Beste Cision-alternativer, konkurrenter og lignende programvare

18 min lest
Tenker du på andre varianter som er forskjellige fra Cision Social Software? Evaluering av forskjellige programvare-, markedsførings- og PR-ledere må sammenligne kompetanse innen funksjoner som integrasjon og distribusjon, service og support og spesifikke produktfunksjoner.

Sjekk ut beskrivelsen min av andre alternativer til Cision, en annen flott tjeneste for virksomheten din. Men først, la oss sørge for at du kjenner alle Cisions funksjoner og fordeler.

[/sc

Cision sosial programvare

• Beliggenhet: USA
  • Lokasjon: USA
    • År det ble lansert: 1867

Cision Communications Cloud er en tjeneste for å finne journalister og medier som lytter. Cision er en skybasert omdømme- og mediehåndteringsplattform for både online og offline mediekanaler. Hovedfunksjonene dekker overvåking, publisering og innsikt i sosiale medier.

Cision er veldig god på administrasjon av sosiale medier, noe som gjør det mulig for kundene å legge ut innhold på sosiale mediekontoer. Systemet samler inn data fra kundeinteraksjoner på sosiale kontoer og andre online-kanaler og bidrar til å identifisere faktorer som driver merkevareimage.

Cision lar brukerne spore konkurrentenes ytelse ved å sammenligne innlegg på sosiale medier på konkurrentenes sosiale medieprofiler. Brukere kan også overvåke konkurrentberegninger som merkevarespesifikk tone og produktposisjonering. Hvis du vil oppdage hva publikum mener og sier om din bedrift, merkevare, vil Cision Social Media Software gjøre det mulig for deg å samle alle innlegg og omtaler relatert til deg. Med den kan du grave dypere gjennom data og få ideer til å overvåke og evaluere det sosiale engasjementet og resultatene av PR-aktivitetene dine. Innsikten du får fra disse dataene kan være nyttig slik at du kan ta bedre beslutninger for bedriften din.

Cision er også en perfekt tjeneste for offentlige PR-byråer siden den ble bygget for å hjelpe politiske handlingskomiteer (PAC) med å delta og sikre samsvar. I tillegg er Cision utstyrt med funksjoner som bidrar til å forbedre mobiliseringen av grasrotaksjonærer.

Fordeler med Cision:

• Cision-databasen er et godt utgangspunkt for å bygge mediekontakter, og resultatene inkluderer kontakter fra hovedstrømsmedier, lokale aviser og aktive blogger.
    • .
    • Dette er et godt utgangspunkt for mediekontakter.
    • Overskriftsdatabasen inneholder millioner av mediekontakter.
    • Kontaktlister kan eksporteres til Excel.
    • Mega-brukere rapporterer om god avkastning på sin Cision-database.
    • Mega-brukere rapporterer om god avkastning i Cision-databasen.
    • Informasjonen fra Cision-databasen inkluderer foretrukne metoder for kontakthistorikk.
    • .
    • Informasjonen i Cision-databasen omfatter foretrukne metoder for kontakthistorikk.
    • Cision-databasen sporer nyhetssøk på nettet som sendes inn av artikler.

Cons of Cision:

–>
    • Brukere klaget over kapasitetsbegrensningene i Cision-databasen.
    • Denne programvaren er for tiden bare tilgjengelig som et nettbasert verktøy, noe som gjør den ineffektiv for mobile brukere.
    • .
    • Dette verktøyet er for øyeblikket bare tilgjengelig på nett, noe som gjør det lite effektivt for mobile brukere.
    • Noen av kontaktene i Cision-databasen er personer som forlot mediebedriftene sine for mer enn to år siden.
    • En lisens til Cision-databasen kan koste mer enn en årslønn for en ansatt.

Cision deler ikke prisene sine uten å be om en demo, men ifølge brukeranmeldelser starter den på $ 7200 per år.

PRNEWS.IO som et alternativ til Cision

Nettsted | Twitter

–> Oppstart av PRNEWS.IO.
    • Beliggenhet: Tallinn, Estland
    • År lansert: 2015
    • Pris: starter fra $ 49

PRNews.io er et budsjettvennlig alternativ til Cision for å lage innhold, finne og pitche relevante journalister og distribuere innholdet ditt. Her er en beskrivelse side ved side for å hjelpe deg med å være klar over alle mulighetene du kan dra nytte av.

PRNEWS.IO har mange års journalistisk erfaring med å lage artikler, reklamehistorier og pressemeldinger. Å lage og distribuere innholdet er deres virksomhet, og de gjør det med suksess. De garanterer å få innholdet ditt skrevet, sjekket, godkjent av deg og lastet opp innen to dager.

De kan lage pressemeldinger om forskjellige emner – beskrive produktene og tjenestene dine, spre viktig informasjon om selskapet ditt eller kringkaste noen bransjespesifikke nyheter med merkevaren din. Pressemeldingen din vil bli opprettet av profesjonelle journalister og sjekket av erfarne redaktører for å sikre grammatisk nøyaktighet og polert profesjonalitet i hver setning.

PRNEWS-teamet tilpasser seg også søkemotoroptimalisering, vet hvordan du lager innholdet rundt passende innebygde nøkkelord, slik at artikkelen din blir fullstendig SEO-optimalisert for å gi de beste søkemotorrangeringene.

PRNEWS.IO er et verktøy som hjelper deg med å spare det mest verdifulle – tid. Med PRNEWS.IO unngår du duplisert innhold, forsinkelser, unnskyldninger og medier av lav kvalitet.

Andre alternativer til Cision

Falcon.io

Nettsted | Twitter

–> Den integrerte administrasjonsplattformen for alle typer ledere av sosiale medier.
    • Beliggenhet: København, Danmark
    • År lansert: 2010
    • Pris: $1,750 per måned (faktureres årlig)

Falcon.io tilhører et av de største software-as-a-service-verktøyene (SaaS) som forbedrer kundeopplevelsesstyring og markedsføring på sosiale medier. Det er en flott programvare designet for profesjonelle markedsførere, PR-ledere, små og mellomstore selskaper og markedsføringsbyråer.

Verktøyet inneholder funksjoner som brukes til engasjement i sosiale medier, publisering av innhold, overvåking av sosiale medier, analyse og klienters datahåndtering. Med disse fantastiske funksjonene kan markedsførere og bedrifter effektivt markedsføre sine produkter / tjenester, tilby personlig merkevarekampanjetjeneste, vekke interessen til målgruppen og øke følgere på sosiale kontoer.

Løsningen gjør det mulig for selskaper innen forskjellige felt å effektivt oppdage det fulle potensialet i digital markedsføring, markedsføring på sosiale medier og reklame ved å administrere flere kundekontaktpunkter i en enkelt kraftig plattform.

I tillegg gjør Falcon.io det også mulig for bedrifter å levere engasjerende og mer personlig innhold som passer deres målgruppe, basert på berikede kundedata. Det dekker et svært brukervennlig nettsted som både er samarbeidsorientert og supplert med støtte- og konsulenttjenester over hele linjen.

Presseside

• Beliggenhet: Chicago, Amsterdam
    • Lanseringsår: 2010
    • Pris: starter fra $ 399

PressPage er en av de største kildene for innholdsdeling for sosiale redaksjoner, online pressesentre og online medieplattformer. Det gjør det mulig for dagens mest engasjerende selskaper å bli morgendagens beste innholdsleverandører. Programvaren og teknologien er unikt utviklet for å effektivisere arbeidsflyten og øke produktiviteten i distribusjonen. Dette verktøyet gjør det mulig for PR-ansvarlige å dele engasjerende og optimaliserte artikler som publiseres direkte på søke- og sosiale plattformer. Gode historier fortjener stor anerkjennelse, det er derfor PressPage tilbyr sine brukere den nyeste teknologien for å bli populære blant målgruppen.

Med PressPage kan kunder distribuere sine oppdateringer og nyheter til publikum via unikt innhold ved hjelp av nettredaksjoner. Den brukervennlige distribusjonstjenesten til PressPage, som dekker integrering av sosiale medier, listeadministrasjon, e-postskaperen og sosial push, hjelper bedrifter med å publisere innholdet sitt til flere medier på en enkel måte.

Smeltevann

Nettsted | Twitter

Twitter –> Mål og overvåk hele bildet av merkevaren din, i sanntid. #Medieovervåkingsprogramvare rangert som nr. 1 av G2.

• Hovedkontorets beliggenhet: San Francisco
    • Lanseringsår: 2001
    • Pris: fra $ 333/måned

Meltwater er en skybasert PR-programvare som er tilgjengelig i SaaS-versjon, kan brukes enkelt. Denne tjenesten er beriket med et bredt spekter av PR-egenskaper som utklippshåndtering, digital ressursadministrasjon, innleggs forfatterdatabase osv.

Meltwater opererer med AI for å hjelpe sine kunder med å få dypere og bedre forretningsinnsikt. Den berikede mediekontaktdatabasen bidrar til å skape et bedre engasjement med kjente bloggere, journalister og mediepåvirkere. Dette verktøyet kan øke publiseringsfrekvensen for pressemeldinger. Det er også nyttig for overvåking av sosiale medier og nyheter og for å lage rapporter for KPI-ene dine.

Brukerne av plattformen kan enkelt analysere publikasjoner og dekning i sosiale medier, med både kvalitative og kvantitative parametere. Widgetbiblioteket deres lar brukerne sømløst bygge dashbord for å vise mediedekning og rapportere om ulike indikatorer for deres PR-aktiviteter. Alle elementer og blokker har et interaktivt grensesnitt og brukergrensesnitt for å fortelle deg konteksten bak tallene.

SEMRush

• Beliggenhet: Boston, MA
    • Lanseringsår: 2008
    • Priser: fra $ 119,95

SEMrush er en online digital markedsføringstjeneste for å finne markedsføringsanalyser og forbedre synligheten på nettet. Verktøyet hjelper merkevarer i alle størrelser og felt med å optimalisere synligheten på tvers av alle kanaler og skape engasjerende innhold for kundene sine. Funksjonaliteten deres hjelper deg også med å oppdage store vekstmuligheter, mens medie- og sporingsverktøy hjelper brukerne med å kjøre eksperimenter kontinuerlig og måle resultatene mer nøyaktig.

SEMrush-funksjoner forenkler PR-eksperter og markedsførere med PR, SEO, PPC, innholdsmarkedsføring, markedsføringsinnsikt, SMM, kampanjeadministrasjon og mange flere.

SEMrush inneholder seks verktøysett for grundig og allsidig undersøkelse av selskapenes nettsteder og konkurrenter. Dette inkluderer også innholdsmarkedsføring, konkurransedyktig forskning, SEO, reklame, sosiale medier og administrasjonsfunksjonalitet.

SEMrush inneholder seks verktøysett.

IssueWire/h3>

Nettsted | Twitter

–> NETTVERK FOR DISTRIBUSJON AV PRESSEMELDINGER - Distribuer og promoter nyhetene dine til digitale mediekanaler ved hjelp av vår partnerplattform.
    • Beliggenhet: India
    • Lokasjon: India
      • Lanseringsår: 2017
      • Priser: fra $ 42 / måned (gratisalternativet er også tilgjengelig)

IssueWire er en innholdsdistribusjonstjeneste som gjør det mulig for bedriftseiere og PR-ledere å distribuere verdifulle nyheter til medier, aviser og større nyhetskanaler. Det bidrar til å skaffe nye brukere og forbedre digital og sosial tilstedeværelse.

Issuewire er en ledende kilde til medietjenester til markedsførings- og PR-ledere Det tilbyr distribusjonstjenester for pressemeldinger og publiserer mer enn 150+ medier for brukere. Tjenesten hjelper kundene med å nå ut til flest mulig mennesker basert på innholdets egnethet. Det påvirker publikum så vel som omgivelsene rundt dem.

NewsWire.Jet/h3>

Nettsted | Twitter

Twitter Den komplette PR-løsningen.

• Beliggenhet: USA
      • Lokasjon: USA
        • Lanseringsår: 2018 Priser: fra $ 59/måned

NewsWire.Jet er en unik måte å markedsføre ditt neste arrangement eller produktoppdatering samt nye kunder og øke synligheten til virksomheten din. Det er mange måter du kan dele pressemeldinger om arrangementer på. Newswire Jet gir deg muligheten til å få alle artiklene dine delt til en rimelig pris opptil fire ganger i måneden. En dag eller to etter at innholdet er distribuert, sender Newswire Jet-teamet deg en rapport i en PDF-fil med informasjon som viser alle distribusjonspublikasjonene. Rapporten viser hvordan lenkene i de ulike innsendingsplattformene fungerer.

NewsWire.Jet er verktøyet som kan gi deg riktig eksponering til en god pris. Alle brukerne har alle muligheter til å komme i kontakt med bransjespesifikke medier og journalister. I tillegg tilbyr de innholdsdistribusjon på TV, radio og trykk, i motsetning til andre plattformer for distribusjon av pressemeldinger. De er i stand til å velge den mest passende kanalen for deg for å få popularitet og nye kunder.

Faselis Vekst

Webside | Twitter | Facebook

–> Kraftig SaaS-plattform for å lage/distribuere pressemeldinger til journalister/påvirkere over hele verden. Bygget for PR-profesjonelle (Faselis PR) og oppstartsbedrifter (Faselis Growth).
        • Beliggenhet: Flevoland, Nederland
        • Sted: Flevoland, Nederland
          • År lansert: 2017
          • Priser: fra $ 750

Faselis Growth gir en brukervennlig plattform i skyen for raskt å produsere og distribuere pressemeldinger direkte til en reporters innboks.

Det skybaserte PR-verktøyet fungerer som en assistent i utviklingen av en fortelling som på en enkel måte blir presentert for målrettede journalister. Videre tilbyr Faselis Growth internasjonal distribusjonstjeneste til et bredt sett med store mediekanaler, inkludert USA, Nederland, Sør-Afrika, Belgia, Tyrkia, MENA og Sentral-Asia.

Med et enkelt grensesnitt kan Faselis» brukere lage rapporter med informasjon om åpningene blant journalister, hvor mange utgivelser som ble åpnet, og lenker som ble klikket på i innleggene dine.

OVERSIKTSBOK

Webside | Twitter

–> Vis frem dine hardt opptjente medier. Bygg dekningsrapporter, med realistiske beregninger, raskt.
          • Beliggenhet: Storbritannia
          • Lanseringsår: 2014
          • Priser: fra $ 99/måned

COVERAGEBOOK er en skybasert dekningsrapporter og PR-administrasjonsplattform. Dette verktøyet tar sikte på å unngå det møysommelige arbeidet med å bygge dekningsrapporter. Det hjelper kunder med å spore mediedekning mer produktivt og effektivt, og sparer dem for å lage utallige tabeller og timer med slitsomt manuelt arbeid. Det gjør det mulig for PR-eksperter å opprette og vise mediedekningsrapporter i løpet av få minutter og gir et intuitivt visuelt bilde for å få ting gjort mye raskere.

Dette verktøyet gjør det mulig for byråer og team å presentere sine aktiviteter og måle effekten av dem. COVERAGEBOOK tilbyr også et gratis Google Analytics-verktøy som gir dyptgående analyser av nettrafikken knyttet til pressedekningen. Nøyaktige og meningsfulle rapporter gir en oversikt over avkastningen, mens de smarte automatiseringsfunksjonene sparer mye tid på manuelt arbeid og øker produktiviteten.

Kritisk omtale

Nettsted | Twitter

Twitter –> Den mest pålitelige PR- og earned media-plattformen med global medieovervåking, en mediekontaktdatabase og analyser.

• Beliggenhet: New York
          • Lanseringsår: 2002
          • Priser: fra $ 900/måned

Critical Mention er en skybasert medieovervåkingsplattform som lar deg bli promotert på TV- og radiokanaler, tilhørende metadata.

Critical Mentions nøkkelfunksjonalitet dekker online nyhetssporing, kringkastingsovervåking og overvåking av sosiale medier. Det gir innsikt for å lage rapporter gjennom tilpassede maler, grafer og tabeller og visualisere dekning på tetthetskart og ordskyer. Critical Mention samarbeider med globale TV- og radiokilder, Nielsen-markeder, nettaviser, magasiner, kabelnettverk, fagpublikasjoner, fora og blogger. Det gjør det mulig for kundene å dele og forbedre et redigeringsverktøy.

[/sc

Avsluttende

PR-distribusjons- og analysetjenester er mye brukt teknologi, og mange PR-team leter etter brukervennlige, effektive programvareverktøy med mediedatabaser, kontakt- / kampanjeadministrasjon og nyhetsrom. Leter du etter et alternativ til Cision for din bedrift, bruk plattformene som er oppført ovenfor, og velg det som passer best for dine behov. Hjelp oss gjerne med andre Cision-alternativer ved å beskrive dem i kommentarfeltet nedenfor, hvis du har slike.

Siste fra Blog