pressemeldingen din, kan du oppsummere tilbudene dine, inkludere en hvilken som helst URL-kobling slik at brukerne kan gjøre raske bestillinger, inneholde relevante produktnavn og titlene på tjenestene dine, og gi en klar uttalelse om rabattene og den endelige prisen på tilbudene dine. Folk liker ikke når merkevarer spiller vanskelig. Du bør være ærlig hvis du vil mangedoble salget ditt under Black Friday-kampanjen.

For å vinne tidsfattige journalisters gunst, bør du sende dem WeTransfer-lenker for å laste ned kampanjefilene, bildene og bannerne dine i stedet for å legge ved høyoppløselige bilder til e-posten din.

Skape sterke relasjoner med journalister

Opprett sterke relasjoner med journalister

Utvidelse av Black Friday-dekningen er dobbelt så effektiv når du kjenner mediene og etablerer sterke relasjoner med journalister i din bransje.

Endre Black Friday-dekningen er dobbelt så effektiv når du kjenner mediene og etablerer sterke relasjoner med journalister i din bransje.

Det er alltid lurt å opprette en mediedatabase før du begynner å jobbe med Black Friday PR-kampanjen. Du kan imidlertid også komme over journalister og mediekontakter ganske enkelt ved å google og søke gjennom hashtags på sosiale medieplattformer som Instagram, Twitter og Facebook.

Skriv en pitch

Nå når du har skrevet pressemeldingen din og laget en liste over kontakter du vil nå ut til før Black Friday-helgen, er det på tide å jobbe med en sterk og fengende tonehøyde som vil få dem til å åpne e-posten din.

Skriv på en sterk emnelinje som tydelig sier hvorfor leserne dine trenger denne avtalen, hvor mye de kan spare, og hvilke tilbud / tjenester du markedsfører. Rabatten og den endelige prisen på tilbudene dine er de viktigste drivkreftene for forbrukerne. Vær også oppmerksom på å gjøre brødteksten i e-posten din overbevisende og tiltalende. Du kan også bruke kvalitetsbilder som støtter emnet i e-posten din.

Jobben slutter ikke når journalister og medier godtar å offentliggjøre pressemeldingene dine når salget starter. Sørg for at du kommer i kontakt med mediekanalene før den store dagen. I tillegg til å undersøke kampanjelanseringen er det også viktig å rapportere etter at kampanjen er avsluttet. Det lar deg sjekke om resultatene samsvarer med målene dine, og dermed gjøre det tydeligere om PR-strategien din for Black Friday fungerer.

Black Friday PR-strategier for små bedrifter

De siste par årene har endret måten folk bestiller på betydelig. I stedet for å skynde seg inn i sine lokale butikker, har de fleste kunder flyttet på nettet. Det gir oppstartsbedrifter og små bedrifter en flott mulighet til å ta markedsandeler og øke salgstallene i løpet av Black Friday-helgen.

Netthandel gir små og utviklende selskaper en mulighet til å utvide rekkevidden og tiltrekke seg flere kjøpere. Mens du jobber med Black Friday PR-kampanjen din, kan du oppnå bedre resultater mens du implementerer strategiene beskrevet nedenfor. La oss ta en titt på dem.

Google Black Friday-tilbud

Før du starter din Black Friday PR-kampanje, må du undersøke markedet for å se hva andre bedrifter skriver og hvordan de presenterer tilbudene sine i markedet. Forskningen lar deg også lage en liste over journalister og reportere som publiserer pressemeldinger og lignende informasjon om Black Friday-tilbud. Lag en liste over slike kontakter og ta kontakt med dem mens du gjør deg klar for den fremtidige kampanjen din.

For å gjøre forskningen mer effektiv, bruk så mange nisjespesifikke nøkkelord som mulig. Målrett mot blogger, nettsteder og medier som er relevante for din nisje. Ikke vær redd for å prøve å lande produktene dine i artiklene som allerede er publisert i media. Uansett hva som er fornuftig for merkevaren din, vil det fungere.

Markedsfør tilbudene dine på lokale medier

Hvis du driver en liten bedrift, kan du få bredere eksponering for tilbudene dine ved å få støtte fra lokale medier. Lokale medier støtter ofte lokale bedrifter og tiltrekker seg lokale kjøpere til å prøve de promoterte tilbudene.

Når du søker etter kontakter til mediedatabasen din og sender pitcher til journalister, bør du nevne at du er lokal i emnelinjen i e-posten din. Det vil fange mottakernes oppmerksomhet og oppmuntre dem til å åpne meldingen din hvis den appellerer til dem.

Fokus på Black Friday og Cyber Monday

I tillegg til Black Friday-tilbudene forventer folk at rabattene utvides gjennom hele helgen og frem til Cyber Monday. Mens du jobber med standplassene dine, må du også forberede tilbud for disse dagene. Jo flere pitcher du har, jo flere muligheter for å få merkevaren din lagt merke til og tilbudene prøvd. Reportere og journalister kan være interessert i å komme over flere tilbud til sine Black Friday-oversikter. Selv om de ikke legger til Black Friday-tilbudene dine på listen sin, kan Cyber Monday-tilbudene dine høres mer tiltalende ut for dem og deres publikum.

Spikre dine tilbud og bilder

Når du har godkjent rabattene og de endelige kostnadene for produkter og tjenester som vil bli inkludert i Black Friday-kampanjen din, kan du forberede kampanjetekster og bilder. I tillegg til å ha tekster i tonehøydene dine, må du sørge for at du legger ved et par kampanjebannere laget i merkevarefargene dine og med fengende CTA-er. Når du jobber med kampanjen din, bør du bruke et følelsesladet språk og skape oppmerksomhet rundt produktene dine. For eksempel fungerer setninger som «siste sjanse til å kjøpe» eller «når det er borte, er det borte!» alltid. Ved å bruke sterke og fengende oppfordringer til handling kan du fange oppmerksomheten til potensielle kunder og oppmuntre dem til impulskjøp.

Gå for din medieliste

Pr-kampanjen på Black Friday er ikke den siste muligheten for små bedrifter til å få bredere eksponering på nettet og bygge sterke relasjoner med blogger og medier i bransjen din. Journalister og påvirkere foretrekker den personlige tilnærmingen. Når du oppretter en medieliste, må du finne e-postadressene deres. Det er enkelt å gjøre ved å kjøre et enkelt Google-søk. Du kan også bruke sosiale medieplattformer til dette formålet. En personlig pitch gir deg flere sjanser til å bli lagt merke til og gjør at tilbudet ditt skiller seg ut.

En annen feil som små bedrifter gjør er å tvinge journalister med telefonsamtaler. Du kan irritere eller distrahere dem ettersom de kanskje skriver noe eller jobber med banen fra en annen oppstart. Det er bedre å beskrive tilbudet ditt i e-posten med et klart språk. Snakk til poenget, legg vekt på de fantastiske rabattene du tilbyr, fremhev de mest fremragende egenskapene til produktet eller tjenesten din, og legg ved enestående statistikk som vil overbevise journalisten eller influenceren om å godta tonehøyden din.

[/sc

Bunnlinjen

Black Friday PR-kampanje krever grundig planlegging i god tid før starten av den travle shoppingsesongen. Å bevise Black Friday- og Cyber Monday-tilbud er alltid en flott mulighet for små bedrifter til å nå ut til flere potensielle kunder, utvide kundebasen og tjene flere. I stedet for å besøke lokale butikker har et økende antall brukere gått over til å handle på nettet. Det gir virksomheten din en utrolig mulighet til å nå sine online markedsføringsmål på kort tid. Forutsatt at du følger Black Friday PR-trinnene og strategiene beskrevet ovenfor, kan du multiplisere inntektene til merkevaren din betydelig når salget starter.

Siste fra Blog