Saken. En storstilt PR-kampanje på nettet

5 min lest

Å plassere publikasjoner på ikke ett, men på flere titalls mediesider er en ganske plagsom prosedyre. Det er nødvendig å ta hensyn til betalingsformer, utgivelsestidspunkt, medienes redaksjonelle policy, krav til unikhet og andre faktorer. En av våre kunder sto overfor problemet med å utføre betalinger fra utlandet. Det var nødvendig å betale for rundt 40 publikasjoner i mediene i Russland, Ukraina, Hviterussland, Kasakhstan og Aserbajdsjan.

Situasjonen

En kundes selskap spesialiserer seg på investeringsinnvandring. Det hjelper folk med å få statsborgerskap eller oppholdstillatelse i andre stater for å gjøre investeringer i deres økonomier. Filialer av selskapet fungerer i seks land; hovedkontoret ligger på EUs territorium. Hovedaktivitetene er konsentrert i den karibiske regionen og Den europeiske union.

Hver PR-kampanje for denne klienten er en storstilt begivenhet med et ganske betydelig budsjett. Innvandring for investeringer er vanligvis tilgjengelig for velstående mennesker, så de fleste publikasjonene skal plasseres på sidene til de beste nasjonale nettmediene. Noen regionale publikasjoner gir også informasjonsstøtte.

Et av hovedkravene til oss er unikt SEO-optimalisert innhold av høy kvalitet for produktiv PR og garantert plassering i media i henhold til den utviklede medieplanen.

Medieplanlegging er en av tjenestene fra PRNEWS.IO. Våre eksperter vil hjelpe deg med å utarbeide en medieplan som er optimal med tanke på budsjett og forventede resultater.

Kundens problem

Kunden trengte å publisere rundt førti unike artikler, nyheter, pressemeldinger i media i Ukraina, Russland, Kasakhstan, Hviterussland og Aserbajdsjan. Emnet for materialet var fortrinnsbetingelser for å få statsborgerskap i de karibiske landene.

Den største vanskeligheten med en slik storstilt PR-kampanje er finansiell logistikk i internasjonale betalinger.

Å lage en slik mengde innhold er bare en del av problemet. Selv om vi antar at tekstene allerede er skrevet, er det nødvendig å organisere og betale for publiseringen av dem, for å overvåke utgivelsen av materiale og deres relevans.

Problemet er at klienten må betale for alle plasseringene fra utlandet, og de fleste mediene i Russland, Ukraina, Hviterussland, Kasakhstan og Aserbajdsjan jobber ikke med utenrikshandelsordrer. Betalingsprosessen i slike situasjoner tar mye tid og krever mye ressurser for koordinering, kontraktsinngåelse og annet rutinemessig papirarbeid.

Løsningen

PRNEWS.IO leverte klienten fra vanskeligheter med betaling. Når det gjelder kostnadsfordeling og plasseringer, fungerer tjenesten som et knutepunkt. Vi mottok den nødvendige summen og organiserte publiseringen av tekster i henhold til medieplanen. Plattformfunksjoner gjør det mulig å jobbe med media uavhengig av betalingsform. Sistnevnte kan være en bankoverføring, betaling på bankkort, hvilket som helst av de eksisterende betalingssystemene, kryptovaluta osv.

For å gjennomføre en reklamekampanje betalte kunden for å skrive og plassere rundt 40 publikasjoner.

All kommunikasjon med klienten er redusert til ferdigstillelse av de ferdige tekstene. Vi fullførte arbeidet i tide og leverte en ferdig rapport om vellykkede publikasjoner.

Resultatet av samarbeidet med PRNEWS.IO var som følger:

• Utarbeidelse av SEO-optimalisert innhold: rundt 40 artikler, nyheter og pressemeldinger.
  • Publisering av dem på sidene til toppmedier.

Kampanjen resulterte i å informere klientens målgruppe om hendelsen, nemlig om de gunstige vilkårene for å få statsborgerskap i de karibiske landene.

Konklusjon

PRNEWS.IO hjelper selskaper over hele verden med å publisere informasjon om seg selv på nyhetssidene, i spesialiserte og underholdningspublikasjoner. Plattformen samler mer enn fjorten tusen medier over hele verden.

Hovedoppgaven som nettstedet hjelper til med å løse er hastighet og bekvemmelighet. Du kan administrere PR-aktiviteten din ved hjelp av PRNEWS.IO fra din personlige konto. Hvis det er nødvendig, vil våre eksperter komme til unnsetning.

Tjenestespekteret, i tillegg til å plassere publikasjoner i media, inkluderer også skriving av artikler, nyheter og pressemeldinger, oversettelse og tilpasning av tekster.

Siste fra Blog