Tverrnasjonal PR-kampanje

4 min lest

Eksempel på transnasjonal PR-kampanje.

Eksempel på transnasjonal PR-kampanje

Å lage innhold på flere språk og raskt legge det ut i mediene over hele verden er ingen enkel oppgave. Kunden vår, et stort internasjonalt selskap, planla en global kampanje i 22 land. Bestillingen inkluderte å skrive mer enn 150 artikler og publisere dem på utenlandske medienettsteder. Hovedmålet deres var å være TOPP-nettstedet for kosmetikk og parfyme i alle land.

Situasjonen

Kunden er en av Europas største nettbutikker for kosmetikk og parfyme med kontorer i 22 land og hovedkontor i Tsjekkia.

Selskapets brede geografiske rekkevidde krever en hel rekke aktiviteter for å legge ut reklameinnholdet: skriving og SEO av pressemeldinger, nyheter og artikler, oversettelse og tilpasning for å oppfylle medienes krav, og rask publisering av dem.

Selskapets brede geografiske rekkevidde krever en hel rekke aktiviteter for å legge ut reklameinnholdet.

En av våre hovedprioriteringer er å skape unikt, søkemotoroptimalisert innhold av høy kvalitet for effektiv PR og garantert plassering i mediene. Våre kundetjenester inkluderer søk etter publikasjoner i nye territorier; i land der selskapet aldri har vært til stede i media før. Våre ledere velger de mediene i hvert land som er best med tanke på pris, publikum, innhold og andre parametere.

En av PR-tjenestene som PRNEWS.IO tilbyr er medieplanlegging. Våre eksperter hjelper deg med å utarbeide en medieplan som er optimal med tanke på budsjett og forventede resultater.

Kundens problemstilling

Kunden trengte å publisere over 150 unike artikler; nyheter og pressemeldinger i mediene i Tsjekkia, Ukraina, Polen, Storbritannia, Spania, Portugal, Brasil, Ungarn, Slovenia, Slovakia, Kroatia, Frankrike, Tyskland, Italia, Belgia, Danmark, Nederland, USA, Østerrike, Hellas, Bulgaria og Romania. I tillegg måtte nettstedet være blant de beste søkeresultatene for nettbutikker i sin bransje i disse landene. Temaer: omprofilering, sesongbaserte produkter, anbefalinger, anmeldelser osv.

Plattform for innholdsmarkedsføring
. Den største vanskeligheten i en slik storstilt PR-kampanje er utarbeidelsen og publiseringen av innholdet. For å skrive hver tekst må det velges ut et team av tekstforfattere og oversettere, arbeidet deres må kontrolleres og koordineres, og hver tekst må avtales med kunden og publiseres så raskt som mulig.

Den største utfordringen med en så stor PR-kampanje er utarbeidelsen av innholdet.

Men det er bare en del av problemet. Forutsatt at tekstene allerede er skrevet og godkjent, er det fortsatt nødvendig å organisere og betale for publiseringen, overvåke prosessen med å frigjøre dem og vurdere relevansen for forbrukerne.

Transnasjonal PR-kampanje: Løsning

PRNEWS.IO lettet kunden for vanskelighetene knyttet til skriving og oversettelse. Plattformens redaktører samarbeidet med utenlandske skribenter og mediekilder og, når det var nødvendig, håndterte noe av arbeidet med å skape innhold selv.

For reklamekampanjen i 2018 betalte kunden for skriving og plassering av mer enn 150 publikasjoner: pressemeldinger, nyhetssaker og artikler. I 2019 fortsatte selskapene samarbeidet. Den 5. mars 2019 nådde antallet publiserte publikasjoner 185.

Resultat av transnasjonal PR-kampanje

Samarbeidet med PRNEWS.IO ga følgende resultater:

• Utarbeidelse av innhold: over 150 artikler, nyhetssaker og pressemeldinger.
  • Publisering på mediesider i Ukraina og i utlandet.
  • .

I hvert land, som et resultat av prosjektet, ble klientens nettsted TOPP-kosmetikknettstedet i søkeresultatene.

Konklusjon | Transnasjonal PR-kampanje

PRNEWS.IO hjelper selskaper over hele verden med å formidle informasjon om seg selv på nettsteder knyttet til nyhets-, spesialiserte og underholdningspublikasjoner. Plattformen samler over fjorten tusen medier fra hele verden.

Hovedproblemet som nettstedet bidrar til å løse er hastighet og bekvemmelighet. Ved hjelp av PRNEWS.IO kan du administrere PR-aktiviteten din fra din personlige konto, og om nødvendig vil våre spesialister være der for å hjelpe deg.

Siste fra Blog