TOPP av AI-startups å holde utkikk etter 2023

11 min lest
I disse dager kan vi se at en kunstig intelligens har blitt en økende tendens i virksomheten, dagens topp AI-startups er ledende innen denne nye teknologien. Kunstig intelligens er for øyeblikket blant de mest populære retningene, og en flott mulighet for oppstartsbedrifter å nå sine hypervekstmål. Med et stort antall tjenester innen stordata, naturlig språkbehandling, datasyn og mer, transformerer AI bedrifter, bransjer og folks livsstil.

AI-teknologioppstart appellerer til oppmerksomheten til flere investorer over hele verden, og spesielt i USA og Kina. AI-industrien økte enormt under den globale usikkerheten i COVID-19-pandemien, med AI-startups som samlet inn 33 milliarder dollar i 2020, ifølge CB Insights. Nye AI-modeller gjør ting som var utenkelig for et år siden, noe som har gitt en start på noen spennende oppstart å sjekke i 2021. Nå som jeg har avklart dette, la oss gå videre til listen.

AMP Robotikk

–> AMP Robotics

AMPs Robotics kan automatisk skille batterier fra ledninger, plastbokser fra papp og tre fra betong. Dette prosjektet hengir seg til gjenvinningssentre ved å tilby robotikkprogramvare og maskinvare som autonomt bestemmer og sorterer ut resirkulerbare materialer. Det er ideen til administrerende direktør Matanya Horowitz, som viet mye tid til robotgrep – å lære roboter hvordan de skal samle opp forskjellige gjenstander – som doktorgradsstudent ved Caltech. Virksomheten økte enormt i pandemien, og kulminerte på slutten av fjoråret i en avtale med Waste Connections, det tredje største avfallshåndteringsforetaket i USA, om å installere 25 roboter på tvers av utstyret, samt en finansieringsrunde på 55 millioner dollar.

Åttedoblet.ai

Eightfold.ai

Nettsted | Twitter

Eightfold Ai ble opprettet i 2016 av verdens fagpersoner innen dyp læring, og kontoret ligger i Mountain View, California med oppdraget «Riktig karriere for alle i verden». Denne AI-oppstarten leverer en talentintelligensplattform til selskapene som administrerer hele talentets livssyklus. Plattformen bruker AI på den mest produktive måten for merkevarer for å beholde topputøvere, oppgradere og omskolere arbeidsstyrken, ansette topptalenter effektivt og nå mangfoldsmål.

Eightfold.ais AI-tjeneste for dyp læring gjør det mulig for merkevarer å gjøre talentstyring til en fordel. På slutten av 2020-oppstarten kunngjorde den at den har samlet inn 125 millioner dollar i sin siste serie D-finansieringsrunde, og dette prosjektet er verdsatt til 1 milliard, noe som gjør det til den siste deltakeren i oppstart enhjørningsklubben.

Forbes inkluderte det i Topp 25 Machine Learning Startups å se på i 2020.

Frame.ai

Ramme.ai

Frame.ai

Nettsted | Twitter

Frame AI, en oppstart som ble grunnlagt i 2016, er en skaper av en samarbeidende meldingsplattform designet for å forbedre forretningskommunikasjon. Denne tjenesten er et system for tidlig varsling og kontinuerlig overvåking som gjør klientens stemme til et effektivt operativt middel for å gi informasjon til datadrevne CX-prioriteringer.

Oppstarten bruker naturlig språk som gjør det mulig for bedrifter å lytte og forstå kundene sine i stor skala på tvers av de mange kildene som er tilgjengelige for kundekommunikasjon og gjøre dem handlingsbare umiddelbart. Utviklerne bruker Frame AI for å finne ut «hvorfor» bak brukerresultatene, slik at de kan utvide det som fungerer bra, og redusere det som ikke gjør det.

Adrize AI

–> Arize AI

Nettsted | Twitter

AI-modeller i forskningsmodus kan fra tid til annen oppføre seg ganske annerledes når de analyserer data fra den virkelige verden. Men grunnen til at det ofte er usikkert i sanntid. Grunnleggerne av Arize AI er Dhinakaran, som jobbet som nøkkelingeniør i Uber, og Lopatecki, grunnlegger av TubeMogul, en annonsebudtjeneste. Arize AI er en analyseplattform i sanntid opprettet for å overvåke, fikse og gi rekkverk på distribuert AI.

Startup-plattformen tilbyr en sanntidsanalysetjeneste som tilbyr et bredt spekter av informasjon, slik at brukerne kan se hvordan en modell fungerer og enkelt finne problemer i sanntid

Mennesker.ai

People.ai

Nettsted | Twitter

People.ai tilbyr merkevarer inntektsoperasjoner og en etterretningsplattform som forvandler forretningsaktivitetsdata til nøkkelinnsikt for salgs-, markedsførings- og driftsteam. Drevet av banebrytende AI-basert automatisering og brukervennlige prosesser, bidrar People.ai-plattformen til å akselerere beslutningstaking på tvers av bedriften uten å tynge teamene med uvedkommende arbeidsflyter.

BigML

–> BigML

Nettsted | Twitter

BigML er en ledende oppstart av maskinlæring som gjør ML enkelt og forståelig for alle mennesker. Denne plattformen vil komme til nytte og bli uunnværlig for tusenvis av bedrifter over hele verden når de tar datadrevne, svært automatiserte beslutninger ved hjelp av (MLASS) maskinlæring som en tjeneste.

BigML tilbyr et bredt spekter av grunnleggende maskinlæringsressurser som kan settes sammen for å løse komplekse maskinlæringsoppgaver. I tillegg til kommersiell funksjonalitet spiller den også en aktiv rolle i å fremme maskinlæring i utdanning over hele verden gjennom sin utdanningsfunksjon.

Veritone/h3> –> veritone

Nettsted | Twitter

Veritone er en AI-basert e-discovery-tjeneste. Det hjelper lyd, video og tekst til å fungere enkelt. Med denne plattformen kan man oversette disse informasjonsformatene, trekke ut tekst, finne elementer og begreper i teksten og stille spørsmål. Den tidlige saksvurderingsprosessen og arbeidet med offentliggjøring gjør ustrukturerte data automatisk søkbare. Teamet har valgt en abonnementsbasert prismodell.

Veritones mål er å gjøre verden mer levende og gjennomsiktig ved å la selskapet oppdage mer klarhet og bringe dypere kunnskap inn i beslutningsprosessen. Denne oppstarten har skapt et eksklusivt operativsystem designet for AI, Veritone aWARE, som gjør sikting gjennom enorme mengder data både skalerbar og tilpassbar.

Vis.ai

Viz.ai

Nettsted | Twitter

Viz.ai ble opprettet i 2016 og ligger i San Francisco, California, USA. Det er en oppstart av medisinsk avbildning som spesialiserer seg på anvendt kunstig intelligens i medisinsk behandling. Viz.ai bruker avansert dyp læring for å overføre tidssensitiv informasjon om hjerneslagpasienter direkte til en lege som kan gripe inn og behandle.

Viz.ais oppdrag er i hovedsak å forbedre hvordan medisinsk behandling leveres i verden, gjennom intelligente tjenester som lover å redusere tiden til behandling, forbedre tilgangen til behandling og øke hastigheten på spredning av medisinsk innovasjon.

Viz.ais oppdrag er å forbedre hvordan medisinsk behandling leveres i verden, gjennom intelligente tjenester som lover å redusere tiden til behandling, forbedre tilgangen til behandling og øke hastigheten på spredning av medisinsk innovasjon.

I april 2020 startet Viz.ai sitt Viz COVID-19-prosjekt. Dette pasienttriageprogrammet hadde som mål å forbedre pasientadministrasjonen og sørge for en tryggere sykehusarbeidsplass under epidemien. Viz.ai ble tildelt den prestisjetunge UCSF Digital Health Award for beste nye anvendelse av kunstig intelligens.

LogicMonitor/h3> LogicMonitor

Nettsted | Twitter

LogicMonitor tilbyr en helautomatisert, skybasert infrastrukturovervåkingstjeneste som gir selskapets IT- og administrerte tjenesteleverandører full-stack synlighet i nettverk, skyer, servere og mer i et enkelt, enhetlig dashbord. Overvåkingsplattformen er opprettet for å legge til nesten ingen løft til eksisterende IT-infrastruktur og er designet med strenge tredjeparts sikkerhetsprotokoller for å støtte jevn skalerbarhet. Det gjør LogicMonitor til et utmerket valg for bedrifter i forskjellige størrelser.

MixMode

Blandingsmodus

MixMode

Nettsted | Twitter

MixMode er en AI-drevet oppstart av cybersikkerhet. Det er det første prosjektet som har en tredje bølge, kontekstbevisst AI-tilnærming og automatisk analyse og skreddersyr til sterkt skiftende miljøer. Selskapet utvikler en prediktiv cybersikkerhetsplattform som er utformet for å redusere antall varsler. Denne oppstarten tilbyr en kontinuerlig baseline av nettverk og lar brukerne konsentrere seg bare om varsler som fortjener deres oppmerksomhet.

MixModes AI-drevne nettverkstrafikkanalyseplattform tilbyr dyp nettverkssynlighet og prediktive trusseloppdagelsesfunksjoner til brukerne. Det gjør det mulig for kundens sikkerhetsteam å effektivt utføre sanntids- og retrospektiv trusseloppdagelse og visualisering.

Denne oppstarten har blitt kalt en innovatør i ledende medier og av sikkerhetsanalytikere, inkludert SC Magazine. Det har også fått en finalistpris i 2018 og 2019 for «Best Computer Forensic Solution.». Fram til april 2020 har selskapet mottatt 17,3 millioner dollar i løpet av fem finansieringsrunder.

[/sc

Til sluttnote

Denne listen er ikke fullstendig. Mange kommende oppstartsbedrifter gjør banebrytende innovasjoner og påvirker forskjellige bransjer på unike måter. Den viktigste lærdommen vi kan trekke, er at kunstig intelligens har gjort sitt inntog i de fleste store forretningsområder.

Her er de 10 mest potensielle AI-startups i verden. Glemte jeg å nevne noen? Bestilte du noen tjenester fra dem? Hvilken gir etter din mening det mest nyttige produktet eller tjenesten? Gi meg beskjed i kommentarene nedenfor.

Siste fra Blog