PRNEWS.IO lanserer en tjeneste som lar deg måle dekningen av artikler på Internett

2 min lest
Innholdsmarkedsføringsplattformen PRNEWS.IO lanserer en ny publikumsmålingstjeneste for artikler. Nå kan plattformens kunder ikke bare legge ut artikler på nettet, men også se det faktiske antallet visninger, samt tiden brukerne bruker på siden.

Dette gjør det mulig for merkevarer å velge mer selektivt nettsteder for publisering av sponsorinnhold, overvåke effektiviteten av publikasjoner og redigere reklamebudsjettet. Tross alt viser publikumssporing tydelig hvor hensiktsmessig det er å legge ut materiale på en gitt ressurs og i et bestemt format.

Inntil nylig var effektiviteten av publisering av sponsorinnhold lik antall besøk på nettstedet. «PR-byråer som jobber med media, og nettstedene selv, skulle dra nytte av denne formelen» – forsikrer Ksenia Reznikova, leder for PR-avdelingen på PRNEWS.IO-plattformen.

Ifølge henne antok den nåværende praksisen i markedet at klienten ble solgt til populariteten til nettstedet. Men 2 millioner månedlige besøk på det betingede nyhetsnettstedet som publiserte den kommersielle publikasjonen er ikke relevant for den faktiske dekningen av denne artikkelen. «Selv om de helt sikkert vil overbevise deg om dette. Men hvordan finne ut sannheten?» – oppsummerte Ksenia.

PRNEWS.IO behandler data hentet fra Google Analytics, ettersom tilgangen er delegert til plattformen av utgivere av nyhetssider. Allerede har 700 nettpublikasjoner fra 18 land sluttet seg til analysemodulen, med et samlet månedlig publikum på mer enn 100 millioner mennesker.

Selskapet mener at den nye tjenesten vil bidra til åpenhet i økosystemet for innholdsmarkedsføring.

Siste fra Blog