Alternativ til MeltWater: De beste verktøyene for medieovervåking, lytting til sosiale medier og PR-analyse

14 min lest
Alternativ til Meltwater. Leter du etter lignende tjenester som MeltWater tilbyr? Fra $ 333 per måned tilbyr denne ledende medieinformasjonstjenesten sine brukere avanserte verktøy for medieovervåking, lytting på sosiale medier, administrasjon av sosiale medier, PR-analyse og påvirkningsengasjement. MeltWater er et godt verktøy med rekkeviddefunksjonalitet, men er ikke det eneste alternativet for programvare for overvåking av sosiale medier. Det er viktig å sørge for at du velger en passende tjeneste for din bedrift og dens unike behov. Det er noen kraftige konkurrenter og alternativer til MeltWater, og det er en sjanse for at en av dem kan være et bedre alternativ for merkevaren din. Enten brukervennlighet, funksjonalitet, brukervurdering eller verdi for budsjettet ditt er din prioritet, er det mange andre plattformer der ute som kan passe godt til dine behov.

Sjekk ut de beste MeltWater-alternativene, basert på egenskaper, som ligner på MeltWater-fordeler når det gjelder funksjonalitet, nøkkelfunksjoner, priser og fordeler.

Alternativet til Meltwater

PRNEWS.IO

PRNEWS.IO oppstartsalternativ til smeltevann. Nettsted | Twitter Beliggenhet: Tallinn, Estland

År for lansering: 2015

Siden 2005 har PRNEWS.IO hjulpet forskjellige selskaper og enkeltpersoner med å bygge omdømme og få publisitet i den stadig skiftende digitale verden. Med utgangspunkt i et lite team av dyktige tekstforfattere og journalister har tjenesten nå utviklet seg til en markedsplass som overvinner kommunikasjonsproblemene til ulike virksomheter med medier.

PRNEWS.IO tilbyr garantert plassering av innhold i publikasjoner over hele verden. PRNews.io-tjenesten kan hjelpe deg med å øke bevisstheten blant potensielle kunder, partnere og investorer og øke salget. Det vil hjelpe deg til ikke å kaste bort tid på å søke og presentere deg selv for en haug med utsalgssteder for å publisere pressemeldingen, nyheten eller historien din der. PRNEWS.IO er en tjeneste som forbinder bedrifter og journalister. Det kan øke hastigheten på arbeidet til enhver PR-avdeling betydelig. Med PRNEWS.IO kan du distribuere pressemeldinger, salgsfremmende artikler, nyheter i titalls og hundrevis av publikasjoner, og dermed bygge merkevareimage, samt få tilbakekoblinger og mye trafikk.

Det lar deg også estimere og velge de mediene som passer dine behov og kan gi deg de beste resultatene, for å velge bare de mest passende for å få mest mulig rekkevidde for målgruppen din.

Med PRNEWS.IO kan ethvert merke, uansett størrelse eller beliggenhet, distribuere og markedsføre innholdet til utgavene til de ledende mediene. Listen deres inkluderer nyhetsbyråer, bransjespesifikke nettsteder eller blogger som hjelper selskaper og enkeltpersoner med å utvikle seg, få oppmerksomhet fra målgruppen og bygge et godt omdømme.

PRNEWS.IO vil spare deg for vanskeligheter med finansiell logistikk, skriving, oversettelse og medieplanlegging.

SEMRush

SEMRush –> SaaS-plattform for styring av synlighet på nettet som har blitt brukt av over 7 000 000 markedsførere som et alternativ til meltwater..

Beliggenhet: Boston, MA

År for lansering: 2008

SEMrush er en online digital markedsføringstjeneste for å finne markedsføringsinnsikt og forbedre synligheten på nettet. Plattformen hjelper merkevarer i alle størrelser og bransjer med å optimalisere synligheten på tvers av alle kanaler og skape engasjerende innhold for brukerne. Funksjonaliteten deres gjør det mulig å oppdage store vekstmuligheter, mens arbeidsflyt- og sporingsverktøy hjelper brukerne med å sette i gang eksperimenter kontinuerlig og måle resultatene mer nøyaktig.

SEMrush-funksjonalitet og rapporter hjelper PR-eksperter og markedsførere med PR, SEO, PPC, innholdsmarkedsføring, markedsføringsinnsikt, SMM, kampanjeadministrasjon og mye mer.

SEMrush tilbyr seks verktøysett for en grundig og allsidig studie av selskapenes nettsteder og konkurrenter. Dette dekker innholdsmarkedsføring, konkurransedyktig forskning, SEO, reklame, sosiale medier og administrasjonsfunksjonalitet.

Priser: fra $ 119.95

Nøkkelhull

Løsning for lytting og overvåking av sosiale medier. Lås opp datadrevet forretningsinnsikt som alternativ til smeltevann.

Beliggenhet: Toronto, Canada

År for lansering: 2001

Keyhole tilbyr den samme funksjonaliteten til en mye rimeligere pris. Som et spesialisert hashtag-sporings- og sosialt analyseverktøy tilbyr Keyhole deg å overvåke omtalene dine og analysere samtalene i kampanjene dine på tvers av de mest brukte sosiale medieplattformene samt fora, blogger og nyheter.

Med Keyhole vil du kunne forstå kundenes følelser, finne og reprodusere innholdet som gir best resultater for å maksimere engasjementet, samt måle effektiviteten til markedsføringskampanjene dine. I tillegg gir denne tjenesten deg mulighet til å holde deg oppdatert på de mest populære temaene i din bransje ved å finne emneknaggene som begynner å ta fart, samt diskusjonene som konkurrentene dine har på nettet. Og til slutt kan du samle alle funnene dine i enkle, brukervennlige rapporter og dele dem med viktige interessenter i organisasjonen din.

Pris: $ 29/måned

NapoleonCat

alternativ til smeltevann

Beliggenhet: Warszawa, Polen

År for lansering: 2013

NapoleonCats administrasjonsplattform for sosiale medier har funksjonalitet for publisering i sosiale medier, publikumsengasjement og analyse. Den integreres med alle større sosiale mediekanaler, inkludert Facebook, Instagram og Twitter. Du kan også bruke NapoleonCats analysefunksjoner til å overvåke ytelsen til konkurrentene dine på sosiale medier.

Mens du tester programvaren, kan det hende du synes grensesnittet er rent og intuitivt. Automatiske modereringsfunksjoner lar brukerne automatisk publisere forhåndsutformede svar basert på nøkkelord, fremheve eller slette innhold og sende klientforespørsler til utvalgte mottakere. Analysefunksjonalitet bidrar til å spore innholdets ytelse sammenlignet med konkurrentene. Brukerne kan også lage og sende PDF-rapporter via e-post. Rapportene kan utformes med brukerlogoer og kommentarer. Med NapoleonCat-programvaren kan du også sende e-post- og tekstmeldingsvarsler basert på brukerkonfigurerte utløsere, for eksempel høyt innholdsengasjement. Du kan be om støtte via e-post, chat og telefon.

Priser: Starter fra $ 27 per måned

Priser: Fra $ 27 per måned.

Omtale

–> Vi sporer de viktigste samtalene om merkevaren din, hvor som helst på nettet i (nesten) sanntid. alternativ til smeltevann

Beliggenhet: Paris, Frankrike

År for lansering: 2012

Mention er en lytte- og publiseringstjeneste for sosiale medier som lar deg spore samtaler på nettet, overvåke omtaler og planlegge publikasjonene dine slik at de oppdager de nyeste bransjetrendene og publikumsinteressene.

Mention er en lytte- og publiseringstjeneste for sosiale medier.

Mention har to hovedfunksjoner: Lytt og publiser. Med publiseringsfunksjonen i Mention kan du opprette og administrere innholdsplanen for sosiale medier fra ett sted.

Mentions lyttefunksjon lar deg holde øye med konkurrentene dine og spore viktige beregninger i din nisje for å holde oversikt over populære emner og estimere resultatene av kampanjene dine. Mention vil gi deg daglige oppsummeringer samt e-postvarsler når det har vært en topp i omtale av selskapet ditt.

Pris: $ 25 per måned

Brandwatch | alternativ til Meltwater

–>

Beliggenhet: Brighton, East Sussex

År for lansering: 2007

Brandwatch er en av de ledende tjenestene for overvåking av sosiale medier i verden, slik at merkevaren din kan analysere og bruke forretningssamtaler fra hele det sosiale nettet. Det gir en kraftig og effektiv overvåkings- og analyseplattform for sosiale medier som gjør det mulig for virksomheten din å samle, analysere og rapportere relevant forretningsinnsikt om dine sosiale mediedata.

Hovedfunksjonene i Brandwatch inkluderer 50+ filtre, kraftig segmentering, et raskt og intuitivt grensesnitt, filtre og søkeverktøy, personlig stemning, sanntidsdiagrammer, delbare dashbord, søkeoperatører, proprietær teknologi osv. Det er en perfekt tjeneste for å forstå samtalen om bedriften din i sosiale medier. Den gjennomsøker Internett og arkiverer store mengder data fra sosiale medier samlet inn fra minst 90 millioner nettsteder og på 27 språk. På denne måten er datamengden mer enn tilstrekkelig for pålitelig innsikt som kan brukes av bedrifter i alle størrelser, eller PR- og markedsføringsbyråer. En annen funksjon som skiller seg ut, er identifiseringen av viktige påvirkere, som viser deg hvem som kan være interessert i å kjøpe produktene og bestille tjenestene.

Du kan også søke etter data i Brandwatchs nettbaserte grensesnitt, enten proaktivt eller i ettertid, etter omtale av din bedrift eller ditt søkeord i sosiale medier, takket være en mangefasettert søkeprosess.

Du kan også søke etter data i Brandwatchs nettbaserte grensesnitt, enten proaktivt eller i ettertid, etter omtale av din bedrift eller ditt søkeord i sosiale medier.

Sprout sosial

–> Vi bygger programvare for sosiale medier som gjør det mulig for markedsførere å se det sosiale på en annen måte og utvide virksomheten ved hjelp av sosiale medier.

Beliggenhet: Chicago, IL

År for lansering: 2010

Sprout Social er en annen Meltwater-konkurrent som lar deg spore merkevarens hashtags i sanntid, spore innleggs- og kampanjeytelse og oppdage trender for vekst i sosiale medier.

Sprout Social tilbyr deg å administrere meldingene dine og nå alle innboksene dine i sosiale medier på ett sted, samt håndtere innholdskalenderen din. Du kan også bruke denne plattformen til å bruke statistikken din mot konkurrentenes, og ved å få tilleggene Lytt og informer, kan du spore og analysere emner som er på toppen av Twitters feed.

Pris: fra $ 89 per måned

Vuelio/h3> –> Vi hjelper organisasjoner med å gjøre sin historie viktig ved å tilby overvåking, innsikt, engasjement og evalueringsverktøy for politikk, redaksjonelle og sosiale medier.

Beliggenhet: London

År det ble lansert: 1995

Vuelio er ikke bare et medieverktøy som PR-ledere kan bruke, fordi det gir muligheter for bidragsytere og påvirkere til å dra nytte av det. Denne tjenesten gir PR-eksperter en mulighet til å anslå hvilke journalister de kan henvende seg til, basert på deres profiler og interesser. Alle journalistene som registrerer seg der, er villige til å bli kontaktet for PR-formål.

Denne tjenesten kategoriserer journalister i henhold til deres relevans for bransjen de er interessert i. I hver profil er det informasjon om deres favorittemner, slik at du kan pitche dem med selvtillit.

Vuelio tilbyr mange produkter og tjenester, inkludert medieovervåking, politiske og mediedatabaser, nyhetsdistribusjon og medieanalyser. Dette er et bredt spekter av alternativer for PR-ledere med spesifikke behov som er relatert til dette.

Vuelio tilbyr en rekke produkter og tjenester.

Audiense | alternativ til Meltwater

Identifiser relevante målgrupper, oppdag handlingsrettet innsikt og informer dine strategier for å utvide virksomheten.

Beliggenhet: London, England

År for lansering: 2011

Audiense er en sosial markedsføringsplattform som dekker tre viktige forespørsler for PR-ledere og markedsførere – sosial innsikt, sosial markedsføring og sosial annonsering. Tjenesten prøver å hjelpe bedrifter med å engasjere seg med publikum og oppdage, forstå, tiltrekke seg eller oppmuntre dem til å handle.

Med Audiense har bedrifter en mulighet til enkelt å identifisere sitt publikum og deres kvalitet, samle sosial intelligens av høy kvalitet for å lede sine sosiale strategier til suksess. Plattformen inneholder også en mengde funksjoner for sosial markedsføring og sosial annonsering. Disse verktøyene hjelper brukerne med å optimalisere sitt engasjement med sine kunder og potensielle kunder ved hjelp av publikumsinnsikt, skape unike målgrupper, samt forstå deres avkastning for betalte og opptjente medier for å nevne noen.

Priser: fra $ 79

Prezly | alternativ til Meltwater

Ditt vennlige nabolag PR CRM.

Beliggenhet: Flamsk-Brabant, Belgia

Lokasjon: Flamsk-Brabant, Belgia

År for lansering: 2010

Prezly er en programvare for bedrifter som gjør det mulig å forbedre kommunikasjonen med interessenter og styrker effektiviteten av oppsøkende, nyhetsrom og kontaktadministrasjon. Det akselererer PR-arbeidsflyten og gjør det mulig å nå interessenter raskt gjennom engasjerende multimedia-e-poster.

Design av funksjonelle, attraktive og smarte nettredaksjoner gjør det mulig for bedrifter å formidle budskapet sitt mer effektivt. Det tilbyr å distribuere merkevarehistorier med påvirkere på sosiale så vel som tradisjonelle medier. Influencer PR CRM frigjør selskaper fra regneark og gjør det mulig å lage rike influencerprofiler. Det gir en bedre forståelse av interessentene til interessenter, journalister og påvirkere ved å overvåke engasjement. Det er også enkelt å laste opp data til Prezly, ettersom programvaren gjør det mulig å importere Excel-regneark og støtter data fra andre PR-verktøy som Augure, Cision og Gorkana.

Priser: fra $ 50 per bruker

Sammenligningstabell for alternativ til smeltevann

Alternativ til smeltevann

For din bekvemmelighet og en raskere forståelse av hva som er best for din bedrift, sjekk ut dette sammenligningstabellen:

MeltWaterSemrushVuelioBrandwatch
Audience Intelligence++
Media Overvåking++++
PR+++
Omdømme Ledelse++
Verktøy for analyse av sosiale medier++
Social Media Ledelse+
Markedsføring i sosiale medier++
Overvåking av sosiale medier+
Brand Management++
Innholdsskaping++
Nøkkelord Forskning+
Markedsanalyse+
Influencer Marketing+

[/sc

Avsluttende

PR-distribusjons- og analyseplattformer er mye brukt teknologi, og mange PR-ledere leter etter brukervennlige, effektive programvareplattformer med mediedatabaser, kontakt- / kampanjeadministrasjon og nyhetsrom. Leter du etter et alternativ til MeltWater for din virksomhet eller ditt prosjekt, bruk listen ovenfor og velg det som passer dine behov best. Hjelp oss med andre MeltWater-alternativer og del dem i kommentarfeltet nedenfor, hvis du har slike.

Siste fra Blog