De 10 beste strategiene for veksthacking for å øke konverteringen

6 min lest
Uansett om du er en etablert bedrift eller en helt ny, må du vokse. For bedrifter som ikke forsvinner snart. Studier sier at 20 % av bedriftene ikke eksisterer i ett år, og 50 % av dem når ikke det femte året. Du kan forhindre at dette skjer i virksomheten din ved å bruke strategier for veksthacking..

Denne bloggen diskuterer de 10 beste strategiene og teknikkene for veksthacking for å hjelpe deg med å utvide kundebasen og virksomheten din raskt.

[/sc

De 10 beste strategiene for veksthacking for å øke konverteringen

1. Bruk haster og FOMO

To psykologiske veksthackingstrategier som bedrifter bør benytte seg av, er FOMO (Fear Of Missing Out) og haster. FOMO er den grunnleggende menneskelige naturen til å ønske å ikke gå glipp av noe godt. Så ha et system for å tilby nye funksjonsutgivelser og andre godbiter bare for brukere som er tilknyttet bedriften din.

På samme måte bør du også dra nytte av å innlemme haster i markedsføringsmeldingene dine. Mennesker har en iboende trang til å handle i en hastesituasjon. Hvis du kunngjør tidsbegrensede rabatter på dine nylig lanserte produkter, blir de bedt om å kjøpe før tilbudet avsluttes. Du kan implementere FOMO og haster ved å bruke en nedtellingstimer på produktsiden.

2. Gjør onboardingen din spillbasert

En av de sikre veksthackingsteknikkene for å øke brukerbasen din raskt er å gamify onboarding-prosessen. Det er en slags visuell markedsføring som engasjerer brukerne dine. Utform onboardingen slik at brukerne belønnes både for å bruke produktet selv og for å verve nye brukere.

For å gamify din onboarding, bør du tenke på de handlingene som dine henvisere og henviste kan utføre for deres onboarding. Dette vil tillate deg å sette forskjellige milepæler når du når som du kan belønne brukerne dine. For eksempel har Dropboxs henvisningsprogram etablert forskjellige enkle oppgaver når de utfører hver av dem, og låser opp mer lagringsplass for brukerne.

3. Belønne sosiale delinger

Kilde: InviteReferrals/p>

Med millioner av brukere av sosiale medier i disse dager anbefales det å spre budskapet gjennom disse nettverkene. Dette vil hjelpe deg med å få nye brukere via muntlig markedsføring og sosial deling. Men å bare be folk om å dele merkevaren din på sosiale medier vil ikke fungere. Du må belønne folk for viral markedsføring

Hvis du for eksempel bruker Shopify, kan du integrere den med en app som heter Social Marketing All in One for å be brukerne om å dele et produkt i bytte mot en rabatt så snart de legger til en vare i handlekurven. Slik øyeblikkelig tilfredsstillelse letter merkevareaffinitet og økte konverteringer.

4. inngå partnerskap med et annet firma

Partnerskap kan ha stor innflytelse på å øke publikum. Hvis du allerede har et publikum på 30 000 brukere, kan samarbeid med et annet firma med 30 000 brukere øyeblikkelig løfte det kombinerte publikummet ditt til 60 000 brukere. Partneren din bør ikke være en direkte konkurrent. Snarere bør det være en virksomhet som utfyller din.

Hvis du for eksempel selger frøplanter og planter, kan du knytte deg til en bedrift som selger hagearbeid. Du kan komme med kreative ideer for å kombinere målgruppene dine på organiske måter. Det kan være noe som kryssinnlegg på hverandres nettsteder, tilby kombinerte produktpakker eller tagge hverandre på sosiale medier.

5. Gi gaver

Kilde: InviteReferrals/p>

Freebies er velprøvde strategier for forretningsvekst. Det får folk interessert i deg raskt og sender også ut positive vibber om merkevaren din. Det kan være en godt promotert gave på sosiale medier. Hype det gjennom mange kanaler for å samle deltakere. Du kan også velge å oppmuntre folk til å dele giveawayen din med kretsen deres.

Eller du kan tilby noe unikt med hvert kjøp kundene dine gjør. Den nevnte virksomheten med hageplanter og frø kan gi bort gratis frø til hver nye kunde. Dette vil også oppmuntre kjøpere til å prøve andre produkter du selger.

6. Bli interaktiv

Folk i alle aldre elsker å samhandle med innhold på nettet. Dette er på grunn av de korte oppmerksomhetsspennene som ikke interesserer dem for å lese langt innhold. De foretrekker kort interaktivt innhold som oppmuntrer dem til å gjøre noe, for eksempel å se på videoer, fylle ut skjemaer, svare på spørsmål osv.

Så kom opp med interaktivt innhold som animerte videoer, spørrekonkurranser, skjemaer, avstemninger, undersøkelser, kalkulatorer, infografikk osv. Du kan til og med leie profesjonell hjelp fra et av de mange frilansnettstedene der ute. Bare instruer den du leier inn til å sørge for at innholdet er enkelt, overbevisende og morsomt for brukerne. Dette vil øke engasjementet og konverteringene, og redusere fluktfrekvensen.

7. Utgjør en utfordring

En annen fantastisk veksthacking-teknikk er å utgjøre en utfordring. Dette vil ikke bare bygge forholdet til publikum, men også øke troverdigheten din. Utfordringen din kan være relatert til et kreativt prosjekt, en veldedig sak eller et personlig vekstmål.

For eksempel gir Tim Sykes, en millionær penny stock trader, ut en handelsutfordring. Det er et treningsprogram som søker å skape sekssifrede handelsmenn og millionærer. Han inviterer aspiranter til å søke på (ikke bli med) utfordringen sin. Trikset er å gjøre det til noe som ikke er tilgjengelig for alle. Så bli involvert i noe du er opptatt av. Dette vil automatisk trekke andre til deg.

8. Lær kundene dine hvordan de skal bruke produktet ditt

Ofte synes kunder som benytter seg av en ny tjeneste at det er vanskelig å bruke den effektivt for å maksimere fordelene. Så bruk tid og krefter på å lære kundene dine å bruke produktene og tjenestene dine. Lag en engasjerende og underholdende video for å lede dem gjennom produktet/tjenesten og dens funksjoner.

En enkelt delbar video skal demonstrere hvordan produktet ditt fungerer for å løse brukernes smertepunkter. Den bør også presentere de beste brukstilfellene dine. På denne måten vil brukerne bli trygge på å bruke produktet ditt. Deres entusiasme for produktet ditt vil bli smittsom og oppmuntre flere brukere til å betale for tjenestene dine og aktivere kontoene sine.

9. Bruk et overbevisende slagord

Kilde: InviteReferrals/p>

Virksomheten din bør ha et overbevisende slagord. Dette vil bidra til å fokusere deg med bare noen få ord. Det kan tjene til å minne deg og publikum om hva du nøyaktig gjør. Og hvis du gjør det bra, blir det en av dine beste munn-til-munn-markedsføring eiendeler. Det bør være på nettstedet ditt, e-postsignaturer, emballasje, annonser, butikkfasader og mer.

Når du skriver slagordet ditt, må du huske å

• Få det til å resonnere med merkevaren din
  • Forklar hva du tilbyr
  • Forklar tilbudet ditt
  • Fortell hva du tilbyr
  • Snakk om fordelene – ikke funksjonene
  • Hold det kort, men ikke gå glipp av de viktige punktene
  • Vør å være enkel
  • Vær enkel
  • Bruk positive ord
  • Bruke positive ord
  • Kommuniser med tydelighet
10. Løs et problem i den virkelige verden

10.

Folk ser til internett for å finne løsninger på problemene de står overfor. Hvis du er i stand til å hjelpe dem med å løse dette enkelt og raskt, vil de komme tilbake til deg for mer. Over tid vil de være klare til å betale for produktet eller tjenesten din. Dette kan øke kundeoppkjøpet og inntektene dine.

IFTTT (If This Then That) gjorde akkurat dette. Den tok opp problemet med at mange enheter er koblet til internett, men det var ikke noe som koblet dem alle til hverandre. Den introduserte kraftig automatisering for å koble sammen enheter og apper på nye måter. Det kommer stadig med oppskrifter som inkluderer tilleggsfunksjonalitet med et økende antall enheter.

Konklusjon Veksthackingstrategier kan fungere som katalysatorer for å utløse vekst i bedrifter. Vi har listet opp de 10 beste strategiene og teknikkene for å skaffe flere brukere og kunder. Prøv disse velprøvde taktikkene for å drive den raske veksten i virksomheten din og spre merkevarebevissthet.

Siste fra Blog