PRNEWS.IO kansellerer avgifter for ukrainske medier for å støtte lokal journalistikk

2 min lest

#########–>

For å støtte uavhengige lokale medier i Ukraina har nettplattformen PRNEWS.IO kansellert avgiftene for alle medier som eies av ukrainske utgivere..

«Russlands invasjon av Ukraina har praktisk talt lammet den ukrainske økonomien,» sier Alexander Storozhuk, et styremedlem i PRNEWS, «Lokale bedrifter har suspendert annonsekontrakter med nyhetsmediene på grunn av at journalister stadig må sette livet i fare mens de jobber med nyhetssaker ved fronten.»

PRNEWS.IO-plattformen er for tiden koblet til 5070 nyhetsnettsteder som eies av ukrainske utgivere..

Ifølge Alexander Storozhuk leter folk fra hele verden etter en måte å hjelpe ukrainere på. Støtte fra internasjonale merkevarer og digitale nomader i form av kjøp av reklame i ukrainske medierer en flott måte å oppnå dette målet på..

PRNEWS.IO gjør det mulig for merkevarer å publisere historier i media og utgivere av nyhetsnettsteder å motta belønning for innsatsen..

Den 24. februar, dagen da Russland invaderte Ukraina,koblet PRNEWS.IO mer enn 16 000 nyhetskanaler eid av russiske utgivere fra plattformen..

Selskapet har også blitt påvirket av krigen i Ukraina på grunn av sine ansatte som befinner seg i byen Mykolayiv, som ligger i den sørlige delen av landet..

Om PRNEWS.IO

PRNEWS.IO er en østeuropeisk oppstartsbedrift basert på et oppdrag om å bruke stordata for forutsigbar merkevarekommunikasjon med mennesker gjennom mediehistorier. Selskapet samler inn informasjon om hyperlokale nettaviser og nisjepublikasjoner på nett. Til sammen 72 000 medier fra 142 land er koblet til plattformen. Siden begynnelsen av 2021 har plattformen PRNEWS.IO blitt besøkt av mer enn 1,5 millioner mennesker.

PRNEWS.IO opererer i Estland og har et utviklingskontor i Ukraina. Selskapet er også tjenesteleverandør for det estiske digitale statsborgerskapsprogrammet e-Residency og ble kåret til «Best Small Business Support in the Winter of 2022″av G2, verdens største teknologimarkedsplass..

Alexander Storozhuk, grunnlegger og styremedlem i PRNEWS.IO, ble nylig tatt opp i Forbes Business Council..

Siste fra Blog