ICO PR: Slik gjennomfører du en ICO-reklamekampanje i media

14 min lest
ICO PR: Slik gjennomfører du en reklamekampanje før ICO i media ICO PR. Vellykket markedsføring av nettstedet knyttet til elektroniske penger er direkte relatert til informasjon. For å spre ordet om kryptovaluta og den kommende ICO, må du involvere så mange informasjonsdistribusjonskanaler som mulig. En av dem er massemediene. Videre er det nødvendig å bli publisert både på russisk og i utenlandske utgaver. Artikler skrevet av fagpersoner vil interessere løsemiddelpublikummet. Publikasjoner om emner av interesse for kryptosamfunnet i høyprofilerte massemedier vil tiltrekke seg kunder..

Kunder av PRNEWS.io kunngjør ofte forhåndssalg av tokens i media. Vi analyserte flere vellykkede pre-ICO og ICO-lanseringer og fremhevet hovedtrendene.

Hvorfor selskaper lanserer en ICO

Den raske veksten av Bitcoin, Ethereum og kryptovalutaer generelt har ansporet interessen for kryptovalutamarkedet og startet søket etter nye forretningsmuligheter. For å tiltrekke seg investorer selger selskaper et fast volum av kryptovalutaen sin. Metoden ble kalt ICO (Initial Coin Offering) i analogi med Initial Public Offering av aksjer (IPO).

En ICO kan betraktes som en analog av en børsnotering, med den eneste forskjellen at det første tilbudet av mynter eller tokens ikke pålegger partene forpliktelser og ikke innebærer inngåelse av kontrakter. Parallelt med økningen i antall ICO-er øker også kostnadene for prosjektene. Flere og flere selskaper dukker opp som kan tiltrekke seg hundrevis av millioner dollar fra det foreløpige salget av tokens.

Lanseringen av en ICO vil ikke oppnå noe uten formidling av informasjon om prosjektet. Den mest effektive måten å varsle publikum raskt er gjennom publikasjoner i media. Vi studerte våre kunders kampanjer for lansering av ICO-er, og vi identifiserte flere viktige faktorer som påvirker effektiviteten av PR-kampanjer i media.

Når du skal annonsere for en ICO i media

Det er ingen veletablert tidsplan for starten av en PR-kampanje for en ICO. Noen venter i minst en måned mellom den første publiseringen og starten på forhåndssalget av tokens, mens andre begynner å spre informasjon om lanseringen av ICO i løpet av kampanjen.

Alt avhenger av potensielle investorer:

• Hva de vet om selskapet?
  • Hva de vet om selskapet som utsteder tokens?
    • Hva vet de om selskapet som utsteder tokens?
    • Hvor entusiastiske er de?
    • Hvor begeistret de er for den nye kryptovalutaen?
    • Hvor entusiastiske er de?
    • Hvilken relasjon har de til bransjen der initiativtakeren til ICO-en arbeider?
  • Hvilken tilknytning har de til bransjen?

Hvis et selskap utsteder et begrenset antall tokens  og målet med prosjektet er å tiltrekke seg mennesker som er interessert i utviklingen av bransjen og kan påvirke denne prosessen, frigjør selskaper et begrenset antall mynter. Hovedandelen av en slik kryptovaluta er fordelt på ansatte, og inngangskostnadene for investorer er betydelige. Det gir ingen mening å spre informasjon om slike ICO-er i nasjonale massemedier. Pressemeldinger vises som regel i bransjepublikasjoner og på sidene til nettsteder dedikert til kryptovalutaer. Antall publikasjoner varierer fra tre til ti. En slik PR-kampanje kan lanseres et par uker før ICO, men noen ganger til og med etter det foreløpige salget av tokens.

Prosjekter som ønsker å gjøre produktene sine i stor skala  og maksimalt fremme temaet kryptovalutaer – kryptovaluta-børser, Forex-meglere – søker å nå et stort publikum. De velger å publisere i populære kryptovaluta-medier, nasjonale publikasjoner og IT-fokuserte nettsteder. Terskelen for tilgang til ICO for slike selskaper er lav – fra noen få dollar. Dette gjør at hvem som helst kan bli investor, uavhengig av hvor mye de har på bankkontoen. Derfor snakker selskaper om ICO til et stort antall brukere.

En massiv skala krever god PR; derfor vises publikasjoner om slike ICOer en eller to måneder før salgsstart, på sidene til flere titalls publikasjoner – fra spesialiserte, som skriver om kryptovalutaer, til nasjonale nyhetsmedier.

[/sc

Hvor ofte artikler om ICO bør publiseres

Denne indikatoren avhenger av størrelsen på selskapet og publikumsdekningen. Globale PR-kampanjer kan omfatte dusinvis av publikasjoner, som starter to måneder før lanseringen av ICO og slutter etter lanseringen.

Hvordan nettstedenes tema påvirker PR-kampanjens effektivitet

De fleste pressemeldinger om lanseringen av en ICO publiseres i media som skriver om kryptovaluta. Brukere som søker etter informasjon om elektroniske penger eller ønsker å investere i et av de lovende prosjektene, vil først og fremst søke etter informasjon på spesialiserte nettsteder. Globale informasjonsplattformer er bra for prosjekter designet for det største massepublikummet.

PRNEWS.io vil hjelpe deg med å velge en liste over nettsteder og plassere det nødvendige antallet pressemeldinger eller artikler – og dessuten gjøre det uten å gå over budsjettet.

PRNEWS.io vil hjelpe deg med å velge en liste over nettsteder og plassere det nødvendige antallet pressemeldinger eller artikler.

Hvordan lage en relevant medieliste for en PR-kampanje for kryptovaluta/ICO?

Det er noen grunnleggende retningslinjer, men blockchain-prosjekter generelt har blitt ganske overmettede, og du må derfor gå utover hvis du ikke planlegger å ansette et PR-firma.

Det første du må gjøre før du oppretter en liste er å lage en redaksjonell kalender med en rekke vinkler og historier som du planlegger å fortelle og når du planlegger å fortelle dem. Jeg kan skrive sider om historieoppretting, men vil skåne deg.

Identifiser målgruppene dine på tvers av en rekke fokuspunkter. Nedenstående bør være så detaljert som mulig. Du må finne medier på tvers av en rekke forskjellige historier og vinklinger.

• Den spesifikke nisjen/sektoren/bransjen prosjektet ditt arbeider innenfor
      • Det generelle teknologi- og oppstartsmediemiljøet
  • Unike bedriftselementer som for eksempel beliggenhet
  • .
  • Journalister som har dekket lignende prosjekter eller til og med konkurrenter
  • . Spesifikke historier du allerede har laget. En mediedatabase vil gjøre livet enkelt og er det de fleste profesjonelle kommunikatører bruker. Hvis du ikke har en mediedatabase (PRNEWS.IO), kan det være vanskelig og tregt å finne journalister. Når det er sagt, er det mer enn gjennomførbart. Det er bare å søke etter publikasjoner og artikler som er innenfor fokusområdene i kategoriene du har satt opp ovenfor. Du kan finne nylige artikler eller artikler om konkurrenter ved hjelp av et google-søk, du kan se direkte på utgivere av interesse og ganske enkelt finne forfatterne/produsentene/redaktørene. Derfra kan du søke på nettstedet etter e-postadresser.

Behandle det med respekt og behandle journalister med respekt. Del bare de mest overbevisende historiene med perfekt målrettede mediepublikum. De blir truffet av hundrevis av haglekast hver eneste dag. Du kan skille deg ut ved å bygge relasjoner og målrette den riktige historien mot de riktige mediemedlemmene.

PRNEWS.IO finnes for å gjøre det lettere for deg å finne nettsteder der du kan legge ut nyhetene dine. Bare åpne katalogen, bruk filtrene og velg listen over ideelle medier. –> –>

De fleste CoinJournal.net leserne er bosatt i USA og Europa. Plattformen publiserer nyheter om kryptovalutaindustrien og er kjent for journalistisk ærlighet. Her finner du bare bekreftet informasjon og troverdige fakta. Det er mulig å legge ut en pressemelding om ny valuta på ICO innen fem dager.

Den Merkle

• Publikasjonsspråk: norsk Dekning: 2,3 millioner lesere
    –>

The Merkle har skapt engasjerende pedagogisk innhold og gitt verden viktig informasjon om økonomi, teknologi, kryptovalutaer og informasjonssikkerhet siden 2014. De mest kjente ICO-prosjektene starter her. Folk fremmer ikke bare det primære tilbudet av tokens; plattformen er populær blant alle mennesker som ønsker å selge noe høyteknologisk.

CoinSpot

• Land: Russland
    • Publiseringsspråk: Russisk Dekning: 1,4 millioner lesere

CoinSpot.io – den største RuNet-ressursen for digitale valutaer, finansielle tekniske trender og finansielle innovasjoner. Her kan du lese om teknologier, oppstartsbedrifter og personligheter som danner bildet av finansverdenen. ICO-kalenderen som hjelper deg med å se på de nåværende, komplette og kommende kampanjene, fungerer også på nettstedet.

Nyhetene om Bitcoin

• Publikasjonsspråk: norsk Dekning: 50 000 lesere

Den primære målgruppen for TheBitcoinNews.com plattformen er innbyggere i USA, Kina, Brasil og Thailand. Her kan du finne alle relevante nyheter om Bitcoin og Etherium; lære om nye ICO og lese ekspertuttalelser. En pedagogisk seksjon på nettstedet hjelper en med å forstå alle nyansene i kryptovalutaer. Abonnenter vil også se teksten publisert på nettstedet – mer enn 30 tusen mennesker abonnerer på adresselisten deres.

CoinSpeaker

• Publikasjonsspråk: norsk Dekning: 450 000 lesere

CoinSpeaker – en av de mest innflytelsesrike kildene til nyheter for alle er engasjert i finansiell teknologi, blockchain, kryptovalutaer og tingenes internett. Nettstedet er populært i USA, Storbritannia, Japan, Tyskland og Russland. Det er en ICO-kalender tilgjengelig for å finne all nødvendig informasjon om det kommende, nåværende og komplette salget av tokens.

Coin Idol

Mynt Idol

• Publikasjonsspråk: norsk Dekning: 150 000 lesere

Coinidol.com er ikke bare en kilde til de siste nyhetene og vurderingene om avansert finansiell teknologi og verdensøkonomien, men også en av dens primogenitorer. Noen entusiaster elsker fintech, kryptovalutamarkeder, desentralisert økonomi, politikk og blockchain-teknologi på CoinIdol-teamet. De publiserer alt betalt materiale i nyhetsseksjonen, og som en bonus vil redaksjonen på nettstedet utarbeide en animert illustrasjon av teksten.

MyntTelegrafen

• Publikasjonsspråk: norsk Dekning: 10 millioner lesere

Cointelegraph presenteres i flere land samtidig – USA, Slovenia, Serbia, Spania, Japan og Brasil. Språkversjoner, oppmøte og innhold på nettstedet varierer avhengig av nettstedets geografiske tilknytning. Cointelegraph ble grunnlagt i 2013. På 4 år ble plattformen den anerkjente lederen i markedet for informasjon om kryptovaluta.

Konklusjon

Et velskrevet innlegg på en av disse plattformene kan tiltrekke seg et betydelig antall besøkende. Du trenger ikke å bruke hele budsjettet ditt til publisering på ett nettsted. Det vil være mer nyttig å legge ut flere tekster på forskjellige ressurser for å fange lesere fra flere kategorier samtidig. Velg publikum, publikasjonsspråk og dekning av lesere og fortell verden om kryptovirksomheten.

Du kan finne enda flere  nettsteder om kryptovalutaer  i vår massemediekatalog.

Lagre på Pinterest

Du kan lagre denne siden på Pinterest-tavlen din for senere bruk.

Du kan lagre denne siden på Pinterest-tavlen din for senere bruk. ICO PR: Slik gjennomfører du en reklamekampanje i media før ICO

Siste fra Blog